Tarvitsen ilmeisesti jonkun erityisen ohjelman saadakseni valokuvani tallennettua DVD:lle.
Mitä suosittelette, onko ilmaisia netistä ladattavia?
Tarttis saada kuvat talteen :)
Valokuvat DVD:lle?
2
557
Vastaukset
- file damager riittää
käytännössä kaikissa uusissa käyttöjärjestelmissä niin wintoosassa kuin linuxissakin riittää että heität DVD-aihion koneeseen ja käyttöjärjestelmä avaa sen normaaliin tiedostonhallintaan kuten minkä tahansa kovalvyn tai USB-muistitikun.
Sitten vain heittelet kuvatiedostot DVD-levylle aivan kuin siirtäisit ne USB-muistitikulle tai ulkoiselle kovalevylle.
Ainoa muistamisen arvoinen asia on se että DVD-levy pitää sulkea eli kertoa käyttöjärjestelmälle että et halua tallettaa sinne enää enempää tiedostoja ja levy alustetaan tämän jälkeen sellaiseen muotoon että muutkin DVD-soittimet näkevät sen datalevynä.
DVD-aseman mukana on todennäköisesti tullut oma poltto-ohjelma kuten Nero mutta kuten sanottua, et tarvitse tällaista ellei käyttis ole aivan museotavaraa kuten Windows 98 tms.- mutta polttosoftista
sellainen sananen että Win XP ei tue kuin vain cd:lle polttoa, dvd:lle se ei jostain syystä osaa polttaa!
Sen sijaan suosittelen esimerkiksi näitä ilmaisia ohjelmia (ei ole adwarea eikä spywarea):
EasyIso (Dirk Paehlin ohjelma, en tiedä tosin osaako dvd:lle polttoa mutta ainakin win98ssa polttaa kivasti cd:lle)
ImgBurn (osaa oikeastaan polttaa kaiken muun paitsi audio-cd:t, polttaa myös dvd:lle kätevästi)
cdrtfe (CD-R tools front end, osaa polttaa kaikenlaisia levyjä cd:stä dvd:hen, videocd, videodvd, data cd, data dvd, audiocd jne) mutta tuosta kannattaa hakea se portable versio jossa on mukana myös tuon softan tarvitsemat cd-r tools työkalut jolla se varsinainen poltto tehdään, nimestään huolimatta siis osaa myös kaikenlaiset dvd:t
Ite poltin viimeks tolla cdrtfe:llä videodvd:n ja toimi helkkarin hyvin, joten osaa varmasti myös kuva-dvd:t, kuvadvdhän on periaatteessa tavallinen data-dvd jossa on kuvatiedostoja.
Kaikki noi löytyy googlella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483