Olen nyt ostamassa ensimmäistä kertaa "autohifiä" ja sunnitelmana olisi ostaa soitin kaksi 6,5" kaiutinta eteen. Samanlaiset voisi TARPEEN vaatiessa ostaa taakse, mutta se ei varmaan ole tarpeen, kun siellä ei kovin usein kukaan istu ja etupenkkiläisiä varten olen nämä päivitykset tekemässä... vai? Äänenlaadun on kuitenkin oltava hyvä ja ääntäkin on jonkin verran lähdettävä. Onnistuuko tämä siis pelkillä etukaiuttimilla?
Kaverit kertoivat, että eteen kannattaisi ostaa 2-tie kaiuttimet, koska eroa erillissarjaan ei juuri kuule paitsi auton (Nissan Sunny -91) ollessa paikallaan. Itse myös haluaisin mielelläni jonkun muun vaihtoehdon kuin erillissarjan, sillä en haluaisi diskantteja kojelaudalle enkä jakosuotimia penkkien alle. Näin siis, jos ero erillissarjan ja pelkkien kaiuttimien välillä on hyvin pieni!
Toinen asia, mitä olen kovasti ihmetellyt on, että miksi minulle suositellaan ottamaan 2-tie kaiuttimet 3-tie kaiuttimien sijasta eteen? Voisiko joku valaista tietämätöntä? Jos siis otan esim. Pioneerin TS-G -sarjan kaiuttimet eteen (enkä osta takakaiuttimia), kannattaako silti ostaa ennemmin malli TS-E1776 (2-tie) kuin TS-E1796 (3-tie)?
Kaiuttimiksi olen katsellut Pioneerin malleja. Niistäkään en oikein tiedä mitä sarjaa kannattaisi ostaa: TS-A, TS-E vai TS-G -sarjaa? Kenelläkään käyttökokemuksia? Hong Kongin myyjä suositteli TS-E -sarjaa, joka on nyt -30% alennuksessa. Budjetti etukaiuttimille olisi siis 80 - 120 €.
Kiitos jo etukäteen, autohifistit. :)
Ensikertalaiselle apuja (2- vai 3-tie kaiuttimet ym.)
3
8024
Vastaukset
- Terzinjo
noilla perus 2 tai 3-tie kaiuttimilla nyt musiikkia kuuntelee. Mutta on eroja erillissarjassa ja noissa. Tiedän kokemuksesta. Pioneerin tuotteet on omasta mielestäni ihan kelvollisia. Suosittelisn noista TS-E sarjan 176C erkkaa. Mutta valinta on sinun.
- AudioVision
Laita eteen erillis-sarja. 2-tie.
Taakse samaa sarjaa, taikka samankuuloinen 2-tie koaksiaali.
Minä en nää järkeä ostaa eteen koaksiaali kajaria. Tai riippuu hieman asennuksesta.
Jos pubjetti on satasen pintaan, niin erillisarjaksi suosittelen. Helix Blue 62 taikka Rainbow CSX 265.
Kyllä noi pioneerin erkatkin hyvin soi, joten hyviä valintoja nekin.
Kannattaa panostaa asennukseen, eikä heitellä niitä jakosuotimia ja diskantteja mihin sattuu. - Matias.
itse jo syyn miksi valita erillissarja. Se on se jakosuodin jolla bassokeskiääninen ja diskantti on enemmän tai vähemmän onnistuneesti sovitettu toisiinsa.
Tuollaisessa kaksitiekaiuttimessa on lähes poikkeuksetta pelkkä kondensaatori suojaamassa että diskanttielementtiä ja soundi on pelkkää sattumaa. Yleensä diskantti on ylikireä.
Jos et halua mainitsemasi kaltaista asennustapaa ja -sijoitusta, laita diskantit siihen oven yläreunaan tai sen bassoelementin läheisyyteen, yläpuolelle kuitenkin ja asenna ne jakosuotimet
peltipalaan ja pelti parilla ruuvilla kiinni ovirunkoon.
Tulee johdotukset paljon helpommiksi.
Yleensä niissä ovipahveissa on paksunnoksia ym. joiden kohdalle suotimet voi asentaa.
Vähän superlonia suotimen päälle niin eivät rämise kun ovia suljetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875