Minulla on toinen munanjohdin tukkeutunut. Jos käytän ovulaatiotestejä, niin näyttääkö se positiivista vain silloin kun munasolu irtoaa "oikealta ja aukinaisesta" munanjohtimesta. Raskaushan on mahdollinen ymmärtääkseni vain silloin. Vai miten se menee? Vai onko se aina vain arpapeliä, kummalta puolelta on irronnut?
Ovulaatiotestit ja tukkeutunut munanjohdin
4
1557
Vastaukset
- ,,,,
Mistäpä ihmeestä se ovulaatiotesti voisi tietää, kumman puolen munasarjan munasolun irtoamisesta sinä olet kiinnostunut? Luonnollisesti testi kertoo vain, että nyt mahdollisesti olisi munasolu irtoamassa jommalta kummalta puolelta. Tarkkaan ottaen se kertoo vain, että nyt erittyy runsaasti LH-hormoonia, joka saa aikaan munasolun irtoamisen. Tämä ei kuitenkaan takaa sitä, että munasolu todella irtoaa. Testi voi näyttää plussaa vaikka ovulaatiota ei tapahtuisikaan.
Tällä palstalla moni on väittänyt, että munasolu voi jotenkin vaeltaa puolelta toiselle eli vaikka solu irtoaisi vasemmasta munasarjasta, se saattaa jotenkin vaeltaa oikean puolen munatorveen ja sitä pitkin kohtuun. Tai jos se irtoaa oikean puoleisesta munasarjasta, se saattaa vaeltaa vasemman puoleiseen munatorveen. Se kuulostaa uskomattomalta, mutta näin ovat kuulemma lääkärit kertoneet. Eli siinä mielessä, vaikka vasen munanjohtimesi olisikin tulossa, on ilmeisesti mahdollista, että vasemmasta munasarjasta irronnut munasolu pystyy hedelmöittymään, jos se jotenkin löytää tiensä auki olevaan oikeanpuoleiseen munatorveen.- ------
miten muka tukkeutuneen munajohtimen läpi pääsee vastakarvaan, jos sieltä ei kerran pääse uloskaan ? Kyl se vaan on niin et jos sjohdin on tukossa niin munatorvesta ei tulla ulos kohtuun eikä sinne mennä sisäänkään.
- ,,,,
------ kirjoitti:
miten muka tukkeutuneen munajohtimen läpi pääsee vastakarvaan, jos sieltä ei kerran pääse uloskaan ? Kyl se vaan on niin et jos sjohdin on tukossa niin munatorvesta ei tulla ulos kohtuun eikä sinne mennä sisäänkään.
Tästä asiasta keskusteltiin tällä palstalla viime keväänä. Minun käsittääkseni porukka aivan tosissaan kirjoitti, että lääkärit ovat näin väittäneet. Eli että munasarjat eivät ole aivan tiiviisti kiinni munanjohtimissa ja siksi, vaikka munasolu irtoaa oikeasta munasarjasta, se voi vaeltaa vasempaan munanjohtimeen ja sitä pitkin kohtuun.
- lyyli-jeppe
,,,, kirjoitti:
Tästä asiasta keskusteltiin tällä palstalla viime keväänä. Minun käsittääkseni porukka aivan tosissaan kirjoitti, että lääkärit ovat näin väittäneet. Eli että munasarjat eivät ole aivan tiiviisti kiinni munanjohtimissa ja siksi, vaikka munasolu irtoaa oikeasta munasarjasta, se voi vaeltaa vasempaan munanjohtimeen ja sitä pitkin kohtuun.
Mulla on molemmat munanjohtimet tukossa.
Eilen ja tänään on kuitenkin ovulaatiotesti näyttänyt positiivista,
joten testi tosiaan kertoo vain LH-pitoisuuden virtsassa ei muuta!
Olen myös kuullut, että munasolu voisi käyttää kumpaa tahansa munanjohdinta riippumatta siitä kummasta munasarjasta se irtoaa - en tosin usko siihen itse, mutta teoriassa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1532561Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy232240Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1962122Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82551618Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1381337Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861194Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1021148Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har17962- 84937
Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään45920