Kuka on paras neurologi

Suomessa/Euroopassa

Kuka on paras neurologi/hermostollisten sairauksien asiantuntija Suomessa/Euroopassa?
Kyseessä tauti jota tähän mennessä kukaan ei ole pystynyt tunnistamaan. Ketä suosittelette?

54

34754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uniikkisairaus

voin vain sanoa, että vältä Peijaksen sairaalaa. Siellä ei voi alle nelikymppinen sairastaa mitään neurologista sairautta, vaikka muut lääkärit olisi toista mieltä.

Tuosta viestistäsi tulee muuten äkkiseltään mieleen, että voi lääkäri parkoja. Taas joku, jolla on ihme sairaus. Vai onko muut lääkärit sanoneet, että sinulla on joku neurologinen sairaus mutta että eivät sitä itse pysty tulkitsemaan?

Sari Kiuru ehkä on melkoinen professosi. Ehkä hänkään ei tunnista/tunnusta sinun ihmeellistä ennennäkemätöntä sairauttasi.

Voin sanoa, että itse kävin
      *tk-lääkärillä (diagnoosi psykoosi)
      siitä suivaantuneena
      *yksityisellä neurologilla(diagnoosi masennus, lähete mri-kuvaan peijakseen), siellä *sairaalalääkäri (diagnoosi, joku mielialahäiriö),
      *yksityinen korvalääkäri (ei näy mitään mikä selittäisi kuulonymmärrysvaikeudet, lähete kuulotutkimuksiin)
      *yksityinen kuulotutkija ("diagnoosi" verenkiertohäiriö aivoissa, kuulossa ei testin mukaan mitään vikaa), klassiset TIA-oireet
      *yksityinen silmälääkäri (diagnoosi, verenkiertohäiriö aivoissa, näköhäiriöt TIA), *puheterapeutti (diagnoosi, verenkiertohäiriö aivoissa, afasia yms TIA),
      *neurologi peijas, (joku psyyke tai jotain mämämmäm lähete psykiatrille),
      *psykiatrin lausunto Peijas ( verenkiertohäiriö aivoissa ei mitään psyykkistä, TIA),
      *peijaksen neuropsykologinen testi(ei mitään keskittymisvaikeutta mutta muisti on huono),
      *taas neurologi peijas, (diagnoosi, pakko olla joku psyykejuttu, sillä alle nelikymppisellä ei voi olla mitään verenkiertohäiriötä). Sanoo psykiatri mitä hyvänsä.

Muisti sakkaa vieläkin ja eksyn välillä. En aina ymmärrä kaikkea.

Kysymykseesi en oikein osaa vastata. Kas kun minullakin on tuntematon sairaus mikäli nuo diagnoosini lyövät toinen toistaan alas.

• muistamaton lukija

Se on tosiaan niin, että sairauksillekin on keksitty viimeinen eräpäivä, näinollen ei tarvitse eikä kannata tutkia..!!

Ja jos joskus olet erehtynyt syömään masennuslääkkeitä, niin ei kannata käydä neurologilla, koska eivät halua löytää mitään vikaa mistään.. eihän mielialalääkkeistä ym. mömmöistä voi olla mitään haittaa, vaikkakin lääkitys olisikin ollut "vähän" liiallista psykiatrin toimesta..!!

• Alkuperäinen**

useakin neurologi on sanonut ettei pysty tunnistamaan tautia, yhtään diagnoosia ei ole pystytty antamaan. Siis kenelle lääkärille nyt?

• varmaankin on

mutta rahallinen rikkautesi varmaan kompensoi sen. Rikashan sinun täytyy olla kun noin paljon olet yksityisillä lääkäreillä ravannut, kävitkö kaikki käynnit viikon sisään? Uus kierros ens viikolla?

• lääkärille...
        Alkuperäinen** kirjoitti:

useakin neurologi on sanonut ettei pysty tunnistamaan tautia, yhtään diagnoosia ei ole pystytty antamaan. Siis kenelle lääkärille nyt?

Koitappa ,jos pääsisit meilahden neurolle,siellä neuron ylilääkäri Seppo Kaakkola,voin sanoa ,että on parhaita...

• Anonyymi
        Alkuperäinen** kirjoitti:

Kyllä neurologi näkee jo oireista mikä ihmistä vaivaa niin että onhan se usein niin että ihmisellä on psyykkisiä vaivoja jotka esiintyvät erinlaisina oireina .
        Joten kun lähtee siitä että yrittää hyväksyä oma tilanteensa ja lopettaa jahtaamassa diagnooseja mitä ei välttämättä ole .
        Neurologi tekee tarpeelliset kokeet joista ilmenee jos sairaus on neurologinen , ja jos kokeet näyttää että sairaus on neurologinen niin totta kai ihminen saa avun siihen.
        Moni ei parane koskaan vaivoistaan koska itsepäisesti yrittää jahdata diagnoosia mitä ei ole .
        Eräät saavat oireita jos minkälaisia , joilla ei ole neurologiassa mitään todistetta , joten usein on sairaus psyykkinen , vaikka moni ei halua sitä tiedostaa vaan jahtaaa diagnoosia mitä ei ole neurologian raameissa . Joten pitäisi luottaa siihen mitä lääkäri sanoo eikä jahdata sitä mitä ei löydy,
        Itse nähnyt sivusta seuraajana 30 vuoden aikana ihmisen joka jahtaa diagnoosia milloin mikäkin on ajankohtainen , ja syönyt luonnonlääkkeitä kilokaupalla jotka ovat aiheuttaneet lopulta maksavaurion jota ei voi korjata, ja käynyt lävitse koko läänin lääkärit lopulta itse keksaissut diagnoosin itselleen Googlen avulla , niin että sillai

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä neurologi näkee jo oireista mikä ihmistä vaivaa niin että onhan se usein niin että ihmisellä on psyykkisiä vaivoja jotka esiintyvät erinlaisina oireina .
        Joten kun lähtee siitä että yrittää hyväksyä oma tilanteensa ja lopettaa jahtaamassa diagnooseja mitä ei välttämättä ole .
        Neurologi tekee tarpeelliset kokeet joista ilmenee jos sairaus on neurologinen , ja jos kokeet näyttää että sairaus on neurologinen niin totta kai ihminen saa avun siihen.
        Moni ei parane koskaan vaivoistaan koska itsepäisesti yrittää jahdata diagnoosia mitä ei ole .
        Eräät saavat oireita jos minkälaisia , joilla ei ole neurologiassa mitään todistetta , joten usein on sairaus psyykkinen , vaikka moni ei halua sitä tiedostaa vaan jahtaaa diagnoosia mitä ei ole neurologian raameissa . Joten pitäisi luottaa siihen mitä lääkäri sanoo eikä jahdata sitä mitä ei löydy,
        Itse nähnyt sivusta seuraajana 30 vuoden aikana ihmisen joka jahtaa diagnoosia milloin mikäkin on ajankohtainen , ja syönyt luonnonlääkkeitä kilokaupalla jotka ovat aiheuttaneet lopulta maksavaurion jota ei voi korjata, ja käynyt lävitse koko läänin lääkärit lopulta itse keksaissut diagnoosin itselleen Googlen avulla , niin että sillai

Ei se nyt ihan aina niinkään mene, että neurologi näkee oireista mikä vaivaa.
        Neurologi voi oireiden perusteella epäillä jotakin, ja laittaa erilaisiin tutkimuksiin.

Omalla kohdallani selvisi monihermosairaus ENMG:n avulla.
        Neurologi ei sitä mitenkään nähnyt etukäteen, kenties osasi kuitenkin epäillä, kuka tietää.

• Anonyymi
        varmaankin on kirjoitti:

mutta rahallinen rikkautesi varmaan kompensoi sen. Rikashan sinun täytyy olla kun noin paljon olet yksityisillä lääkäreillä ravannut, kävitkö kaikki käynnit viikon sisään? Uus kierros ens viikolla?

Hyi

• Anonyymi

Kokemuksia Peijaksen sairaalasta.
        Paras kohtaamani sisätautilääkäri jäi 2024 eläkkeelle. Muutoin viisi viimeisintä, muiden toimesta tehtyä, diagnoosia olivat lähes katastrofeja. Ei muut kuin onnea!

• Tuolta
      • noin pitkää kirjoitutsa, ta...

mutta, jos tuo alkuperiäinen laittaisi edes muutamia oiretitaaan tänne. niin voisi jonkin ehdotuksen laittamaan.

Kas kun neurologi voi olla suuntautunut ; dementiaan, ms-tautiin, aivovammaan, epilepsiaan, parkinsonin tautiin, menieren tautiiin, aivosyöpään,......... ties mihin miljoonaan muuhun sairauteen.

Kirjoitin alunperin tuon tokan vastauksen. Mahtoi unohtua mainita, että neurologi myönsi...että heitäkin on moneen eri kuppikuntaan. Minulla myös oli aika todennäköisesti jalassa veritulppa kolme vuotta sitten. Suonikohjuleikkauksen jälkeen.

Toisten neurologien mielestä sitä ja tätä tautia ei ole olemassa ja toiset taas on toista mieltä.

Olen ollut myös autokolarissa...no, eihän kolarista voi aivovammaa tulla. Monihan kävelee ihan itsekseen kolarin jälkeen ambulanssiin. Niin minäkin tein, tosin poliisi ja ensihoitaja tukivat käsistä kun en muuten pysynyt pystyssä.

Kun en ollut varsinaisesti tutkitusti tajuttomana niin mitään ei voi todistaa. Jos ei todistetusti ole ollut tajuttomaana niin ei voi toteen näyttää aivovammaa.

Elämä on ja se jatkuu. Ehkä pääsen jatkotutkimuksiin kun ajan jonkun yli kääk. Olen kuljetusalalla eli auto kulkee monta tuntia päivittäin. Lääkäriä se ei huoleta hänestä ei ollut mitään syytä jäävätä ajolupaani. Älä siis sinäkään pelkää seuraavaa vastaantulijaa.
        Eikö olekin aika hurjaa?

• muistamaton lukija
        noin pitkää kirjoitutsa, ta... kirjoitti:

mutta, jos tuo alkuperiäinen laittaisi edes muutamia oiretitaaan tänne. niin voisi jonkin ehdotuksen laittamaan.

Kas kun neurologi voi olla suuntautunut ; dementiaan, ms-tautiin, aivovammaan, epilepsiaan, parkinsonin tautiin, menieren tautiiin, aivosyöpään,......... ties mihin miljoonaan muuhun sairauteen.

Kirjoitin alunperin tuon tokan vastauksen. Mahtoi unohtua mainita, että neurologi myönsi...että heitäkin on moneen eri kuppikuntaan. Minulla myös oli aika todennäköisesti jalassa veritulppa kolme vuotta sitten. Suonikohjuleikkauksen jälkeen.

Toisten neurologien mielestä sitä ja tätä tautia ei ole olemassa ja toiset taas on toista mieltä.

Olen ollut myös autokolarissa...no, eihän kolarista voi aivovammaa tulla. Monihan kävelee ihan itsekseen kolarin jälkeen ambulanssiin. Niin minäkin tein, tosin poliisi ja ensihoitaja tukivat käsistä kun en muuten pysynyt pystyssä.

Kun en ollut varsinaisesti tutkitusti tajuttomana niin mitään ei voi todistaa. Jos ei todistetusti ole ollut tajuttomaana niin ei voi toteen näyttää aivovammaa.

Elämä on ja se jatkuu. Ehkä pääsen jatkotutkimuksiin kun ajan jonkun yli kääk. Olen kuljetusalalla eli auto kulkee monta tuntia päivittäin. Lääkäriä se ei huoleta hänestä ei ollut mitään syytä jäävätä ajolupaani. Älä siis sinäkään pelkää seuraavaa vastaantulijaa.
        Eikö olekin aika hurjaa?

kuin mullakin.. Missään ei mitään vikaa mullakaan, ajokorttikin löytyy..

Ei haittaa vaikka en liiemmin erota kiveä eläimistä, ei haittaa vaikka näen traktorinkin kahtena, ja poljintakin välillä vaikea löytää..

Ajaa saan, kukaan ei kiellä, näin ollen vaihdankin autoni matkailuautoon, voin levätä välillä..

Ja mäkin olin kolarissa ennen nykyisiä vaivoja, kävelin myös ambulanssiin talutettuna, eihän siinä sitten voinut olla vakavaa..

Ja erilaisista tulpistakin on kokemusta, mutta eihän sitä päätä tarvitse tutkia, jos nekin näkyy muualla..

Hurjaa tosiaan kukaan ei puutu asioihin, eikä muakaan huvita luopua kortista ennenkuin lääkäri tutkii ja kieltää ajamasta..

Enkä varmaan pääsisi tutkimuksiin ennenkuin pyytäisin konstaapelin pelkääjän paikalle, ja kysyisin onko turvallista kyydissä..

Usealle lääkärille jo huomauttanut omasta ajokunnostani, kukaan ei välitä tai usko..

Turvallista matkaa kaikille!!

• ihan noin?
        noin pitkää kirjoitutsa, ta... kirjoitti:

Eikö olekin aika hurjaa?

"Kun en ollut varsinaisesti tutkitusti tajuttomana niin mitään ei voi todistaa. Jos ei todistetusti ole ollut tajuttomaana niin ei voi toteen näyttää aivovammaa."
        -Ei pidä todellakaan paikkaansa! Jos olet tosissasi, vaihda lääkäriä. Neurologin kuin neurologin tulisi tietää paremmin.

• kesti kaikenkaikkiaan
        ihan noin? kirjoitti:

"Kun en ollut varsinaisesti tutkitusti tajuttomana niin mitään ei voi todistaa. Jos ei todistetusti ole ollut tajuttomaana niin ei voi toteen näyttää aivovammaa."
        -Ei pidä todellakaan paikkaansa! Jos olet tosissasi, vaihda lääkäriä. Neurologin kuin neurologin tulisi tietää paremmin.

viisi kuukautta. Lähete sinne ja tänne ja odotusaikaa viikkoja jne. Hämmennystä ja ihmetystä siinä välissä.
        Yksityinen neurologi 100 eur. Silmä- korvalääkäri 45 eur/käynti. Kuulotutkimus olikohan 30-40eur. Mikä nyt kellekin on kallista. Eihän tolla summalla juuri ravintolailtaa kustanneta.
        Niin ja julkisen puolen poliklinikkamaksut noin 20/kerta.

Neurologi sanoi, että hän ei ole nähnyt minua JUURI SILLÄ HETKELLÄ kun olen ollut puhekyvytön ja kuullut väärin ja nähnyt huonosti ja maannut voimattomana sängyssä.

Osa-aika töitä nyt teen. Odottelen kelalta vastausta josko saisi jotain korvausta.

Kyllä se vaan niin on että lääkäreissäkin on vaikka minkälaista tossunkuluttajaa. Kun yksi lääkäri kirjoittaa lausunnon, niin eipä muut halua sitä vastustaa.

Ja kyllä. Sanatarkasti lääkäri sanoi mieheni kuullen, että ei voi olla mitään vakavaa kun et ole ollut tajuttomana.

Kuten näkyy niin pystyn jo kirjoittamaan tosi hyvin. Keväällä se ei onnistunut lainkaan ei myöskään lukeminen. Välillä ei voinut edes istua kun heitti niin kovasti. Siis huimasi tai tasapaino oli hukassa.

Nyt on enää lihasnykäyksiä pitkin kroppaa. Sormet hytkyy tai joku lihas nykii. Huulet nykii ja silmät. Käsien ja jalkojen hetkellistä tunnottomuutta. Joskus pistelyä.

Eli enpä tässä lääkäriin lähde ellei sitten jalat mene alta. Tai jos ajaessa alkaa taas etäisyydet olla epäselviä tai kaistat karkailee tai jotain vastaavaa.
        Koska MRI kuvassa ei näkynyt muutoksia niin neurologi ei halua ottaa asiaan enempää kantaa.

• Utelias??
        kesti kaikenkaikkiaan kirjoitti:

viisi kuukautta. Lähete sinne ja tänne ja odotusaikaa viikkoja jne. Hämmennystä ja ihmetystä siinä välissä.
        Yksityinen neurologi 100 eur. Silmä- korvalääkäri 45 eur/käynti. Kuulotutkimus olikohan 30-40eur. Mikä nyt kellekin on kallista. Eihän tolla summalla juuri ravintolailtaa kustanneta.
        Niin ja julkisen puolen poliklinikkamaksut noin 20/kerta.

Neurologi sanoi, että hän ei ole nähnyt minua JUURI SILLÄ HETKELLÄ kun olen ollut puhekyvytön ja kuullut väärin ja nähnyt huonosti ja maannut voimattomana sängyssä.

Osa-aika töitä nyt teen. Odottelen kelalta vastausta josko saisi jotain korvausta.

Kyllä se vaan niin on että lääkäreissäkin on vaikka minkälaista tossunkuluttajaa. Kun yksi lääkäri kirjoittaa lausunnon, niin eipä muut halua sitä vastustaa.

Ja kyllä. Sanatarkasti lääkäri sanoi mieheni kuullen, että ei voi olla mitään vakavaa kun et ole ollut tajuttomana.

Kuten näkyy niin pystyn jo kirjoittamaan tosi hyvin. Keväällä se ei onnistunut lainkaan ei myöskään lukeminen. Välillä ei voinut edes istua kun heitti niin kovasti. Siis huimasi tai tasapaino oli hukassa.

Nyt on enää lihasnykäyksiä pitkin kroppaa. Sormet hytkyy tai joku lihas nykii. Huulet nykii ja silmät. Käsien ja jalkojen hetkellistä tunnottomuutta. Joskus pistelyä.

Eli enpä tässä lääkäriin lähde ellei sitten jalat mene alta. Tai jos ajaessa alkaa taas etäisyydet olla epäselviä tai kaistat karkailee tai jotain vastaavaa.
        Koska MRI kuvassa ei näkynyt muutoksia niin neurologi ei halua ottaa asiaan enempää kantaa.

Hei,
        milloin jouduit autoonnettomuuteen? Nuo vaikuttavat osittain samoilta kun mulla, ei kuitenkaan noin pahana. Näkökenttäpuutosta löytyy, sanat hukassa, jopa perheen jäsenten nimetkin välillä, etäisyydet hukassa (siksi en aja autolla), ja jotain suuntauskuulo-ongelmaa.

Yritä päästä aivovamma-tutkimuksiin jonnekin keskussairaalaan, ei minnekään muualle ja jos yksityiselle, vain Käpylään. Ei Helsingissä olevaan I:llä alkavaan!!
        Jos liikennevakuutusyhtiö ei maksa tutkimusta, hae julkiselta puolelta lähetettä tutkimuksiin, maksajana siis Kela.

Tuossa lääkäri-jutussa olet aivan oikeassa. Vain perusteellinen tutkimus, esim. aivovamma tai työkyvyn selvittely-paikassa voi pystyä kumoamaan toisen lääkärin todistuksen.

Mun tieni oli töissä jaksamattomuus, pääsin käymään terveydenhoitajan luona, sitten psykologin luona, sitten neuropsykologin luona, sitten kuntoutustutkimukset ja nyt kuntoutustuella ja kuntoutuksia.

Jos näyttää siltä, että kyseessä liikenneonnettomuudesta tullut aivovamma, yhteys pikaisesti lakimieheen. Kotivakuutuksessa on yleensä oikeusturva-vakuutus, joka korvaa lakimiehen palkkioita.

Tsemppiä!

• Marisca-75

Itse olen ollut aina sairas, yli 30 vuotta. Oireet pahenivat pari vuotta sitten ja Peijaksessa alku näytti huonolta. Ensin oma lääkäri lähetti fysiatrille ja puolen vuoden turha fysioterapia johti lähetteeseen neurologille. Marja Miettinen sitten tutki ja otti testejä, jopa magneettikuvat päästä, vaikka mun tajuttomuuskohtauksella ei ollut todistajia. Kaiken kestin ja nyt on diagnoosi: Syringomyelia (todetaan selän magneettikuvan avulla) ja kaularangassa välilevyn pullistuma, joka ei ole leikattavissa.

Totta on ettei alle 4-kymppisellä voi mitään vikaa olla, mutta minä pidin pääni. Fysiatrin lähetteessäkin luki että olen sairastanut masennuksen vuonna kuokka ja kirves. Kun kysyin että miksi se piti siihen laittaa, niin sain vastauksen et varmuuden vuoksi...!!

Helpotus oli saada oireille nimi, hankaluus on se ettei tähän ole parannusta tai hoitoa... Mutta elämä jatkuu.

Totta on ettei Peijaksessa yleensä saa asianmukaisia tutkimuksia tai hoitoja, minullakin on välinpitämättömyydestä omat hengenvaaralliset kokemukset.Paljon voimia kaikille teille jotka vielä taistelette *halirutistus* :)

• ukko_50v

Mielenkiintoista lukea näitä, sillä kävin juuri tiistaina (motorisen neuropatian epäilyn takia) PEIJAKSESSA neurologilla , joka
      1) ei kuunnellut mitään, mitä minä hänelle kerroin,
      2) esitti hyvin outoja, epäasiallisia ja asenteellisiakin kysymyksiä,
      3) haki vikaa päästä, vaikka jalat on se, joka ei toimi kunnolla,
      4) yritti väkisin väittää, että minulla on jokin vakituinen lääkitys,
      5) oletti automaattisesti, että en ole työelämässä,
      6) oli sitä mieltä, että tupakoinnin lopettaminen on tie taivaaseen, vaikka vaivojeni tietyt oireet ovat olleet olemassa jo lapsesta asti
      7) halusi ottaa laajan verenkuvan ja keuhkoröntgenin, mutta ei perjantaiaamuun mennessä ollut laittanut lähetettä labraan. Sain tietää sen jonotettuani puolitoista tuntia labrassa, joka oli avautunut klo 7:30, kun neurologi sanoi sen avautuvan klo 8:00...

• ms36

"Ei tämä voi pitää paikkaansa kyllä neurologit tietävät asiansa siksihän he ovat siinä ammatissa" näin saattaisin kuulla ehkä omalta neurologiltani jonka etunimi on Taneli sukunimeä en muista enkä halua muistaa. Hän on keski-suomen keskus sairaalassa töissä ei siis peijaksessa. Tästä tosin voisin lääkärin tavoin vetää diagnosin joka kohdistuu suurimpaan osaan neurologeista, idiotica neurologica sanoisin minä. Vaikka on kyse eri paikasta ja eri neurologista niin kuvailusi kuulostaa samalta kuin se minun neurologini, tuntee olonsa turvalliseksi ja olevansa hyvässä hoidossa, kun neurologi tekee omat päätöksensä ennen kuin saa edes lausetta loppuun.

Minulla epäillään tasaisesti etenevää ns-tautia ja sitäkin varmaan on, mutta en itse jaksa uskoa että se on ihan koko tarina. Neurologini ei tutki mikä minussa on vikana vaan metsästää ms-tautia ja näissä toiminta tavoissa on suuri ero. Lääkäreillä ei valitettavasti ole vastuuta vaikka näin ehkä väitetään. He istuvat norsunluu torneissaan ja tekevät epämääräisiä johtopäätöksiä ja jos virhe diagnosi johtaa kuolemaan niin voi voi virheitä sattuu.

Tämä on todella harmillista, mutta on kuitenkin myös lääkäreitä joille se on kutsumus ammatti ja he tekevät mitä lääkärin pitääkin tehdä. Tätä keskustelua kun kävi läpi niin tuli sellainen olo että onko kaikki neurologit ihan pihalla? Ksshp:n neurologian poliklinikalla on tasan yksi ihminen joka tuntuu olevan järjissään. Kaikille muille tekisi mieli kehottaa pään magneettikuvausta tai vähintään psykologista arviointia. Alkaa menemään toivokin jo elämästä kun tuntuu että pelkkää toljailua. Verikokeita määrätään ja piikillä tökitään mutta mitään ei löydy.

• Loppusjo
        ms36 kirjoitti:

"Ei tämä voi pitää paikkaansa kyllä neurologit tietävät asiansa siksihän he ovat siinä ammatissa" näin saattaisin kuulla ehkä omalta neurologiltani jonka etunimi on Taneli sukunimeä en muista enkä halua muistaa. Hän on keski-suomen keskus sairaalassa töissä ei siis peijaksessa. Tästä tosin voisin lääkärin tavoin vetää diagnosin joka kohdistuu suurimpaan osaan neurologeista, idiotica neurologica sanoisin minä. Vaikka on kyse eri paikasta ja eri neurologista niin kuvailusi kuulostaa samalta kuin se minun neurologini, tuntee olonsa turvalliseksi ja olevansa hyvässä hoidossa, kun neurologi tekee omat päätöksensä ennen kuin saa edes lausetta loppuun.

Minulla epäillään tasaisesti etenevää ns-tautia ja sitäkin varmaan on, mutta en itse jaksa uskoa että se on ihan koko tarina. Neurologini ei tutki mikä minussa on vikana vaan metsästää ms-tautia ja näissä toiminta tavoissa on suuri ero. Lääkäreillä ei valitettavasti ole vastuuta vaikka näin ehkä väitetään. He istuvat norsunluu torneissaan ja tekevät epämääräisiä johtopäätöksiä ja jos virhe diagnosi johtaa kuolemaan niin voi voi virheitä sattuu.

Tämä on todella harmillista, mutta on kuitenkin myös lääkäreitä joille se on kutsumus ammatti ja he tekevät mitä lääkärin pitääkin tehdä. Tätä keskustelua kun kävi läpi niin tuli sellainen olo että onko kaikki neurologit ihan pihalla? Ksshp:n neurologian poliklinikalla on tasan yksi ihminen joka tuntuu olevan järjissään. Kaikille muille tekisi mieli kehottaa pään magneettikuvausta tai vähintään psykologista arviointia. Alkaa menemään toivokin jo elämästä kun tuntuu että pelkkää toljailua. Verikokeita määrätään ja piikillä tökitään mutta mitään ei löydy.

Minullakaan ei ole hyviä kokemuksia ksks neuronpolista! Ja itselläni on vahva epäilys, samasta taudista, mutta ei vaan jää kiinni. Minulla taas niin päin, että lääkärit eivät usko, että mitään on vialla ja pitävät luulosairaana.

• neuroliparas

Suosittelen neurologi Maija Haanpäätä. Ottaa nykyään yksityisestikin vastaan. Nopeasti netistä katsoin, että Hgissä oleva Helsinki Hospital:ssa ainakin vastaanotto. Voi olla ruuhkaa hänelle. Aina voi kysyä.

• eiksinkertaisiaasioita

Kuka neurologi osaa etsiä, diagnosoida, tutkia ja tulkita syringomyeliaa. Mielellään ehkä yksityisestikin vastaanottava. Minun neurologin kanssa puhuttiin vaikean alaselkäsärkyni kanssa vain tukielin sairaudesta ja että ne eivät kuulu (tietenkään)hänen alaansa, mutta ei osannut alkaa edes epäillä tätä syringomyeliaa. No aika oli kortilla ja oli muutakin siinä, mutta kun toinen jalka ei enää toimi ihan normaalisti niin eikö syringomyelia kuitenkin pitäisi tutkia kun on esim vaikea väsymys myös lisäksi ja muitakin oireita. Näkyykö syringomyelia sitten vilkastuneena nilkkatefleksinä tms. kun jos on pitempiaikainen muukin hermo ongelma(iskias yms)selässä ja esim skolioosi ongelma niin eikös ne hidasta refleksiä niin silloinhan kumoavat sen refleksitestin tuloksen tavallaan: ja vaikka olisi syringomyelia niin refleksit ovat jaloissa normaalit, koska ja kun nämä muut ongelmat hidastavat taas refleksit. Mitä sanoo tähän refleksitestin asiaan ja tavallaan "väärään" eli normaaliin refleksitestin tulokseen noitten edellisten syiden takia neurologi, jos sellaisia sattuu täällä käydä
      lukemassa tekstejä?

• Chiarilaine

SYRINGOMYELIA kehittyy tietääkseni vain jos on chiari! Chiariin taas liittyy vaikka kuinka paljon oireita. Katso esim. MOT ohjelma 23.01.17 tai googlaa

• Ilutterk

Mikael Ojala on hyvä.

• Kaksinimeä

Ja toisena Juha Multanen pk-seudulla. Kuopiossa Sivenius osaa parhaiten.

• kissanhäntä.nosto

mikael ojala on surkeista surkein. taidat itse olla ojala.

• Kaksinimeä kirjoitti:

Missä kaikkialla Juha Multanen mahtaa työskennellä?

• Anonyymi
        Kaksinimeä kirjoitti:

Juha Multanen on loistava, ihan paras.

• Anitta623

Ps: Mikael Ojala on Vakuutusyhtiöiden lääkäri=ei sido samat säännöt kuin normi lääkäriä joiden pitää puhua totta.
      Voi siis puhua ihan mitä sattuu vakuutusyhtiöiden hyväksi!!

• Ojalaparas

Kyllä Ojala on puhunut täysin totta joka käyntikerrallani! Tuntuu, että hän on pk-seudun neurologeista ainoa, joka osaa kirjoittaa laboratoriolähetteet. Muut eivät ole testanneet natriumiani kertaakaan.

• vauva.fi

• tyksitär
        vauva.fi kirjoitti:

Ojala on kuvottava ja vastenmielinen vakuutuslääkäri siis yhteiskunnan paisemätä.
        https://www.vauva.fi/keskustelu/1389115/ketju/vakuutusyhtio_ohittaa_kaypahoidon

Minäkin tästä kuulen aina mitä sattuu. Telkkarissa kertonut ihan hyvin perusteita neurologisista diagnooseista, mutta antaa toki väärän kuvan. Samoin Tyksissä taannoin olin yleisöluennolla, joka tältä oli miellyttävää kuunneltavaa. Herrahan toimii myös Tyksissä ajoterveys-polilla asiantuntjianeurona.

• oma.mielipiteeni

joo herra on kova toimimaa. hänen ylilääkäri tittelinsä aiheuttaa muissa lääkäreissä hilpeää hihitystä ja pidäteltyä pyrskähdystä. vakuutuslääkäri on vaikea narsistinen vaiva.

• mhn

olli hyppölä

• Vaasassa

Vaasan keskussairalan neuorloogisen ostastolla löytyy eräs vanhempi neuroloogi mieslääkäri joka yritti vähätellä kirjoittamalla raportissan että minulla oli muka "hieman erikoisia käsityksiä imuunijärjestelmästä, ruuasta ym" lisäksi oli penkonut minun psykoloogisen taustaan koska olen kärsinyt monen vuoden masennusta niin siitäkin piti mainita raportissa ja näin saada minua "idiootti selitetty".
      Kävin kanta.fi sivulla katseleman mitä tietoa minusta löytyy, siellä mainitaan että VARSINKIN psykoloogisia taustoja ei saa kuka tahansa vaan lukea, että kyllä koht lähtee valituksen Valviran.

• Juuiu

Turun NEO sairaalassa on iso liuta, ovat erikoistuneet neurologisiin ongelmiin NEO:ssa

• halpamainos

iso liuta omia mainostemmpuja. että viitsitte.

• päävikainen

Ja tämähän aina riippuu suuresti vaivoista. Toinen neurologi perehtynyt vaikka epilepsiaan, aivan toinen vaikkapa ms-tautiin. Eli hieman niin ja näin...

• Kokenut_ammattilainen

Anna Maija Saukkonen, työskentelee Pohjois-Karjalan Keskussairaalassa ja meriitteinä mm. Vuoden 2018 Neurologi (Asiantuntijoiden ja Neurologiyhdistyksen valitsema) tekee yhteistyötä myös eri järjestöjen kanssa kuten mm. Muistiyhdistykset.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä kuin edellinen kommentoija, Anna Maija Saukkonen ( viimeksi valittu myös vuoden Neurologiksi ) monien henkilöiden mielestä se paras vaihtoehto niin kollegoiden kuin asiakkaiden kommenteista ja mielipiteistä.
        Saukkonen työskentelee Joensuussa keskussairaalassa mutta keikkailee monissa muissakin sairailoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin edellinen kommentoija, Anna Maija Saukkonen ( viimeksi valittu myös vuoden Neurologiksi ) monien henkilöiden mielestä se paras vaihtoehto niin kollegoiden kuin asiakkaiden kommenteista ja mielipiteistä.
        Saukkonen työskentelee Joensuussa keskussairaalassa mutta keikkailee monissa muissakin sairailoissa.

Ei tee yhtään mitään tuolla.

Lähetteet ei mene läpi ja konsultaatiovastaukset
        Täyttä .. skaa.

Koko poli joensuussa varmaan yks suojatyöpaikka osaamattomille. Ja tehoton.

Jos et syö ämpärikaupalla heidän määräämiään pöpilääkkeitä niin sinne eivät huoli vaikka olisi oikea tarve. Ilmeisesti käyvät jokaiseen vaivaan. Tosin jos taitoja ei ole niin mitä niitä potilaitakaan sinne haalimaan.

Turhin poli ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tee yhtään mitään tuolla.

Lähetteet ei mene läpi ja konsultaatiovastaukset
        Täyttä .. skaa.

Koko poli joensuussa varmaan yks suojatyöpaikka osaamattomille. Ja tehoton.

Jos et syö ämpärikaupalla heidän määräämiään pöpilääkkeitä niin sinne eivät huoli vaikka olisi oikea tarve. Ilmeisesti käyvät jokaiseen vaivaan. Tosin jos taitoja ei ole niin mitä niitä potilaitakaan sinne haalimaan.

Turhin poli ikinä.

Vaikka eivät osannu kunnollla jeesata minuakaan niin asiallisia olivat ja ottivat esim. Lääkkeiden haitat vakavasti. Sit siellä on se pilleribaari heti kyljessä ihan muuta. Ajatuskin oksettaa.

• Mielestäni Juha Multanen on paras neurologi. Mutta missä kaikkialla hän mahtaa työskennellä?

• etsinneurologia

Kerrotko tarkemmin, miten olet omalta kohdaltasi todennut hänet parhaaksi?
        Terveystalossa Helsingissä ainakin on vastaanotta.

• Anonyymi
        etsinneurologia kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, miten olet omalta kohdaltasi todennut hänet parhaaksi?
        Terveystalossa Helsingissä ainakin on vastaanotta.

JM on vähän ennustamaton, kehotan varovaisuuteen. Kaikki voi mennä hyvinkin jos tautisi on selkeästi kuvattu tiedoissasi tai oireesi näkyvät jatkuvasti päällepäin. Mutta kaikki virheelliset ja puutteelliset esitiedot tai ailahtelevat oireet ovat ongelmallisia, koska hän ei jostain syystä voi ottaa mitään informaatiota vastaan potilaalta. Hän on vienyt äärimmilleen potilaan kuuntelemattonuuden ja haluaa kommunikoida vain rikkinäisen puhelimen kautta (uskoo vain sen mitä muut lääkärit ovat huolimattomasti tai jopa virheellisesti sattuneet kirjoittamaan heille kertomistasi oireista ja niiden alkamisajankohdista, ei mitään muuta). Hän ei myöskään halua tietää miksi tulit vastaanotolle, vaan mieluummin arvaa jonkin syyn mielessään, tekee sitten nopeita johtopäätöksiä arvauksiensa pohjalta ja kirjaa ne tietoihisi ( toistaa ne muualta lukemansa virheelliset oireet mutta ei mitään mitä yritit kertoa). Todennäköisesti maksat siis turhasta käynnistä, mikä ei olisi niin vaarallista, mutta sen lisäksi käynnistä kirjoitettu epikriisi (kaikkine toistettuine virheineen ja arvauksineen) voi johtaa muita lääkäreitä harhaan ja vaikeuttaa mahdollisuuksiasi saada apua muualta.

No, tämä suhtautumistapa potilaaseen taitaa olla valitettavasti neurologeille aika tyypillistä, potilaita ei vain ole tapana kuunnella (olet kuin eläimenä eläinlääkärissä, mutta eläinlääkäreistäkin jotkut yrittävät kuunnella eläintä). Eli hyvät neurologit Helsingin seudulta ovat yhä hakusessa. Ja hyvyydestä tarkennus, tässä kun on kaksi aspektia: mieluummin pätevä kuin mukava, jos pitää valita, mutta pätevyys edellyttää silti sitä, että informaatio kulkee potilaalta lääkärille ja virheelliset tiedot korjataan. Eli voi olla että ne symppikset ovat loppujen lopuksi pätevämpiäkin, jos sellaisia vain löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JM on vähän ennustamaton, kehotan varovaisuuteen. Kaikki voi mennä hyvinkin jos tautisi on selkeästi kuvattu tiedoissasi tai oireesi näkyvät jatkuvasti päällepäin. Mutta kaikki virheelliset ja puutteelliset esitiedot tai ailahtelevat oireet ovat ongelmallisia, koska hän ei jostain syystä voi ottaa mitään informaatiota vastaan potilaalta. Hän on vienyt äärimmilleen potilaan kuuntelemattonuuden ja haluaa kommunikoida vain rikkinäisen puhelimen kautta (uskoo vain sen mitä muut lääkärit ovat huolimattomasti tai jopa virheellisesti sattuneet kirjoittamaan heille kertomistasi oireista ja niiden alkamisajankohdista, ei mitään muuta). Hän ei myöskään halua tietää miksi tulit vastaanotolle, vaan mieluummin arvaa jonkin syyn mielessään, tekee sitten nopeita johtopäätöksiä arvauksiensa pohjalta ja kirjaa ne tietoihisi ( toistaa ne muualta lukemansa virheelliset oireet mutta ei mitään mitä yritit kertoa). Todennäköisesti maksat siis turhasta käynnistä, mikä ei olisi niin vaarallista, mutta sen lisäksi käynnistä kirjoitettu epikriisi (kaikkine toistettuine virheineen ja arvauksineen) voi johtaa muita lääkäreitä harhaan ja vaikeuttaa mahdollisuuksiasi saada apua muualta.

No, tämä suhtautumistapa potilaaseen taitaa olla valitettavasti neurologeille aika tyypillistä, potilaita ei vain ole tapana kuunnella (olet kuin eläimenä eläinlääkärissä, mutta eläinlääkäreistäkin jotkut yrittävät kuunnella eläintä). Eli hyvät neurologit Helsingin seudulta ovat yhä hakusessa. Ja hyvyydestä tarkennus, tässä kun on kaksi aspektia: mieluummin pätevä kuin mukava, jos pitää valita, mutta pätevyys edellyttää silti sitä, että informaatio kulkee potilaalta lääkärille ja virheelliset tiedot korjataan. Eli voi olla että ne symppikset ovat loppujen lopuksi pätevämpiäkin, jos sellaisia vain löytyy.

Minulla oli onnekseni täysin erilainen kokemus Multasen vastaanotolla, joten voin itse suositella häntä lämpimästi.

Ongelmani nimen omaan oli että oireeni ovat suhteellisen moninaiset, koska minulla on suhteellisen harvinainen perussairaus jossa osa oireista muistuttaa neurologisia ongelmia. Aiemmat lääkärit ovat kirjanneet vähän mitä sattuu ja mm. väittäneet tiettyjä oireitani psykiatrisiksi. Multanen kuunteli minua, vaikka toki myös selasi aiempia lausuntoja ja tuloksia jne. Selvästi uskoi kuitenkin minua enemmän kuin näitä huuhaakirjauksia koska nyt vuoden sekoilun jälkeen teki neurologisia tutkimuksia, totesi että selvästi jotain on pielessä mutta ei vielä täysin selvää että mitä. Tutkimukset siis jatkuvat, mutta tuli pitkästä aikaa olo että lääkäri kuunteli minua.

• Anonyymi

Jyrki Ollikainen oli minun neurologi v.2015 ja tietenkin koko henkilökunta....oli tosi paha tilanne ja hienosti selvisin. 2 isoa leikkausta....Suur kiitos❣️Mieheni menehtyi 2vuotta sitten Aneyrysma an....ei mitään ollut
      tehtävissä 😢

• Anonyymi

Marc Hauchwitz Terveystalo Ruoholahti.

Olen vaivojeni kanssa ravannut useiden lääkärien luona. Vasta Marc kuunteli oireitani tarkkaan ja löysi syyn ongelmiini, jotka muut lääkärit olivat sivuuttaneet.

• Anonyymi

Varoisin tätä henkilöä. Olen ollut tekemisissä työelämän ulkopuolella, enkä menisi ko. henkilön vastaanotolle.

• Anonyymi

Mä etsin pitkään hyvää neurologia. Hankalaa oli, mutta lopulta löysin lääkärin, joka perehtyi kokonaisvaltaisesti oireisiin eikä vetänyt johtopäätöksiä oletusten pohjalta. Sain toimivan lääkityksen omaan vaivaan. Pekka Miettinen, ottaa vastaan Kampin Terveystalolla. En tiedä ottaako muualla vastaan. Suosittelen!

• Anonyymi

Risto O. Roine. Hoitaa sairautta asianmukaisesti, eikä lähde psykologisoimaan turhaan. Viimeisin alan kansainvälinen huipputieto ja osaaminen. Huomioi potilaan kokonaisvaltaisesti ja lähtee siitä, että asiakas ja lääkäri ovat samanarvoisia toisin kuin monet itseään täynnä olevat erikoislääkärit.

• Anonyymi

Ei. ei ei , kysyva neurologi on myynyt IF-lle, hän ei ole enää läkari se on pörsissa kuka makssa enema , ei hän välitä potilasta nyte hän valitä rahasta. Puhun omma kokemustessa.

• Anonyymi

Onko muilla kokemusta neurologi Perttu Lindsbergistä? On HUS:n neurologian ylilääkärinä ollut ja Hgin yliopiston neurologian professorina.

Kävin vastaanotollaan yksityisfirmassa. Ystävällinen sinänsä, mutta hivenen velmuilevaa ilmehtimistä eli antoi kuvan että piti minua hieman luulosairaana. Teki yllättävän vähän neurologisia testejä, eikä edes käskenyt riisua pitkähihaista paitaa pois vaikka valitin käsien vapinasta, lihaskadosta ja heikkoudesta. Oli tietsikan ääressä pitkään ääneti, ei kertonut sairauksista eikä edes kovin paljon kysellyt mitään! Passitti vaan magneettikuvaan.

• Anonyymi

Onko sellaista? Oma kokemus että eivät ota potilasta vakavasti, vähättelevät oireita, pitävät luulotautisena. Eivät viitsi tehdä 60 min vastaanotollakaan kaikkia perustestejä. Katsovat kelloa ja sanovat näkemiin. Hinta yli 300 eur.

• Anonyymi

Pääkaupunkiseudulla yksityissektorilla työskentelevää neurologi Marc Hauchwitziä suosittelen. Hänellä on vankka kokemus, koska hän on hoitanut noin 20000 kipupotilasta 20 vuoden aikana Münchenissä. Hän osaa myös tulkita farmakogeneettisen paneelin, jonka avulla minulle löytyi kahden vuoden lääkekokeilujen jälkeen toimiva kipulääkitys autokolarin jälkeisiin vammoihin. Marc puhuu sujuvaa suomea, saksaa ja englantia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe