mitä teen

kun en pääse

töihin enkä koulutukseen. Olen pitkäaikaistyötön ja hain koulutuspaikkaa työvoimakoulutukseen kiinteistöhoitajan alalle koska se on lähinnä ammattikoulustani(laitosassentaja) laitoin kyllä hyvät perusteltu ,mutta pakit tuli. nyt en kelpaa töihin enkä kouluun.pitääkö odottaa seuraavat 15 vuotta.:D) vittu !en ainakaan lähe mihinkää pilipali kursseille orjaksi. mitä seraavaksi. haenko eläkettä kun masentaa.sitähän ne haluaa varmasti .mikä tässä yhteiskunnassa mättää ?.

6

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

...en ainakaan lähe mihinkää pilipali kursseille orjaksi...

Tuo on hyvä päätös, jos taloudellisesti sen kestät. Humpuukikurssitus ja ns. orjatyön teettämin jatkuu, niin kauan kuin on niihin suostuvia.

...mikä tässä yhteiskunnassa mättää ?...

Paljonkin. Pääsyy on yritysten omistajien ja johtotason ahneus. Jos he tyytyisivät kohtuulliseen osaansa yhteiskunnan tuotoksesta, loppuosalla voitaisiin jättää työpaikat lopettamatta ja irtisanomiset tekemättä ja luoda uutta työtä. Ja me kaikki olisimme onnellisempia, myös eliitti, kun turvallisuus ja yhteiskunnan vakaus lisääntyisivät. Eliitin kannattaisi muistaa se ahneet tunnettu loppuu... Ja nyt alkaa jo olla oireita lopun lähestymisestä.

• eipä paljoa

ole vaihtoehtoja .mutta eipä tarvi enää työkkäritätien ehdotella koulua kun eihän niihin pääse. ;D.maalaan naaman mustaksi ja esittäydyn alkuasukkaaksi.eiköhön ala löytymään koulutuspaikka ja saan sitten kaikenmaailman tuet.

• hieman naureskellaan
        eipä paljoa kirjoitti:

ole vaihtoehtoja .mutta eipä tarvi enää työkkäritätien ehdotella koulua kun eihän niihin pääse. ;D.maalaan naaman mustaksi ja esittäydyn alkuasukkaaksi.eiköhön ala löytymään koulutuspaikka ja saan sitten kaikenmaailman tuet.

kun haen näihin koulutuksiin.
        Ikää on tasan 50v.
        Mutta pitkä on matka vielä eläkkeelle, tunkevat hiljalleen johonkiin kuntoutustyöhön. Huomaan.
        Vaikka mielestäni olen ihan ok.

Niin tästä tuli mieleeni eräs juttu mitä mulle tapahtui kursseilla.

Olin kahdenkeskisellä hopskeskutelulla kouluttajan kanssa ja siinä sitten avauduin siitä kuinka kauheaa oli jäädä työttömäksi ja jne.
        Tämä rouva siinä alkoi tuijottaa seinään ja juttelemaan:
        -"on se aikamoinen pudotus kun tuollaisesta työstä tipahtaa (näytti käsillään alaspäin) ja kyllä se on niin että mielenterveys kärsii."
        (sitten hän kääntyi katselemaan minua.)

Aloin oikaista ettei minulla ole minkäänlaisia ongelmia mielenterveyden vaan rahan kanssa.

Tuli tunne että minua työnnetään johonkiin muottiin, kun eivät voi sitä tosiasiaa tunnustaa etten töitä enää saa.

Mielestäni olen ihan terve edelleen, mutta hiipii ajatus siitä kuinka helposti voisi alkaa pelata mielenterveyden kanssa kun sitä jo melkein tarjotaan keinona...mihin?
        Eläkkeelle on ainakin vaikea päästä, pitäisi saada joku psykoosi kai sitä ennen.
        Sitä paitsi juopoksi en ala kun juopolta menee niin helposti ensimmäiseksi jalat.

Niin tämmöiseksi sitä sitten tulee.

• ihmeelliseltä
        hieman naureskellaan kirjoitti:

Ikää on tasan 50v.
        Mutta pitkä on matka vielä eläkkeelle, tunkevat hiljalleen johonkiin kuntoutustyöhön. Huomaan.

Olin kahdenkeskisellä hopskeskutelulla kouluttajan kanssa ja siinä sitten avauduin siitä kuinka kauheaa oli jäädä työttömäksi ja jne.
        -"on se aikamoinen pudotus kun tuollaisesta työstä tipahtaa (näytti käsillään alaspäin) ja kyllä se on niin että mielenterveys kärsii."

Aloin oikaista ettei minulla ole minkäänlaisia ongelmia mielenterveyden vaan rahan kanssa.

Tuli tunne että minua työnnetään johonkiin muottiin, kun eivät voi sitä tosiasiaa tunnustaa etten töitä enää saa.

Mielestäni olen ihan terve edelleen, mutta hiipii ajatus siitä kuinka helposti voisi alkaa pelata mielenterveyden kanssa kun sitä jo melkein tarjotaan keinona...mihin?
        Eläkkeelle on ainakin vaikea päästä, pitäisi saada joku psykoosi kai sitä ennen.
        Sitä paitsi juopoksi en ala kun juopolta menee niin helposti ensimmäiseksi jalat.

Mistä meitä perussuomalaisia rangasitaan kun ei anneta työtä eikä koulutuspaikkaa , veljenpoika yritti vaihtaa koulupaikkaa muttei muka onnistunut ja nyt on tuuliajoilla yrittävät tehdä hänestä hullua ihan tosissaa. poika oli kesän töissä ja hoiti hommat hienosti sitten tämä opettajan paska sanopi että emme voi ottaa koska olet jäkeen jäänyt teoriassa heh joo....Kokoajan vaan herrat höpöttää maahanmuuttajista ja omat kansalaiset ajautuu ahdinkoo. pitää varmaan pistää uudet huonekalut uusiksi ennenkuin yhteiskunta reakoi mitenkään.
        kyllä kekkosen aikaan oli asiat ihan eri mallila.
        ei nämä nykyiset maitonaamat mitään osaa tehdä ,omaan pussiinsa vaan euroja keräävät. Työjohtaien on aivan turha itkeä työntekijäpulaa kun vika on tosiaankin ihan eripaikassa mistä sitä haetaan.

• kouluttajan puolelta
        hieman naureskellaan kirjoitti:

Ikää on tasan 50v.

Olipas sinun kouluttajallasi ihmeellinen perusasenne työttömiä kohtaan. Kouluttajakin olisi saanut olla onnellinen siitä, että hänellä oli ehkä mm. sinun vuoksesi töitä!

Usein saatetaan myös luulla, että mielenterveyspotilaat tai -kuntoutujat pääsisivät helposti työkyvyttömyyseläkkeelle. Totuus on, että se on (ainakin vierestä seurattuna) piiiiiiiitkä ja todella kivinen tie, jonka lopputulos monelle on tyly hylky. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee suht helposti, jos on Supon päällikkö tai kansanedustaja. Miksi tässäkään ei yhdenvertainen kohtelu toimi?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe