Hyryn päättäjät

huolestunut veronm.

Kun olen seurannut Hyrynsalmen päättäjien touhuja, kun he ovat joutunee eräiden tietyjen yrittäjien talutusnuoraan ja kieli ruskeana kulkevat heidän perässään varsinkin eräs kunnan virkamies. Siellä vallitsee sellainen yritys politiikka, jossa ei ole mahdollista muiden, varsinkin pienten yrittäjien itsenäisesti tuoda omia ideoita esille, jos ei ole sidoksissa johonkin tiettyyn suuntaan.
Tälläinen poliitiikka kaatuu vielä veronmaksajien maksettavaksi ennen kuin luullaankaan.

17

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä,

      Sinun kanssasi. Me kuntalaisethan voimme valitsemiemme valtuutettujen kautta tuoda asioita julki ja tehdä myös kuntalais aloitteita.
      Taitaa tämä nettitoiminta saada myös päättäjät"varuilleen"?
      Ihmeen nopeasti reagoitiin Vonkka -asiaan.
      Se, että mikä on lopputulos ja mitä meille veronmaksajille tuli viimekädessä maksamaan?

    • mitä kirjoitat

      Kunnan virkamiehistä muutama ja muutamat luottamushenkilöt on antautuneet mukaan rinneyhtiön uusien "yrittäjien" ohjailtaviksi.Kunta hoitaa kohta kaiken,mikä kuuluisi yrittäjän tehtäväksi.Tämä toiminta on muita Hyrynsalmelaisia yrittäjiä kohtaan on väärin.Tarvittaisiin tasapuolisuutta.Mutta ehkä kunnanpäättäjien "kestitys" on tehnyt tehtävänsä tässäkin asiassa

      • löylyt

        Kuinka paljon kunta käyttää verovaroja Ukkohallan saunammaailman tukemiseen, kohta kuntalaiset ovat lunastaneet ilmaset liput saunoihin, jos ja kun kuntaa maksaa saunojien viulut. Pelkästään käyttömenojen katamiseen tarvitaan joka päivä 60 henkeä kylpemään ympäri vuoden, noilla hinnoilla, ennen kuin käyttömenot on katettu, erittäin vielä kuoletukset, että silleen...


      • ????
        löylyt kirjoitti:

        Kuinka paljon kunta käyttää verovaroja Ukkohallan saunammaailman tukemiseen, kohta kuntalaiset ovat lunastaneet ilmaset liput saunoihin, jos ja kun kuntaa maksaa saunojien viulut. Pelkästään käyttömenojen katamiseen tarvitaan joka päivä 60 henkeä kylpemään ympäri vuoden, noilla hinnoilla, ennen kuin käyttömenot on katettu, erittäin vielä kuoletukset, että silleen...

        Saunamaailmassa kuulostaa olevan varsinainen kunnan huippuyritäjä, ..... , kunta maksaa varmaankin vielä lämmön, sähkön, suurimman osan työntekijöitten palkoista, vedet, mainokset ym. kunta saa siitä kuullemma 20€ vuokraa kuukaudessa, että kohtuullista ja varmasti yhteisymmärryksessä tehty sopimus ja kuka maksaa... kuntalaiset tietenkin, ei rikkaat vaan ne vähäosaiset ja pienipalkkaiset heidän kontalle nämä kaatuvat, tietysti siinä kunnan isät joskus jonku kossuryypyn saavat ja onhan sekin jottain se ...


    • päättäjät

      Hyryn päättäjät ovat ryhtyneet jäljittelemään puolangan päättäjien hölmöyksiä. Saman tasoiset anttiervastit kauppaavat omaansa, siirtelevät verovaroja vain tietyille yrityksille, odottavat saavansa vastinetta.... ja kuntalainen maksaa...niin kauan, kuin pinna kestää tai viisaampi huomauttaa.

      Sellaista on päätöksenteko näverin kunnassa ja naapurikunnassa rytingissä.

      • Mitenkähän tässä käy?

        Hallan saunamaailman rakentaminen tuli maksamaan n. 3 milj. euroa, joka 90 %:sti maksettiin julkisilla verovaroilla; Interreg III A Karjala-ohjelmasta sekä Hyrynsalmen kunnan budjetista.

        Rakentamisavustusten lisäksi saunamaailman alkumarkkinointiin annettiin yllä mainitusta Interreg-ohjelmasta julkisia tukia vielä n. 270 000 euroa, mikä oli 85 % markkinointiin käytetyistä kokonaiskuluista.

        Käytännössä koko Hallan saunamaailma on rakennettu ja alkumarkkinoitu lähes täysin verovaroilla. Siis meidän rahoilla!!!

        Mikä mahtanee olla tämän hetkinen taloudellinen tilanne Hallan saunamaailmassa, kuka tietää???


      • on kirjoituksesi,
        Mitenkähän tässä käy? kirjoitti:

        Hallan saunamaailman rakentaminen tuli maksamaan n. 3 milj. euroa, joka 90 %:sti maksettiin julkisilla verovaroilla; Interreg III A Karjala-ohjelmasta sekä Hyrynsalmen kunnan budjetista.

        Rakentamisavustusten lisäksi saunamaailman alkumarkkinointiin annettiin yllä mainitusta Interreg-ohjelmasta julkisia tukia vielä n. 270 000 euroa, mikä oli 85 % markkinointiin käytetyistä kokonaiskuluista.

        Käytännössä koko Hallan saunamaailma on rakennettu ja alkumarkkinoitu lähes täysin verovaroilla. Siis meidän rahoilla!!!

        Mikä mahtanee olla tämän hetkinen taloudellinen tilanne Hallan saunamaailmassa, kuka tietää???

        ei taida kummoista olla.

        Voi vee näitä muutamia kavereita.

        Vaan niinhän se on joka kunnassa.


      • ja sauno
        Mitenkähän tässä käy? kirjoitti:

        Hallan saunamaailman rakentaminen tuli maksamaan n. 3 milj. euroa, joka 90 %:sti maksettiin julkisilla verovaroilla; Interreg III A Karjala-ohjelmasta sekä Hyrynsalmen kunnan budjetista.

        Rakentamisavustusten lisäksi saunamaailman alkumarkkinointiin annettiin yllä mainitusta Interreg-ohjelmasta julkisia tukia vielä n. 270 000 euroa, mikä oli 85 % markkinointiin käytetyistä kokonaiskuluista.

        Käytännössä koko Hallan saunamaailma on rakennettu ja alkumarkkinoitu lähes täysin verovaroilla. Siis meidän rahoilla!!!

        Mikä mahtanee olla tämän hetkinen taloudellinen tilanne Hallan saunamaailmassa, kuka tietää???

        mene sinäkin sinne saunaan, se on ihan kiva, maksa se pieni maksu, nauti joskus elämästä. Ajattele joskus positiivisesti äläkä ruikuta veroeurojesi tuhlausta.

        Pitäähän täällä maakunnassa edes jotakin elämää olla, vai ollaanko me kuolemassa kaikki?


      • Korpivilosovi
        ja sauno kirjoitti:

        mene sinäkin sinne saunaan, se on ihan kiva, maksa se pieni maksu, nauti joskus elämästä. Ajattele joskus positiivisesti äläkä ruikuta veroeurojesi tuhlausta.

        Pitäähän täällä maakunnassa edes jotakin elämää olla, vai ollaanko me kuolemassa kaikki?

        Narisijat voisivat miettiä, kuinka paljon työtä ja toimeentuloa rakentaminen ja matkailupalvelut luovat Kainuuseen...

        Vai pitäisikö kaikki viimeisetkin palvelut lopettaa ja viimeinen sammuttaa sitten valot?


    • huolestunut veronm.

      Lisäksi ketä tahansa linnunpönttö-mestaria luullaan teollisuuden ihme asiantuntijaksi ja Hyrynsalmen pelastajaksi. Kaikille hulluille ideoille myönnetään kunnan täysi tuki tarkistamatta, onko yritys edes olemassa ja onko sillä edes mahdollisuus kilpailla k.o. alalla ja toimia senkin jälkeen kun kaikki avustukset ja kunnan verorahoista annetut tuet on syöty. Terveen yrityksen, joka pystyy kilpailemaan markkinoilla, täytyy toimia ilman avustuksia ja verorahatukia. Muuten yritys ei ole tuottava ja kilpailukykyinen ja yritysidea on huono ja vanhanaikainen. Valitettavasti tuet ja avustukset houkuttelevat sellaisia yrittäjiä, joilla ei ole minkäänlaisia edellytyksiäkään toimia yrittäjänä, halutaan leikkiä vain suurta yritysjohtajaa uusine autoineen ja toimistoineen. Valmistuksen tuottavuus ja tuotteiden markkinointi ja kilpailukyky on täysin "Herran hallussa". Tällaisen yrityksen kaaduttua kaikki kustannukset kaatuvat lopulta kunnan veronmaksajien niskaan. Paljonko kunnalla on varaa vielä tehdä tällaisia yrityskokeiluja. Yrityksen perustamisessa täytyisi olla varovaisuutta ja varmistaa mm. seuraavia asioita: Onko tuoteidea myyvä ja tarvitaanko sitä yleensä markkinoilla, pystyykö tuote kilpailemaan muiden vastaavien tuotteiden kanssa, löytyykö valmistuksessa riittävä tuottavuus, että se pystytään tuottamaan ilman tukia, onko tuotteelle olemassa markkinat, jääkö valmistuksessa riittävä kate kuolettamaan kaikki investoinnut (koneet ja laitteet), kuinka suuri on työllistävyys, kuinka paljon yritys tuottaa voittoa kaikkien kustannusten ja verojen jälkeen. Kaikki tällaiset laskelmat on yrittäjän esitettävä päättäjille, ennenkuin yritykseen aletaan kylvää julkista rahaa. MEILLÄ EI OLE ENÄÄ VARAA JULKISILLA VAROILLA JA -AVUSTUKSILLA RÖTÖSTELYYN !!! Sen monet surullisen kuuluisat Hyrynsalmen yritysten konkurssit osoittavat.

    • että semmosta

      Perkele ei ne asiat muutu jos itket täällä

    • minnooo

      eise mitään suomi meni halosrakoperseeseen ja nyt niinistö myynyt eurooppaan onhan kok ollu niin eu myönteinen iat aajat siis vähäy h-salmestaeilu r-järveen,

    • Näin Hyryllä

      Tässä eräs hieno esimerkki kunnan toimista . Kuulin jokin aika sitten ,että paikallinen mootoripyörä kerho ( ei rikollinen porukka) ,on joutunut luopumaan tiloistaan kunnan korotettua vuoran pilviin , tiloja on käytetty pyörien talvi säilytykseen ja pieni muotoiseen huoltoon . No sopimus on ollut että ,JOS tiloihin on tulossa yritys toimintaa ,niin on lähtö eissä ,asia on toki varmaan ok. No porukka haluaisi maksaa vuokraa ,sen että lämpö ja sähkö kulut peittyisivät ja kunta saisi edes kulunsa pois. Tilanne kuuluu olevan, että joko täysi vuokra tai otetaan kunnassa vaikka takkiin.

    • niinpä just

      Onko näin ahasmielistä kunnan homma.

    • nyrkittäjä123

      mielummin nyrkki p*rseeseen,mitä kuunnella päättäjiä

      • ei maksa enää

        KYLLÄ OLLAAN KOVIA POIKIA
        ruikuttamaan,mutta ei taida kukaan uskaltaa laittaa mimiä kunnan herroista,jos niin ootta perillä niiden touhuista


      • kala-yinyy
        ei maksa enää kirjoitti:

        KYLLÄ OLLAAN KOVIA POIKIA
        ruikuttamaan,mutta ei taida kukaan uskaltaa laittaa mimiä kunnan herroista,jos niin ootta perillä niiden touhuista

        kunnan nettisivuiltahan niitä löytyy etsivälle

        ja ei kai täällä niin pölhöä porukkaa ole asioita seuraamassa, ettei ole hyvin selvää "missä mennään milloinkin"
        ... kautta aikojen
        ... alkaen vaikka viimeiset sata vuotta
        ...valtuutetut kun ovat ´kautta koko Suomenmaan olleet mitä ovat olleet 8 samoin kansanedustajat)
        ....raha ja bisnes vie virkamiesten suosiollisella avustuksella "asioita eteenpäin"
        ... kansalaiset kun saavat olla viihteellä, muulla ei ole väliä
        ... jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe