EF- kielimatka

tietoja/kokemuksia

Hei.
Haluaisin kysyä tuosta ef:n (education first)kielimatkoista.
Haluaisin niin kovasti mennä Floridaan Global villageen 4 viikoksi.matkan hinta on aika kallis, 3455 euroa vuodelle 2008.
Jos joku tietää näitä juttuja tai on kokemusta niin voisitteko kertoa. esim..onko ollut kivaa siellä ja pärjääkö siellä ihan näin 14 vuotiaat.

40

12389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Olin EF-kielimatkalla ja pitää sanoa, että paras mitä matkasta saa irti jos on vähänkään itse koulussa ollut hereillä, on puhetaito. Matka on kallis ja jos tosiaan on kieliopit yhtään etukäteen hallussa niin suosittelisin ennemmin lomamatkaa jonnekin ulkomaille ja siellä sitten puhumista niin paljon kuin vain kestää. Sillä sitä oppii. Kielikurssit joita kaupalliset järjestöt tarjoavat ovat kuitenkin aikamoista rahastusta, varaudu maksamaan kohteessa lisää ihan kaikesta.

      Hyviä puolia:
      opetus ihan ok
      ei tarvitse huolehtia asioista kun liiderit on sitä varten
      melko turvallinen tapa matkustaa ja tutustua uuteen kulttuuriin

    • Lyd

      joskus EF:n kautta enkä suosittelisi sitä. Todellakin EF (kuten ymmärtääkseni muutkin vastaavat yritykset) rahastivat mielettömästi myös asioista, jotka esitteen mukaan olivat vapaaehtoisia. Maksoimme kohteessa myös ns. opintokäynneistä, joiden esitteen mukaan piti kuulua hintaan.
      Mielestäni 14-vuotias on hiukan liian nuori lähtemään. Vaikka nyt tuntuisi niin kivalta mennä yms, varmasti jossain vaiheessa sen ikäistä alkaa pelottamaankin lähteminen, usko pois. Itse olin 16/17-vuotiaana ja se oli mielestäni sopiva ikä, koska sai enemmän vapauksia, joten sai enemmän irti siitä ja oli parempi kielitaito, joten pystyi hyvin kommunikoimaan muiden kanssa (joillain kurssilla olijoilla oli huono kielitaito ja olivat aika paineessa joutuessaan pitämään esitelmiä/lukemaan ääneen kirjoituksiaan). Muutenkin epäilen vahvasti, että vanhempana tuollaisesta saa enemmän irti ja on paljon pienempi mahdollisuus koti-ikävälle, joka voi yllättää.
      Sinuna siis odottaisin vielä muutaman vuoden. Itsekin halusin lähteä sinun iässäsi, mutta kurssin jälkeen olin iloinen, että olin joutunut odottamaan, 14-vuotiaat ovat kuitenkin vielä täysin lapsia ja neljä viikkoa voi olla pitkä aika olla poissa kotoa, vaikka nyt innostuneena kurssista siltä ei tuntuisikaan. Jos on vähänkään epäillyksiä kuukauden kotoa poissaolon suhteen, en todellakaan suosittelisi lähtöä vielä ensi vuonna. Itse kielikurssin käyneenä en päästäisi 14-vuotiasta vielä lähtemään. Onhan kielikurssi ihan hyvä kokemus, mutta mielestäni pitäisi olla noin 16-vuotias, jotta on minimalisoitu mahdolliset ongelmat. Esim. 14-vuotias, jolta varastetaan matkapuhelin varmasti reagoi voimakkaammin kuin 17-vuotias. Kielikursseilla voi tapahtua kaikenlaista ja sen takia suosittelen odottamaan vielä vähän, keräämään kokemuksia ja kasvamaan ennen lähtemistä.
      Myös syy odottamiseen on, että jos joskus aikoo kirjoittaa englannin, joillekin voi olla hyötyä päästä kuuntelemaan kieltä englanninkieliseen maahan juuri ennen kuuntelukoetta.
      Seuraavana vuonna lähdin ei-kaupallisen järjestön kautta vaihto-oppilaaksi ja sain huomattavasti enemmän irti siitä jo kielikurssia lyhyemmässä ajassa. Suosittelisin siis ennemmin etsimään mahdollisuuksia edes kesävaihto-oppilasaikaan, tosin tässäkin pätee täysin, ettei noin nuorena kannata lähteä, jää varmasti asioita kokematta.

