Turku tai lähiympäristö

endokrinologit?

En ole löytänyt Turusta ainuttakaan endokrinologia.
Käyttekö tämän seudun ihmiset Hesassa vai missä?
Hoito ja tutkimukset retuperällä.

Onko Tyksissä? Mitä kaikkea ja ketä siellä tutkitaan? Pääseekö sinne vain kuolemankielissä?

8

5068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mölkky

      Kaikissa Yliopistosairaaloissa noita on.

      Nykyään saa huonosti lähetettä mihinkään sairaaloihin, ainakaan terveuskeskuksesta.

      • endokrinologit

        Ottavatko endokrinologit yksityispotilaita? Muuten ei pääse.

        Eikö kaikkiin sairauksiin Suomessa saa kunnallista hoitoa?


      • Turussakin.
        endokrinologit kirjoitti:

        Ottavatko endokrinologit yksityispotilaita? Muuten ei pääse.

        Eikö kaikkiin sairauksiin Suomessa saa kunnallista hoitoa?

        Tsekkaa Turun Mehiläisen lääkärilista, siinä on heti yksi endokrinologi. Katso "sisätautilääkärit"-kohdasta, endokrinologia on yksi sisätautien alakokonaisuuksista. Usein nettisivuilta endokrinologit voivatkin olla pelkän sisätautilääkärin nimikkeellä. http://www.mehilainen.fi/dynamic/fin/index.php?module=Location&function=show_one&id=35&diff_func=show_doctors

        Tietenkin saa kunnallisen hoidon. Mutta ei voi vaatia, että pitäisi jokaista sairautta päästä hoidattamaan kyseisen sairauden erikoislääkärille, resurssit loppuisivat siihen. Terveyskeskuksessa hoidetaan tavalliset taudit, kuten valtaosa kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Vain ongelmalliset tapaukset ja harvinaisemmat taudit hoitaa erikoislääkäri. Ellei sitten käy yksityisellä, silloinhan voi polvikulumansa hoidattaa ortopedillä, verenpaineensa kardiologilla jne, miten vain haluaa jos rahat riittää.


      • endokrinologit
        Turussakin. kirjoitti:

        Tsekkaa Turun Mehiläisen lääkärilista, siinä on heti yksi endokrinologi. Katso "sisätautilääkärit"-kohdasta, endokrinologia on yksi sisätautien alakokonaisuuksista. Usein nettisivuilta endokrinologit voivatkin olla pelkän sisätautilääkärin nimikkeellä. http://www.mehilainen.fi/dynamic/fin/index.php?module=Location&function=show_one&id=35&diff_func=show_doctors

        Tietenkin saa kunnallisen hoidon. Mutta ei voi vaatia, että pitäisi jokaista sairautta päästä hoidattamaan kyseisen sairauden erikoislääkärille, resurssit loppuisivat siihen. Terveyskeskuksessa hoidetaan tavalliset taudit, kuten valtaosa kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Vain ongelmalliset tapaukset ja harvinaisemmat taudit hoitaa erikoislääkäri. Ellei sitten käy yksityisellä, silloinhan voi polvikulumansa hoidattaa ortopedillä, verenpaineensa kardiologilla jne, miten vain haluaa jos rahat riittää.

        Ei kuulemma vajista. Kaikki Turun lääkärit, joilla olen käynyt kieltävät vajikseni tai eivät ota kantaa. Niitä on lukuisia. Turun lähistöllä on yksi lääkäri, joka kirjoitti tyroksiinin, mutta hällä ei paljon tietoa. Hesassa on endokrinologi, joka oli vajiksen kannalla.

        Tämä on aika skitsoidista. Alan revetä kahden tulen välissä.


      • endokrinologit
        endokrinologit kirjoitti:

        Ei kuulemma vajista. Kaikki Turun lääkärit, joilla olen käynyt kieltävät vajikseni tai eivät ota kantaa. Niitä on lukuisia. Turun lähistöllä on yksi lääkäri, joka kirjoitti tyroksiinin, mutta hällä ei paljon tietoa. Hesassa on endokrinologi, joka oli vajiksen kannalla.

        Tämä on aika skitsoidista. Alan revetä kahden tulen välissä.

        Helsingissä käyty. Näyttää siltä, että Helsingissä ollaan hoitomyöntyväisiä,Turussa ei.

        Kysyin lääkkeen lopetuksesta tai jatkamisesta. Minulla kannattaa jatkaa ja jopa lisätä. Ekäisee myös kuulemma kyhmyni kasvua.

        Potilaat kai päättävät viime kädessä, mihin lääkäriin luottavat, jos on mahdollisuus valita. Vastuu on potilaan. Aina ei ole valinnan mahdollisuutta. Lopputulos näyttää jos näyttää oliko hoidolla tai hoitamattomuudella merkitystä. Tuntuu, että kilpirauhassairaudet ovat vielä aika tutkimattomat, niin että on vaikea ennustaa (ennusteet menevät ristiin). Kokemusten kirjaamista kaivattaisiin.

        Oma arvio hoidostani: Kai sitä kannattaa kokeilla loppuun asti, onko lääkkeestä apua. Ja katsotaan, mitä se kyhmy sisältää.


    • Anonyymi

      Tämä ketju aloitettu jo aika monta vuotta sitten..Mutta minulla on vielä kinkkisempi ongelma ilmeisesti ja mahdollisesti vain siis..Kun molemmista erittäin harvinaisista endokrinologisistä sairauksista pitäisi tarkistaa ne verimarkkerit edes koska oireet mulla natsaa..Mutta niin jo siis terveystalosta Turusta löytyi 3 endokrinologia ja taisin laittaa vain pulssin että voihan aninkaisellakin vielä olla lisääkin?(en sitä katsonut)enkä tiedä kuinka monta on mehiläisellä on,että ehkä löytyy noin 10 kpl kenties??Turusta,mahdollisesti?.Mutta kun minulla on harvinainen endokrinologinen siis mahdollinen sairaus tai oikeastaan 2:kin joita pitäisi tutkia?.Itken melkeen jo etukäteen kun lääkärit suhtautuvat niin penseästi siihen kun pyytää jotain harvinaista sairautta tutkimaan?.En ymmärrä sitä asiaa koska jos on oireita niihin niin kyllä silloin pitöisi tutkia kun oireet sopivat..vaikka olisi harvinainenkin sairaus?.Tunnustan että jos mahdollisesti minulla onkin nämä 2 endokrinologista sairautta niin reumapuolen kysymykseni mahdollisesta sairauksista ei ole oikeen minulla kyllä osuneet,Mutta eivät ne sen enempää ole osuneet kellään lääkärilläkään että on oireita jäänyt vähän huonolle selitykselle kyllä vaikka on minulla noita siis suhteellisen yleisiä sairauksia suht hyvin hoidettukin toki etten mitenkään kaikesta valita että pitää olla tyytyväinenkin toki että moni sairaus on löytynytkin..Mutta minulla on kuitenkin niin harmittavia ja kivuliaitakin oireita vielä ja tullut vatsan osalta vuoden aikana että epäilen että kannattaisi kyllä tarkistaa kohdallani nuo 2 harvinaisempaakin kun oireet ovat minulla jo vaikeita..Mutta kuka endokrinologi osaisi Turussa tutkia mahdollista?pagetin tautia ja myös sitten neuroendokriinistä kasvaimen mahdollisuutta (voisi olla erikin endo jos sellainen noiden tutkimuksen osaava vaan löytyisi).(Itse katsoin jo mitenkä ne voisi tutkia verestä esim)mahd diagnoosin mahdollistumiseksi ja voisi tehdä tietenkin ikävän osuman kohdalla sitten lähetteen.Koska minulla voisi nuo olla hieman lievempinä muotoina olemassa(koska ei hurjimpina muotoina mulla tod näk ole niin löytäminen todella vaikeaa varmaan osaavalle osaajallekin) mutta jos pyydän terveyskeskuslääkäriltä asiaa siis lähetettä esim sisätautipolille niin nauraa minut pihalle(koska ei noista ole kummastakaan sairaudesta varmaan ole kuullut edes olemassaoloa(harvinaisia ovat) saatikka tietäisi mitkä oireet ja vaivat niissä on(että minun sattumalta nyt natsaa noihin molempiinkin oireet)ja että lähete kannattaisi siksi tehdä noiden tutkimiseen).Haluaisin helpotusta kipuihiini (varsinkin lonkkia vaivaavaan kipuun kun sieltä sisältä repii kipu eli mahdollisuus paget:iin?)ja myös esim ripuleihini..ne riepottavat minua.Kuka tietäisi hyvän harvinaisia endokrinologisia sairauksia Turussa tutkivan endokrinologin?tai kahden endokrinologin; jos noita osaa harvinaisuuden takia vain joku yksi endo tutkia sitä oman erikoistumisen mukaista harvinaista sairautta ja tunnistaa sitä.siis please..kertokaa..tai jos satut lukemaan itse tämän niin kerro..pliis.

    • Anonyymi

      Eikös tunnettu sisätautilääkäri Robert Paul ole Turusta ?
      Paras vastaantullut vajislekuri on aiheesta kiinnostunut yleislääkäri.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe