JATKUVAA HUUTOA

MITEN TÄMÄ LOPPUU

TÄSSÄ TALOSSA HUUTAA LAPSET SUUNNILLEEN KOKOAJAN,HERMOT ON MENNY JA ME VANHEMMAT HUUDETAAN KANS KUN ENÄÄ EI JAKSETA...JOKA ASIASTA LAPSET HUUTAA JA VIKISEE MIKÄÄN EI OO KOSKAAN HYVIN MITÄ TÄSSÄ VOI TEHÄ????

6

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulii

Rauhoittua varmaan pitäisi, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Kouluun meno rauhoitti meillä lapset ja kiljunta on vaimentunut (paitsi nytkin yksi kiukuttelee nukkumaanmenon kanssa). Aikanaan parkkipaikalla kun lapsi oli puraissut paidastani (ja kyljestäni) palan pois pelkkää kiukkuaan ja minä karjaisin hänelle siis oikein JULKISESTI, yksi äiti tuli takavasemmalta ja sanoi, että "ei saa huutaa lapsille". No, oikeassahan hän oli :)

Viisaat vissii sanovat, että aikuinen ei saisi mennä mukaan lapsen kiukkuun ja käyttäytyä samalla tavalla. Niin...

• TäLLeeN

Että LaKKaisit KirjoittaMasta Isoja KirjaiMia.

JA sIt vois Yrittää Että PerheenJäsenet Eivät Enää Huutaisi Toisillensa.

• kirjoittaja koulii

Olen sen ensimmäisen vastauksen kirjoittaja. En ymmärrä yleensäkään näillä palstoilla saivartelijoita, joita kolmas kirjoittaja näyttää olevan. Alkuperäisellä kirjoittajalla on kotona todennäköisesti sellainen tilanne, että apua todella tarvittaisiin. Oletko sitä mieltä, että tuollainen viisastelu auttaa sitä perhettä? Joskus olen itse ollut sitä mieltä, että tauoton kiljuminen on verratavissa keskiaikaisiin kidutusmenetelmiin, joten on ihan turha olla se ylevä äiti, joka tulee sieltä takavasemmalta sanomaan, että "ei saa huutaa". Kai sen nyt jokainen tietää.

• Yrittänyt

Meillä on välillä samanlaista. Huuto ja huutaminen jää kaikille päälle. olen kyllä huomannut, että kun itse huutaa paljon niin lapsetkin alkavat huutamaan meille ja toisilleen.
      paras konsti on ollut se että aamulla päättää että tänään ei huuda. Mitä enemmän suututtaa sen rauhallisemmalla äänellä koittaa puhua ja jos lapset on sen ikäisiä niin niitten kanssa voi yhdessä aamulla/illalla puhua ja sopia ettei huudettas toisillemme.
      Sekin autaa että edes yksi vanhemmista yrittää olla lähtemättä mukaan siihen huutamis kilpaan. Ja jos itse ei pysty olemaan huutamatta pakenee tilannetta ja jättää sen rauhallisemman aikuisen hoitamaan tilannetta.
      Ainahan se ei onnistu itellekään, mutta ite oon 3 ja 6 vuotiaitten lasten kanssa hoksannu senkin että jos reilusti pyytää anteeksi kun itellä on paha päivä ja tulee huudettua turhasta niin sitten hekin osaavat ja ymmärtää ja pyytävät anteeksi huutamistaan aina joskus ainakin.
      toivottavasti ois ees jotain apua. Ja se sanonta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan on ihan totta.

• auttaa

Meilläkin menee välillä huutamiseksi, mutta siihen auttaa yleensä se, että joku perheen jäsenistä alkaa yhtäkkiä puhumaan kuiskaamalla tai viittomakielellä.

• kolmen äiti

mutta voi koittaa myös seuraavia keinoja:
      Ensinäkin turha stressi ja suorittaminen pois, mitä väliä, jos joskus vessa pesemättä ja tiskipöytä ja pyykkikori pursuaa ja lattia täynä leluja ja syödään valmisruokia tai ulkona.
      Jos lapsia on useampi niin heidät voi jakaa kahteen ja toiset puuhailee äidin ja toiset isän kanssa.
      Nyt hyvät ulkoilukelit. Eli ulos tai rannalle niin saavat lapset purkaa energiaa ja ovat rauhallisempia, itselle jotain lukemista mukaan. Jos vielä on lomaa niin kellot nurkkaan ja tekemään sitä mikä huvittaa vaikka iltamyöhällä.
      Tepsinyt ainakin meillä nämä keinot.
      Tuo jatkuva huutaminen on ikävä opittu tapa jonka lapset oppivat vahemmiltaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      109
      2700
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      15
      1710
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1585
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      9
      1552
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1256
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1125
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe