Ei ole ihmisen hyvä,
jos hän on heikko,
tuntea,nähdä ja elää
kaikkea:kuilu on syvä,
siellä on vaaniva peikko.
Inhimillisen luota
on moni mennyt
-inhimillisen tähden.
Hukkunut,harhaten suota
viekkaita virvoja nähden.
Toinen on-veljeni,tiedä-
ihmisen määrä:
kaikessa ihnminen olla,
suostakin polkunsa viedä
vuorille,hyljätä väärä.
Matkalla voi moni tällä
langeta,nousta.
Mutta jos itsesi hukkaat
sielusi näännyttämällä,
on sinun mahdoton nousta.
Matkaan,veljeni,loiton
määräsi nähden!
Ihmisen ylpein arpa:
tietäen turhaksi voiton
taistella turhan tähden.
Kauneus,untemme sisar,
on opas meillä:
laulaen kuoleva joutsen,
lehdellä kasteen pisar,
myös tomu kultainen tiellä.
Uuno Kailas
Ihmisen määrä
14
2848
Vastaukset
- tämä henkilö
poikkeustapaus kun kokonainen runo saa ketjun aiheena olla.
- runojen ystävä
mitenkä tua haittaa,onhan täällä tilaa,turhempaankin,,eletään sovussa
mahu,niin pitänee selittää.Ojennukseks näille eilisen p:n puhujille.Mutta jotkut kai ei vihaltaan ja katkeruudeltaan tätäkään kestä eikä osaa lukee.
Olen itsekin julkaissut täällä jonkun runontapaisen, niin moni muukin. Täällä on jopa runoketjukin.
Runon julkaisun edellytyksenä on, että runoilijan nimi julkaistaan, ei kirjoiteta omana.
susmorsian on suuri elämän ja runoilun ystävä. Elää niin täysillä, että siitä roiskahtaa joskus hiukan pisaroita meille ymmärtämättömillekin, arkipäivän nyhjytystämme liukastamaan.
Viestilä pitää olla otsikko, sinun kohdallasi se voisi olla Tietämättömyys.- , että
yli 70 vuotta sitten kuolleitten runoilijoiden runot ovat vapaasti lainattavia.
Uuno Kailas kuoli v. 1933, joten ei pitäisi olla mitään laillista estettä hänen runojensa lainaukseen.
Kirjoittakoon vastaan, jos joku tietää enemmän. - tietääkseni
lainata, kunhan mainitsee alkuperäisen kirjoittajan.
Lausutaanha niitä kaikenlaisissa tilaisuuksissa muutenkin; häissä, hautajaisissa sun muissa kissanristiäisissä, Miksei sitten täällä? , että kirjoitti:
yli 70 vuotta sitten kuolleitten runoilijoiden runot ovat vapaasti lainattavia.
Uuno Kailas kuoli v. 1933, joten ei pitäisi olla mitään laillista estettä hänen runojensa lainaukseen.
Kirjoittakoon vastaan, jos joku tietää enemmän.että siellä ihan sanotaan niin.Onhan se nyt ihan selvä muutenkin,että runoja ja jonkun tekstejä saa lainata,jos mainitsee tekijän nimen.
Tuossahan tuon runon alla lukee:Uuno Kailas.
Mitähän tästä nyt meinattiin vääntää,ei taieta sen enempää pystyy,kun ei ole minun tekstejäni näkyvillä.Enkä minä itse,vaan minun nettipersoonani.Jos kellä on silmät päässä eikä järki jäässä...- miksei täällä
tietääkseni kirjoitti:
lainata, kunhan mainitsee alkuperäisen kirjoittajan.
Lausutaanha niitä kaikenlaisissa tilaisuuksissa muutenkin; häissä, hautajaisissa sun muissa kissanristiäisissä, Miksei sitten täällä?saa, kun seriffi tuolla viereisellä palstalla meiltä ne poisti, ja kertoi ylläpitäjän antaneen siitä käskyn.
Runoja suojaa tekijänoikeuslaki. Ottakaa selvää, niin minäkin tein.
Hieno runo, ajatuksella luettava. :)
helposti se tarttuu.Yritetään pysytellä siitä erossa,koska samassa vihassa vastaaminen lisää vain vihaa.Maailmassa on jo kylliksi pahaa oloa.Surullinen olen näitten ilkeilijöitten takia;jos ei tähän ikään mennessä ole löytänyt sisältöä elämälleen,antanut anteeksi itselleen,hyväksynyt itsensä repaleisena omana itsenään...ei voi oppia rakastamaan itseään ja siten myös muita.
Katsokaa aamuisin taivasta,miten kauniina ja avarana se on joka aamu edessänne.Aukaiskaa ovet ja ikkunat,antakaa elämän tulla lähellenne.- toinen.
Filsoffi joka on teille tyhminä pitämilleen palstalaisille ryhtynyt käytös sääntöjä laatimaan. Mistä lie sitten tänne ilmaantunutkin. Miten yleensäkkään täällä on pärjätty ennen ilman tämän filosoffin ohjausta.
- muori43
Yksi Kailaan upeimmista runoista!Nuorempana, joskus16-17v.tämä runo sai minut aina itkemään. Ja kun tarkkaan ajattelemme, tähän runoon kiteytyy totuus..."Ei ole ihmisen hyvä, jos hän on heikko..."
Upeaa Sus'!- pera
sulla on paljon asiaa. nkerro vaan suloinen nainen
- Pera
Miten paljon voi tietää. Ja jotkut vielä osaa kirjoittaa sen ulos
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733