Vinkkejä DIGIBOKSIN ostoon?

Jarkko_digiaikaan

Mitä kovalevyllistä digiboksia suosittelette ja mikäli on käytännön kokemuksia niin laita niitä mukaan.

Itselläni on 1 Nokian digiboksi(vanhempi malli).

Rahaa ajattelin laittaa max 500€ ja HMDI ei välttämättömyys, koska ei ole luultavaa, että teräväpiirtolähetykset alkavat huomenna - saa tietenkin olla jos kuuluu hintaan.

Itse harkitsen Pro casteria 270€ tai Sonyn 870

9

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää

      Taitaa olla vaikea sanoa mitään varmaa, koska kaikki tunnetut merkit lienevät ihan kelvollisia. Digiboksien elektroniikka on vikaherkkää, joten ongelmia on useammin kuin leivänpaahtimissa.

      Pidä huoli, että laitteessa on uusin ohjelmistopäivitys; osta vaikka alan liikkeestä niin että laite päivitetään liikkeessä. Itselläni on kaapelitallentava Topfield 5100, ja olen tyytyväinen, mutta joidenkin testien mukaan jotkut muut ovat parempia. :-)

    • lisää

      ja osta Topfield 5100. Tai voi saada tarjouksesta 550,-. Itsellä ollut vuoden ja tyytyväinen olen.

      • topviiltti

        Hyvin peuhaa, tallentava versio ja karvahattuversio lapsen huoneessa. Tyytyväinen olen ollut!


    • suositella

      vaikka Humax 9200 boxia. Hyvin pelaa ainakin täällä.

      PS. HDMI:llä ei ole mitään tekemistä teräpiirtolähetysten kanssa, vaikka nyt ostaisitkin HDMI-liittimellä varustetun Topfieldin tai jonkun muun, niin sillä boxilla ei silti pysty katsomaan tulevaisuuden teräväpiirtolähetyksiä (erilainen pakkaus systeemi ym.).

      HDMI on vain yksi tapa siirtää kuvaa ja ääntä laitteesta toiseen vrt. scart-liitin tai rf-liitin.

      • HDMI-villityksestä.

        Ihmiset ovat varmaan unohtaneet/eivät tiedä, että HDMI-liitännöillä on käytännönmerkitystä vasta sitten, kun TV:stä tulee HD-lähetyksiä ja on myös hankkinut HD-boksin.
        Vanhoilla bokseilla näkee ihan kuten ennenkin tuli TV:stä HD:tä tai ei.

        Ei siis ole lainkaan varmaa, että kuvanlaatu nykyään jotenkin paranisi silminnähden käytettäessä HDMI-kaapelia scartin sijaan.

        Laadukas scart-johto ja asetukset niin, että signaali on varmasti RGB:tä takaa jo hyvän kuvan.

        Sitten pitää muistaa, että TELEVISIOISTA KANNATTAA VALITA MALLI, JOSSA ON VÄHINTÄÄN YKSI HDMI tulevaisuutta varten.


      • jo pitkään markkinoilla.

        Hintakin on tarjouksissa ollut jopa 299e, ilman Conaxia, jonka voi ostaa jotain 60e:n hintaan.


    • Jarkko_digiaikaan

      En usko, että tulevaisuuden varalla kannattaa vielä hankkia HMDI:tä ellei sitten ole mukana. Siitä tulevaisuuteen varautmisesta on niin monta esimerkkiä.....,jotka ovat menneet aivan perseelleen - koskee tietotekniikkaa jne.

      Luulen, että päädyn pro casteriin 297€ - kaipa se toimii - on ainakin 250G kovalevy.

      • olla silloin, jos

        hankkii uuden television ja taitaa kaikissa ollakin vähintään yksi.
        Mutta digibokseissa (ei HD-malli) HDMI ei ole niinkään tarpeellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      733
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      125
      511
    Aihe