      • 14 v. on vielä vähän nuori

        mennäkseen näin ulkomaille.
        Voi olla, että olisi turvallisempi osallistua niille junorikursseille Englannissa, esimerkiksi.

        Itse olen ollut Englannissa aikuisopetuksen puolella eli EF:n englannin kursseilla 2x.

        Tykkäsin kovin. 2 vkoa oli toisella kertaa vähän lyhyt aikaa, mutta ennen sitä olin ollut runsaat 2 kk:n kurssilla. Kyllä tykkäsin ja opettelin myös kieltä!

        Myöhemmin poikanikin osallistui nuorten kurssille Itävallassa sekä oli myös liiderinä Englannissa. Hän tykkäsi molemmista tosi paljon. Häenllä oli erittäin mukava emäntä siellä ja erinomainen runsaas ruokavalio. Hän oli niin innostunut sen jälkeen kaikesta!

        Itse todennäköisesti aion vielä lähteä niihin EF:n kielimatkoille, kun rahapussi karttuu.


      • mimäminä
        14 v. on vielä vähän nuori kirjoitti:

        mennäkseen näin ulkomaille.
        Voi olla, että olisi turvallisempi osallistua niille junorikursseille Englannissa, esimerkiksi.

        Itse olen ollut Englannissa aikuisopetuksen puolella eli EF:n englannin kursseilla 2x.

        Tykkäsin kovin. 2 vkoa oli toisella kertaa vähän lyhyt aikaa, mutta ennen sitä olin ollut runsaat 2 kk:n kurssilla. Kyllä tykkäsin ja opettelin myös kieltä!

        Myöhemmin poikanikin osallistui nuorten kurssille Itävallassa sekä oli myös liiderinä Englannissa. Hän tykkäsi molemmista tosi paljon. Häenllä oli erittäin mukava emäntä siellä ja erinomainen runsaas ruokavalio. Hän oli niin innostunut sen jälkeen kaikesta!

        Itse todennäköisesti aion vielä lähteä niihin EF:n kielimatkoille, kun rahapussi karttuu.

        tahtosin lähteä kielimatkalle maltalle, olisin sillo matkalla 17 vuotias. Liian vanha?

        millasia on 2 1 kurssit, pitääkö sille viikolle olla jotain omia aktiviteettejä? vai ollaanko siellä vaan...

        sori kun tuppaannun tähän keskusteluun..


      • ....
        mimäminä kirjoitti:

        tahtosin lähteä kielimatkalle maltalle, olisin sillo matkalla 17 vuotias. Liian vanha?

        millasia on 2 1 kurssit, pitääkö sille viikolle olla jotain omia aktiviteettejä? vai ollaanko siellä vaan...

        sori kun tuppaannun tähän keskusteluun..

        Pikaisesti sanon vain, että jos asenne on oikea niin edes 30 ei ole liian vanha :)


      • otin opiksi
        14 v. on vielä vähän nuori kirjoitti:

        mennäkseen näin ulkomaille.
        Voi olla, että olisi turvallisempi osallistua niille junorikursseille Englannissa, esimerkiksi.

        Itse olen ollut Englannissa aikuisopetuksen puolella eli EF:n englannin kursseilla 2x.

        Tykkäsin kovin. 2 vkoa oli toisella kertaa vähän lyhyt aikaa, mutta ennen sitä olin ollut runsaat 2 kk:n kurssilla. Kyllä tykkäsin ja opettelin myös kieltä!

        Myöhemmin poikanikin osallistui nuorten kurssille Itävallassa sekä oli myös liiderinä Englannissa. Hän tykkäsi molemmista tosi paljon. Häenllä oli erittäin mukava emäntä siellä ja erinomainen runsaas ruokavalio. Hän oli niin innostunut sen jälkeen kaikesta!

        Itse todennäköisesti aion vielä lähteä niihin EF:n kielimatkoille, kun rahapussi karttuu.

        Kielikurssillekin kannattaa valmistautua etukäteen.
        Monasti käy niin ettei kielikurssimatkalla kuitenkaan saa riittävää harjoitusta vaikka menisi maahan jonka kielen taitoa aikoo parantaa. Kontaktit ovat usein voittopuolisesti kuitenkin vain muihin opiskelijoihin eri maista eikä niinkuin luulisi, kurssimaan kieltä äidinkielenään puhuvien kanssa.
        Jotta kurssista saisi kaiken edun irti, kannattaa keskittyä kuullun ymmärtämiseen ennen matkaa jo etukäteen.

        http://teacherluke.co.uk/2014/03/12/174-how-to-learn-english-with-lukes-english-podcast/


    • Ef Crew

      Lisääppä meseen [email protected] : ) Ite kuulun tuohon Ef Crew:hen, takana myös 4 viikon kurssi ja rutkasti tietoa asiasta : )

    • ::::::

      Itse oon menossa kielimatkalle los angelesiin. Mietin aluks floridaa, mut siel on vissii tosi kuuma ja kostee ilmasto siihen aikaa kun se matka järjestetää.

      Kyl siel 14-vuotias pärjää, ja jos oot nyt 14, ni sit kun se matka on ni oot jo vuoden vanhempi. Ja ne matkathan on 14-19 vuotiaille.

      • EF-kielimatkailija

        Luin tässä juuri kyseistä viestiketjua. Ihana että näin moni on kiinostunut kielimatkoista. Nousi omat kielimatkamuistot pintaan =DD olen 15 vuotias tyttö vantaalta ja olen käynyt EF kielimatkoilla monena kesänä joten tiedän niistä aika paljon. olisi mukava jakaa kokemuksia kanssanne eli jos teillä on jotain kysyttävää tai haluatte muuten vain tietoa, kokemuksiani tms. niin ottakaa minuun yhteyttä s-postitse [email protected]


      • dadddsffsg

        Kerron ihan kokemuksesta koko elämäni floridassa asunut ja "koti"Suomessa lomilla, ei ole kuuma kesä henäkuun välillä, siinä 40 astetta puolin toisin, mutta siihen tottuu, ilma ei ole kostea...


    • äpigj

      onko 15.5,v vielä liian nuori? ja voiko sinne ottaa kaverin mukaan ja paljon semmone matka maksaa? JA kuulin et siel opiskellaan aplen ipadeilla??? onko se totta???????????????????????

    • beeeest

      Mietin kaverin kanssa kielimatkaa Maltalle St. juliansiin tai Iso-Britanniaan Brightoniin niin onko jollakin kokemuksia tuolta tai sitten Irlannista? Minkälainen sää on Irlannissa?:) Sori kans ku tuppaudun tänne....

      • Yks Pipa

        Jos haluaa hauskaa pitää, niin suosittelen ehdottomasta St. Juliansia. Baareihin pääsee jo 16-vuotiaana, eikä papereita kysellä. Sama on tupakanoston kanssa. Muutenkin hauskanpito onnistuu helposti, koska Maltalla viina oli ainakin vielä 8 vuotta sitten todella edullista. Eikä siellä oikeasti muuta tekemistä juuri ole kuin lähteä iltaisin rannalle juopottelemaan ja sitten baariin. Oppitunneilla voi sitten nukkua pois krapulansa.


      • Brighton

        Olin EF:n kolmen viikon kielikurssilla Brightonissa kun olin 16-vuotias, tykkäsin kovasti! Englantia oppi käyttämään arkipäivän tilanteissa ja puhumiseen sai paljon varmuutta. Muutaman kurssikaverin kanssa ystävystyin kunnolla, ja näemme säännöllisesti vieläkin. Isäntäperheen kanssa lähettelemme myös joka vuosi joulukortit ja synttärionnittelut. :)

        Sää Brightonissa oli paljon odotettua parempi, sadepäiviä ei ollut montaakaan. Suurin osa isäntäperheistä asuu maaseudulla, josta on kuitenkin tosi lyhyt bussimatka kaupungin vilkkaaseen keskustaan. Hyvät shoppailumahdollisuudet ja ihana ranta!


    • ex-liideri

      Kylläpä oli promoamista tuo edellinen viesti - ajat on muuttuneet 8 vuodessa. Muistan itsekin, kun olin Maltalla 2001 ja join yhtälailla muiden teinien kanssa.
      Nykyään kuitenkin oppilaat lähetetään suorilta kotiin, jos viinaa löytyy vähänkin. Joten kielikursseille on turha luulla lähtevänsä pitämään vain bilelomaa, sitä varten voi sitten mennä Sunny beachille.
      Ja tämä on fakta,
      terveisin viime kesän liideri.

    • Yks Pipa

      "Nykyään kuitenkin oppilaat lähetetään suorilta kotiin, jos viinaa löytyy vähänkin."

      Samaa uhkailtiin silloin 8 vuotta sitten. Loppujen lopuksi käytäntönä oli kuitenkin soitto kotiin parin päivän kotiaresti, vaikka eräs tyttö jopa oksensi liiderin kengille.

      Onko teillä nykyään sitten jokin keino vahtia mitä koulupäivän jälkeen tehdään?

    • kielimatkat---

      joo jos ny unohetaa se kalja ja tällänen kesällä 14,5 v tyttö haluis mennä kielikursille, ´nii mitä kohetta suosittelette? haluun oppia, en bailata :) mieluiten rannat hyvät shoppailumahdollisuudet... ja sitte isäntäperhe vai se asuntola? mite ootte keränny rahaa, vai onko vanhemmat suorilta maksanu :):) ?

    • 10 months in the US

      ite aioin kans nuorena lähteä kielikurssille. Sit kattelin EF:n hintoja ja huomasin, että kokonainen vaihto-oppilasvuosi Jenkeissä ei ollut edes paljoa kalliimpi kuin nuo muutaman viikon kurssit. Siinä sit päätettiin perheen kanssa hätäpäissään, että se kokonainen vaihtarivuosihan ois siisti. Vuoden olin, opin kielen täysin ja nyt on periaatteessa kaksi kotimaata :D Jos kunnolla haluatte oppia, pitää hauskaa ja kasvaa ihmisenä niin suosittelen lämpimästi kokonaista vuotta ulkomailla. Rahaa siihen menee, mutta lupaan että oli sen arvoista!

    • srydfyr

      Moi !
      Mikä olis paras järjestö minkä kautta vois mennä Usa:han Floridaan ?? Ite oon ajatellu et speak&fun olis paras mut matkat pitää maksaa ite. Olisko mulle parempi isäntäperhe vai resort ku menisin ehkä parin vuoden päästä sinne eli olisin 14-15 v.
      Onko vaikee päästä sinne ku vanhemmat ei välttämättä päästä kovin helposti :((
      Mullon nyt kauhee matka kuume vaikka ollaa menossa Pariisii elokuussa :DD
      mut kyl silti pitäis päästä sinne floridaa. Mun enkku on seiska :( eli aika paska :D pärjääkö sillä ?? :DD
      KIITOS jos vastasitte :DD

    • Schauf

      Joo tosiaan, seiskan enkulla pärjää todella hyvin! Ja ylipäätään englanninkieliset ihmiset ymmärtää luultua paremmin ..(Itsehän en ole ollut kielikurssilla, vaan isäntäperheenä, kun täällä Usassa asun :D ) Koska olemme isäntäperheenä olleet niin ymmärtäisin että isäntäperhe on semmonen "turvallinen" valinta, resortissa ollaan enemmän omillaan.

      Mun perhe on ollu isäntäperheenä EF:lle, se ainakin tekee tänne jotain matkoja, ja Jacksonvillessä asun :) .

    • Miami beach

      Olen tällä hetkellä 14v, ja olisin lähdössä 2013 ef:n kautta Miamiin, floridaan.Olisin siis 15v kun lähtisin.Pärjääkö vaikka enkkussa olisi ihan aloittelija, mutta kuitenkin perustaitoja vähän osaisi?Onko kokemuksia tuosta?

    • 13-vuotias matkaaja

      Itse haluisin Ef:n Isle of Wightiin. Olen 13. Entisessä koulussani oli Comenius-projekti --->> ystävyysmaat olivat Itävalta ja Irlanti. No, itse pääsin käymään Itävallan reissulla:) 4 päivän matka, melkein 24h auto/bussimatkaa yhteensä. Oli sellainen kokemus, että heti matkan jälkeen innostuin näistä EF:n kielikursseista. Nyt koitan pyytää vanhemmilta lupaa ja alan säästämään rahaa, ehkä sinne jopa joskus päästäänki ! c:

    • matkaaja

      Moikka olen kolmetoista ja olisin lähdössä EF kielimatkalle (2013) ja mietein että menisinkö junior maltalle vai englantiin??? Että olisiko jollakin isompaa tietoa tästä...haluaisin resorttiin olisiko se turvalista?? ja kuinka paljon tarttisin ns. käsirahaa kahden viikon matkalle??

    • matlalleeee

      Kukaan ollu st julian'sissa? oon 15v. lähös sinne kesäl 2013. kokemuksia yms??

    • minäpäminä

      Ei ole omaa kokemusta mutta muut on ollu...siellä juhlitaan paljon, mutta se on jo voinut muuttuu et en oo ihan varma..=)))

    • Diana Crewiläinen

      Oon ollut kielimatkalla ja olin 16-vuotias. Matkallani oli myös 13-14 vuotiaita, jotka näyttivät pärjäävän oikein hyvin! Ja kielimatkallehan saa lähteä jo todella varhain, minimi-ikä on 9. Ei siis mitään hätää ja rohkeasti Atlantin yli Amerikkaan! :)

      Matkalla on yleensä tosi kivaa, nimittäin siellä tapaa samanikäisiä nuoria eri maista, itsenäistyy matkan aikana, kokee uusia asioita, oppii itsestään paljon uutta ja (riippuen kohteesta) saa kivan rusketuksen :D

    • fffffffuuuuuuuu

      mä olisin menos 2014 kesällä sts kielimatkalle usaan coast to coast matkalle :) :) ah vitsi en jaksa oottaa !! 3 vko minibussis tulee varmasti olee sen arvosta :) on kyl toosi kallis mut whatever I

    • EF:n ERIKA vakuutus

      Tyttäreni oli juuri kaksi viikkoa EF:n järjestämällä kielimatkalla Maltalla! Todella hieno ja turvallinen kokemus, mutta aikamoista vedätystä. Kaikista lisäaktiviteeteista, joita jo osin oli ostettu valmiiksi, maksutettiin lisämaksu. Ja vaihtoehto-ohjelma oli valittu niin tyhmäksi, että pakkohan sinne oli mukaan lähteä tai sitten askartelet. Muutenkin yleisjärjestelyt ontuivat pahasti ja oppitunnit tosiaan kuulemma aikamoista höpö höpöä, mutta varmasti oli ikimuistoinen ensi "irtiotto" omaan elämään. Ja ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OTTAKO EF:n suosittelemaa ERIKA-matkavakuutusta. Otin sen tytölle sen takia, vaikka oma vakuutuskin oli, että koska oli matkanjärjestäjän suosittelema, niin yleensä silloin kaikki hoituu suoraa vakuutusyhtiön kanssa. Nyt ei ollut niin vaan kaikki piti ensin maksaa itse ja kotimaassa aloitat sitte selvittelyn. Yritys on vielä Ruotsissa. Samaan olisin päässyt puolta halvemmalla omalla vakuutuksella ja saanut hoitaa asiat kotimaahan. Lisäksi EF- ei auta yhtää ko asioiden selvittelyssä, kohottelevat vain hartioitaa, että sopikaa vakuutusyhtiön kanssa. Ja arvatkaa osaako teini säästää kaikki kuitit :-) , etä sinne meni vakuutusrahat ja lisäksi kaikki maksat itse. Silti suosittelen vaikka on melkosen tyyristä....

    • sdgko

      Haluisin kielimatkalle kun täytän 16 tai 17 ja mietin tässä et mitä kohdetta englannista te suosittelette?:) ja sitte lisäksi ku oon vähän ujo, et en oikeen uskalla puhua tuota englantia niin kannattasko mun ottaa se varmempi classic vai sitte ottaa se riski et uskallanko puhua englantia koko ajan, vaikka oppiski ehkä enemmän eli international... Ja muutenki kertokaa classicista ja internationalista omia kokemuksia :) varsinki classicista ku oon nyt siihen päin vähän enemmän kallistunu :)

      • hlllaav

        Kannattaa mennä Internationalille! Lähtötasotesti pistää sut oikeen tasoseen ryhmään, ja siellä kaikki muutkin puhuu samantasosta enkkua. International-kurssilla saat lisää varmuutta ja opit paljon enmmän:) Mä olin ite aika ujo puhumaan enkkua, mutta otin Internationalin ja nyt en jännitä enää yhtään! Jos sulle tulee lisää kysyttävää niin laita kommenttia mun kielimatkablogiin www.kielimatkawithef.blogspot.com niin vastaan mielelläni!:-)


    • efsini

      Moi! Itsekkin suosittelen international-kurssia, jos englantiin olet menossa. Itse olin ef:n kautta Isle Of Wightillä juniorikurssilla, ja omasta mielestäni se, että ei ollut montaa suomalaista samassa ryhmässä kannusti vain puhumaan enemmän englantia! Ranskaan lähden ensi kesänä, sinne otan ton classicin, koska ranska ei oo ihan niin hyvin hallussa kuin englanti (:

    • Ciiiriiii

      Heii oon ollu kaks kertaa briteissä kielimatkalla, ja kerran maltalla kielimatkalla, kaikki kolme Ef:n kautta. Tosi onnistuneita ja hauskoja matkoja ne kaikki on ollu!! En voi muuta ku suositella! Kkysymyksiä saa rohkeasti laittaa: [email protected]

    • lucy21

      Moi! Mä olin viime vuonna EF:n kautta 4 viikkoa heinä-elokuussa Amerikan Kaliforniassa, viihtuisässä Long Beachin kaupungissa. Olin silloin 15 v. Asuimme kaikki Perusamerikkalaisessa opiskelijakämpässä, (isäntäperhevaihtoehtoa ei ollut) Asuntolassa ei ollut kehumista... Oli paljon sekaannuksia, epäjärjestystä, tilat eivät olleet viihtyisät, ja taistelimme usein jättimäisiä torakoita vastaan... mutta kaikkeen tähän tottui helposti ja ongelmat unohtuivat kun vietti aikaa parhaiden ihmisten seurassa. REISSU OLI KOKONAISUUTENA AIVAN MAHTAVA KOKEMUS! KIELIMATKALLA TAPAA UUSIA IHMISIÄ, SAA PALJON MAHTAVIA YSTÄVIÄ KAIKKIALTA MAAILMASTA, NÄKEE JA KOKEE UUSIA ASIOITA, KULTTUURIA, ELÄMÄNTAPOJA, ONGELMATILANTEET OPETTIVAT JA KEHITTIVÄT MINUA IHMISENÄ, SAIN OLLA ITSENÄINEN (lähdin yksin ilman ystäviä) ja rakastuin. kaikki tämä on rahojen ja sekaannusten arvoista. Ja amerikkalainen ruoka

    • kielimatkailija

      itse mietin, että nyt ensi kesänä lähtisin kaverini kanssa. täytän tänä vuonna 14 eli täyttäisin 15 lähtövuonna. Englanti on ollut melkein aina 10 ja Se on muutenkin ollut aina helppoa mulle. Oon ollu 1,5 viikkoa kestosilla partioleireillä, joten koti-ikävä ei ole ongelma. Kaverini osaa myös englantia todella hyvin. Lähtisimme siis 2vk kestoiselle jos saamme rahat kasaan.

    • Lisa-Marie

      Moikka !
      Olin kielimatkalla EF:n kautta nyt viime kesänä Jenkeissä heidän uudella Coast to Coast reissulla. Mielestäni matka oli hyvä irtiotto omaan elämään ja harjoitti kielitaitoani! Tottahan tuo, että jotkut matkat ovat kovin tyyriitä, mutta omasta mielestäni kokemuksista ja turvallisuudesta kuuluukin maksaa. Olin itse 15-vuotias matkan ajan, ja pärjäsin todella hyvin. Moni kaverini on ollut Englannissa jo 13 vuotiaana, ja pärjännyt todella hyvin. Tarvitset vain rohkeutta käyttää kieltä vaikka onkin pelko epäonnistua. Vastailen mielelläni EF:än ja heidän kielimatkoihin liittyviin kysymyksiin. Blogini puolelta löytyy yhteystiedot www.crazylifewithef.blogspot.fi ja voit tilata ilmaisen kielimatka esitteen osoitteesta my.ef.com/Lisa-Marie

    • Anonyymi

      Juulia oli kesällä EF kielimatkalla Maltalla. Noin 2 vkoa meni hyvin, sitten lähti Korona jyräämään.
      EF ei millään tavalla infonnut huoltajia tilanteesta, olimme täysin nuorten viestien varassa. Paikalla oleva liideri ei myöskään kovin helpolla saanut vastauksia kysymyksiin.
      Juulia ystävänsä kanssa pienessä paniikissa osti lentoliput kesken kurssin kotiin, eivät luottaneet EF toimintaan korona tilanteessa Maltalla.
      Olen tehnyt reklamaation ja pyytänyt vastausta miten tilanteeseen oli varauduttu ja miksi vanhempia ei tiedotettu tilanteesta. Tämä on kuitattu vastaanotetuksi 19.7. Mitään vastausta ei kuulu, vaikka on pyynnöstä käännetty englanniksi ja toimitettu Ruotsin toimistoon.
      Vaadin myös korvausta keskeytyneestä kurssista ja käymättä jääneistä aktiviteeteista, meidän käsityksen mukaan kun siellä ei ollut turvallista ollut.
      Nuorten piti myös siirtää 120 e koulun sivuille, kotiinlähdön koronatestiä varten. Jälkeenpäin selvisi että 35 e riittää, mutta olemalla yhteydessä toimistoon raha palautetaan. Juulialla jäi koko 120 e käyttämättä, ei ole rahoja näkynyt vaikka oli yhteydessä toimistoon.
      Eipä ole muutkaan tietämämme henkilöt saaneet mitään takaisin.
      Suomen kielellä ei saa kurssin jälkeen palvelua, ainakaan reklamaatio- tai korvausasioissa, kaikki pitää hoitaa englanniksi tai ruotsiksi.
      Nyt koitetaan sitten Euroopan kuluttajakeskuksen kautta viedä

      • Anonyymi

        Tytär lähti syyskuussa Englantiin, tarkoituksenaan olla 6 kk kielimatkalla. Hän joutui palaamaan kesken pois ja lopettamaan kurssin. Ef lupasi hoitaa noudon majapaikasta sekä paluulennon ja laskutti sen heti. Noutoa ei kuitenkaan tullut ja tytär meni taxilla kentälle. Siellä selvisi ettei ollut lentoakaan. Jouduin Suomesta käsin hoitamaan hänelle pikapaikan lennolle, koska alaikäinen oli jätetty oman onnensa nojaan vieraaseen maahan. Effin lupaamasta rahan palautuksesta ei vaan kuulu mitään, he eivät vastaa sähköposteihin lainkaan, eivät toimita useista pyynnöistä huolimatta palautuslaskelmaa eivätkä maksupäivää. Lukuisten puhelyritysten jälkeen he ovat vastanneet Ruotsista muutaman kerran, kukaan ei ole koskaan tietävinään mitään, aina he pahoittelevat kauheasti ja lupaavat palata asiaan saman päivänä. Eivät palaa. Katastrofaalista ja kyseenalaista toimintaa. Saa nähdä miten käy. Rahaa on sisällä paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe