Ei kai EU-maahan matkatessa kannata ottaa matkavakuutusta sairastumisen varalle?
Mitä pitää olla mukana , että voi mennä paikalliseen terveyskeskukseen hoitoa saamaan?
Matkatavarat on sitten oma asiansa, mutta onhan lentoyhtiöilläkin vastuu tavaroiden tallessa pitämisestä.
matkavakuutus
6
3543
Vastaukset
- AINA, reissaa sitten
minne tahansa! Ethän voi tietää miten missäkin maassa sairastut, tarvitsetko kuljetuksen kotimaahan tms.
Matkavakuutus on asia jossa ei tod. kannata säästää! Itselläni on jatkuva vakuutus "päällä", tulee jatkossakin olemaan, siitä on ollut minulle korvaamaaton apu muutaman kerran.
Eihän se nyt edes maksakaan kuin pikku summan.- entinen hakija
KELAsta saa ja kannattaa (en tiedä pitääkö jopa) hakea itselle kaksi vuotta kerrallaan voimassa oleva Eurooppalainen sairasvakuutuskortti.
- matkallakin voi sairastua...
Matkavakuutus ja rokotukset kannattaa ehdottomasti olla kunnossa, matkusti sitten minne tahansa.Itselläni on jatkuva matkavakuutus, ja kalliikisi olisi tullout jos ei olisi ollut. ( On vähintäänkin maksanut itsensä takaisin).
- ammattimatkailija
EU-maassa, ilman matkavakuutusta, olet oikeutettu samaan hoitoon julkisessa terveydenhuollossa kuin ko. maan kansalaiset. Tarviset mukaan kansainvälisen KELA-kortin (saa maksutta KELAsta). Tasoeroja hoidossa ja palveluissa kuitenkin on vrt. esim. Romania, Bulgaria vastaan Itävälta tai Ruotsi. Matkavaakuutuksen turvin voit yleensä itse valita paikan, jossa sinua hoidetaan ja tarvittaessa kuljetetaan vaikka paareilla saattajan (lääkäri, sh) kera Suomeen hoitoon, jos kohdemaassa hoito ei onnistu/riitä. (Paarit, esim. lonkkamurtumatapauksessa, vie tavallisessa lentokoneessa 4:n rivin penkit eli noin 4x3=12 kertaa turistiluokan lipun hinta saattajan kulut ja palkkiot... Ei ihan halpaa!)
Matkavakuutuksesta saat apua myös, jos aiheutat vahinkoa muille tai tarvitset jostain syystä oikeusapua. Ja matkatavarathan voi kadota/vahingoittua muutenkin kuin lentomatkan aikana -varkaudet, ryöstöt, kolarit ym... Itse en kyllä matkavakuutuksessa pihistelisi!- hate
en ole kuullutkaan kansainvälisestä Kela kortista,kylläkin Eurooppalaisesta sairaanhoitokortista.Saa maksutta kelasta.Käypi EU-ja ETA maissa sekä Veitsissä. http://www.kela.fi. ammattimatkailija....???
- kun korjasit
hate kirjoitti:
en ole kuullutkaan kansainvälisestä Kela kortista,kylläkin Eurooppalaisesta sairaanhoitokortista.Saa maksutta kelasta.Käypi EU-ja ETA maissa sekä Veitsissä. http://www.kela.fi. ammattimatkailija....???
tyhmät sanani! Käynpä ensin kelassa (pienellä kirjaimella) ja lähden sitten Veitsiin (isolla V:llä)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848