Kotiin apua??

fsnghsöofhgöoas

Sain neuvolasta puhelinnumeron ja käskyn soittaa jo nyt ennen kaksosten syntymää kaupungin kotipalveluun. Halusivat, että ilmoitan jo etukäteen, että kaksoset ovat tulossa ja mahdollisesti tulen tarvitsemaan apua ainakin aluksi. Haluaisinkin kysyä, mitä apua muut ovat saaneet ja millaiseen hintaan?

11

1617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksosten äiti

      tarjottu, mutten ole kysynytkään. Hyvin on pärjäilty iskän ja tuplien kans keskenäänkin. =)

    • KEH

      Missä asut?
      Itselleni kans mainittiin asiasta pari kuukautta sitten neuvolassa, odotan kaksosia rv 33 4

      • snfvglheröghweöor

        Asumme Kokkolassa. Soitinkin jo kaupungille ja ottivat joitakin tietoja ylös ja pyysivät soittamaan uudestaan jo vaikka sairaalasta, kun tiedän milloin kotiudutaan. Kiirettä heillä tuntui olevan, mutta lupailivat katsoa, mitä voivat tehdä.
        Meillä tosiaan tilanne se, että isä on aikiuisopiskelija, jolle ei siis kuulu mitään isyyslomaa. Hän vie kyllä aamuisin esikoiden perhepäivähoitajalle ja hakee kun pääsee koulusta, mutta kaksosten kanssa minun tulisi selvitä päivät yksin. Eniten pelottaa se, kuinka väsynyt on ja kuinka leikkaushaava paranee (näillä näkymin siis sektio edessä).


      • myös kokkolasta
        snfvglheröghweöor kirjoitti:

        Asumme Kokkolassa. Soitinkin jo kaupungille ja ottivat joitakin tietoja ylös ja pyysivät soittamaan uudestaan jo vaikka sairaalasta, kun tiedän milloin kotiudutaan. Kiirettä heillä tuntui olevan, mutta lupailivat katsoa, mitä voivat tehdä.
        Meillä tosiaan tilanne se, että isä on aikiuisopiskelija, jolle ei siis kuulu mitään isyyslomaa. Hän vie kyllä aamuisin esikoiden perhepäivähoitajalle ja hakee kun pääsee koulusta, mutta kaksosten kanssa minun tulisi selvitä päivät yksin. Eniten pelottaa se, kuinka väsynyt on ja kuinka leikkaushaava paranee (näillä näkymin siis sektio edessä).

        Joo voi olla että on hankalaa saada kodinhoitajaa ainakaan kovin usein,nythän on täällä kokkolassa syntynyt aivan hirveen paljon kaksosia ja myös yhet kolmoset! Itsellä on kaksi vanhempaakin lasta,(tyttö 4v, poika kohta 3v ja kaksospojat 8 kk) ja mullakin on ollut tosi vaikeeta saada apua siis silloin harvoin kun sitä olenkin pyytänyt,Pari kertaa en edes oo saanut apua kun toinen vaaveista on ollut sairaalassa tai isompikin!?Silloin kun minulle jäi paskan maku suuhun koko hommasta oli kun jouduin jättämään toisen vauvoista sairaalaan ja tulla kotiin muitten kanssa kun ei voitu antaa kodinhoitajaa..Kas kun viimeinenkin oli samana aamuna mennyt jollekkin äidille joka oli menossa parturiin???Eikö kodihoitajin tarkoitus ole just tulla apuun jos on oikea tarve? No miten nyt vaan en niin monesti käytä niitä vaan silloin kun on lääkäri reissuja jne!


      • kokkolasta,
        snfvglheröghweöor kirjoitti:

        Asumme Kokkolassa. Soitinkin jo kaupungille ja ottivat joitakin tietoja ylös ja pyysivät soittamaan uudestaan jo vaikka sairaalasta, kun tiedän milloin kotiudutaan. Kiirettä heillä tuntui olevan, mutta lupailivat katsoa, mitä voivat tehdä.
        Meillä tosiaan tilanne se, että isä on aikiuisopiskelija, jolle ei siis kuulu mitään isyyslomaa. Hän vie kyllä aamuisin esikoiden perhepäivähoitajalle ja hakee kun pääsee koulusta, mutta kaksosten kanssa minun tulisi selvitä päivät yksin. Eniten pelottaa se, kuinka väsynyt on ja kuinka leikkaushaava paranee (näillä näkymin siis sektio edessä).

        minullekkin tehtiin sectio ja ei se ainakaan vaikuttanut asiaan millään lailla ihmettelen sitä kovasti kun silloin kun vaavit synty poika oli vasta vähän yli 2v ja tyttö oli vielä 3! Mutta toivottavasti sinä saisit apua!


    • APU MITÄ SAAT!

      Älä tunne siitä syyllisyyttä!
      Minä en muista kaksosten parista eka vuodesta mitään, kun oli kolme vaippaikäista ja kunnallinen apu tarpeeton!... Kun kuulemma omaan "maalaisjärkeä"!

    • jiikki

      Meillä on 5 kk:n ikäiset kaksoset. Ei olla pyydetty ulkopuolista apua, koska mummot asuu ihan lähellä ja ovat olleet alusta asti osa kaksosperheemme arkea. Kaikki apu kannattaa ottaa vastaan ystäviltä ja sukulaisilta, sekä mahdollisesti kunnasta/vapaaehtoisjärj., sillä tiedetään kaikki ettei kaksi mene siinä samassa kuin yksi vauva... Jaksamisia :)

    • Tääonniintätä

      Meillä ei ole lähipiiriä joka voisi olla kaksosten synnyttyä avuksi. Siksipä itsekin kysyin neuvolassa olisiko jotain kautta mahdollista saada ulkopuolista apua. Terveydenhoitaja naurahti ja sanoi, ettei ikinä ole sellaisesta kuullutkaan ja asia jäi siihen. Että näin se palvelu vaihtelee eri puolilla Suomea.

      • mummeli*

        vaikka kaksosten äiti joutui sairaalaan leikkaukseen. Itse olin pois töistä, suvun voimin hoidettiin. Just niin tätä se on pahimmillaan.


      • kunnassa näin
        mummeli* kirjoitti:

        vaikka kaksosten äiti joutui sairaalaan leikkaukseen. Itse olin pois töistä, suvun voimin hoidettiin. Just niin tätä se on pahimmillaan.

        Äiti joutui sairaalaan viikon synnytyksestä. Ei annettu kodinhoitotukea. Ainoa vaihtoehto olisi ollut sijaiskoti. Toiselta puolelta Suomea matkusti sitten isoäiti apuun.

        Toisessa tapauksessa kaksosperheeltä evättiin kotiapu, vaikka vanhemmat olivat tosi väsyneitä. Ainoa vaihtoehto olisi ollut "lastensuojeluilmoitus", joka olisi velvoittanut kunnan apuun.

        Joten jos jotain apua saatte niin ottakaa ihmeessä vastaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe