Imetys ja uusi raskaus

tipi

Kuopuksemme on hieman vajaan vuoden ikäinen ja toivoisimme vielä yhden lapsen. Synnytyksen jälkeen ei vielä ole kuukautiset palanneet. Imetän vain öisin 2-3 kertaa. Eikö raskaaksi voi tulla imetyksestä huolimatta?? Lieneekö mahdotonta koska kuukautiset eivät ole palanneet?? Kaipaan muiden tietämystä ja kokemuksia, en saarnoja tai arvostelua.

7

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä -04,-07

ei ole ollenkaan mahdotonta. onnea yritykselle:)

• kokemusta asiasta

Kyllä voi tulla raskaaksi.
      Tulin itse esikoisen jälkeen raskaaksi niin, että imetin, eikä ollut kuukautisia.
      Raskauden kesto määritettiin varhaisraskauden ultran perusteella.
      Lapsille tuli ikäeroa vaivaiset 11 kk.

Onnea yritykselle! : )

• 4:n äiti

Tiedän joitakin, jotka ovat tulleet täysimetyksen aikana raskaaksi, mutta itselläni jopa kerran vuorokaudessa tapahtuva imetys on estänyt raskaaksi tulemisen, vaikka kuukautiset ovatkin alkaneet jo imetysaikana. Imetyksen loputtua olen kyllä tullut varsin nopeasti raskaaksi.

• poikien äiti

voi imetys aikana tulla raskaaksi, mutta kuukautiskiertojen pitäisi alkaa ensin. miksi pitäisi syyllistää tai arvostella? musta on ainakin ihan hyvä asia imettää lastaan. kuukautisten alkaminen on aika yksilöllistä. joillakin alkaa vasta kun imetyksen lopettaa kokonaan. sitten myös on niitä joilla menkat alkaa muutama kuukausi synnytyksestä vaikka vauva olisi täysimetyksellä.
      imetys ei myöskään haittaa raskautta jos vaan tulee raskaaksi.

• tavallaan

tai siis olet ihan oikeassa, että kuukautiskierron pitää alkaa ensin.
        Sitten voikin käydä niin, kuin minulla, että sitä ekaa vuotoa ei ehtinyt tulla, koska olin jo raskaana!

• tietysti.....
        tavallaan kirjoitti:

tai siis olet ihan oikeassa, että kuukautiskierron pitää alkaa ensin.
        Sitten voikin käydä niin, kuin minulla, että sitä ekaa vuotoa ei ehtinyt tulla, koska olin jo raskaana!

voi imettää odottaessaankin,mtta välttämättä esikoisesi ei tarvise niitä ravintoaineita niin kipeästi kuin uusi tulokas. Edellinen raskaus ja imetys ovat veroittaneet elimistöäsi ja vitamiinivaarastojasi aimolailla. Tosin esikoisesihan tissuttelee vain yöaikaan, tuskimpa sitä maitoakaan sieltä kovin paljon on tulossa.

• Näin se menee..
        tietysti..... kirjoitti:

voi imettää odottaessaankin,mtta välttämättä esikoisesi ei tarvise niitä ravintoaineita niin kipeästi kuin uusi tulokas. Edellinen raskaus ja imetys ovat veroittaneet elimistöäsi ja vitamiinivaarastojasi aimolailla. Tosin esikoisesihan tissuttelee vain yöaikaan, tuskimpa sitä maitoakaan sieltä kovin paljon on tulossa.

Raskaaksi voi tulla, vaikka kuukautiset eivät olekaan vielä alkaneet. Tämä perustuu siihen, että munasolu irtoaa parisen viikkoa ennen kuukautisten alkua. Ja kun se irtoaa, ja siihen törmää sellainen viuhahäntäinen sukkela-vikkelä, niin tapahtuupi hedelmöitys. Vaikka kuukautiset eivät olisikaan vielä alkaneet.
        Tämän saman asian vuoksihan nuoret tytöt, joilla ei ole kuukautiset vielä alkaneet, voivat tulla raskaaksi. Ensin siis irtoaa munasolu, ja vasta sitten tulee verinen vuoto. Eikä sitä munasolun irtoamista tiedä mistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7199
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5015
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4422
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3513
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2321
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      309
      1836
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1736
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe