Mistähän johtuu, kun -03 Avensiksen jarrupolkimesta vapauttamisen jälkeen kuuluu ilman suhinaa, jopa viheltävää ääntä. Äänen kesto voi olla jopa 30 sekuntia voimakkuuden/ ilmanpaineen vaihdellessa. Huollossa sanottiin, että ko. ilmiö on normaalia(jokin ruttukumi tms. tyhjenee), mutta en oikein jaksa uskoa asiaa.
Vihellys/suhina jarrupolkimesta
4
9216
Vastaukset
- AE111
Tuohan tarkoittaa sitä, että ilmaa karkaa johonkin suuntaan. Eli jarrutehostin ei olisi tiivis. Kokeile vaikka näin pitääkö tehostin, senhän pitäisi tehostaa koneen sammumisen jälkeen pari jarrutusta. Anna auton käydä ja pumppaa jarrua pohjaan parin sekunnin välein. Tässä vaiheessa, jos tehostin ei ole aivan seula, pitäisi jokainen polkaisu olla tehostettu. Pidä polkemisessa taukoa ja sammuta lopulta auto. Testaa montako täysjarrutusta saat aikaiseksi. Pidä näiden välillä myös muutaman sekunnin tauko. Ainakin yksi kunnon jarrutus pitäisi onnistua, yleensä toisenkin saa kunnolla tehostettuna.
Jos vuotaa, niin vaihtoehtoja ei ole loputtomasti. Alipaineletkut liittimineen tai tehostin vuotaa. - Siihen tottuu
... mulla on jarru(poljin) suhissu jo varmaan 5 vuotta, suhina häviää kun painaa jarrupolinta ja taitaa se hävitä myös kun painaa kaasua, enpä nyt äkkiä muista, mutta eipä ole muuta kuin esteettinen haitta, jarrut on toiminu niinkus pitääkin katsastuksessa ja muuten. Täytyy vielä todeta että mulla ei ole Avensista vaan ihan joku muu, mutta samanlaiset sydeemiit suurinpiirtein kai noissa kulkimissa on valmistusmaasta ja merkistä riippumatta
- ap.
Joo.. suhina loppuu, kun jarrua painaa. Ja ei minullakaan ole jarrujen toiminnassa ollut mitään ongelmaa. Mutta kyllä tuolle pitäisi jotein tehdä..
- rellumies
renault megane 2002 vm sama juttu jarrujen kanssa suhisee kuin hipasee uudestaa jarrupoljinta niin suhina lakkaa vähäksi aikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."422116Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701878- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711140- 93904
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78839Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691