EKP nostaa korot

pilviin!

Rahankylväminen on alkanut, kuka maksaa jenkkien pelastamisen, no EU:n kansalaiset tietysti. Korot nousevat vielä useita prosentteja, joku 12-13% on aivan realistinen pysyvä korkotaso.

Ainakin 80% tuulipukukansasta tipahtaa kohta kelkasta ja sen jälkeen niitä taas saa halvalla. Nimittäin niitä neukkukuutioita ja kipsilevyhökkeleitä.

Teitä on varoitettu!

16

1767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä tapahtuu

      puolen päivän aikaan.
      Sovitaan, että olet oikeassa, jos euribor nousee.

    • vaan !!+1

      Jos tuollaiseen korkotasoon paastaan, en tee enaa koskaan toita enka sijoita osakkeisiin, pelkka talletuskorko tuottaa hilloa silloin niin suunnattomia maaria ettei kerkia tuhlaamaan. Siis: tervetuloa korkea korot!

      • aivan!

        Unohdin, että palstalla on vain rikkaita optiomiljonäärejä, joilla on satojen tuhansien tai jopa miljoonien eurojen säästöt käyttötilillä makaamassa.


      • mitkä..

        tsänssit ostaa Matti ja Maija ylivelkaisilta vähän ajan päästä halvalla sijoiusasuntoja, niinhän se meni viime lamankin aikaan, raha tulee rahan tykö.


      • The Rat

        Inflaatio syö hyödyn. Vain asunnon ajoissa ostanut voittaa, kun inflaatio syö myös velan...

        Todennäköisempää on, että korko tulee tippumaan pariin prosenttiin. Ei todennäköistä, mutta todennäköisempää. :)


      • K. Orko

        Nuorempi kirjoittelijaporukka taitaa olla ollut vaipoissa vielä 90 luvun alussa? Lainan korko oli pahimmillaan 14 % ja säästökorkoa sai välillä 17,5 % määräaikaisella tilillä ja
        jotkut sitä rikastu kahdella peräkkäisellä devalvaatiolla kun muisti viedä rahat turvaan valuuttatilille. Maksoivat niillekin vielä 7 % koron. Kaivakaas historian kirjat esiin ja sieltä sivujen 1987-1995 taloussivut! Kaikessa on tärkeää OIKEA-AIKAISUUS!


    • se loppuu nyt

      EKP:n kantti nostaa korkoja loppui nyt.

      Paniikki iski, kun markkinavoimat uhkaavat riehaantua korkeiden korkojen vuoksi suurissa maksuvaikeuksissa olevien velallisten takia

      Ainut mahdollinen suunta on: korot alas ja syöksyllä

      EKP ja FED ovat osoittaneet kykenemättömyytensä hallita rahoitusmarkkinoita korko-aseella.

      Puuttuu luotettavuus, pitkäjänteisyys sekä rohkeus. Eniten puuttuu tuota luotettavuutta.

      Korot ovat näköjään alert tasolla yhä, ja korjausliike tulee olemaan RAJU SYÖKSY

      • tulkittu

        Kun fyffet ehtyvät, pitää ne saada jotenkin takaisin. Tämä tehdään nostamalla korot pilviin.


      • ???????
        tulkittu kirjoitti:

        Kun fyffet ehtyvät, pitää ne saada jotenkin takaisin. Tämä tehdään nostamalla korot pilviin.

        ehei, juurihan sitä tungettiin markkinoille muutama sata rekka-autollista 4% korolla


      • siksi se
        ??????? kirjoitti:

        ehei, juurihan sitä tungettiin markkinoille muutama sata rekka-autollista 4% korolla

        ehtyykin


      • järki käteen
        siksi se kirjoitti:

        ehtyykin

        korot ovat alert tasolla, eikä raha enää käy kaupaksi

        rahaa on, siitä ei ole puutetta, mutta korot ovat liian korkealla, ja syntyy sekä maksuhäiriöitä, että haluttomuutta OTTAA SITÄ RAHAA

        ainut tie on : KOROT ALAS JA NOPEASTI

        ekp ja fed ovat itse sössineet tämän tilanteen tällaiseksi nostamalla korkoja liian ylös


      • Mr Teslau
        järki käteen kirjoitti:

        korot ovat alert tasolla, eikä raha enää käy kaupaksi

        rahaa on, siitä ei ole puutetta, mutta korot ovat liian korkealla, ja syntyy sekä maksuhäiriöitä, että haluttomuutta OTTAA SITÄ RAHAA

        ainut tie on : KOROT ALAS JA NOPEASTI

        ekp ja fed ovat itse sössineet tämän tilanteen tällaiseksi nostamalla korkoja liian ylös

        Vetelet muutamia mutkia suoraksi tai sitten et hahmota kokonaisuutta. On olemassa rahaa, ja on olemassa "rahaa". Pulaa on nyt siitä likvidistä rahasta, käteisestä (M1). Asuntolainasi lainamäärä on "rahaa", sen lainan voi pankkisi myydä esim. toiselle pankille. Mutta se pankki ei osta sillä "rahalla" kahvia ja donitseja työntekijöilleen. Kaupassa kun ei ymmärretä sen "rahan" päälle.

        Ja korot nousevat koska tuosta likvidistä rahasta on pulaa, eikä toisinpäin. Sekoitit syyn ja seurauksen.

        Back to basics - M0, M1, M2, M3 etc:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Money_supply


      • maailma on pullollaan rahaa
        Mr Teslau kirjoitti:

        Vetelet muutamia mutkia suoraksi tai sitten et hahmota kokonaisuutta. On olemassa rahaa, ja on olemassa "rahaa". Pulaa on nyt siitä likvidistä rahasta, käteisestä (M1). Asuntolainasi lainamäärä on "rahaa", sen lainan voi pankkisi myydä esim. toiselle pankille. Mutta se pankki ei osta sillä "rahalla" kahvia ja donitseja työntekijöilleen. Kaupassa kun ei ymmärretä sen "rahan" päälle.

        Ja korot nousevat koska tuosta likvidistä rahasta on pulaa, eikä toisinpäin. Sekoitit syyn ja seurauksen.

        Back to basics - M0, M1, M2, M3 etc:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Money_supply

        ainoastaan, rohkeutta ottaa lainaa, ostaa, kuluttaa, pyörittää taloutta, puuttuu, koska korot ovat niin ylhäällä ja lainoja on jo otettu niin paljon

        alkaa olla alert tasolla

        raha taas, itself, on vain väline, kyllä sitä ekp:lla on, rekkakuormittain, sekä tehokkaat painokoneet, tosin niitäkään ei tarvita, raha kun nykyään on vain numeroita tietojärjestelmissä

        ei raha siis maailmasta kuule lopu

        HUOM: nykyään rahan määrää ei ole sidottu mihikään reaalimaailman kvantitatiiviin, kuten aikaisemmin oli vaikkapa oikeisiin kultaharkkoihin

        Nyt on kyse vain ja ainoastaan euron luottamuksesta, ja se alkaa horjua

        Tällainen euro-nimisen numeraalisen roskan tunkeminen markkinoille ainoastaan laskee euron arvoa, mikä lienee tarkoituskin


    • markkoinoille

      = Euro heikentyy

      Seuraus, markkinakorot laskee.

      • housuun

        Hetken aikaa on lämmin ja kohta sitten helvetin kylmä.


      • kyllä
        housuun kirjoitti:

        Hetken aikaa on lämmin ja kohta sitten helvetin kylmä.

        miksi sinä, oi tuhnero olet vahvan euron kannalla. Ja sinua suoraan sanottuna nyt vituttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe