Rahankylväminen on alkanut, kuka maksaa jenkkien pelastamisen, no EU:n kansalaiset tietysti. Korot nousevat vielä useita prosentteja, joku 12-13% on aivan realistinen pysyvä korkotaso.
Ainakin 80% tuulipukukansasta tipahtaa kohta kelkasta ja sen jälkeen niitä taas saa halvalla. Nimittäin niitä neukkukuutioita ja kipsilevyhökkeleitä.
Teitä on varoitettu!
EKP nostaa korot
16
1767
Vastaukset
- mitä tapahtuu
puolen päivän aikaan.
Sovitaan, että olet oikeassa, jos euribor nousee. - vaan !!+1
Jos tuollaiseen korkotasoon paastaan, en tee enaa koskaan toita enka sijoita osakkeisiin, pelkka talletuskorko tuottaa hilloa silloin niin suunnattomia maaria ettei kerkia tuhlaamaan. Siis: tervetuloa korkea korot!
- aivan!
Unohdin, että palstalla on vain rikkaita optiomiljonäärejä, joilla on satojen tuhansien tai jopa miljoonien eurojen säästöt käyttötilillä makaamassa.
- mitkä..
tsänssit ostaa Matti ja Maija ylivelkaisilta vähän ajan päästä halvalla sijoiusasuntoja, niinhän se meni viime lamankin aikaan, raha tulee rahan tykö.
- The Rat
Inflaatio syö hyödyn. Vain asunnon ajoissa ostanut voittaa, kun inflaatio syö myös velan...
Todennäköisempää on, että korko tulee tippumaan pariin prosenttiin. Ei todennäköistä, mutta todennäköisempää. :) - K. Orko
Nuorempi kirjoittelijaporukka taitaa olla ollut vaipoissa vielä 90 luvun alussa? Lainan korko oli pahimmillaan 14 % ja säästökorkoa sai välillä 17,5 % määräaikaisella tilillä ja
jotkut sitä rikastu kahdella peräkkäisellä devalvaatiolla kun muisti viedä rahat turvaan valuuttatilille. Maksoivat niillekin vielä 7 % koron. Kaivakaas historian kirjat esiin ja sieltä sivujen 1987-1995 taloussivut! Kaikessa on tärkeää OIKEA-AIKAISUUS!
- se loppuu nyt
EKP:n kantti nostaa korkoja loppui nyt.
Paniikki iski, kun markkinavoimat uhkaavat riehaantua korkeiden korkojen vuoksi suurissa maksuvaikeuksissa olevien velallisten takia
Ainut mahdollinen suunta on: korot alas ja syöksyllä
EKP ja FED ovat osoittaneet kykenemättömyytensä hallita rahoitusmarkkinoita korko-aseella.
Puuttuu luotettavuus, pitkäjänteisyys sekä rohkeus. Eniten puuttuu tuota luotettavuutta.
Korot ovat näköjään alert tasolla yhä, ja korjausliike tulee olemaan RAJU SYÖKSY- tulkittu
Kun fyffet ehtyvät, pitää ne saada jotenkin takaisin. Tämä tehdään nostamalla korot pilviin.
- ???????
tulkittu kirjoitti:
Kun fyffet ehtyvät, pitää ne saada jotenkin takaisin. Tämä tehdään nostamalla korot pilviin.
ehei, juurihan sitä tungettiin markkinoille muutama sata rekka-autollista 4% korolla
- siksi se
??????? kirjoitti:
ehei, juurihan sitä tungettiin markkinoille muutama sata rekka-autollista 4% korolla
ehtyykin
- järki käteen
siksi se kirjoitti:
ehtyykin
korot ovat alert tasolla, eikä raha enää käy kaupaksi
rahaa on, siitä ei ole puutetta, mutta korot ovat liian korkealla, ja syntyy sekä maksuhäiriöitä, että haluttomuutta OTTAA SITÄ RAHAA
ainut tie on : KOROT ALAS JA NOPEASTI
ekp ja fed ovat itse sössineet tämän tilanteen tällaiseksi nostamalla korkoja liian ylös - Mr Teslau
järki käteen kirjoitti:
korot ovat alert tasolla, eikä raha enää käy kaupaksi
rahaa on, siitä ei ole puutetta, mutta korot ovat liian korkealla, ja syntyy sekä maksuhäiriöitä, että haluttomuutta OTTAA SITÄ RAHAA
ainut tie on : KOROT ALAS JA NOPEASTI
ekp ja fed ovat itse sössineet tämän tilanteen tällaiseksi nostamalla korkoja liian ylösVetelet muutamia mutkia suoraksi tai sitten et hahmota kokonaisuutta. On olemassa rahaa, ja on olemassa "rahaa". Pulaa on nyt siitä likvidistä rahasta, käteisestä (M1). Asuntolainasi lainamäärä on "rahaa", sen lainan voi pankkisi myydä esim. toiselle pankille. Mutta se pankki ei osta sillä "rahalla" kahvia ja donitseja työntekijöilleen. Kaupassa kun ei ymmärretä sen "rahan" päälle.
Ja korot nousevat koska tuosta likvidistä rahasta on pulaa, eikä toisinpäin. Sekoitit syyn ja seurauksen.
Back to basics - M0, M1, M2, M3 etc:
http://en.wikipedia.org/wiki/Money_supply - maailma on pullollaan rahaa
Mr Teslau kirjoitti:
Vetelet muutamia mutkia suoraksi tai sitten et hahmota kokonaisuutta. On olemassa rahaa, ja on olemassa "rahaa". Pulaa on nyt siitä likvidistä rahasta, käteisestä (M1). Asuntolainasi lainamäärä on "rahaa", sen lainan voi pankkisi myydä esim. toiselle pankille. Mutta se pankki ei osta sillä "rahalla" kahvia ja donitseja työntekijöilleen. Kaupassa kun ei ymmärretä sen "rahan" päälle.
Ja korot nousevat koska tuosta likvidistä rahasta on pulaa, eikä toisinpäin. Sekoitit syyn ja seurauksen.
Back to basics - M0, M1, M2, M3 etc:
http://en.wikipedia.org/wiki/Money_supplyainoastaan, rohkeutta ottaa lainaa, ostaa, kuluttaa, pyörittää taloutta, puuttuu, koska korot ovat niin ylhäällä ja lainoja on jo otettu niin paljon
alkaa olla alert tasolla
raha taas, itself, on vain väline, kyllä sitä ekp:lla on, rekkakuormittain, sekä tehokkaat painokoneet, tosin niitäkään ei tarvita, raha kun nykyään on vain numeroita tietojärjestelmissä
ei raha siis maailmasta kuule lopu
HUOM: nykyään rahan määrää ei ole sidottu mihikään reaalimaailman kvantitatiiviin, kuten aikaisemmin oli vaikkapa oikeisiin kultaharkkoihin
Nyt on kyse vain ja ainoastaan euron luottamuksesta, ja se alkaa horjua
Tällainen euro-nimisen numeraalisen roskan tunkeminen markkinoille ainoastaan laskee euron arvoa, mikä lienee tarkoituskin
- markkoinoille
= Euro heikentyy
Seuraus, markkinakorot laskee.- housuun
Hetken aikaa on lämmin ja kohta sitten helvetin kylmä.
- kyllä
housuun kirjoitti:
Hetken aikaa on lämmin ja kohta sitten helvetin kylmä.
miksi sinä, oi tuhnero olet vahvan euron kannalla. Ja sinua suoraan sanottuna nyt vituttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673