Käsittääkseni it-tradenomin tutkintoon kuuluu yksi matematiikan kurssi(?). Onko kurssilla läpikäytävä matematiikka yliopistotyylistä matematiikan syvällistä hallintaa vaativaa kaavojen ja todistusten pyörittelyä, vai enemmän lukiotyylistä suoraviivaista laskemista? Onko kurssin läpäisy suhteellisen helppoa, jos ei ole matemaattisesti varsinaisesti lahjakas? :p
it-tradenomin matematiikasta...
3
630
Vastaukset
- ras
No ei todellakaan ole yliopistotyylistä. Edes insinöörimatematiikassa ei ole kovin paljoa todistustyyppistä laskentaa vaan soveltavaa.
IT-traden matematiikka on muistaakseni pelkkää talousmatematiikkaa ja se menee läpi lyhyen matematiikan taidoilla tai peruskoulumatematiikalla ja pienellä työllä. - ...
Riippuu koulusta ja sen opetussuunnitelmasta. Meillä ei ole ainoatakaan matikan kurssia. Erääseen kurssiin sisältyi aliverkotusta ym. ja läpi päästäkseen piti osata binäärit, heksadesimaalit ja oktaalit. Eräs toisessa oppilaitoksessa opiskeleva taas väitti, että heillä ei ole ollenkaan matikkaa.
- Kevlar
Meillä oli ensimmäisenä vuotena pakollinen tietoteknisen matematiikan kurssi. Kurssilla käsiteltiin mm. binääri- ja heksadesimaalilukuja, lauselogiikkaa ja Boolen algebraa.
Pakolliseen liiketalouden kurssiin sisältyi jotain ihan perusmatikkaa, korkolaskuja ja sen semmoista. Tietoliikennekurssilla pyöriteltiin paljon aliverkkoja ja siinä tulivat kahden potenssit tutuiksi.
En osaa sanoa onko tuo matematiikka kovin vaikeaa. Itse olen kirjoittanut pitkän matikan ja tykkäsin kovasti noista kurssien matikkaosioista. Ei niistä kaikki kuitenkaan läpi päässyt. Varsinkin tietoteknisen matikan kurssilla oli paljon ihan uutta asiaa, johon en lukion pitkän matikan kursseilla törmännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944