Tätä mallia löytyy aika hyvin käytettynä tällä hetkellä, hinta vaihtelee jossain 16kE-20kE tienoilla. Onko hyvä auto, millaset on ollu kulutustasot, tehtaan mukaan yhdistetty olisi 6,9l/100, pitääkö paikkaansa?
Millaset huoltokustannukset, tyyppiviat autolla on?
Uskaltaako tuollaisen ostaa n. 17k€:llä, jos on ajettu alle 100.000 ja vuosimallia 2001-2003?
Mitä muita merkkejä&malleja kilpailee samassa ryhmässä, eli keskikokoa pienemmät autot? Perheessämme vain 2 ihmistä joten takapenkeillä ei hirveästi ole laadullista väliä ja auto voi ihan hyvin olla 3-ovinen.
BMW 316 Compact
5
740
Vastaukset
- loistava auto!
Älä maksa liikaa. Näitähän saa jo paljon halvemmalla... Matka-ajossa alle 6l. K-kulutus ollut meikäläisellä jotain 7-8l.
Huoltaminen ihan ok hintaista, mutta mutta vakuutus maksut YLLÄTTÄVÄN kalliita.
Itse ostin muuten omani lähes kaksi vuotta sitten liikkeestä hintaan 17te. VM-02 ja tuolloin autossa oli 60tkm ja myös ilmastointi löytyy.
Vilkaise vaikka nettiautosta hintoja niin et maksa ylihintaa. - BMW 316 Compact
Moi,
Kulutus pitää suurinpiirtein paikkansa. Oma vm 2004 316 kulkee tankillisella noin 700 -750 kilometriä ja tankkiin uppoaa tuolloin runsas 50 litraa.
Ainoat huoltokustannukset ovat toistaiseksi olleet jarrupalat 50 tuhannen kilometrin kohdalla (200 euroa Laakkosella). Nyt on mittarissa 65 tuhatta ja seuraava huolto on öljynvaihto jossain 70 ja 75 tuhannen välissä.
Autossa on erittäin kukkaroystävällinen huolto-ohjelma. Joka toinen huolto on öljynvaihto ja joka toinen on isompi huolto (eikä sekään kovin kallis) Huoltoväli on noin 25 tuhatta kilometriä.
Tyypillisistä vioista en osaa sanoa, koska omassani ei ole ollut ainuttakaan.
Compactissahan on sama akseliväli ja alusta kuin kaikissa muissakin 3-sarjan autoissa, eli se on erittäin hyvä ajaa myös pitkää matkaa. Kaupungissa ja parkkihalleissahan pieni takavetoinen on aivan omaa luokkansa. Luistonesto toimii hienosti talvella, joten takavetoa ei tarvitse pelätä vaan siitä voi ainoastaan nauttia.
Omaani ostessa mietin myös vaihtoehtoja ja kävin koeajamassa samana päivänä bemarin lisäksi Audi A3:n.
Itse asiassa olin ennen koeajoa enemmän kiinnostunut Audista, joka on mielestäni tyylikkäämmän näköinen, mutta koeajo muutti mielipiteeni täysin. Audi tuntui pomputtavalta ja muoviselta pikkuautolta bemarin rinnalla ja 1.6 -litrainen moottorikin oli puhdittomampi maantienopeuksissa.
Elikkäs itse en voi muuta kuin suositella lämpimästi Compactia. Ja samalla voin suositella omaani, sillä olen tänä syksynä luopumassa autosta, koska perheessä ei enää tarvita kahta autoa.
Mikäli musta vm 2004 316 Compact jolla on mittarissa vasta 65 tuhatta kiinnostaa, niin soita.
Olen autoni ensimmäinen omistaja ja autossa on lisävarusteena automaatti-ilmastointi ja alumiinisomisteet sisällä. Lisäksi löytyy lohkolämmitin ja kahdet hyväkuntoiset renkaat. Kesärenkaat on BMW -aluilla.
Auto asustelee helsinkiläisessä parkkihallissa kesät talvet, joten se on ulkoisestikin edelleen lähes uuden veroinen.
Soita ja tee elämäsi autokauppa, Itse maksoin autostani yli 29 000 euroa, ja luovun siitä mainitsemallasi 17 000 eurolla.
Marko
040 507 3310- on!
Itsellä M-BMW:n jarrupalat eteen/taakse noin 70e. Vaihdoin kylläkin itse, mutta kyllä 200e aivan liikaa.
- alkup kirjoittaja
Pistän harkintaan, auton merkki malli ei ole vielä päätetty ja auto todennäköisesti ostetaan syys-lokakuussa. Jos päädyn beameriin, saatan soitellakin siinä vaiheessa.
- tai sen puute
Hiukan puhditon kone, isompi/tehokkaampi vois olla järkevämpi. Muuten hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744