eli olen suunnitellut meneväni taidekouluun joka on aina kolme tuntia illassa, viitenä päivänä viikossa. Saako silloin opintotukea?
iltakoulu+opintotuki?
4
763
Vastaukset
- Akat. täti
KELAn nettisivut ovat ystäväsi...
" *
Korkeakoululla tarkoitetaan yliopistolaissa (645/1997) mainittuja yliopistoja ja ammattikorkeakouluopinnoista annetussa laissa (351/2003) tarkoitettuja ammattikorkeakouluja. Korkeakouluopintoina tuetaan myös korkeakoulujen täydennyskoulutuskeskusten järjestämää koulutusta, jos se muutoin kuuluu opintotuen piiriin.
Toiseen asteeseen kuuluu kaikkien muiden oppilaitosten järjestämä koulutus, jota on ammatillisesta koulutuksesta annetussa laissa (630/1998) tarkoitettu ammatillinen koulutus, lukiolaissa (629/1998) tarkoitettu lukiokoulutus sekä opintotukiasetuksessa mainittujen muiden oppilaitosten, kuten kansanopistojen, liikunnan koulutuskeskusten ja opintotuen piiriin hyväksyttyjen yksityisten oppilaitosten järjestämä koulutus."
Yleisenä nyrkkisääntönä voi pitää ammattia. Esim. hierojakoulut, kosmetologikoulut jne. nauttivat yleensä ko. etuudesta, koska valmistavat ammattiin. Taidekoulusi ei valmistaisi yhtään mihinkään. Kehotan säästämään tukikuukausia oikeaa opiskelua varten, eikä tuhlaamaan niitä hömppään. - Ei verorahoja humpuukiin
Hienon koulutuksen olet valinuut. Yhtä suositeltava olis esim ravivalmentaja, jota romaanit suosii.
Tai hevoshieroja.
Onnea vaan valitsemallasi uralla. Elämänpituinen persaukisuus odottaa. Herää jo.- oiji
mikäs sua riipii jos mä jään persaukiseksi? Ja ihan silla mä HARKITSIN tollasta koulua koska sen käyneenä olis helpompi päästä ihan "kunnon" taidekouluihin.
Aika säälittävää tulla kitisemään jonnekin suomi24:een toisten rahattomuudesta ja valinnoista :D - häh?
Mitä ihmettä täällä skitsotaan?! Ravivalmennus romaanien suosiossa? Hevoshieroja yhtätoivotonta kuin taidealalle koulutettu? Heräisit itse!
Ravivalmennus on suosittua suomalaisten keskuudessa, raviveikkailu on sitä romaanien alaa, idiot! Ja sitä paitsi, hesovhieroja on nouseva ala. Yhä useammat tajuaa että oma hevonen tosiaankin on urheilija ja tarvitsee lihashoitoa!
Minne se äly pääkopasta kadonnut?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756