atlon 5600+ am2

lämmöistä noctuan 12 kanssa

niin onko kellään samaa kokoonpanoa. itelläni lämmöt melko korkealla käytin sitä tahnaa mitä tuli mukana. reilussa 40c asteessa näyttäs olevan idlenä. essä on kaks 92mm tuuletinta kotelossa ja takana 120mm tuuletin ja kotelo on antecin p-150.

6

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tuota kovin kuumaksi voi mieltää.
      Tosin rasitus lämmöistä et puhunut mitään.Luulisi kuitenkin Noctuan sen verran jäähdyttävän ettei kovin korkealle nouse.
      Omat idle lämmöt näin helteisenä päivänä hipoo jo 55C.Tosin prossu on Intelin tuplaydin ja ylikellotettu n.50% vakiokellojen yläpuolelle.
      Rasituksessa lämmöt on sitten päälle 60C nippa nappa.

      • selvennystä

        kellotin tota prossua sellaset 200hertsiä eli tää pörrää nytte tossa reilussa 3000mhz ja ei ole vielä kaatunut ainakaan. en ole mitää kovin raskasta peliä kyllä pelannut kyllä. ja mitä nyt tullu pelattua niin rasituksessa nousee noin reiluun 50 asteeseen. idlenä tossa 44-46 astees aika lähelle. onko noi emolevyn lämmöt miten tarkkoja että kuin paljo antaa lämmetä että kaatuukone? itellä ku oo mitää hajua oikee. 40 paremmalla puolella näyttäs olevan emon lämmöt.


      • selvennystä kirjoitti:

        kellotin tota prossua sellaset 200hertsiä eli tää pörrää nytte tossa reilussa 3000mhz ja ei ole vielä kaatunut ainakaan. en ole mitää kovin raskasta peliä kyllä pelannut kyllä. ja mitä nyt tullu pelattua niin rasituksessa nousee noin reiluun 50 asteeseen. idlenä tossa 44-46 astees aika lähelle. onko noi emolevyn lämmöt miten tarkkoja että kuin paljo antaa lämmetä että kaatuukone? itellä ku oo mitää hajua oikee. 40 paremmalla puolella näyttäs olevan emon lämmöt.

        Tuokaan emolevyn lämpötila.Itselläni näyttää48C.Tiedä sitten kuinka tarkkoja ovat.Ylikellotus lisää aina lämpöjä,prosessori,piirisarja,muistit jne..
        Jos ylikellotukseeen liittyy vielä Volttien nosto niin silloin saattaa tapahtua vahinkoja.
        Uskoisin kuitenkin jos Volttiosasto on jätetty rauhaan vahinkoakaan ei pitäisi syntyä.

        Itselläni on Vcorea nostettu 0,05V mikä on aika vähän..muisteille on annettu myös vähän lisää jänöä kun nämä nyt ei suostu edes toimimaan vakio Volteilla(erikoismuistia).Muuten Voltit on ihan vakiona..


        Ei tuo sinun kone ainakaan lämpöihin kaadu.


      • voltit
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Tuokaan emolevyn lämpötila.Itselläni näyttää48C.Tiedä sitten kuinka tarkkoja ovat.Ylikellotus lisää aina lämpöjä,prosessori,piirisarja,muistit jne..
        Jos ylikellotukseeen liittyy vielä Volttien nosto niin silloin saattaa tapahtua vahinkoja.
        Uskoisin kuitenkin jos Volttiosasto on jätetty rauhaan vahinkoakaan ei pitäisi syntyä.

        Itselläni on Vcorea nostettu 0,05V mikä on aika vähän..muisteille on annettu myös vähän lisää jänöä kun nämä nyt ei suostu edes toimimaan vakio Volteilla(erikoismuistia).Muuten Voltit on ihan vakiona..


        Ei tuo sinun kone ainakaan lämpöihin kaadu.

        pikkasen taitaa nostaa toi ohjelma ite noita prossun voltteja. ku tossa ol et voi kellottaa tolla asuksen ohjelmalla pikkasen 10% ol maksimi ton kanssa. mut sillo kyl kaatus ja nyt pistäny ton 8% ni sillä pysyny eli tossa 3024mhz tarkallee pörisee nyt.


      • täältäkin
        selvennystä kirjoitti:

        kellotin tota prossua sellaset 200hertsiä eli tää pörrää nytte tossa reilussa 3000mhz ja ei ole vielä kaatunut ainakaan. en ole mitää kovin raskasta peliä kyllä pelannut kyllä. ja mitä nyt tullu pelattua niin rasituksessa nousee noin reiluun 50 asteeseen. idlenä tossa 44-46 astees aika lähelle. onko noi emolevyn lämmöt miten tarkkoja että kuin paljo antaa lämmetä että kaatuukone? itellä ku oo mitää hajua oikee. 40 paremmalla puolella näyttäs olevan emon lämmöt.

        Prossu (5600) ylikellotettu 5% ASUSken emon omalla AI overclokilla ja pyörii nyt 2940MHz. Kaikki muut asetusket vakiona. Nopeus oikeasti nousi 5% (super PI:llä testattu).
        Emon Qfan aktivoitu joten kotelon 120mm pyörii emon ohjastamana. Kotelossa ei muita tuulettimia.

        idle prossu 34C ja MB 38C, prossutuuletin n. 1860
        60% prossu 56C ja MB 38C, prossutuuletin n. 2540

        Kotelona Antec NSK6500 jossa kyljessä tunneli tuomassa viileää ilmaa suoraan prossulle.


    • löytyy täältäkin.

      hyvä tietää että vaivattomasti tuon saa kulkeen sinned 3 gigaa. itellä lämmöt idle 29 astetta ja rasituksessa 35-39 tienoilla. noctuan nh-u12f siili tuuletin jutska pienimmällä voltilla puhaltamas niin either koneesta lähde ääntä nimeksikään. mut varmaan rasitukses nousis korkeemmalle lämmöt jos löytys tehokkaampi näyttis ku 7900gto 512mb. ddr2 löytyy 2 gigan verran. onko hirveetä parannusta muuten jose olis 4gigaa? olisi mukava tietää kokemuksia. niin ja onko xp:ssä hyöty verrattuna vistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe