A2 -linjalta työllistyminen

fjudckit

Joka paikassa sanotaan,ettei ole rajattua mihin työllistyy tästä linjalta. Alkaa vaan tuntua, että mhataako siltä mihinkää työllistyä paitsi tutkijaksi? Onko jollakin jotain esimerkkejä, mihin voisi työllistyä? Ei tollane auta mitään, että sanotaan vaat et hyvin erilaisiin tehtäviin.

3

2184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eitu

Olen miettinyt ihan samaa. Ilmeisesti pitää olla tarkkana, mitä sivuaineita valitsee ja millaisen tutkinnon rakentaa. A2-linjalla valinnanvaraa on aika paljon ja työmahdollisuudet riippuvat siitä, mitä on lukenut. Jos mielii toimittajaksi, kannattanee valita viestinnänopintoja (esimerkiksi), yhteiskunnallisiin tehtäviin taas vaadittaneen tietämystä valtiollisista asioista eli valtsikan opinnot hyödyksi.. Mikään ei estä liittämästä kaupallisia opintoja tukintoon ja sitten voi vaikka suuntautua yritysmaailman tehtäviin. Ilmeisesti mielikuvitus rajana. Tosin millään "sitä sun tätä" -tutkinnolla ei ole yhtä helppo työllistyä kuin selkeällä opettajan tai papin papereilla. Hiio hoi, nämä oli vain mun mielipiteitä ja veikkauksia.

• Sivuaineopiskelija

Kyllä se nyt vain on niin että nykyään tuo että ei ole rajattua mihin työllistyy, tarkoittaa käytännössä sitä että työllistyminen on erittäin vaikeaa oikein mihinkään... Työllistävyydessä rulaavat yliopiston ammattikoulut... Lisäksi selkeä ammattitutkinto ei estä työllistymistä noihin erilaisiin yleissivistystä vaativiin tehtäviin.

Esimerkiksi kaupallisella puolella opettajan paperit lukenutta ja jonkun aikaa työtä tehnyttä pidetään usein varteenotettavampana työntekijänä kuin yleissivistävät paperit lukenutta joita pidetään helposti haahuilijoina.

• aloittaja

Tosiaa ei todellakaa huvittais opiskella työttömäksi :( Teologia kuitenkin oikeesti kiinnostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      156
      6848
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4058
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3326
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3114
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2896
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2206
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2003
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      52
      1958
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1816
    Aihe