Tahtoisin tietää..

Olen ulalla :)

Kuulkaas, semmosta kyselisin, että miten teillä on lähdetty "purkamaan" tätä lapsettomuutta lääkärissä?? Meillä nyt yli 3 v yritystä takana ja vihdoin sain itsestäni irti ja kävin asiasta juttelemassa. Ja ai kun jännitti!

Lääkäri kyseli kierrosta ja teki gyn.tutkimuksen. Käski mennä seuraavalla vkolla verikokeisiin ja viedä samalla virtsanäytteen. Nyt haluaisinkin tietää, että kuulinko/ymmärsinkö oikein että tehdään joku sokeri koe...siis katsotaanko ne sokeriarvot virtsasta vai verikokeella vaiko sitten sillä sokerirasitustestillä jossa juodaan sitä kamalaa (kuulemma..hih) litkua?

Ja sitten mut määrättiin ens kierron 5 ja 7 päivä taas johonkin verikokeisiin, mitä siinä mitataan?

Anteeks kun vaikutan hölmöltä,mutta kun niiin pirskatisti jännäsin, kun niin arka asia itelleni tämä koko homma on.. :)

Eli jos joku olis niin ihana ja valaisis mulle hieman tätä asiaa tarkemmin..

SUURKIITOS :D

2

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Minulta tarkistettiin virtsakokeesta vain klamydia, lääkärin mukaan (ainakin Väestöliitolla) tekevät sen kaikille, oli sitten aihetta epäilyyn tai ei.

Noista verikokeista en osaa sanoa. Minulle määrättiin verikokeet vasta luteaalivaiheeseen (eli ovulaation jälkeen). Niistä tarkistettiin, oliko ovulaatio tapahtunut (eli keltarauhashormoni) ja kilpirauhasen toiminta (alitoiminta voi aiheuttaa lapsettomuutta). Vielä oli joku kolmas, mikä siitä tutkittiin, mutten sitä kyllä tähän hätään muista...

• Milana30

Hei!

Itse menin terveyskeskuslääkärille viime vuoden(2006)kesäkuussa.Siellä juuri noin kuin sinullakin.Perusgynetesti ja lähete labraan, mihin virtsa verikokeet.Useita erilaisia testejä niistä.En muista ihan tarkkaan mitä niistä tutkittiin,mutta ei mitään litkuja juotettu.Ihan vain virtsasta ja verestä tutkittiin ja sitten laittoi jonoon lapsettomuustutkimuksiin, mihin päästiin lokakuun puolivälissä.Siellä sitten tutkittiin enempi ja tutkimusten päätyttyä alkoivat hoidot tammikuussa 2007. Muistan, että jännitti nuo kaikenmaailman tutkimukset ja odottavan aika on pitkä, mutta kannatti ainakin meillä.Sillä helmikuussa plussa ja nyt rv.27 5.

Ainiin! hoitona clomifen inseminaatio.Miehen siittiöissä hieman hitautta minulla ovulaatioajankohta heitteli= vaikeampi ajoittaa onnistua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe