meidän nälkäinen

poju2kk

Meitin poitsu 2kk.käytiin tänään neuvolassa, painoi melkein 7kg. Poika on tähän asti vaan syönyt, syönyt ja syöny. Eli se tarkoittaa sitä (on korvikkeella), että söi tunninkin välein 200ml maitoa, eikä sekään näyttänyt tuntuvan missään.koko ajan itki vaan nälkää, ja maito ei yksinkertasesti nälkää. aloitetiin tänään maissivelli(neuvolan täditkin oli täysin samalla kannalla:). onhan sekin litkua mutta on kuitenkin paksumpaa kamaa selvästi kun annoin tänään puoli pulloa suhteessa maitoon niin heti maistui päiväunetkin kun masu oli täys ja nytten kun annoin niin ensimmäistä kerta oikeasti kieltäytyi syömästä kun oli kylläinen.eli nälkäänsä se vaan koko ajan itki. eipä taida tietää että isoksi pojaksi ei kasveta päivässä kun sillai maitoakin aina hotkii:)perunasoseet yms.aloitetaallan 3kk iässä. ei sillä koskaan varmaan niitä mahavaivojakaan ollu, tartti vaan jo vähän "tuhdimpaa" ruokaa.

7

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka mieli

      tekisi....

    • mirkdf

      meidän poju 2 kk ja 7860g. rintamaidolla on vielä ainakin 4 kk ikään toivottavasti 6kk asti. vellejä en syötä, kuin vasta sitten.

    • Ä-86

      tyttö 7 viikkoa myös syö todella usein ja suuria määriä. vielä ollaan pärjätty ihan hyvin pelkällä maidolla mutta tuntuu kyllä että koko ajan on tissi tai maitopullo suussa :D mutta katsotaan mitä neuvolassa sanotaan ensiviikolla. Onneksi tutti kelpaa aika hyvin joten se helpottaa myös aika paljon.

      • ei nitä

        lapsia tosiaan nälässä kannata pitää jos ei tarvii..ei se oo itsestäkään kivaa jos koko ajna hiukoo...


      • kirjoittaja
        ei nitä kirjoitti:

        lapsia tosiaan nälässä kannata pitää jos ei tarvii..ei se oo itsestäkään kivaa jos koko ajna hiukoo...

        niin tosiaan sitä korviketta menee kaksi litraa päivässä.sanoivat neuvolassa että tollasia määriä kun menee niin täytyy antaa muutakin rinnalle pidentämään syöntivälejä.tollasista korvikemääristä on sitten jo nähtävästi haittaakin, imetyksellä oleviahan tähän ei voi verrata, äidinmaitohan on ensisijaista jota ei voi saaha liikaa jos se riittää ja jos vaan maitoa tulee :)


      • litkuu
        kirjoittaja kirjoitti:

        niin tosiaan sitä korviketta menee kaksi litraa päivässä.sanoivat neuvolassa että tollasia määriä kun menee niin täytyy antaa muutakin rinnalle pidentämään syöntivälejä.tollasista korvikemääristä on sitten jo nähtävästi haittaakin, imetyksellä oleviahan tähän ei voi verrata, äidinmaitohan on ensisijaista jota ei voi saaha liikaa jos se riittää ja jos vaan maitoa tulee :)

        vellikin melkeen on, tuleehan sen maitotutista samalla tavalla läpi kun maitokin, ihan turhaan kaikki aina suurentelee sitä asiaa että vellit aloitetaan "jo" 2kk vanhoille


      • on kuitenkin
        litkuu kirjoitti:

        vellikin melkeen on, tuleehan sen maitotutista samalla tavalla läpi kun maitokin, ihan turhaan kaikki aina suurentelee sitä asiaa että vellit aloitetaan "jo" 2kk vanhoille

        sen verran enemmän energiaa ja hiilareita, että saattaa pitää nälän vähän kauemmin pois, vaikka ohkasta olisikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe