Paniikkihäiriöiset ajokortin omaavat, kertoisitteko kokemuksianne miten autokoulu sujui?
Vaikuttiko mitenkään? Pitäisikö häiriöstä kertoa opettajalle?
Autokoulu ja paniikkihäiriö
3
652
Vastaukset
- kleopatra84
Itse ajoin kortin 1,5 vuotta sitten ja kerroin että saatan saada paniikkikohtauksia, ja selitin millaisia kohtaukset voivat olla niin aina rauhoituttiin hyperventilaation tullessa..
Silloinkin ajoin parkkiin kun kädet alkoivat täristä ja minun ei tarvinnut ottaa muita oppilaita samaan kyytiin, sillä sekin lisäsi ahdistusta silloin..
Mielestäni kannattaa kertoa.. :) - mutta kun oli pakko niin oli
1mg xanor, ja inssi meni 110% putkeen sekä kirjallisissa 1 virhe.
- panic panic..
Mie sain kortin toukokuussa. Mie kerroin sille opettajalle. Mä kerroin sille myös mikä auttaa mua eli se että etuktäteen käydään jo läpi mahdollisesti tulevia vaikeita tilanteita ja minne ollaan menossa. Sanoin että tartteen ohjeet moneen kertaan koska jännitin ja panikoin niin paljon, että vaikka ope sanoi, että "seuraavasta oikealle ja sen jälkeen vasemmalle" niin unohdin sen viimeisen ohjeen samantien, koska jännitin vain ja muisti ei oikein toiminut.. Eikä se ope mitää nauranu tai mitää, se vaa rauhallisesti sano aina uudestaan. Tutvolla oli sitten jo vähän vaikeuksia inssissä pysyä pokkana.. sille mä en ollu kertonu että mulla tosiaan on sellanen ongelma.. mut mua kyllä sit nauratti ihteenikin vähän, joten ei se mitään ;) Pahinta musta oli aina se liikkeelle lähteminen ja siis ku jännitin etukäteen niin paljon ajotunteja. Muutamina kertoina mun kädet täris niin paljon, etten meinannu saada vilkkua laitettua, osoittaakseni lähteväni pois kadun reunasta;) Sillon aina mä pyysin että voitasko ihan hetki olla vain ja sitten siinä ku heitettiin jotain läppää niin pystyin lähtee liikkeelle..
Nii ja kerroin mä sille opettajalle siitäki ku olin alottanu lääkityksen paniikkiin, että se saattas viel vaikuttaa ajamiseen, että kannattaa senkin pitää silmät auki eikä luottaa mun ajotaitoon ihan sokeesti... ;)
Nythä mulla sitten kortti on.. oli pakko ostaa auto, että alkasin vaa ajamaan enkä unohtais miten ajetaan, koska sitten vasta jännittäski ku kerkeis unohtaa eikä tottuis ajaa päivästä toiseen..
Tsemppii kaikille panikoijille!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2742507Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis121615- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis511510Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029