narsistit

pii

Lähipiirissäni on jostain kumman syystä siunaantunut neitsyitä enemmän kuin mitään muita merkkejä. Kaikki yhdistää eräänlainen tunnekylmyys ja toisten kritisointi. Tuttavani joka on syntynyt 1.9. on kuin suoraan narsistin sairaskertomuksesta. Kaikki hyvin tuntemani n. 20 neitsyttä ovat hyvin ulkonäkökeskeisiä ja "hienoja". Vain yksi heistä tuntuu edes vähän empaattiselta. Tämä ei ole provosointia.. On takuu varmasti paljon hyviä tyyppejä, jotka aidosti välittää myös muista ihmisistä.

33

4885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitsytmies89

      ainakaan ole tunnekylmä, ajattelen aina muiden etua ja tunteita ennen kuin sanon mitään, olen mielestäni tunnekylmyyden vastakohta. tosin saatan välillä kuitenkin kritisoida toisia.

      • helgeraad

        Jep, kaikki kritisoi jollain tapaa toisia.. Ollaanhan me vain ihmisiä. Typerää silti stereotypisoida ryhmiä. Takuuvarmasti neitsystä löytyy paljon narsisteja, mutta varmasti paljon enemmän "hyviksiä"..:)


    • neits yt

      20 neitsyttä on tuttavapiirissä suuri määrä. Joko olet vanha tai sitten lasket luikuria. Miten selitat?

    • sanoisin

      Hänellä on karismaa. Sitä on kaikilla kuun 1. päivänä syntyneillä riippumatta horoskooppimerkistä.

    • arvostele

      Ei neitsyt mikään narsisti ole,päinvastoin.
      Päästää lähelleen ja avaa sisintään vasta kun luottaa ihmiseen sata prosenttisesti.
      Kuka jaksaa joka asiasta ottaa huolen ja joka ihmiseen tarjota auttavan kätensä? eriasia sitten jos on läheinen tai muuten tärkeä.
      Ja kyllä neitsyt huolehtii ulkonäöstään tarkasti
      eikä kulje missäsattuu vaatteissa,jos se sinua ärsyttää niin onkohan kenellä se ongelma?
      Joten elä arvostele ihmisiä ennenkuin tunnet heidät todella hyvin,kaikki ei ole sitä miltä sinusta näyttää.
      Tuskimpa sanoisit noin jos sinut lähellesi luottaisi joku neitsyt ihminen.

    • nipotukset

      En tunnista itsestäni ulkonäkö keskeisyyttä. Ja neitsyen luonteen piirteisiin nyt vaan kuuluu jonkin sortin perfektionismi, kuin myös Sinun luonteenpiirteistäsi löytyy erinäisiä ominaisuuksia. Ja minä olen jo vuosikymmeniä näitä joidenkin mielestä vittumaisia ominaisuuksia muassani kantanut, NEITSYT mies. PS. Ne muut merkit on varmaan sitten niitä VAIN hyviä ominaisuuksia sisältäviä.

      • oinas jälleen

        Pölöjähän täytyy ihmisen olla. Kuka sanoi että muissa merkeissä on vain hyviä ominaisuuksia?? Olet juuri tuomonen musta-valkonen neitsyt-idiootti jota ei saa kuin kehua. Asioilla on myös välimuotoja, ei vain kahta ääripäätä. Ei tarkoita että tarvii olla joku haiseva pummi jos ei kokoajan hauku ja arvostele miltä muut näyttää.


      • ymmärtäminen
        oinas jälleen kirjoitti:

        Pölöjähän täytyy ihmisen olla. Kuka sanoi että muissa merkeissä on vain hyviä ominaisuuksia?? Olet juuri tuomonen musta-valkonen neitsyt-idiootti jota ei saa kuin kehua. Asioilla on myös välimuotoja, ei vain kahta ääripäätä. Ei tarkoita että tarvii olla joku haiseva pummi jos ei kokoajan hauku ja arvostele miltä muut näyttää.

        Hei idiootti oinas. Jos tarkoitat Kommentillasi viimeistä lausetta. Luepas lause ajatuksen kanssa, sehän on kysymyksen sisältävä toteamus. Kyllä sitä saa arvostella, ihan vapaasti vaan. Ja mitä oinaisiin tulee, veljien vaimot kaikki OINAITA. Ja ovat jokainen tosi nipottajia.


    • mitä tilaa

      Mikäs on oma merkkisi?
      Onko naamaa sanoa,täällä vaan toisia haukut.

      • pii

        En tarkoittanut haukkua. Miksi otat nokkiisi nuin helposti? Ihmettelin vain lähipiirin neitsyiden kylmyyttä ja narsistisuutta. Ei tietenkään kaikki neitsyet sitä ole. Jopa tunnen yhden neitsyen joka on tod. lämmin henkinen. Itse olen rapu.


      • oinas jälleen

        On totta että neitsyet aina vähättelee muita ja kehuu itseään aina narsismiin asti. Nyt kun pikkasen annettiin vastapalautetta niin eiköhän kanalauma kuhise jälleen syytöksiä ja itsekehuja. Ei niiden kanssa voi keskustella järkevästi kun ei ole kykyä ajatella objektiivisesti.


      • pii
        oinas jälleen kirjoitti:

        On totta että neitsyet aina vähättelee muita ja kehuu itseään aina narsismiin asti. Nyt kun pikkasen annettiin vastapalautetta niin eiköhän kanalauma kuhise jälleen syytöksiä ja itsekehuja. Ei niiden kanssa voi keskustella järkevästi kun ei ole kykyä ajatella objektiivisesti.

        Tuo sun juttus oli silti älytön. Olet tainnut saada takkiin pahemman kerran joltain neitsyeltä? Saattaa olla totta että johonkin horoskooppimerkkiin liittyy voi liittyä tiettyjä ominaisuuksia esim. oinas: aloitteellisuus, itsepäisyys, neitsyt:järkeistäminen-tunnekylmyys, rapu: hoivavietti-yliherkkyys ... Mutta ei nuo mitään sääntöjä ole. Järjen käyttö sallittua.


      • :):)
        oinas jälleen kirjoitti:

        On totta että neitsyet aina vähättelee muita ja kehuu itseään aina narsismiin asti. Nyt kun pikkasen annettiin vastapalautetta niin eiköhän kanalauma kuhise jälleen syytöksiä ja itsekehuja. Ei niiden kanssa voi keskustella järkevästi kun ei ole kykyä ajatella objektiivisesti.

        Oinaasta tuskin kannattaa mitään mainitakkaan :)


      • pii
        :):) kirjoitti:

        Oinaasta tuskin kannattaa mitään mainitakkaan :)

        Öh, nyt taitaa mennä vähän överiksi tuo toisten piikittely. Ehkä olin vähän turhan kärkevä eka kirjoituksessa.. (anteeksi) .. Kyllä tuttavapiirissäni on todella paljon neitsytä (oikeasti) Peruskoulussa sattui samalle luokalle seitsemän neitsyttä, olivat juuri nuo pahimmat kiusaajat ja häiriköt silloin.


      • tarinaa
        pii kirjoitti:

        Öh, nyt taitaa mennä vähän överiksi tuo toisten piikittely. Ehkä olin vähän turhan kärkevä eka kirjoituksessa.. (anteeksi) .. Kyllä tuttavapiirissäni on todella paljon neitsytä (oikeasti) Peruskoulussa sattui samalle luokalle seitsemän neitsyttä, olivat juuri nuo pahimmat kiusaajat ja häiriköt silloin.

        Kerroppas, minkä ikäinen Sinä pii oikein olet. Taitaa olla vielä korvantaukset märkänä! Että voi pyhä yksinkertaisuus. Terv. Paljon ikää ja kokemusta omaava neitsyt mies.


      • minä taas
        tarinaa kirjoitti:

        Kerroppas, minkä ikäinen Sinä pii oikein olet. Taitaa olla vielä korvantaukset märkänä! Että voi pyhä yksinkertaisuus. Terv. Paljon ikää ja kokemusta omaava neitsyt mies.

        No huh huh! Ompa täällä tosikkoja. Olen syntynyt 4.9.1980 eli koht 27 vuotta. Ja kuten varmaan hokasit neitsyt itekkin. Lyötiin tuossa vetoa että kyllä meillä neitsyillä huumoria ja sarkasmin tajua riittää, mutta taisinkin hävitä vedon.


      • huomattavan...
        pii kirjoitti:

        En tarkoittanut haukkua. Miksi otat nokkiisi nuin helposti? Ihmettelin vain lähipiirin neitsyiden kylmyyttä ja narsistisuutta. Ei tietenkään kaikki neitsyet sitä ole. Jopa tunnen yhden neitsyen joka on tod. lämmin henkinen. Itse olen rapu.

        epäluuloisia ihmisiä kohtaan; tunneihmisinä teidän on vaikea tajuta, että järki-ihmiselläkin on tunteet.

        Hyvä ystäväni on rapu. Hän suhtautui minuun (neitsyt) aluksi hyvin epäluuloisesti; ajatteli, että olen "tunteeton", kun olin vain eri mieltä jostakin asiasta.

        Kun hän oppi tuntemaan minut paremmin, meistä tuli hyvät ystävät, ja hän sanoi, että olen ihmisenä "lojaali ja huumorintajuinen". Ajattelin, että voiko ihmisestä kauniimmin sanoa :)


    • angi

      ..merkistä. Jos sinun tuttavapiirisi Neitsyet ovat kaikki toiseltamerkiltään Vesimiehiä Skorppiooneja, Kakaksosia, Oinaita tai neitsyt toistamiseen. Niin ei ihme..

      Minä laitoin Galleriaan vaklmiiksi Neitsyeille pikku palaverin synttäreistään kun en ehdi sitten kun aika on kypsä.

      • horinoita

        Vai että oikein rinnakkais merkki. Jos tarkoitat nousevaa merkkiä, niin opettele nyt ensin ilmaisutaitoa! Luin myös galleriassasi olevan stoorin,koskien neitsyt miestä, joka vain haalii varallisuutta, mutta on maailman suurin tuhlari, aika jakomielistä!!!??? Lämpimiksesikö horiset? Ja että neitsyelle on parasta olla sen ja sen merkkinen kumppani, ja että muitakin voi sovittaa. Olisiko Sinulla hyviä sovitus vinkkejä.


    • Honey-Cat

      Miniä ja ex-kundikaveri on neitsyitä, ja on kyllä niin itsekkäitä, pikkumaisia, pilkunviilaajia ja narsistisia kuin olla ja saattaa. Nykyinen kundikaveri on neitsyt myös, aikansa otti ennenkuin alkoi luottaa mutta sittenpä löytyi kylmän kuoren alta mitä ihanin ihminen. Aikaa se vaati ja ehdotonta rehellisyyttä ja vilpittömyyttä minun puolelta, ja pitkää pinnaa mutta kannatti!
      Uskoisin (tämä on vain minun mielipide) että neitsyt kokeilee, epäilee, ei uskalla luottaa ja testailee, ja niin kauan on oikeastikin jopa vittumainen ihminen, mutta jos todella neitsyttä rakastat ja omana itsenäsi läpäiset lukemattomat testit etkä lähde leikkimään kuka-kukin-on-leikkiä, niin vain taivas on rajana. Niin ja neitsyt ;)

      • oikea pii

        Tässä on nyt joku vastaillu minun nimimerkilläni aiheettomia juttuja. En tod. ole kaikkia noita kirjoittanut. Miten joku jaksaa?


    • kseskdsd

      Minäkin tunnen yhden neitsytnaisen, joka kyllä täyttää narsistin kriteerit täysin. Säälin hänen lapsiaan.

    • nmn

      hahah...itse en ole yhtään ulkonäkökeskeinen, hyvä jos jaksan sillointällöin katsoa pailiin:D
      ja olen tosi tunteellinen aina auttamassa kaikkia, että ei osunut minuun ollenkaan.

    • seurassasi?

      Oletko jotenkin jälkeenjäänyt, kun et osaa sanoa, miksi neitsyet ovat hakeutuneet nimenomaan sinun seuraasi? Ei sinne toisten seuraan jostain "kumman" syystä mennä - eli ts. sinulla itselläsihän ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sinulle on vain "siunaantunut" joukko neitsyitä...

      Eiiii, tää oli paras pitkiin aikoihin...!

      • Stop!!

        Mitä valitatte? Kirjoittaja puhuu asiaa. Itse olen neitsyt, isäni on neitsyt, veljieni vaimot ovat neitsyitä ja neljä ystävääni. Kaikki olemme melko itsekeskeisiä ja ainakin haluamme näyttää tyyniltä ja tyylikkäiltä. Muutamia yhteisiä ominaisuuksiamme:

        1. Emme itke julkisesti
        2. Olemme jollain tapaa elitistejä
        3. Urakeskeisiä
        4. Haluamme kulissit kuntoon
        5. Empatiaa ei kamalan paljoa heru
        6. Haemme ratkaisuja ongelmiin -järkeviä!
        7. Haluamme auttaa (näkyy mm ammateissa) mutta järkevällä tavalla, emme "nolaamalla" itseämme.
        8. Emme puutu liikaa toisten asioihin
        9. Kritisoimme ihmisiä -paljon.
        10. Pidämme itseämme älykkäinä ja ainakin mielessämme ajattelemme olevamme oikeassa
        11. Haluamme vaikuttaa erityisesti Suomen yhteiskuntaan
        12. Tuomitsemme useiden tuttujemme tapaa elää


        ..lista jatkuisi vaikka kuinka pitkälle.. Olemme siis tavallaan kovia, mutta myös tietyllä tapaa herkkiä. Loukkaannumme, mutta emme suutu tempperamenttisesti (luojan kitos!) Niin ja muistamme pitkään jos joku on esimerkiksi valehdellut tai ollut "ilkeä". (Pitkään = koko elämä) Ainiin ja suurentelemme asioita, sellaisia olemme :)

        Siinähän rakastutte! Ainakin olen nätti :D


      • uros neitsyt
        Stop!! kirjoitti:

        Mitä valitatte? Kirjoittaja puhuu asiaa. Itse olen neitsyt, isäni on neitsyt, veljieni vaimot ovat neitsyitä ja neljä ystävääni. Kaikki olemme melko itsekeskeisiä ja ainakin haluamme näyttää tyyniltä ja tyylikkäiltä. Muutamia yhteisiä ominaisuuksiamme:

        1. Emme itke julkisesti
        2. Olemme jollain tapaa elitistejä
        3. Urakeskeisiä
        4. Haluamme kulissit kuntoon
        5. Empatiaa ei kamalan paljoa heru
        6. Haemme ratkaisuja ongelmiin -järkeviä!
        7. Haluamme auttaa (näkyy mm ammateissa) mutta järkevällä tavalla, emme "nolaamalla" itseämme.
        8. Emme puutu liikaa toisten asioihin
        9. Kritisoimme ihmisiä -paljon.
        10. Pidämme itseämme älykkäinä ja ainakin mielessämme ajattelemme olevamme oikeassa
        11. Haluamme vaikuttaa erityisesti Suomen yhteiskuntaan
        12. Tuomitsemme useiden tuttujemme tapaa elää


        ..lista jatkuisi vaikka kuinka pitkälle.. Olemme siis tavallaan kovia, mutta myös tietyllä tapaa herkkiä. Loukkaannumme, mutta emme suutu tempperamenttisesti (luojan kitos!) Niin ja muistamme pitkään jos joku on esimerkiksi valehdellut tai ollut "ilkeä". (Pitkään = koko elämä) Ainiin ja suurentelemme asioita, sellaisia olemme :)

        Siinähän rakastutte! Ainakin olen nätti :D

        mutta en ole elitisti, en ole urakeskeinen,kulissejakaan ei ole. Ja halu auttaa, se loppuu lyhyeen, jos huomaan, että käytetään ns. hyväksi. Ja tutut, myös muut saa elää ihan niin kuin lystäävät. Että semmoinen neitsyt.


    • narsistilla

      Me neitsyet voimme vaikuttaa kuvaamasi kaltaisilta julmilta oman edun tavoittelijoilta.
      Olennaista lienee kuitenkin se, mitä ihminen todellisuudessa on. Ja se, liittyykö tämä narsismiin, onkin sitten aivan toinen juttu.

      Itseään kiltiksi luonnehtiva ihminen voi olla myös täydellinen narisisti. Kiltteys voi olla rooli, jonka takana ihminen käyttää valtaa. Esim. kiltti aviovaimo voi heittäytyä heikoksi halutessaan ja luottaa siihen, että miehensä auttaa aina, tai joku muu auttaa. Tällainen tahallinen avuttomuus on minusta narsismia pahimmillaan.

      Me neitsyet emme rasita muita ongelmillamme, koska meille on kunnia-asia selvitä yksin. Monesta tämä on kylmyyttä ja kovuutta, mutta me tiedämme itse, että emme ole sen kylmempiä ihmisiä kuin muutkaan. Tunnemme syvästi, mutta emme sitä välttämättä aina ulkopuolisille näytä.

      Vaikka neitsyt onkin ulkoisesti hyvin hallittu ja haluaa antaa fiksun kuvan itsestään, niin pohjimmiltamme viis veisaamme siitä, mitä muut meistä ajattelevat. Neitsyt ei rakenna identiteettiään ulkoisten seikkojen varaan, vaikka ulkopuolisesta näyttäisikin siltä.

      • neitsyt myös

        Juuri tätä halusin kertoa omassa viestissäni.


    • neitsyt myös

      Puhut aivan totta. Itse olen neitsyt myös ja koko sukuni on lukuunottamatta muutamaa härkaa ja yhtä kalaa. Kummallista kyllä kaikki ovat naineet myös neitsyitä.
      Edesmennyt mieheni oli neitsyt ja omasta ja minun mielestä maailman paras ihminen niinkuin minäkin ja me muut neitsyet.
      tosissaan meistä on löytynyt se empaattisuuskin, esim. isäni oli antelias, osti naapureillekin polttopuut, kun olivat pulassa. Miehelläni oli 12 kummilasta afrikassa ja ei kulkenut kerjäläisen ohi antamatta rahaa. Enoni ulkoiluttaa eläkkeelläollessaan vanhainkodin mummoja ja papoja, pitää hommaa mukavana ja tärkeänä. Siinä muutama esimerkki.

      • kehuja

        Ollaan ihania, täydellisiä, kauniita, aina autetaan kärsiviä.. Tätä juuri narsistit hokevat, koska luulevat olevansa kilttejä ja parempia. Narsistin tyyli onkin ensin auttaa, jotta saa toisen valtaansa. Miksi sitten aina pitää kehua itseänsä ja todistella olevansa hyvä. Jos aurinko nousee huomenna mitä sitä vakuuttelemaan. Jos on oikeasti hyvä, sen kaikki kyllä huomaa eikä sitä tarvitse toitottaa.


      • tunnusmerkki
        kehuja kirjoitti:

        Ollaan ihania, täydellisiä, kauniita, aina autetaan kärsiviä.. Tätä juuri narsistit hokevat, koska luulevat olevansa kilttejä ja parempia. Narsistin tyyli onkin ensin auttaa, jotta saa toisen valtaansa. Miksi sitten aina pitää kehua itseänsä ja todistella olevansa hyvä. Jos aurinko nousee huomenna mitä sitä vakuuttelemaan. Jos on oikeasti hyvä, sen kaikki kyllä huomaa eikä sitä tarvitse toitottaa.

        Tuokin on yksi narsistin tunnusmerkki että luodaan kulissi, harha pyyteettömästä auttajasta ja tuodaan sitä isoon ääneen julki.

        Oikeasti narsisti (myös neitsyt) ajattelee vain itseään ja imagoaan. Hän oikeasti vähät välittää ns. autettavistaan, oma napa on lähinnä ja oma julkisuuskuva.


      • kuka sanoi????
        kehuja kirjoitti:

        Ollaan ihania, täydellisiä, kauniita, aina autetaan kärsiviä.. Tätä juuri narsistit hokevat, koska luulevat olevansa kilttejä ja parempia. Narsistin tyyli onkin ensin auttaa, jotta saa toisen valtaansa. Miksi sitten aina pitää kehua itseänsä ja todistella olevansa hyvä. Jos aurinko nousee huomenna mitä sitä vakuuttelemaan. Jos on oikeasti hyvä, sen kaikki kyllä huomaa eikä sitä tarvitse toitottaa.

        "olen kaunis, täydellinen ja autan kärsiviä pyyteettömästi"

        Kun vielä kertoisit, kuka on itseään näin kuvannut? Tuskinpa neitsyt ainakaan.

        Viestisi kertoo lähinnä omista ennakkoluuloistasi, ja nyt päätit ladata täysillä. Luuletko, että tuollaisiin viesteihin voi edes ottaa kantaa.

        Jokaisesta horoskooppimerkistä saa tarvittaessa narsistisen hirviön. Oinaasta voisi sanoa "MINÄ, MINÄ, MINÄ" ja vaa'asta "olen kaunis, kiltti, diplomaattinen" - narsismia yhtä kaikki.

        Jos haluat fiksuja vastauksia, ole itse fiksu. Ymmärrä, että todellisuus on hivenen monimutkaisempi.


      • jontsi.
        kehuja kirjoitti:

        Ollaan ihania, täydellisiä, kauniita, aina autetaan kärsiviä.. Tätä juuri narsistit hokevat, koska luulevat olevansa kilttejä ja parempia. Narsistin tyyli onkin ensin auttaa, jotta saa toisen valtaansa. Miksi sitten aina pitää kehua itseänsä ja todistella olevansa hyvä. Jos aurinko nousee huomenna mitä sitä vakuuttelemaan. Jos on oikeasti hyvä, sen kaikki kyllä huomaa eikä sitä tarvitse toitottaa.

        Ote luonnehoroskooppikirjasta:

        "Neitsyelle on hyvin merkityksellistä voida ottaa osaa vaikeuksiin, auttaa ja järjestää toisten ihmisten asioita. Tämä on luonteesi jalo puoli, mutta haluamatta mitenkään aliarvioida sitä, on todettava, että se onkin ainoa tapa miten voit toteuttaa itseäsi. Sinä pääset oikeuksiisi vasta sitten, kun saat aktiivisesti toimia ja tehdä hyvää jollekulle toiselle."

        Olen naimisissa neitsyen kanssa ja voin vakuuttaa, että neitsyt jos kuka on vilpitön auttaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2204
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1448
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1055
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe