Turkiskuoriaiset ja talon myyminen

Santsi3

Olemme myymässä vanhaa taloamme ja epäilen että meillä asustaa turkiskuoriaisia... Lajista en kylläkään ole varma: vyöihrakuoriaisia,pilkkuturkiskuoriaisia vai mitä. Miten meidän tulee toimia talon myynnin kanssa, tuleeko meidän ilmoittaa välittäjälle/ostajalle mahd. kuoriaisista?? Tuntuu vaan siltä että eihän sen jälkeen kukaan halua talokauppoja tehdä!!! En minä ainakaan. Olen aikeissa tilata myrkytyksen ammattilaisilta,jotta saataisiin kuoriaiset EHKÄ hävitettyä. Minulla oli niitä aikanaan opiskelija-asunnossa jossa kävi tuholaistorjuja ja sen jälkeen en eläviin kuoriaisiin enää törmännyt. Muutaman raadon löysin nurkista myrkytyksen jälkeen. Nyt epäilenkin että olenko voinut ne aikanaan kuljettaa mukanani opiskelija-asuntoon... Olemme asuneet tässä talossa 10 vuotta ja vasta tänä kesänä olen törmännyt kyseisiin ötököihin. Joten tuntuu kummalta että niitä nyt vasta alkoi ilmestyä... Vai onko tekemämme remontti voinut saada ne liikkeelle talon rakenteista? Sitten vielä yksi kysymys,kun luin jostain aikasemmasta kirjotuksesta että jos löytää reiän puserosta niin se tulee sen jälkeen pakastaa/pestä 60 asteessa. Mieheni uudesta t-paidasta löytyi 1 reikä ja tarkistin puseron läpi kotaisin eikä ainuttakaan elukkaa sieltä löytynyt...Laitoin puseron pesuun ja pesun jälkeen paidassa oli useita reikiä! Miten tämä on mahdollista??

4

2662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesuri

liikaa pyykkiä ne menee niistä pienistä rummun reijistä "läpi" ja se tekee reijän.
      Eli koneeseen ei tungeta niin paljoa tavaraa että se tursuaa vaan kohtuullisesti. Omat vaatteeni olen ainakin saanut pidettyä reijättöminä näin.

• inhat ötökät

Mulla myös on opiskelija-asunnossa jotain, kenties vyöturkiskuoriaisia. Parin vuoden aikana olen nähnyt muutaman toukan (toukat tosin pienempiä 3-5 mm) ja muutaman elävän kuoriaisen. Aluksi kun en tiennyt niistä, niin en tarkastanut tavaroita vanempien luo lähtiessä, mutta ötökät huomattua, kyllä. Tänä kesänä olen löytänyt vanhempien luotakin muutaman toukan, pari keittiön seinältä, pari mun vaatekaapista ja pari kodinhoitohuoneesta. Nyt mua pelottaakin, että olen tuonut ne mukanani ja "saastuttanut" koko talon. Aikasempina muutamana vuonna mitä on asuttu, niin ei ole näkynyt, eikä tietääkseni ollut myös aikasemmassa talossa, niin mistä muualta ne olis tullu? Toisaalta ei mun tavaroissa kovin montaa ole kai voinut tulla, ja tavarat menneet aina mun huoneeseen, niin miten ne olis niin levinny.

Itse en ikinä muuttais taloon, jos etukäteen tietäisin turkiskuoriaisista, mutta miten saa talon myytyä jos kertoo.

• _en_tiedä_

Olisko miehes leikkinyt akkuhapon tai jonkun muun hapon kanssa (kossua ei lasketa hapoksi)Reijät tulee vasta kun vaatteet pestään.Ota ukko puhutteluun ennen kun syytät kuoriaisia ;-)

• hajoavat

Jos vaatteiden reiät on lisääntyneet pesussa, lienee syy siinä että toukat on vaatteita nakertaneet, ja ne kohdat mitkä hajoo pesunyhteydessä, ei ole olleet läpisyötyjä, mutta sen verta nakerrettuja että eivät ole kestäneet pesussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      147
      3509
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      41
      1992
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      136
      991
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe