Kun oma rakas hävettää..

:/ ...

Hävettää tunnustaa, että häpeän joskus omaa poikaystävääni... Kun parisen vuotta sitten aloimme seurustella, rakastuin hänen olemukseensa, hänen luonteeseensa ja ulkonäköön, pikkuvirheistä välittämättä. Nyt nämä "pikkuvirheet" ovat jotenkin kasvaneet päässäni suuriksi.

Minua hävettää poikaystäväni kammottavan huono ryhti ja oikeasti kummallinen kävelytyyli, talvella takki ja farkut päällä ei sitä huomaa niinkään, mutta kesällä kun hän on vähemmissä vaatteissa, ja vaikka shortsit päällä, häpeän hänen puolestaan, polvet vinossa, kummallinen tökerö kävelytyyli, huono etukenoryhti, jne., ikävä myöntää mutta minua se on alkanut hävettämään, en jotenkin ole tähän päivään saakka saanut häntä tutustutetuksi vanhempieni kanssa, koska häpeän asioita hänessä, ja pelkään jotenkin että vanhempani ajattelevat että "piti tuonkin nyt tuollainen valita itselleen".. En keksi päästäni näitä virheitä, vaan kaverinikin ovat joskus naureskelleet poikaystäväni kävelytyylille, ja sekös on nolottanut..

Poikaystäväni on tosi heikkoitsetuntoinen, ei voi edes kauppaan mennä kun hän on niin keskittynnyt muihin ihmisiin ja siihen katsovatko he häntä jne., että hän ei kuule kun yritän puhua hänelle, hän saattaa hermostuneena nojailla kaupan hyllyihin jne, hävettää kun ihmiset katsovat että eikö tuolla ole käytöstapoja kun notkuu kaupan hyllyjä vasten, jotka nyt eivät kovinkaan kestäviä ole..
Kaiken lisäksi, kun vien hänet vaikkapa vanhempieni luokse, saattaa hän olla niinkin jännittynyt, että suorastaan änkyttää, ja se saa minutkin häpeämään, hänen puolestaan :/..

Ärsyttää kun välitän jostain näin pinnallisesta, mutta niin se vain on, että nuo seikat ovat nuosseet häiritsevän suuriksi..

On minussakin virheitä tietysti, tiedän sen vallan hyvin, mutta silti häpeän ajoittain poikaystäväni puolesta ja sille en voi mitään..

Rakastan häntä, mutta kun pikkuhiljaa en viitsi hänen kanssaan lähteä edes ulos, edes kauppaan kun saa hävetä hänen puolestaan.. En ole normaalisti todellakaan niin pinnallinen, ettenkö esimerkiksi voisi olla ystävä henkilön kanssa, joka jotenkin poikkeaa muista, en todellakaan, mutta jotenkin se vaan pistää minutkin häpeämään kun oma kulta asettaa itsensä naurunalaiseksi muitten ihmisten edessä,vaikkakin se on täysin tahatonta..

Onko KENELLÄKÄÄN muulla samaa ongelmaa ollut? Jotenkin niin hämmentävää, että rakastaa toista, ja ei näe hänessä virheitä, kun sitten vasta kun olemme ihmisten ilmoilla, muitten ihmisten "arvioitavana", varmasti osasyynä on oma heikko itsetuntoni, vahvemmalla itsetunnolla kai kestäisin toisen virheet ilman pelkoa siitä mitä muut ajattelevat..

Vastailkaa, kertokaa omia kokemuksianne, ihan mitä vaan, olisi kiva vain jutella aiheesta!

28

9404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me mentiin

      punttisalille yhdessä.

    • ....

      ole sulle se oikea. Itsellä on sama juttu, jos tyyppi käy hävettämään niin tiedän että "sommoro". Ihminen jota rakastaa(siis joka on se oikea) on maailman ihanin eikä mikään piirre hänessä hävetä.

    • pikkasen muokattu tosin

      Pari vuotta sitten tämä liikkui meileissä sarjalähetyksenä : ) Vähän muokattuna tässä.

    • tyhmä...

      ei muuta sanottavaa...

      Oletko joku rinsessa vai? Oletko kysynyt mitä sinussa on hassua tai virheellista? Oletko huomannut että sinullekin joku naureskelee että voi ei kun tuo on tollainen? Jos rakastaa ei tuollaisia tunteita (häpeä) kun sinulla ole olemassakaaan! Joten jätä rinsessa pojan rauhan ja anna sille löytää tytön joka arvostaisi hänen henkisiä ominaisuuksia eikä etsis ja häpes virheit...

      että olet tyhmä ku tollaiset ajatukset pyörivät päässäs...

      • alkup.

        No voi, pitihän se arvata että näitä riittää..Oletko idiootti? Luepa tekstini uudestaan, sanoin harvinaisen selvästi että itsessäni on ihan yhtälailla virheitä. Taisit pelästyä tekstiäni, tuliko mieleen että "apua joku vois ajatella mustaki noi, noh teenpä selväks ettei noin saa ajatella ellei sitten ole joku pinnallinen prinsessa".. Sanoinhan, että minua hävettää ihan tunnustaa, että häpeän ajoittain poikaystävääni. Niin kurjaa kuin se onkin, niin niin se vain on enkä mahda sille yhtään mitään. Ihan turhaa tollasta tekstiä ladot, se kun ei muuta sitä häpeänkö vaiko en, ja sekös sinun tavoitteesi varmaan olikin.


      • Häpeä itseäsi
        alkup. kirjoitti:

        No voi, pitihän se arvata että näitä riittää..Oletko idiootti? Luepa tekstini uudestaan, sanoin harvinaisen selvästi että itsessäni on ihan yhtälailla virheitä. Taisit pelästyä tekstiäni, tuliko mieleen että "apua joku vois ajatella mustaki noi, noh teenpä selväks ettei noin saa ajatella ellei sitten ole joku pinnallinen prinsessa".. Sanoinhan, että minua hävettää ihan tunnustaa, että häpeän ajoittain poikaystävääni. Niin kurjaa kuin se onkin, niin niin se vain on enkä mahda sille yhtään mitään. Ihan turhaa tollasta tekstiä ladot, se kun ei muuta sitä häpeänkö vaiko en, ja sekös sinun tavoitteesi varmaan olikin.

        Olisipa tällaisia naisia vähemmän niin maailma olisi parempi paikka. Toivottavasti elät sinkkuna loppuelämäsi. Et ansaitse miestä, jos et hyväksy häntä sellaisena kuin hän on.


    • näkökulma

      Kirjoituksestasi tuli mieleen ystäväni, joka on puhelias ja esiintyy itsevarmasti, mutta on sisimmässään epävarma. Hän valitsee aina hieman introvertteja miehiä, jotka kävelevät hassusti, änkyttävät puhuessaan jne.

      Introvertin miehen kannalta ajatellen elämä samanlaisen naisen kanssa voisi olla helpompaa, mutta usein valitsevat toisin. Miksi? Koska se toinen täydentää heidän puuttuvia ominaisuuksiaan.

      Miksi sitten suhteellisen ekstrovertti nainen valitsee introvertin miehen? Ehkä siksi, että mies on fiksu, ajatteleva ja osaa huomioida naisen.

      Oletko huomannut, että sinullakin on huono itsetunto?

      • ölkjjhgf

        Minä ja tyttäreni, jotka molemmat ovat ekstroverttejä olemme valinneet introvertit miehet. Olen sitä itsekseni ihmetellyt, mutta lienee yleistä. Onhan introvertitkin valinneet meidät ekstrovertit. Eivät he ole ollenkaan vietävissä, vaan hyvinkin omapäisiä, mutta näyttävät hiljaisilta, mutta toimivat oman päänsä mukaan.


    • neuvot on monet

      Miksi et nostaisi poikaystäväsi itsetuntoa huomioimalla hänen hyvät ominaisuutensa ja sanomalla ne hänelle? Ehkä hänen ryhtinsäkin siitä paranisi kun itsekunnioitus palaa. Älä ainakaan moiti häntä, jokaisessa on vikansa.

    • olevan

      valetta koko viesti. Pahoja virheitäkin kirjoituksessa. Mietityttää vain, miksi tänne pitää työntää tarinoita esittäen niitä oikeina ongelmina.

    • DD.

      No tiedätkö mistä tämä hänen huono itsetuntonsa johtuu? Ollaanko kiusattu koulussa ja poljettu maahan noin yleensä muiden ihmisten johdosta? Missä ja miten sä hänet sitten tapasit ja kumpi teki aloitteen suhteen suuntaan? Mikä hänessä sai sut alunperin kiinnostumaan hänestä, kun kerran ihan suhteeseen asti juttu meni?

      Tiedätkö onko se kävelytyyli jonkin rakenteellisen vian takia? Jotain luuston kehitykseen liittyvää..jne? Et ole koskaan ajatellut kysyä häneltä suoraan, tai ehdottaa, että yrittäisi kävellä selkä suorassa?

    • miettinyt että

      Oletko miettinyt, että mitä jos poikaystävälläsi on oikeasti joku rakenne vika jaloissa, viitaten tuohon polvien vinouteen? Itselläni on epäsuorat jalat, ollut syntymästä saakka, ja jalkaterät/lonkat/polvet vinossa. Tämän takia paino ei jakaudu normaalisti jalkaterilleni, ja kävelyni saattaa olla välillä vähän typerän näköistä, kun tuntuu ettei ole kunnon tasapainoa jaloissa, ja jalat menevät sisäänpäin : /
      Tästä syystä myös jalat väsyvät helposti, ja mitä enemmän väsyvät, sitä laahaavampaa kävelynikin on.

      Ymmärrän hyvin, miten tuollainen voi häiritä sinua. Antaahan huono ryhti hävestä kuvan, ettei arvosta itseään. Ehkä pelkäät, että muut ihmiset arvostelevat myös sinua, poikaystävä-valintasi takia? Arvostelevat siis sinun omaa arvostelukykyäsi. Ja kyllähän se tuntuu pahalta, kun omaa rakasta katsotaan huonosti. Mutta voihan sille ryhdille tehdä jotain, mitä jos menisitte yhdessä vaikka punttisalille?

      Itselläni taas oli vähän toisenlainen ongelma yhden pojan kanssa. Hän oli liiankin itsevarma ja hyvännäköinen olemukseltaan. Tämä aiheutti(?) sen, että puhui suureen ääneen paikassa kuin paikassa välittämästä muista ihmisistä, söi kovaäänisesti, nauroi kovaäänisesti ja teki kaiken aiheuttaen melua. Flirttailee tyyliin jokaiselle tapaamalleen naiselle, jää kattelee naisten perään jne jne. Ei huomioi siis toisten mielipiteitä, koska on niin itsevarma ja rajaton. Silloin haaveilin ihmisestä, joka olisi epävarmempi, hiljaisempi ja sellainen, joka ei ole niin haluttava muiden silmissä. Eipähän tarvitsis koko aika kattella vaivautuneena vieressä hänen äänekkyttään ja flirttiään muille naisille.

      • Nella-Maija

        En ainakaan itse ole törmännyt mihinkään samankaltaiseen ketjuviestiin, kuten joku väitti, mutta voin juuri tällä hetkellä hyvinkin kuvitella miltä keskustelun aloittajasta tilanne tuntuu/tuntui.

        Minä kärsin itse samanlaisista häpeän tunteista, enkä vain pelkästään nyt tämänhetkisen deittini puolesta, vaan olen huomannut että tunne on toistuvaa. Toisin sanoen häpeän usein kiinnostuksen tunteitani vastakkaista sukupuolta kohtaan.

        Tämäkään ei kuitenkaan ole mikään sääntö, sillä jos kyseessä oleva henkilö on ulkoisesti komea ja viehättävä, häpeän tunnetta ei niinkään helposti ilmaannu. Jos taas kyseessä on henkilö joka omaa hieman persoonallisemman ulkonäön, siis ei ole yhtä komea, tai on kuten esim. alkup. viestissä huono ryhtinen, sattuu häpeä kohdalle helpommin.

        Olen nyt käynyt useaan otteeseen ulkona erään henkilön kanssa, joka vaikuttaa mukavalta ja fiksulta, mutta jonka seurassa tunnen itseni joskus epämukavaksi, koska mietin mitä muut ihmiset ovat mieltä hänen ulkoisesta olemuksestaan, puhetapakin mukaanlukien. Olen todella onneton, koska en osaa sanoa epäröinkö aloittaa suhdetta syystä ettei meillä vaan kemiallisesti synkkää vai käyttäydynkö vaan liian helvetin pinnallisesti. En haluaisi kutsua itseäni, enkä sinuakaan joka kirjoitit alkuperäisen viestin tyhmäksi prinsessaksi; eihän kukaan haluaisi valita tätä tunnetta.

        Itse epäilen että häpeäntunteellani on jokin syvä, psykologinen tausta lapsuuden ajoilta ja että pohjimmiltani olen vain kovin epävarma. Haluaisin itsekin tietää kuinka moni muu kärsii samanlaisista tunteista. Voisin kuvitella ettei meitä ole pelkästään kaksi, jotka tuntevat hölmöä häpeää toisen ihmisen takia...


      • naikkonen.
        Nella-Maija kirjoitti:

        En ainakaan itse ole törmännyt mihinkään samankaltaiseen ketjuviestiin, kuten joku väitti, mutta voin juuri tällä hetkellä hyvinkin kuvitella miltä keskustelun aloittajasta tilanne tuntuu/tuntui.

        Minä kärsin itse samanlaisista häpeän tunteista, enkä vain pelkästään nyt tämänhetkisen deittini puolesta, vaan olen huomannut että tunne on toistuvaa. Toisin sanoen häpeän usein kiinnostuksen tunteitani vastakkaista sukupuolta kohtaan.

        Tämäkään ei kuitenkaan ole mikään sääntö, sillä jos kyseessä oleva henkilö on ulkoisesti komea ja viehättävä, häpeän tunnetta ei niinkään helposti ilmaannu. Jos taas kyseessä on henkilö joka omaa hieman persoonallisemman ulkonäön, siis ei ole yhtä komea, tai on kuten esim. alkup. viestissä huono ryhtinen, sattuu häpeä kohdalle helpommin.

        Olen nyt käynyt useaan otteeseen ulkona erään henkilön kanssa, joka vaikuttaa mukavalta ja fiksulta, mutta jonka seurassa tunnen itseni joskus epämukavaksi, koska mietin mitä muut ihmiset ovat mieltä hänen ulkoisesta olemuksestaan, puhetapakin mukaanlukien. Olen todella onneton, koska en osaa sanoa epäröinkö aloittaa suhdetta syystä ettei meillä vaan kemiallisesti synkkää vai käyttäydynkö vaan liian helvetin pinnallisesti. En haluaisi kutsua itseäni, enkä sinuakaan joka kirjoitit alkuperäisen viestin tyhmäksi prinsessaksi; eihän kukaan haluaisi valita tätä tunnetta.

        Itse epäilen että häpeäntunteellani on jokin syvä, psykologinen tausta lapsuuden ajoilta ja että pohjimmiltani olen vain kovin epävarma. Haluaisin itsekin tietää kuinka moni muu kärsii samanlaisista tunteista. Voisin kuvitella ettei meitä ole pelkästään kaksi, jotka tuntevat hölmöä häpeää toisen ihmisen takia...

        ..siis mullakin on sama juttu, toisinaan häpeän poikaystävääni tai joitakin kavereita. Vaikka silti itse pidän heistä mahdottomasti. Mikähän siinäkin on..en nyt kuvittele itseäni täydelliseksi, mutta joskus mietin että olenkohan ton arvonen ja että tuon näköinen mies on saanut tällaisen tyttöystävän itselleen..idioottia. mutta minkäs teet..kai se on ihan normaalia, tai sit ei. Häiritsee eniten tuo poikaystävän häpeily..esim. mielellään en häntä vie sukulaisten nähtäväksi.


    • tääl!!

      On meitä siis useampi joka ajoittain häpee poikakaveriaan. En ole mielestäni pinnallinen, en usko että se siitä johtuu:) Nykyisellä poikakaverillani on kans erikoinen kävelytyyli ja vaatteet välillä hassun oloisesti päällä, johtuu kai ruumiin rakenteesta.. ja tapana joutua noloihin tilanteisiin kaupassa, ravintolassa yms.. ja koitan olla ajattelematta tilanteita niin noloina, jos jotain hassua käy. Mut se vielä maustaa tilannetta miten mies niissä tilanteissa käyttäytyy ja tekee mieli välillä kadota kaupasta tai ravintolasta keskenkaiken. Tuntuu että käytöstavat miehillä ovat välillä niin hukassa:) En itse ainakaan tahdo käyttäytyä niin että seuralaiseni saa hävetä.
      Ei tämä tilanne ole kaikkien ystävieni kohdalla ollu sama. Olen tapaillut miehiä joiden kanssa häpeän tunnetta ei ole ollut lainkaan, kaikki kauppa ja ravintola tilanteet ovat olleet luontevia ja mukavia. epämukavia tilanteita ei ole syntynyt. Mut suhteet ei ole sit muuten kestäneet! ehkä he ovat sit hävennyt mua, heh
      Toivon että löytyis sellanen puoliso jota ei tarvis hävetä... Ehkä nykyinen ei ole sittenkään se oikea;) voi hitto sitä palautteen määrää, olenko miekin nyt se hienoperse prinsessa:D

      • RAT-KAISU

        Ei tunteille mitään voi , täytyisi vain sopeutua. Tai lähteä suhteesta.


    • 15

      Täytyy sanoa, että itsekin koen joskus häpeän tunteita aviomiehestäni... tosin eri syystä kuin sinä. Mieheni on usein kavereiden/sukulaisten/appivanhempiensa eli siis vanhempieni kanssa jotenkin kerskaileva. Asioista puhuessaan leveilee, uhoaa ja ns. heittää löylyä juttuun kuin juttuun ja näitä juttuja kuunnellessa todellakin alkaa itseä hävettää. Tekisi mieli tokaista, että lopeta rehvastelu ja ole oma itsesi, mutta sitten sitä yrittää vain ottaa uutta keskustelun aihetta. Olen koittanut kuitenkin ajatella, että mitä hiton väliä sillä on, mitä muut mahtavat hänestä ajatella. Tunnen kuitenkin mieheni paremmin kuin kukaan ja millainen hän oikeasti on. Itse olen valintani tehnyt ja tärkeintähän on, että on itse onnellinen. Jos todella rakastat poikaystävääsi, niin koita sivuuttaa se, mitä muut mahtavat hänestä ajatella... rakastakaa toisianne.;)

    • Riksu the nojailija

      ...

    • 0rug0+3uq09i

      Yritä nyt provo päättää että oletko tutustuttanut vanhemmille vai et kun tekstisi on pikkuisen ristiriitaista!

      Tiedätkö sun poikaystävä luultavasti häpeää sua vähintään yhtä paljon, joten sithän teitä on kaks. Oikeasti en olis uskonut että tuollaisia ihmisiä on edes olemassa! (Ellet ole provo ja vaikka olisitkin provo niin sairasta tuo silti on). Minkähän ikäinen sä olet? Noin epäkypsää tekstiä, niin veikkaisin et maksimissaan 18 (henkinen ikä ei sitäkään). Kasva aikuiseksi!

    • .

      Jos nyt jo häpeät jätä hänet, tuskin haluat hänen kanssa naimisiin.

    • rustin67

      Just,ajattele,voikos itsekkin katsoo välillä ,ajatuspeiliin,meissä jokaisessa on huonot ja hyvät puolet,ajattele niin,mikset pysty hänelle itselleen sanomaan,vaan täällä kirjoitat,ajattele.

    • Niin...

      Määki häpeen. Hän ei ole kovin komea eikä pidä itsestään huolta. Itse olen kauniimpi ja urheilen (niin kamalaa kehua mutta niin se on). En kehtaisi esittäytyä kodin ulkopuolella. Ollaan seurusteltu 2v enkä esitelly vanhemmille.

    • Menkää salille

      Jos kohtelet poikaystävääsi hyvin ja et kiinnitä huomiota hänen ujouteensa, se vähenee ja hän tulee itsevarmemmaksi.

      Jos saat päähäsi jättää hänet, tee se ainakin säädyllisesti niin ettet vaurioita hänen itsetuntoaan liian paljon.

      Olen itse ollut ikäni ujo, ujous on risti jota ei ole itse valittu vaan kasvatuksen yms. tulos. On raakaa jos toinen syyllistetään asiasta johon ei ole itse syyllinen.

      Hänen ryhtinsä varmasti paranisi jos hankitte jonkun liikunnallisen harrastuksen. Menkää yhdessä salille! JOka tapauksessa on tyhmää, jos joidenkin ulkoisten piirteiden takia heittäisi muuten helmen menemään!

      • Äidillesikö mies?

        Jos olma itsetuntosi ei olisi niin heiveröinen et rupeaisi miettimään koko asiaa!

        Kenelle sinä miehen valitset, vanhimmillesiko vai itsellesi? Herääpä nyt, teetkö muutkin valintasi sillä silmällä, että ne miellyttävät äitiäsi, isääsi ja ystäviäsi?

        Sinun on korkea aika itsenäistyä ja alkaa elää omaa elämääsi. Ehkä poikaystäväsi pingoittaa ihmisten ilmoilla siksi, että hän on huomannut häpeilemisesi?

        Toivon että molemmat kasvatte aikuisiksi. Aikuisen ihmisen ei kuulu mielistellä kuin koira toisia ja vääntää itseään väkkärälle vain että kaverit tykkäisi!


    • voisikohan

      Tuli mieleen, että voisiko poikaystävälläsi olla sosiaalisten tilanteiden pelko? Juuri tuollaisia ajatuksia voi tulla mieleen näille henkilöille. Asiaan n olemassa hoitoa! Eräs ystäväni aloitti kevyen mielialalääkityksen ja muuttui silmissä! Ja avun vastaanottaminen ei ole häpeä!

      tsemppiä! :))

    • Kiinteä Runko

      Häpesin kanssa exääni, en useinkaan ottanut häntä mukaan tapahtumiin. Hänen mielestään hän oli lihava päärynä ja ruma perseinen.. (no niin olikin, samaa mieltä ja joskus piti sanokin se suoraan). Häpesin hänen vartaloaan, plösö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4573
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4504
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4106
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3047
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2641
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      205
      2108
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1735
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe