Minulla on tyypin 2 diabetes ruokavaliohoitoisena, todettu vuonna 2005. Nyt minulle tulee vähän väliä tosi huono olo, heikottaa ja kädet tärisee. Eilen satuin olemaan terveyskeskuksen lähellä huonon olon sattuessa kohdalle, kävin mittauttamassa verensokerin ja se oli 6.0. Olin syönyt pari tuntia aikaisemmin pari voileipää ja kananmunan. Ihmettelenkin onko minulla nyt verensokeri koko ajan tosi korkealla ja tuo arvo 6 aiheuttaa jo hypotuntemukset.
Onko kenellekään käynyt näin?
Matala vai korkea verensokeri
2
1334
Vastaukset
- sinulla käytössäsi
verensokerimittaria? Sillä on hyvä seurata, miten sokerit ovat. Olen myös ruokavaliolla oleva diabeetikko. Saan toisinaan matalan sokerin tuntemuksia myös arvoista, jotka eivät vielä edellyttäisi sitä. Minulla sokerit vaihtelevat myös niin, että esim. ennen ruokailua korkeammat ja jonkin ajan kuluttua ruokailusta matalammat, vaikkei liikuntaa liiemmin olisikaan. Siis muutenkin sokerit tuntuvat vähän oikukkailta.
- nimmarieki
Jos syön aterian ja sen jälkeen sokeriarvot laskee,niin sehän on täysin normaalia kehon toimintaa,eli haima tuottaa saarrekesoluja jotka tuottavat insuliinia,jos ei toimi niinkuin diabeetikolla ei toimi,niin sokeriarvot nousevat aterian jälkeen koska ei tule insuliinia joka laskisi veren sokereita.esim mulla pitkäsokeriarvo oli viimeksi 11. paastoarvot saatavat olla 22 pintaan, korkein mitattu sokeri on ollut 49,8. Matalin arvo on ollut 0,9 että tälleen D1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827