Mistä johtuu outo pulputtava ääni nestekytkimessä. Kuinka usein nestekytkin uusitaan? Kestääkö yksi kytkin yleensä auton iän vai vain muutamia vuosia?
Nestekytkin pulputtaa
7
1957
Vastaukset
- ilmaa
Ilmaus voisi auttaa asiassa.
Voortissa tuo painelaakerisylinteri tai -paljeyhdistelmä uusitaan levyn- ja paineasetelman uusinnan yhteydessä.- Yhä hieman ymmällä
Kyse olisi Toyotasta, melko uudesta autosta. Autossa (todennäköisesti kytkimestä johtuen) ilmeni raskaan kuorman ajon jälkeen outoa hajua ja outoa ääntä.
Halusin tietää lisäksi kuinka monta ajokilometriä suunnilleen yleensä nestekytkin kestää. (tietysti riippuen ajotavasta. Kokemusta on ennestään vain vaijerikytkimestä. Yhä hieman ymmällä kirjoitti:
Kyse olisi Toyotasta, melko uudesta autosta. Autossa (todennäköisesti kytkimestä johtuen) ilmeni raskaan kuorman ajon jälkeen outoa hajua ja outoa ääntä.
Halusin tietää lisäksi kuinka monta ajokilometriä suunnilleen yleensä nestekytkin kestää. (tietysti riippuen ajotavasta. Kokemusta on ennestään vain vaijerikytkimestä.ei ole nestekytkintä.
Nestetoiminen kytkimen irrotusmekanismi siinä saattaa olla.
Raskas kuorma ei vaikuta kytkimeen yhtään mitään paitsi jos se kytkin on jo valmiiksi rikki, mutta silloin vika kyllä ilmenisi muulloinkin.
Jos kytkinnestesäiliössä on neste vähissä, miksi et ole lisännyt sinne jarrunestettä?
Jos Toyotasi kytkimessä epäilet olevan jotain vialla, nouvoisin sinua käyttämään autoasi huollossa, kun jo peruskäsitteetkin tuntuvat olevan hukassa.- Ei enää niin ymmällä
sitroen kirjoitti:
ei ole nestekytkintä.
Nestetoiminen kytkimen irrotusmekanismi siinä saattaa olla.
Raskas kuorma ei vaikuta kytkimeen yhtään mitään paitsi jos se kytkin on jo valmiiksi rikki, mutta silloin vika kyllä ilmenisi muulloinkin.
Jos kytkinnestesäiliössä on neste vähissä, miksi et ole lisännyt sinne jarrunestettä?
Jos Toyotasi kytkimessä epäilet olevan jotain vialla, nouvoisin sinua käyttämään autoasi huollossa, kun jo peruskäsitteetkin tuntuvat olevan hukassa.Kiitos vastaajille. Kyse on jälkipolven uudesta autosta ja vastauksista on paljon apua. Olin ko. auton kyydissä ja nuorilla oli huoli auton toiminnasta.
Oma autoni on vanha ja yksinkertaisempi ja ongelmat paremmin hallinnassani, eivät tosin aina helppoja nekään. Minä luen ohjeita, nuoret eivät. Kuuntelevat enemmän toisiaan, kiireisiä ja työpaineisia. Yritän välittää vastauksia eteenpäin, etteivät he heti uutta kytkintä lähtisi vaihtamaan. Otan silti mielelläni lisäkommentteja ja neuvoja vastaan.
Heidän tiedossaan oli vain, että se voi itse korjata itsensä ja minä lähdin lukemaan saatavilla olevia yleisoppaita ja kirjoittelemaan tälle osastolle.
- .....
Katso ensin kytkinnestesäiliöstä, että siellä on nestettä (yhdistetty kytkin/jarrunestesäiliö).
Ilmaus on helppoa ja siinä ei menetä mitään jos sen kokeilee eli
-nestettä riittävästi säiliöön
-säiliön korkki auki
-kierrä ilmausruuvi juuri ja juuri auki ja samaan aikaan avustaja painaa hitaasti kytkinpolkimen pohjaan ja pitää sen pohjassa
-jos ilmaa, niin ilmausruuvista suhisee/kuplii ilmaa ja lopulta pitäisi tulla pelkkää nestettä.
-kierrä kiinni, kytkin poljin ylös
-toista jos ilmaa enemmän kuin yhdellä polkaisulla saa pois. - vaihtelee
Voortissa kesti 300tkm.
Mutta jos ajaa lähes pelkkä matkaa, niin kestänee sen mitä moottorikin ja jos ajaa vain hesan ruuhkissa, niin voi mennä nopeasti.- Yllättynyt
Eikö 300tkm ole jo lähes sama kuin moottorinkin ikä tai auton käyttöikä? Olen itse vanhojen vaijerikytkimillä varustettujen autojen kuluttajana joutunut vaihtamaan kytkimen ainakin 3:een autoon.
Yhden auton kytkin kului ainoastaan yhden kesän aikana keskikaupungin ruuhka-ajossa. Eli ainakin vanhanaikaiset kytkimet kuluvat käyttökelvottomiksi suhteessa mitä useammin käytät vaihteita tai seisot ruuhkassa sitä nopeammin. Netissä motoristien toisella palstalla verrattiin nestekytkimen ja vaijerikytkimen paremmuutta ja todettiin että vaijerikytkintä voi vielä hätätilassa säätää, mutta nestekytkin on toimimaton eli sitten kerralla heti pois pelistä ja kytkintä ei siis ole olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759