Kuopuksemme on hieman vajaan vuoden ikäinen ja toivoisimme vielä yhden lapsen. Synnytyksen jälkeen ei vielä ole kuukautiset palanneet. Imetän vain öisin 2-3 kertaa. Eikö raskaaksi voi tulla imetyksestä huolimatta?? Lieneekö mahdotonta koska kuukautiset eivät ole palanneet?? Kaipaan muiden tietämystä ja kokemuksia, en saarnoja tai arvostelua.
Imetys ja uusi raskaus
7
590
Vastaukset
- äippä -04,-07
ei ole ollenkaan mahdotonta. onnea yritykselle:)
- kokemusta asiasta
Kyllä voi tulla raskaaksi.
Tulin itse esikoisen jälkeen raskaaksi niin, että imetin, eikä ollut kuukautisia.
Raskauden kesto määritettiin varhaisraskauden ultran perusteella.
Lapsille tuli ikäeroa vaivaiset 11 kk.
Onnea yritykselle! : )- 4:n äiti
Tiedän joitakin, jotka ovat tulleet täysimetyksen aikana raskaaksi, mutta itselläni jopa kerran vuorokaudessa tapahtuva imetys on estänyt raskaaksi tulemisen, vaikka kuukautiset ovatkin alkaneet jo imetysaikana. Imetyksen loputtua olen kyllä tullut varsin nopeasti raskaaksi.
- poikien äiti
voi imetys aikana tulla raskaaksi, mutta kuukautiskiertojen pitäisi alkaa ensin. miksi pitäisi syyllistää tai arvostella? musta on ainakin ihan hyvä asia imettää lastaan. kuukautisten alkaminen on aika yksilöllistä. joillakin alkaa vasta kun imetyksen lopettaa kokonaan. sitten myös on niitä joilla menkat alkaa muutama kuukausi synnytyksestä vaikka vauva olisi täysimetyksellä.
imetys ei myöskään haittaa raskautta jos vaan tulee raskaaksi.- tavallaan
tai siis olet ihan oikeassa, että kuukautiskierron pitää alkaa ensin.
Sitten voikin käydä niin, kuin minulla, että sitä ekaa vuotoa ei ehtinyt tulla, koska olin jo raskaana! - tietysti.....
tavallaan kirjoitti:
tai siis olet ihan oikeassa, että kuukautiskierron pitää alkaa ensin.
Sitten voikin käydä niin, kuin minulla, että sitä ekaa vuotoa ei ehtinyt tulla, koska olin jo raskaana!voi imettää odottaessaankin,mtta välttämättä esikoisesi ei tarvise niitä ravintoaineita niin kipeästi kuin uusi tulokas. Edellinen raskaus ja imetys ovat veroittaneet elimistöäsi ja vitamiinivaarastojasi aimolailla. Tosin esikoisesihan tissuttelee vain yöaikaan, tuskimpa sitä maitoakaan sieltä kovin paljon on tulossa.
- Näin se menee..
tietysti..... kirjoitti:
voi imettää odottaessaankin,mtta välttämättä esikoisesi ei tarvise niitä ravintoaineita niin kipeästi kuin uusi tulokas. Edellinen raskaus ja imetys ovat veroittaneet elimistöäsi ja vitamiinivaarastojasi aimolailla. Tosin esikoisesihan tissuttelee vain yöaikaan, tuskimpa sitä maitoakaan sieltä kovin paljon on tulossa.
Raskaaksi voi tulla, vaikka kuukautiset eivät olekaan vielä alkaneet. Tämä perustuu siihen, että munasolu irtoaa parisen viikkoa ennen kuukautisten alkua. Ja kun se irtoaa, ja siihen törmää sellainen viuhahäntäinen sukkela-vikkelä, niin tapahtuupi hedelmöitys. Vaikka kuukautiset eivät olisikaan vielä alkaneet.
Tämän saman asian vuoksihan nuoret tytöt, joilla ei ole kuukautiset vielä alkaneet, voivat tulla raskaaksi. Ensin siis irtoaa munasolu, ja vasta sitten tulee verinen vuoto. Eikä sitä munasolun irtoamista tiedä mistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648