Suomessa saa niin helposti abortin olkoon raskausvkoja takana kuinka monta ja syyllä millä hyvänsä.Olkoonkin se sitten positiivinenkin asia..
Tuntuu että useimpien mielestä abortointi on ihan OK juttu. Kuka vaan saa luvan siihen, ilman minkäänlaista kyseenalaistamista sen sijaan että jaettaisiin kullan arvoisia neuvoja ja opastusta tuleville äideille.
Äitiys harvoin tulee ns. oikeaan aikaan. Jos nainen saisi mahdollisimman monipuolista tietoa äitiydestä, tuista, erilaisista tukiryhmistä, oikeuksista työelämässä ym., niin jäisikö abortteja tekemättä, ja olisiko suomen maassa paljon enemmän onnellisia odottajia?! Mutta ei - sanot hep - niin asia hoidossa!
Päättäjät saisivat istua yhtä usein alas kuin abortti luvan päättäjät, miettimään kuinka kaikkien tulevien äitien ja heidän lastensa toimeentulo, mielenterveys, jaksaminen/pärjääminen olisi taattua jokaisessa elämänvaiheessa. Nostan hattua kaikille äideille, mutta erityisesti yksinhuoltaja äideille. Olette tehneet rohkean päätöksen - moniko teistä vaihtaisi yhdenkään päivän pois lapsenne saatua! Elämä opettaa - Elämä voittaa
Vitun
31
1560
Vastaukset
- aivan liian
yliarvostettua.
Ei monikaan nainen halua koskaan lapsia.Kyllä toimeentuloa on, töitä, mies, rahaa ja muuta mutta kun ei halua niin ei halua.
Vaikka olisin mikä miljonääri niin en tekis lapsia.En itelleni enkä kellekkään muulle.
Etää ei se sen kummasemmasta joskus oo kyse kun siitä ettei halua lapsia.Koskaan.- mieltä....
Joidenkin tuntuu olevan mahdotonta käsittää että kaikki eivät halua lapsia.
Vielä vaikeampaa joidenkin on käsittää että kaikki naiset eivät edes pidä lapsista. - niinkään,
mieltä.... kirjoitti:
Vielä vaikeampaa joidenkin on käsittää että kaikki naiset eivät edes pidä lapsista.kaikkein käsittämättömintä on se kuinka joku kokee toisen elämän jatkumisen jossain muualla hirveemmäks ku oman lapsen tappamisen!!
- varten on
olemassa luotettavia ehkäisymenetelmiä. Ei abortti ole keino estää ei-toivottuja raskauksia.
- nämä
mieltä.... kirjoitti:
Vielä vaikeampaa joidenkin on käsittää että kaikki naiset eivät edes pidä lapsista.naiset sitten tekevät lapsia?
- on........
varten on kirjoitti:
olemassa luotettavia ehkäisymenetelmiä. Ei abortti ole keino estää ei-toivottuja raskauksia.
100% luotettava? Jos ei oteta huomioon selibaattia?
- pitää....
nämä kirjoitti:
naiset sitten tekevät lapsia?
kysyä heiltä itseltään. itse en tälläisiä tapauksia tunne.
- ........
mieltä.... kirjoitti:
Vielä vaikeampaa joidenkin on käsittää että kaikki naiset eivät edes pidä lapsista.No sit huolehditaan ehkäisystä, niin eipä oo mukuloista murhetta.
- jolta on
on........ kirjoitti:
100% luotettava? Jos ei oteta huomioon selibaattia?
poistettu kohtu on enää tullu raskaaks...
- ei saa..
jolta on kirjoitti:
poistettu kohtu on enää tullu raskaaks...
ihan noin vaan....
- suski76
minulla kaksi lasta ja miehelläni 4 , joten meillä yhteensä kuusi lasta. sairastuin 2 vuotta sitten vaiheaan astmaan, johon oikeen lääkkeet eivät aina auta.
viimeisimmän raskauteni aikana sairastui raskaudenaikaiseen epilepsiaan ja heti tultuani raskaaksi (ehkäisyn läpi), sain taas epilepsiakohtauksen.
en todellakaan nähnyt yhtään hyvää syytä jatkaa raskauttani ja riskeerata omaa terveyttäni, voisin jopa kuolla raskauden vuoksi. sterilisaatio jonossa olen edelleen ja se luvattiin nyt tehdä pian.
sano jokin hyvä syy, miksen olisi tähän päätökseen tullut?
minä rakastan lapsiani yli kaiken ja en koskaan hyväksi aborttia, joka tehdään siksi, ettei muistettu tai viitsitty käyttää ehkäisyä.
joten älä tuomitse kaikkia raskauden keskeyttäneitä, meillä monella on siihen hyvä syy...- raskaus..
muuttaa epilepsian hengenvaaralliseks?
Miten sitten pärjäsit sen aiemman raskauden loppuun? Siihenkö ei ole lääkkeitä?
Abortissa kuolevan lapsen kannalta on sama käytettiinkö ehkäsyä vai ei. Ja sen tappaminen ehkäsyn käytön jälkeen ei oo yhtään sen eettisesti hyväksytympää/ oikeempaa ku käyttämättömyydenkään. - tietoa
raskaus.. kirjoitti:
Abortissa kuolevan lapsen kannalta on sama käytettiinkö ehkäsyä vai ei. Ja sen tappaminen ehkäsyn käytön jälkeen ei oo yhtään sen eettisesti hyväksytympää/ oikeempaa ku käyttämättömyydenkään.Kaikki epilepsialääkket eivät sovi yhteen raskauden kanssa,voivat aiheuttaa sikiövaurioita.
Epilepsia voi olla ilman raskauttakin hengenvaarallinen. - epileptikko
tietoa kirjoitti:
Kaikki epilepsialääkket eivät sovi yhteen raskauden kanssa,voivat aiheuttaa sikiövaurioita.
Epilepsia voi olla ilman raskauttakin hengenvaarallinen.Hei!
Yritämme mieheni kanssa saada lapsen, vaikka olenkin epileptikko. Lääkkeet kunnossa eikä kohtauksiakaan ole ollut aikoihin. Tosin käyttämäni lääkeannos on hyvin pieni verrattuna moniin muihin epileptikkoäiteihin.
Harvassa on tosin ne "täysin" turvalliset lääkkeet. Ja harvoin se epilepsia hengenvaarallinen on, kun on hyvä lääkitys ym. Itse olen päässyt "pelkovaiheen" yli.
Abortista olen sitä mieltä, että ainoa hyväksyttävä syy aborttiin on raiskaus. Missään muussa tapauksessa EI!!! On suuri vääryys, että naiset, jotka oikeasti haluavat lasta, kärsivät lapsettomuudesta ja toiset laistavat ehkäisyn ja sitten mennään klinikalle ja tapetaan viaton lapsen alku! - orvokki76
raskaus.. kirjoitti:
Abortissa kuolevan lapsen kannalta on sama käytettiinkö ehkäsyä vai ei. Ja sen tappaminen ehkäsyn käytön jälkeen ei oo yhtään sen eettisesti hyväksytympää/ oikeempaa ku käyttämättömyydenkään.nyt vaan on niin, ettei epilepsia ole sairaus, joka on ihan kevyt juttu. sitä on 28 erilaista, jos satut tietämään. itse sain kohtaukset vain unessa, joten kerran meinasin tukehtua kuoliaaksi, kun olin yksin nukkumassa.
epilepsia kohatukset ja lääkkeetkään eivät ole sikiölle ihan kaikkein parasta mahdollista hommaa. juuri näistä lääkkeistä ja kohtauksista, luultavasti ne olivat juuri syynä, miksi nuorin lapseni on erikoislapsi, eli ei täysin normaali. ekan raskauden aikana epilepsiaa ei tullut. lääkärin mukaan seuraavaan raskauteen olisi jopa 70 %:n mahdollisuus, että asia uusii.
ja kuten sanoin, ettei tämä asia ollut se ainut syy, miksi aborttiin päädyin, oli monia muitakin syitä.
ja epilepsia puhkesi vasta loppuraskauden aikana, joten sen kanssa oli vaan silloin elettävä. - Ei lapsia minulle
epileptikko kirjoitti:
Hei!
Yritämme mieheni kanssa saada lapsen, vaikka olenkin epileptikko. Lääkkeet kunnossa eikä kohtauksiakaan ole ollut aikoihin. Tosin käyttämäni lääkeannos on hyvin pieni verrattuna moniin muihin epileptikkoäiteihin.
Harvassa on tosin ne "täysin" turvalliset lääkkeet. Ja harvoin se epilepsia hengenvaarallinen on, kun on hyvä lääkitys ym. Itse olen päässyt "pelkovaiheen" yli.
Abortista olen sitä mieltä, että ainoa hyväksyttävä syy aborttiin on raiskaus. Missään muussa tapauksessa EI!!! On suuri vääryys, että naiset, jotka oikeasti haluavat lasta, kärsivät lapsettomuudesta ja toiset laistavat ehkäisyn ja sitten mennään klinikalle ja tapetaan viaton lapsen alku!"On suuri vääryys, että naiset, jotka oikeasti haluavat lasta, kärsivät lapsettomuudesta ja toiset laistavat ehkäisyn ja sitten mennään klinikalle ja tapetaan viaton lapsen alku!"
Millähän tavalla nämä kaksi täysin eri asiaa liittyvät mitenkään toisiinsa? Ei liene raskaaksi haluamattoman syy jos joku raskaaksi haluava ei lasta saa.. Niin kauan kun se "lapsen alku" ei ilman äitinsä kehoa/sen ulkopuolella tule toimeen millään tasolla ei se ole muuta kuin osa äidin kehoa! Loinen, eläähän se toisen ruumiista aiheuttaen jopa isännälleen oireita olemassaolostaan (pahoinvointi, kivut, väsymys, yms. raskauden oireet)! - -S-
epileptikko kirjoitti:
Hei!
Abortista olen sitä mieltä, että ainoa hyväksyttävä syy aborttiin on raiskaus. Missään muussa tapauksessa EI!!! On suuri vääryys, että naiset, jotka oikeasti haluavat lasta, kärsivät lapsettomuudesta ja toiset laistavat ehkäisyn ja sitten mennään klinikalle ja tapetaan viaton lapsen alku!Entäs jos raskaus on vaaraksi odottajan terveydelle? Tai jos sikiö todetaan niin sairaaksi että se ei elä kuin pari päivää syntymänsä jälkeen? Eivätkö nämä muka ole hyviä syitä abortille?
- saisi
Ei lapsia minulle kirjoitti:
"On suuri vääryys, että naiset, jotka oikeasti haluavat lasta, kärsivät lapsettomuudesta ja toiset laistavat ehkäisyn ja sitten mennään klinikalle ja tapetaan viaton lapsen alku!"
Millähän tavalla nämä kaksi täysin eri asiaa liittyvät mitenkään toisiinsa? Ei liene raskaaksi haluamattoman syy jos joku raskaaksi haluava ei lasta saa.. Niin kauan kun se "lapsen alku" ei ilman äitinsä kehoa/sen ulkopuolella tule toimeen millään tasolla ei se ole muuta kuin osa äidin kehoa! Loinen, eläähän se toisen ruumiista aiheuttaen jopa isännälleen oireita olemassaolostaan (pahoinvointi, kivut, väsymys, yms. raskauden oireet)!syntyä niin myös lapseton saisi lapsen ja ei haluava pääsis siitä eroon..ja mikä tietysti tärkeintä, lapsi saisi pitää elämänsä!
Loinen on vieraan lajin eliö isäntäruumiissa.
Sikiö on siellä missä sen luonnostaan kuuluukin olla eikä kohdulla muuta tehtävää olekaan.
Naisen kehoa on siinä pysyvästi koko elämän olevat osat (nenä, käsi jne). Harvemmin siihen kehoon kuuluu esim. kaksia aivoja, saati pippeliä..? - ovat
-S- kirjoitti:
Entäs jos raskaus on vaaraksi odottajan terveydelle? Tai jos sikiö todetaan niin sairaaksi että se ei elä kuin pari päivää syntymänsä jälkeen? Eivätkö nämä muka ole hyviä syitä abortille?
niitä ymmärrettäviä syitä abortille jotka enin osa vastustajistakin hyväksyy.
Mutta terveyssyitä kaikista aborteista on se "huimat" 3%... - satua
saisi kirjoitti:
syntyä niin myös lapseton saisi lapsen ja ei haluava pääsis siitä eroon..ja mikä tietysti tärkeintä, lapsi saisi pitää elämänsä!
Loinen on vieraan lajin eliö isäntäruumiissa.
Sikiö on siellä missä sen luonnostaan kuuluukin olla eikä kohdulla muuta tehtävää olekaan.
Naisen kehoa on siinä pysyvästi koko elämän olevat osat (nenä, käsi jne). Harvemmin siihen kehoon kuuluu esim. kaksia aivoja, saati pippeliä..?Tämä luonnollisuus on teille tärkeätä silloin kuin sattuu sopimaan :D
Luonnollista on toki olla raskaana. Mutta luonnollista on myös, että toiset eivät tule raskaaksi! Siis minkä takia toiset eivät saisi tehdä luonnottomuutta (jota ihmiset tekevät koko ajan ja kaikkialla) keskeyttämällä raskautensa eikä jatkamalla sitä luonnollisuutta taatakseen luonnottomille vanhemmille lapsen epäluonnollisesti? - Ei lapsia minulle
satua kirjoitti:
Tämä luonnollisuus on teille tärkeätä silloin kuin sattuu sopimaan :D
Luonnollista on toki olla raskaana. Mutta luonnollista on myös, että toiset eivät tule raskaaksi! Siis minkä takia toiset eivät saisi tehdä luonnottomuutta (jota ihmiset tekevät koko ajan ja kaikkialla) keskeyttämällä raskautensa eikä jatkamalla sitä luonnollisuutta taatakseen luonnottomille vanhemmille lapsen epäluonnollisesti?..ja todella hyvä pointti!
- mielestä
satua kirjoitti:
Tämä luonnollisuus on teille tärkeätä silloin kuin sattuu sopimaan :D
Luonnollista on toki olla raskaana. Mutta luonnollista on myös, että toiset eivät tule raskaaksi! Siis minkä takia toiset eivät saisi tehdä luonnottomuutta (jota ihmiset tekevät koko ajan ja kaikkialla) keskeyttämällä raskautensa eikä jatkamalla sitä luonnollisuutta taatakseen luonnottomille vanhemmille lapsen epäluonnollisesti?nainen saa päättää lisääntymisestään sillon kun sitä ei halua muttei toistepäin??
Erona on myös se että hedelmöityshoidoissa ei ole sellaista epäetiikkaa kuin abortissa..niissä luodaan elämää, ei tuhota sitä. - ........
mielestä kirjoitti:
nainen saa päättää lisääntymisestään sillon kun sitä ei halua muttei toistepäin??
Erona on myös se että hedelmöityshoidoissa ei ole sellaista epäetiikkaa kuin abortissa..niissä luodaan elämää, ei tuhota sitä. - Ei lapsia minulle
mielestä kirjoitti:
nainen saa päättää lisääntymisestään sillon kun sitä ei halua muttei toistepäin??
Erona on myös se että hedelmöityshoidoissa ei ole sellaista epäetiikkaa kuin abortissa..niissä luodaan elämää, ei tuhota sitä.Missähän kukaan oli kieltämässä adoptiota tai hedelmöityshoitoja? Miksi toinen vaihtoehto muka sulkisi toisen pois? Jokaisella tulisi olla oikeus päättää omasta kehostaan ilman mitään mussutuksia.
Abortti, adoptio ja hedelmöityshoitoihin hakeutuminen ovat henkilökohtausia päätöksiä eikä minusta niitä ole kenelläkään oikeutta, mistään syystä, kyseenalaistaa. Harva kuitenkaan edellämainittuihin kevyesti suhtautuu oli syyt mitkä hyvään.. - satua
mielestä kirjoitti:
Erona on myös se että hedelmöityshoidoissa ei ole sellaista epäetiikkaa kuin abortissa..niissä luodaan elämää, ei tuhota sitä."Eli teidän mielestä nainen saa päättää lisääntymisestään sillon kun sitä ei halua muttei toistepäin??"
Kuka niin on sanonut? Mehän kannatamme nykyistä systeemiä, jossa nainen saa päättää olla tekemättä lapsia ja saa päättää hankkia lapsia. Mutta ei velvoittaa MUITA tekemään itselle lapsia.
Minä hyväksyn abortin ja niin hyväksyn myös nuo aivan yhtä luonnottomat hedelmöityshoidot ja ehkäisynkin. En minä mitään ole ollut luonnottomina kieltämässäkään, kuten täällä joku oli.
JA ihan pieni vinkki: hedelmöityshoidot eivät TODELLAKAAN ole kiistatta eettisesti oikein. Paitsi että siinä monen mielestä puututaan "jumalan suunnitelmiin" siellä myös todellakin "tapetaan" eli jätetään käyttämättä lukemattomia hedelmöittyneitä munasoluja (= äärivastustajien mielestä täysiä ihmisiä), aivan kuten tuolla jo sanottiinkin. - ruumiistaan
satua kirjoitti:
"Eli teidän mielestä nainen saa päättää lisääntymisestään sillon kun sitä ei halua muttei toistepäin??"
Kuka niin on sanonut? Mehän kannatamme nykyistä systeemiä, jossa nainen saa päättää olla tekemättä lapsia ja saa päättää hankkia lapsia. Mutta ei velvoittaa MUITA tekemään itselle lapsia.
Minä hyväksyn abortin ja niin hyväksyn myös nuo aivan yhtä luonnottomat hedelmöityshoidot ja ehkäisynkin. En minä mitään ole ollut luonnottomina kieltämässäkään, kuten täällä joku oli.
JA ihan pieni vinkki: hedelmöityshoidot eivät TODELLAKAAN ole kiistatta eettisesti oikein. Paitsi että siinä monen mielestä puututaan "jumalan suunnitelmiin" siellä myös todellakin "tapetaan" eli jätetään käyttämättä lukemattomia hedelmöittyneitä munasoluja (= äärivastustajien mielestä täysiä ihmisiä), aivan kuten tuolla jo sanottiinkin.ja lisääntymisestään tasan niin kauan kun ketään ei tarvi vahingoittaa/tappaa sen takia.
Monesti lapsettomuus voi johtua jostain sairaudesta ja miksei sitä sairautta hoidettaisi jos siihen kerta keinot on kuten muitakin sairauksia? Yhtälailla sitten kaikki sairaudet pitäs jättää "Jumalan suunnitelmana" hoitamatta. Miksköhän se Jumala sit on anatanu ihmiselle sen viisauden keksiä ne hoidot jos niin ei pitäs tehä..ei käskyissäkään kielletä hoitamasta sairauksia.
Parempi olisikin pakastaa pelkkiä munasoluja mutta en tiedä onko se mahdollista. Tietääkseni kaikille alkioille pyritään antamaan se istutusmahdollisuus. Jos nainen ei niitä itse halua niin ne voi lahjottaa muille. Nainen ei myöskään itse voi estää alkioiden roskiin heittämistä. - satua
ruumiistaan kirjoitti:
ja lisääntymisestään tasan niin kauan kun ketään ei tarvi vahingoittaa/tappaa sen takia.
Monesti lapsettomuus voi johtua jostain sairaudesta ja miksei sitä sairautta hoidettaisi jos siihen kerta keinot on kuten muitakin sairauksia? Yhtälailla sitten kaikki sairaudet pitäs jättää "Jumalan suunnitelmana" hoitamatta. Miksköhän se Jumala sit on anatanu ihmiselle sen viisauden keksiä ne hoidot jos niin ei pitäs tehä..ei käskyissäkään kielletä hoitamasta sairauksia.
Parempi olisikin pakastaa pelkkiä munasoluja mutta en tiedä onko se mahdollista. Tietääkseni kaikille alkioille pyritään antamaan se istutusmahdollisuus. Jos nainen ei niitä itse halua niin ne voi lahjottaa muille. Nainen ei myöskään itse voi estää alkioiden roskiin heittämistä.Jep, ja ne, jotka kokevat abortin oikeaksi mahdollisuudeksi kohdallansa, eivät tapa/vahingoita KETÄÄN, vaan lopettavat sen varhaisen ihmisyksilön kehityksen.
Sinä saat siis ihan rauhassa päättää, että sinun sisälläsi on joku ihminen, joka on tasa-arvoinen sinun kanssasi ja kohdella "häntä" siten, ja minä saan päättää, että minun kohdussani oleva alkio EI OLE tasa-arvoinen minun ja muiden syntyneiden kanssa. Eikä se sitä sitten ole.
"Miksköhän se Jumala sit on anatanu ihmiselle sen viisauden keksiä ne hoidot jos niin ei pitäs tehä.."
Ja miksiköhän Jumala on antanut meille viisauden keksiä keinon abortoida, jos niin ei pitäis tehdä?
Aivan. Siis käyttäkäämme sitäkin yhtälailla kuin kaikkia muitakin hoitokeinoja omien moraaliperiaatteidemme ja maailmankatsomuksiemme valossa. - totuus..
satua kirjoitti:
Jep, ja ne, jotka kokevat abortin oikeaksi mahdollisuudeksi kohdallansa, eivät tapa/vahingoita KETÄÄN, vaan lopettavat sen varhaisen ihmisyksilön kehityksen.
Sinä saat siis ihan rauhassa päättää, että sinun sisälläsi on joku ihminen, joka on tasa-arvoinen sinun kanssasi ja kohdella "häntä" siten, ja minä saan päättää, että minun kohdussani oleva alkio EI OLE tasa-arvoinen minun ja muiden syntyneiden kanssa. Eikä se sitä sitten ole.
"Miksköhän se Jumala sit on anatanu ihmiselle sen viisauden keksiä ne hoidot jos niin ei pitäs tehä.."
Ja miksiköhän Jumala on antanut meille viisauden keksiä keinon abortoida, jos niin ei pitäis tehdä?
Aivan. Siis käyttäkäämme sitäkin yhtälailla kuin kaikkia muitakin hoitokeinoja omien moraaliperiaatteidemme ja maailmankatsomuksiemme valossa.vain on että aborteissa tapetaan pieniä ihmisiä. Siitä et vaan mihinkään pääse.
Lapsenkin murhaaja ihan vain "keskeyttää lapsen kehityksen" aikuiseksi, eikös..
Minäkin voin päättää että kaikki lapsensa surmaamiseen kyenneet ovat vähemmän ihmisiä ja alhaisempia arvoltaan kuin minä joka en siihen pystyisi.
Joillain sitä alkeellisintakaan moraalitajua vaan ei ole. - Ei lapsia minulle
totuus.. kirjoitti:
vain on että aborteissa tapetaan pieniä ihmisiä. Siitä et vaan mihinkään pääse.
Lapsenkin murhaaja ihan vain "keskeyttää lapsen kehityksen" aikuiseksi, eikös..
Minäkin voin päättää että kaikki lapsensa surmaamiseen kyenneet ovat vähemmän ihmisiä ja alhaisempia arvoltaan kuin minä joka en siihen pystyisi.
Joillain sitä alkeellisintakaan moraalitajua vaan ei ole...tolla sun moraalitajullasi..
- Gyne
Suomessa aborttia ei saa liian helposti. Kahdennentoista raskausviikon jälkeen se on jopa todella vaikeaa, siihen on haettava lupa erikseen. Tietenkin sairaus tai vamma on asia erikseen. Aborttia "hakiessa" aina haastatellaan, kyseenalaistetaan ja ohjataan opastukseen ja neuvontaan. Hep ei todellakaan riitä!
- Mihin vertaa
Kampaajallakin tulee käytyä useaan kertaan vuodessa. Aika täytyy varata etukäteen. Kampaaja kyselee, kyseenalaistaakin, opastaa ja neuvoo. Ei se minusta kuitenkaan tunnu erityisen vaikealta.
Abortin "saa" kun käy tietyt kuviot läpi. Omaksi panokseksi riittää, kun ottaa yhteyttä terveydenhoitajaan tai terveyskeskuksen omalääkäriin. Sen jälkeen tekee mitä neuvotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060