JATKUVAA HUUTOA

MITEN TÄMÄ LOPPUU

TÄSSÄ TALOSSA HUUTAA LAPSET SUUNNILLEEN KOKOAJAN,HERMOT ON MENNY JA ME VANHEMMAT HUUDETAAN KANS KUN ENÄÄ EI JAKSETA...JOKA ASIASTA LAPSET HUUTAA JA VIKISEE MIKÄÄN EI OO KOSKAAN HYVIN MITÄ TÄSSÄ VOI TEHÄ????

6

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulii

Rauhoittua varmaan pitäisi, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Kouluun meno rauhoitti meillä lapset ja kiljunta on vaimentunut (paitsi nytkin yksi kiukuttelee nukkumaanmenon kanssa). Aikanaan parkkipaikalla kun lapsi oli puraissut paidastani (ja kyljestäni) palan pois pelkkää kiukkuaan ja minä karjaisin hänelle siis oikein JULKISESTI, yksi äiti tuli takavasemmalta ja sanoi, että "ei saa huutaa lapsille". No, oikeassahan hän oli :)

Viisaat vissii sanovat, että aikuinen ei saisi mennä mukaan lapsen kiukkuun ja käyttäytyä samalla tavalla. Niin...

• TäLLeeN

Että LaKKaisit KirjoittaMasta Isoja KirjaiMia.

JA sIt vois Yrittää Että PerheenJäsenet Eivät Enää Huutaisi Toisillensa.

• kirjoittaja koulii

Olen sen ensimmäisen vastauksen kirjoittaja. En ymmärrä yleensäkään näillä palstoilla saivartelijoita, joita kolmas kirjoittaja näyttää olevan. Alkuperäisellä kirjoittajalla on kotona todennäköisesti sellainen tilanne, että apua todella tarvittaisiin. Oletko sitä mieltä, että tuollainen viisastelu auttaa sitä perhettä? Joskus olen itse ollut sitä mieltä, että tauoton kiljuminen on verratavissa keskiaikaisiin kidutusmenetelmiin, joten on ihan turha olla se ylevä äiti, joka tulee sieltä takavasemmalta sanomaan, että "ei saa huutaa". Kai sen nyt jokainen tietää.

• Yrittänyt

Meillä on välillä samanlaista. Huuto ja huutaminen jää kaikille päälle. olen kyllä huomannut, että kun itse huutaa paljon niin lapsetkin alkavat huutamaan meille ja toisilleen.
      paras konsti on ollut se että aamulla päättää että tänään ei huuda. Mitä enemmän suututtaa sen rauhallisemmalla äänellä koittaa puhua ja jos lapset on sen ikäisiä niin niitten kanssa voi yhdessä aamulla/illalla puhua ja sopia ettei huudettas toisillemme.
      Sekin autaa että edes yksi vanhemmista yrittää olla lähtemättä mukaan siihen huutamis kilpaan. Ja jos itse ei pysty olemaan huutamatta pakenee tilannetta ja jättää sen rauhallisemman aikuisen hoitamaan tilannetta.
      Ainahan se ei onnistu itellekään, mutta ite oon 3 ja 6 vuotiaitten lasten kanssa hoksannu senkin että jos reilusti pyytää anteeksi kun itellä on paha päivä ja tulee huudettua turhasta niin sitten hekin osaavat ja ymmärtää ja pyytävät anteeksi huutamistaan aina joskus ainakin.
      toivottavasti ois ees jotain apua. Ja se sanonta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan on ihan totta.

• auttaa

Meilläkin menee välillä huutamiseksi, mutta siihen auttaa yleensä se, että joku perheen jäsenistä alkaa yhtäkkiä puhumaan kuiskaamalla tai viittomakielellä.

• kolmen äiti

mutta voi koittaa myös seuraavia keinoja:
      Ensinäkin turha stressi ja suorittaminen pois, mitä väliä, jos joskus vessa pesemättä ja tiskipöytä ja pyykkikori pursuaa ja lattia täynä leluja ja syödään valmisruokia tai ulkona.
      Jos lapsia on useampi niin heidät voi jakaa kahteen ja toiset puuhailee äidin ja toiset isän kanssa.
      Nyt hyvät ulkoilukelit. Eli ulos tai rannalle niin saavat lapset purkaa energiaa ja ovat rauhallisempia, itselle jotain lukemista mukaan. Jos vielä on lomaa niin kellot nurkkaan ja tekemään sitä mikä huvittaa vaikka iltamyöhällä.
      Tepsinyt ainakin meillä nämä keinot.
      Tuo jatkuva huutaminen on ikävä opittu tapa jonka lapset oppivat vahemmiltaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe