Asuuko joku Pernossa/asunut pernossa? Olemme muuttamassa Pernoon ja tulemme lapista. Koskaan emme ole asuneet/käyneet Turussa.
Olisimme todella iloisia, jos joku jaksaa kertoa alueesta, löytyykö palveluita, liikenneyhteydet, asuinalueet...
Kiitos etukäteen!
PERNO
11
2088
Vastaukset
- tänne vaan
Tervetuloa Pernoon!
Olen asunut täällä 26 vuotta ja pois en muuttais. Kaikki palvelut on lähellä esim kirjasto, 2 koulua, terveyskeskeskus, apteekki, 4 kauppaa ( s-market, k-extra, 2 siwaa)2 kebab paikkaa, 2 pubia. Siinä nyt aluksi.Asuinlähiönä huonossa maineessa, mutta sanoisin että 3 kadun pätkää vuokra-asuntoineen pilaa turhaan koko alueen maineen. Täältä on noin 10 min matka länsikeskuksen palveluihin sekä Raision keskustaan. Rehevä ja vihreä luonnonläheinen alue.Lämpimästi Tervetuloa! - 20v. Pernossa
Eli 20v. siellä tuli asuttua. Ulkopuoliset hieman vierastaa kyseistä paikkaa sen epämääräisen maineen vuoksi, tai lähinnä sen kyljessä olevan Pansion maineen vuoksi.
Siellä tapeltiin puukolla joka viikko ja monta kertaa, poliisi autot viuhuu, ja fillaria ei kannata ikinä jättää talon ulkopuolelle, suojaan tai mihinkään yleiseen paikkaan.
Ihan perus iso Suomalainen lähiö, lähiön ongelmineen. Lähiöissä on paljon rasismia, uupuneisuutta (ihmiset myrtsinä) ja lapset piikittelevät toisiaan, eli ihan perus kaupunkilähiö hommia.
Lapsiani en kyseisen alueen kouluihin laittaisi, lähiölapset tuntuvat hieman ahdistuneelta. Koulukiusausta on paljon, joka päivä näki sitä kauppamatkalla, kun koulumatkalaiset hivuttivat "heikompiaan".
En myöskään sinne takaisin muuttaisi, ikinä. Mutta sama koskee kaikkia lähiöitä isoissa kaupungeissa.
En usko, että Pansio-Perno poikkeaa paljon muista lähiöistä siis, lähiöt on kamala ilmiö :-).- ....
Kiitos paljon!
Kyllä sinne muutamme, mutta kovin askarrutta, mitä tuloillaan on!
Miten on muuten palveluiden laita? Kauppoja lähellä yms... - 20v. Pernossa
.... kirjoitti:
Kiitos paljon!
Kyllä sinne muutamme, mutta kovin askarrutta, mitä tuloillaan on!
Miten on muuten palveluiden laita? Kauppoja lähellä yms...Sori ehkä hienoinen tiukka sävyni tekstissä, eli kuten varmaan arvasit kyseinen paikka ei ole minun kahvikuppiini sopiva :-).
Sukulaisia asuu siellä edelleen ja halauavat asua siellä hamaan auringonlaskuun. Eli paljonon noita jotka sydänvereen asti ovat Perno/Pansiolaisia.
Pernossa on palveluja; pari kauppaa, kahvila, pubi, terveysasema, hammaslääkäri, sosiaalikeskus, pankki, apteekki... - juu u....
20v. Pernossa kirjoitti:
Sori ehkä hienoinen tiukka sävyni tekstissä, eli kuten varmaan arvasit kyseinen paikka ei ole minun kahvikuppiini sopiva :-).
Sukulaisia asuu siellä edelleen ja halauavat asua siellä hamaan auringonlaskuun. Eli paljonon noita jotka sydänvereen asti ovat Perno/Pansiolaisia.
Pernossa on palveluja; pari kauppaa, kahvila, pubi, terveysasema, hammaslääkäri, sosiaalikeskus, pankki, apteekki...sinneppä mäkin takaisin menisin jos taas turkuun muuttaisin..6 vuotta tuli siellä viihdyttyä, kyllä pansio-perno on aina sydämessä!
vaikkakin siellä niitä juoppoja, ulkomaalaisia ja varkaita onkin enemmän kuin laki sallii :))
nykyään, aina kun turussa käyn, niin poikkean pansion kautta katselemaan vanhoja kotiseutuja...
sinne vaan rohkeasti...pääseehän sieltä sitten pois jos ei mielytäkkäään! - tänne vaan
juu u.... kirjoitti:
sinneppä mäkin takaisin menisin jos taas turkuun muuttaisin..6 vuotta tuli siellä viihdyttyä, kyllä pansio-perno on aina sydämessä!
vaikkakin siellä niitä juoppoja, ulkomaalaisia ja varkaita onkin enemmän kuin laki sallii :))
nykyään, aina kun turussa käyn, niin poikkean pansion kautta katselemaan vanhoja kotiseutuja...
sinne vaan rohkeasti...pääseehän sieltä sitten pois jos ei mielytäkkäään!on turku pullollaan, mutta harmittaa vaan kun aina leimataan koko alue huonoon maineeseen.onhan täällä paljon omakotitaloja ja rivareita, omistusasuntoja on reippaasti yli puolet alueen taloista.palveluiden kannalta on yksi turun parhaimmista lähiöistä.
- puolet
tänne vaan kirjoitti:
on turku pullollaan, mutta harmittaa vaan kun aina leimataan koko alue huonoon maineeseen.onhan täällä paljon omakotitaloja ja rivareita, omistusasuntoja on reippaasti yli puolet alueen taloista.palveluiden kannalta on yksi turun parhaimmista lähiöistä.
Puolet omistus-asuntoja...
Joo, jos lasketaan vastakkain 2 kerrostaloa ja 2 omakotitaloa :-).
- tänne vaan
aika kattavat sivut www.pansioperno.net
- Danny
Olen nyt asunut Laivateollisuudenkadulla Merimieseläkekassan asunnossa kolmisen viiikkoa eikä ole ole valittamista. Rauhallinen talo, enkä tunne itseäni turvattomaksi ulkona liikuttaessa. Kaupat kävelymatkat päässä ja jne. Maaseutumainen fiilis vaikka Turku ja erityisesti teollisuus niin lähellä ovat. Tietysi vähän alkon kantaasiakkaita mutta niitähän nyt löytyy yhtä paljon keskustassakin. Ei ole valittamista, vähän ääntä joskus satamasta, siinä kaikki. Pansio-Perno ok
- Anonyymi
Luotiliivit ois kivat.
- Anonyymi
Turussa on muitakin asuinalueita jonne voi muuttaa kuin just tää Perno, joka on nyt mainittu lehdissä ja ihmisten suussa ja mielessä.. Uteliaisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669