rv.10+3

väsynyt odottaja

onko kukaan näin väsyny kuin minä,rv,10 3.aijemmin yökkyytti mut mitään ei tullu nyt jo reilun viikon verran on tullukki.tuntuu ettei enää jaksa tätä ikuista pahaa oloa ja oksennusta kurkussa väsymistä.yölläkään ei oikein tiedä miten päin ois ja vessassa saa ravata joka 2 tunnin välein.tiedän että nää kuuluu raskauteen,mut nyt vaan tuntuu niin pahalta.pitäs tietenki olla onnellinen ku ei oo ollu mitään tulehduksia eikä mitään ja aijemmin alla kax keskenmenoa.kävin tällä viikolla ekassa ultrassa.terhakka oli.sain kuviakin.kätilö sano et pahat olot sun muut on ihan hyviä merkkejä.niin kai.eikös tään pahan olon pitäs hellittää 12 viikolla?enää ei ois pitkästi siihen.mä en oikein ilkee lähtee kauppaankaa ku yhtä äkkiä saattaa tulla oksu.oon ollu vaan kotona.pakosta sitten hoitanu asioita.2 viikon päästä menen siihen niskaturvotuskokeeseen.sekin pelottaa.

8

2892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RV22+0

Itse oksensin rv8 asti tohon rv20 asti.. nyt siis pari viikkoa vaan ollut oksentamatta, mutta nämä helteet ei paljoa auta asiaan kun tulee koko ajan huono olo ja edelleenkään ei kaukana oksentaminen ole ollut.
      Että ei se välttämättä lopu siihen rv12, :)
      Mutta koita ajatella positiivisesti, että minkä takia kärsit pahaaoloa.. tämä auttoi ainakin minua jaksamaan ja ne hetket kun ei tarvinnut pönttöä halailla ni jaksoi jo hymyillä asialle :)
      Hyviä odotuksen jatkoja!

• rv10+5

minulla on takana 3viikkoa oksentamista,joka päivä 2-8 kertaa ja aina oli huono olo,sitten aloin syömään inkiväärikapseleita joka päivä 2kpltta,on helpottanut oloa,ei ole tarvinnut oksentaa mutta etova olo on vieläkin.kannattaa kokeilla! nyt jopa pystyy syömänki jotain.ja se auttaa kun ei koko ajan mieti sitä huonoa oloa,huomasin sen kun olimme lomailemassa ja sielä oli niin paljon tekemistä ja ihailtavaa että olo unohtui..(kylläkin oksensin kolme kertaa autossa ennekuin oltiin perillä,silloin tuntui että vois lähteä vaikka takaisin kotiin)

• rv15+3

Heippa

Mulla oli alkuunsa pahoinvointia siitä rv9. Nyt on jo muutaman viikon ollut paljon parempi olo. Kysyinkin neuvolassa jo että miksi ihmeessä sitä kutsutaan "aamupahoinvoinniksi" kun se kestää 24/7... :) Neuvolan täti nauroi vain ja sanoi että sanotaan että mitä huonommin äiti voi, sitä paremmin lapsi voi. Tarkoittaen tietenkin pelkästään raskauspahoinvointia, oksentelua ja "normaalia" huonoa oloa.

Pahoinvointiin voi kuitenkin hakea lääkkeitäkin, mutta suositeltavaa on että siitä yrittää selvitä positiivisin mielin. Jaksamista ja onnea raskauden puolesta!! :)

Syö hedelmiä ja juo kylmiä juomia jos tulee paha olo ja veden juominen juuri ennen oksentamista auttaa, ei maistu niin pahalta ;)

• leijonaemo?

Eipä taida nämä lohdutukset oloasi auttaa mutta kerronpa silti oman kokemukseni.

Kesä on kulunut zombiena: kesästä en muuta muista kuin pahoinvoinnin, väsymyksen ja masentavan olon. Kaikki voimat olen keskittänyt siihen että pystyisin töihin - tai lähinnä siihen että: missä on seuraava vessa (pissihätä), onko oksennuspussi mukana matkalla (voi kamaluus, onneksi ei ihan ole junassa tarvinnut oksentaa, mutta ilman pussia en lähtisi...), toivottavasti ei tarvi puhua kellekään (etenkään kun en "voi" vielä kertoa mikä mua vaivaa...) ja onhan eväitä tarpeeksi mukana (mistä saisi lisää 5 min sisällä jos pistävä pahoinvointi iskee...).

Tuo ruokailu kun on ollut mun elämäntehtävä viimeisen kuukauden ajan, muuten on oksennus lentänyt. 1,5 tunnin välein koko ajan jotain suuhun - eikä siinä hedelmät riittäneet.

Mutta nyt, viimeisen 5 päivän aikana olen kokenut uudestisyntymisen - voi vitsi miten hienoa voi elämä ollakaan kun on hetkittäin energiaa - jopa ajatella muita ihmisiä kuin itseään, mitä muuta voisi tehdä illalla kuin maata sängyssä ja pystyisiköhin sitä jopa leipomaan mustikkapiirakan!!! Mitä ihanuuksia!

Parasta siis tässä harjoituksessa oli se ensimmäinen päivä kun olo helpotti - ajattelin että tämä helpotuksen tunne oli tämän vaivan väärti. No, takapakkeja on vielä joka toinen päivä, mutta siis parempaan suuntaan!

Tsemppiä... Sinunkin päiväsi koittaa - pian tai sitten myöhemmin.

• väsynyt odottaja

kiitos sanoistasi.mullaki kesä on menny ihan ku sumussa.ei oo pystyny nauttimaan mistään.ja koko ajan on ruoka mielessä.et mitä söis tekeekö se ruoka pahaa vai ei.mulla usein pysyy aamiainen sisällä,mut sitten päivällä lämmin ruoka ei.joskus saattaa nousta sisältä ihan yhtääkkiä suullinen oksennusta ja sit joskus pitää kakoa kauheesti ennen ku tulee.naama punasena silmät ja nenä vettä solkenaan juosten.mä syön aamiaisella vähän kaurapuuroo pari leipä palaa ja teetä.ennen ku nousen ylös syön sängyssä yhen näkkileivän ja vähän mehua.eikä tuokaan kauan auta puolen tunnin päästä jo yököttää,mut harvemmin aamulla tulee oksu.iltaa päin mulla yleensä pahenee.niin ja hampaitten pesu on kauheaa melkein aina oksennan.ja hajut on kans omaa luokkaansa.ne on saanu monesti laatan irtomaan :)

• ördis

täällä mennää rv13 6 ja kyl viel vaan oksennus lentää ja väsymys on iha hullua! 12tunnin yö unet menee iha keposasti nukkui päikkärit tai ei.. toivottavasti rupee pia helpottaa toi pahaolo mut kyl jollai on kuulemma koko raskausajanki huono olla.. sitä niskapoimiultraa on "turha" jännittää, näät vauvan ekaa kertaa ja se tuntuu hienolta.. tietty sillon jos kaikki on hyvin.. mut toi huono olo muka viittaa siihe et raskaus etenee hyvi (jostai luin niin).. ite olin huolestunu et saaks vauva tarpeeks ravintoo ku mammal taho pysyy mikää sisällä mut kyl se kaik tarvittavat vaan ottaa.. Onnee odotukseen!! ja pärjäillään :)

• väsynyt

Moi! Mulla on nyt raskausviikkoja 8 2 ja olo on ollut kolme viikkoa ihan kamala. Olen vain maannut sängyssä tai sohvalla, välillä nukkunut. Olo on ihan masentunut, joka päivä tirautan pienet itkut, kun on vaan niin kurjaa. Ensi viikolla pitäisi sit töihinkin taas lähteä. En tiedä miten selviän. Kun voiskin nukkua kun nukuttaa, mutta mulla on kaksi lasta ennestään tässä jaloissa pyörimässä...

voimia sinulle paljon! helpottaa oloa hiukan, kun tietää, että joku muukin kärsii samaa oloa jossakin muualla. Kyllä se paha olokin aikoinaan helpottaa, tiedän sen kahdesta aikaisemmasta raskaudesta. Tsemppiä!

• myös väsynyt

Alkoi tänään 12 viikko, jota odotin kuin kuuta nousevaa...pahoinvoinnin pitäisi loppua. Mutta eipä loppunut. Olen oksentanut päivittäin 1-5 kertaa ja pitänyt monet kurkkuun nousseet oksut sisällä vain tahdonvoimalla. Onhan mahassa jotain pysyttävä! Oksennan heti, jos yritän syödä vähänkään kunnollista ruokaa. Ruokavaliooni on kuulunut hapankorput, kaurapuuro, mustikkakeitto, välillä maustamatonta jogurttia, paahdettua ruisleipää, kurkkua ja porkkanaa. Oksut pahenevat päiväpäivältä. Koko kehoni kramppaa, kun vatsaa työntää kaiken sisältänsä pois. Toivon todella, että pikkanen ottaa ravintonsa, vaikka sitä ei minulla juurikaan ole tarjota. Säälin miestäni, joka hoitaa kaiken. Kaupassa en ole käynyt reiluun kuukauteen enkä oikein tehnyt mitään muutakaan. Nyt aamupäivät ovat jo ihan ok, mutta illat kauheita. Ennen voin pahoin 24 tuntia. Vessassa käyn kahden tunnin välein, yölläkin.

Maanantaina pitäisi palata lomalta töihin, mutta miten siitä selviän? Nyt olen nukkunut yli 12 tuntia yössä ja lisäksi kahden tunnin päikkärit, enkä ole tehnyt mitään. Maannut sohvalla/ sängyssä/ kuistilla ja toivonut, että olo kohenisi. Liikkeelle voi vain lähteä oksennuspussin, vesipullon ja korppujen kanssa. En haluaisi töissä vielä kertoa pikkasesta, koska työilmapiiri on mikä on. Milloin olen siinä pisteessä, että tarvitsen apua tähän olooni? Onneksi mieheni on unelma ja kannustaa jaksamaan. Hänen mielestään en ole työkuntoinen, mutta onko oikein hakea sairaslomaa raskauspahoinvointiin, kun työpaikallani on ihmisiä, jotka yrittävät tehdä työnsä totaalisen loppuunpalamisen kourissakin?

Jos jollkain on hyviä vinkkejä, kuinka oloa voisi kohentaa, niin ainakin minulle ne ovat tervetulleita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe