Olen selvinnyt kaikista rintasyöpähoidoista kunnialla. Sädetyksestä on kulunut yli viikko. Kutittaa ja rasvaan jatkuvasti, mutta musta tuntuu, että rinta ja rinnanalus ssekä kainalo ovat ihan "mustia". Kertokaapa mitä laitan niihin. Myös nahka lähtee ja siitä kohtaa on punainen. Kauanko tämä kestää?
apua, rintani on ihan musta
5
510
Vastaukset
- toivottavasti
Oliskohan tuossa käynyt vähän samalla lailla niinkuin näillä keleillä auringonotossa. Iho on ikäänkuin palanut. Minulla aikanaan ainakin tammikuussa sädetettynä säteillä käsitelty alue oli 'ruskettunut' vaikkei auringosta ollut tietoakaan. Iho ei tosin kuoriutunut samaan tapaan kuin auringossa palamisen jälkeen. Perusrasvoja käytin. Saunassa käydessä alue piti myös suojata kuumuudelta esim. pyyhkeellä. Näillä keleillä luulisin, että sädetys ja aurinko eivät ole hyvä yhdistelmä.
Tämä tietysti on arvailua, mutta luulisin, että jos iho hilseilee ja niin sanotusti kuoriutuu, alue myös kutiaa.
Jos vaiva on sietämätön, niin ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin, viikonloppuna päivystykseen vaikka ihan tavalliseen terveyskeskukseen tai sitten heti maanantaina sinne Sinua hoitaneeseen yksikköön. - 10 vuotta sitten
Onkohan nykyään sädetys erilaista kuin kymmenen vuotta sitten, koska minulle ei silloin tullut minkäänlaisia oireita ei siis mitään. Ei edes pientä punoitusta.
- LPolku
Kaikkien sädetys ei ole ihan samanlaista. Toisilla sädetetään laajaa aluetta, joillakin vain pientä pistettä. Sädehoitokertojen määrä vaihtelee.
Myös sädeannos kalibroidaan joka kerta erikseen syövän laadun ja ärhäkkyyden mukaan.
Minun sädetykseni oli vuonna 1993 ja aika hyvin kärähdin.... >;) Eikä ne siitä ole juuri miksikään muuttuneet.
- lähdin
säteiden jälkeen välimerelle ja huomasin ihmeekseni että suolavesi pehmitti ihon normaaliksi. Ja nyt kukaan ei huomaa enää mitään eroa oikean ja vasemman rinnan ihossa
- LPolku
palanutta ihoa, joka hiljakseen kuivuu ja hilseilee pois ja tilalle tulee uutta, sileää ja ruusuista.
Nyt kannattaa rasvailla ja kunnolla, se palanut iho on hyvin haurasta. Kannattaa hankkia väljät rintsikat ja vuorata ne puhtaalla vauvan sideharsolla tai tavallisella siteellä, sitten rasvakerros iholle. Bepanthen oli minulla hyvä, Helosan on toinen jota suosittelen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760