Mustasukkainen MENNEESTÄ!

Muita?

Hei. Olemme keski-ikäinen tuore aviopari. Kyllä järjellä ymmärtää, että tähän ikään mennessä on yli neljännesvuosisata jo suhteita ihmisillä takana...silti naisena olen usein tosi mustasukkainen miehen menneisyydelle. Ihan nuorena tehdyille hölmöilyille, suhteen tapaisille ja tosi pitkälle avoliitollekin. Välillä helpottaa kun ajattelen järjellä, että mennyt on mennyttä, sitä en voi muuttaa, en silloin ollut hänen kanssaan, ne ovat hänen omia kokemuksiaan ja tuntemuksiaan, samoin kun minun jutut ovat minun, ei niissä minulle ole mitään erikoista, koska ovat tuttuja juttuja, samoin siis hänelle hänen omat suhteensa ovat tuttuja...en osaa tuota selittää paremmin. Mutta silti iskee kuin tikari mustasukkaisuus...kai se on omistamisen halua, että jos saisin vaikuttaa, ei hänellä olisi ollut yhtään mitään koskaan kenenkään kanssa...ihan tyhjä valkoinen taulu menneisyys, mutta sehän ei olis realistista. En tiedä mistä tämä oikein tulee. Onko kukaan saanut vastaavaa aisoihin ja miten???? Ajan kanssa helpottanee?

2

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muitaon

Järjen käyttö eli ns.järkeily vain usein pahentaa asiaa, sillä se on pohjimmiltaan vain valehtelua itselle.

Kun mustasukkaisuuden tunne tulee päälle niin kerro miehellesi rehellisesti miltä sinusta siloin tuntuu. Vain siten hän voi tietää asiasta ja saatte rehellisesti puhuttua tunteistanne ja peloistanne.

Mustasukkaisuus syntyy pelosta ja kun epävarmuus ja pelko poistuu häviää mustasukkaisuuskin.

• musti

Minulla on aivan samat tuntemukset! itse olen 23-vuotias ja tyttöystäväni samanikäinen. Asumme eri maissa tällä hetkellä(hän ei ole suomalainen). Olen useasti mustasukkainen hänen aiemmista poikaystävistä. Vaikka ne hetket jotka olemme yhdessä ovat/olivat todella hienoja, koen silti että hänellä on ollut hauskempaa muiden kanssa ja tästä syystä tulen mustasukkaiseksi. Onko keinoja jolla nämä tuntemukset saa tapettua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      27
      11102
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8571
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      135
      5388
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3694
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      56
      2584
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      43
      2123
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe