Olen ostamassa puuvenettä keskimoottorilla.
Olisin kysellyt, että onko kellään kokemusta miten helppo huoltoisia on ne moottorit?
Kaikkea hyviä vinkkejä muutenkin (ensikertalaiselle) puuveneisiin liittyen
Miten helppo huoltoisia on "puuveneen" keskimoottorit?
3
799
Vastaukset
- Pekka Puupää
Sielunveljet löytyvät osoitteesta
http://www.puuvene.fi
Siellä on mm. omat keskustelupalstat veneille, niiden moottoreille, sähkölaitteille, jne. Ajatustenvaihto on rentoa ja osallistujat asialleen omistautuneita.
Toki näilläkin foorumeilla on joitain todellisia asiantuntijoita, jotka jaksavat auttaa ja opastaa. - kuin muoviveneissäkin
Ei veneen materiaali vaikuta moottorin huoltoon mitenkään. Usein puuveneessä moottori on jopa paremmin esillä kuin lasikuitupaatissa.
Itse veneen huolto ei sekään ole hankalaa mikäli vene on valmiiksi kunnossa.
Huoltolakkaus silloin tällöin ei ole iso operaatio.
Pohjan levänestomaalaukset ovat samanlaisia kuin lasikuituisessa tai rautaisessakin.
Mikäli veneenosto ei ole niin polttavaa että se on nyt tehtävä niin käy katselemassa ja kyselemässä syksyllä ja keväällä veneiden nostajien hommia ja tarinoi. Tulee paljon uutta tietoa.- Wanha kone
kyse noista iäkkäämmistä kuten Olympia, Wickström, Kipinä jne...
Sellaiset olivat ja ovat kovia patarauta koneita jotka kestävät isältä pojanpojille. Ainakin Wikkeen saa melkohyvin osia ja kyllä noihin muihinkin saa. Vm -32 Olympiaan oli hieman vaikeuksia löytää oikeita tulppia, mutta etsinnän jälkeen käypäiset kuitenkin löytyi.
Itselleni kelpaisi oikein mainiosti Wickström vielä tänäänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2681617IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk341499Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1501229Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037- 1361008
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.72951Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73933Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää434893Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47862Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta148841