vaa'an luonne

haluan kuulla...

millanen on vaa'an luonne?

15

4771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaakaa

      Luonne:
      Vaaka edustaa epävakaisuutta. Koko elämänsä Vaaka-ihminen tavoittelee tasapainoa. Tästä johtuu hänen epäröintinsä ennen toimimista. Vaaka ei koskaan ole täysin paikoillaan. Ensisilmäyksellä hän näyttää hyvinkin ailahtelevalta, epävakaalta ja hiukan opportunistiselta.

      Todellisuudessa häntä hallitseva voima saa hänet jakuvasti muovaamaan käsityksiään kaikesta ympärillään olevasta, jotta hän osaisi joka hetki sopeutua ympäristöönsä ja yhteiskuntaan.

      Vaaka-ihminen on varsin tietoinen yhteiskunnallisista arvoista ja kykenee arvostamaan, arvioimaan ja valikoimaan.

      Hänen suurin halunsa , joka seuraa häntä läpi elämän, on löytää ihannepuoliso. Tämän tyydyttämiseksi Vaaka-ihminen on valmis muuntautumaan sellaiseksi, mitä muut hänestä odottavat.

      Toisella hetkellä hän on optimistinen, iloinen ja innostunut ja seuraavalla hän muuttuu ilman näkyvää syytä masentuneeksi, surulliseksi, alakuloiseksi ja epävarmaksi ja epäilee mahdollisuuksiaan sulautua yhteisöön.

      Vaaka-ihmiset eivät ole kovinkaan voimakkaita ja he tarvitsevat jatkuvasti opastusta, tukea, rohkaisua ja apua. Heidän ystävänsä pitävät heitä aina suuressa arvossa.

      Vaaka-ihmiset rakastavat kaikkea kaunista. He ovat synnynnäisiä taiteilijoita.



      Seurallinen käyttäytyminen:
      Vaaka-ihmiset ovat kaikkein seurallisimpia. Hän suorastaan kammoaa yksinäisyyttä. Hyväntahtoisena henkilönä hän tekee kaikkensa riitojen ja väittelyiden lopettamiseksi. Koska hän haluaa kiihkeästi miellyttää jokaista, hän on taipuvainen asennoitumaan kunkin ihmisen mukaan, mikä tekee hänen ystävyytensä hieman pinnalliseksi.

      Hänet tekee suosituksi hänen leppoisa luonteensa, luonnollinen hienotunteisuutensa, iloisuutensa ja todellinen kykynsä rauhoittaa viholliset sekä lopettaa riidat. Hänen läsnäolonsa joukossa on aina hyväksi.

      • haluan kuulla...

        kiitos ku jaksoit vastata! :D


      • vaaka-63

        - minä ainakin tykkään juuri siitä ,että saa olla yksin omassa rauhassa.
        Puolisoa en ole ikinä vakavissani etsinyt - tuntuu niin selvästi siltä ,että tässä on vain yksinäinen susi ,kenties sellainen jo syntyessäni.
        Oli tuossa osa sopivaakin mutta se sopii vaikka mihinkä merkkiin - tällainen löpinä pitäisi jo lopettaa - se vie vain ihmistä harhaan ,ja estää näkemästä todellisia piirteitä ja puolia ja syitä asioille......


      • myös vaaka -63
        vaaka-63 kirjoitti:

        - minä ainakin tykkään juuri siitä ,että saa olla yksin omassa rauhassa.
        Puolisoa en ole ikinä vakavissani etsinyt - tuntuu niin selvästi siltä ,että tässä on vain yksinäinen susi ,kenties sellainen jo syntyessäni.
        Oli tuossa osa sopivaakin mutta se sopii vaikka mihinkä merkkiin - tällainen löpinä pitäisi jo lopettaa - se vie vain ihmistä harhaan ,ja estää näkemästä todellisia piirteitä ja puolia ja syitä asioille......

        ..johtuiskohan vuosikertamme skorppioonipainotuksesta? Minulla sama juttu ja olen myös vm -63. Viihdyn yksin, tosin paria kaipaisin..


      • mutta....

        alakuloiseksi, masentuneeksi, epävarmaksi, tms.
        vastaavaksi et minua saa millään ilveellä. Vaaka on varsinainen tarmon pesä, aina säätämässä jotain, ei ehdi suremaan eikä tasapainoilemaan. Vaaka on tosiaan paljon tuota mitä kirjoitit; taiteellinen ja kaikkea kaunista ihannoiva - elää kyllä paljon haaveissaan, ja etsii täydellisyyttä. Eikä haaveilua pidä kieltäminen, se on normaalia, kuuluu ihmisen elämään. Täydellisiä emme ole, mutta varmasti lähimmäisen kannalta yksi parhaista ystävistä, johon voi luottaa (ei puhu takana pahaa), ja osaa tukea huonon päivän sattuessa.
        Optimistisuus ennenkaikkea - ei missään nimessä pessimistinen - ainakaan minä. Luovuus on se joka täyttää päiväni, ei tyhjän näpertely eikä toimettomana oleminen.
        -luova ja ajatteleva vaaka-


      • ei vaaka
        vaaka-63 kirjoitti:

        - minä ainakin tykkään juuri siitä ,että saa olla yksin omassa rauhassa.
        Puolisoa en ole ikinä vakavissani etsinyt - tuntuu niin selvästi siltä ,että tässä on vain yksinäinen susi ,kenties sellainen jo syntyessäni.
        Oli tuossa osa sopivaakin mutta se sopii vaikka mihinkä merkkiin - tällainen löpinä pitäisi jo lopettaa - se vie vain ihmistä harhaan ,ja estää näkemästä todellisia piirteitä ja puolia ja syitä asioille......

        Samaa mieltä; kokemukseni vaa'asta (etenkin miehistä) on se, että yksin olo on pikemminkin elinehto kuin kauhistus.

        Vaaka varmaankin etsii ihannekumppania, mutta siihen taitaa mennä koko elinikä; jokaisessa suhteessaan vaaka näkee puutteita, joita ei hyväksy. Sitten hän taas vetäytyy yksinäisyyteen pohtimaan, mitä tehdä seuraavaksi...

        Ei millään pahalla, mutta kyllä te vaa'at olette aika konstikkaita, mitä tulee ihmissuhteisiin...:)


      • minä, vaakanainen paljolti ...
        ei vaaka kirjoitti:

        Samaa mieltä; kokemukseni vaa'asta (etenkin miehistä) on se, että yksin olo on pikemminkin elinehto kuin kauhistus.

        Vaaka varmaankin etsii ihannekumppania, mutta siihen taitaa mennä koko elinikä; jokaisessa suhteessaan vaaka näkee puutteita, joita ei hyväksy. Sitten hän taas vetäytyy yksinäisyyteen pohtimaan, mitä tehdä seuraavaksi...

        Ei millään pahalla, mutta kyllä te vaa'at olette aika konstikkaita, mitä tulee ihmissuhteisiin...:)

        samaa mieltä kanssasi. Näin se valitettavasti on, kun alkuihastus menee ohi, vaaka käpertyy kuoreensa, ja niin kuin kerroit, näkee tosiaan erinäisiä puutteita, jonka vuoksi ei voi edetä suhteessa, vaan jää jälleen kerran odottamaan sitä "unelmien prinssiä", joka varmaan haaveeksi jää - aika kuluu ja vaaka huomaa edelleen etsivänsä sitä olematonta ihmettä, jota ei tältä planeetalta löydy - valitettavaa, mutta totta. Vaaka ei silti masennu, hänellä on vahva itsetunto, joten tuo edellinen on hänelle pikemminkin haaste kuin pettymys.
        Kerroinkohan nyt ajatukseni ymmärrettävästi.
        Kiitos kuitenkin sinulle viestin lähettäjä oikeaan osuvasta ajatuksestasi.


    • vaaka69

      Sieltähän sitä tuli luonnetekstiä kuin suoraan horoskooppikirjoista mutta olen sitä mieltä, että vaakamerkit kuten muutkin horoskoopit muuttuvat iän myötä. Nuorena aikuisena muutoinkin haetaan sitä omaa itseään/sisintään ja elämänkumppania tiiviimmin.
      Liekö nousevalla skorpparimerkillä asiaan tekemistä mutta itse suorastaan nautin omasta rauhasta ennemmin kuin mielettömästä hälystä ja ihmispaljoudesta. Ja mitä mukautumiseen tulee, niin luulen että meihin vaakoihin pätee samat kuin muihinkin merkkeihin. Kun halutaan olla ihania niin ollaan sitä oikein kunnolla ja se johtuu nimenomaan myös ihanasta seurasta ja kun taas joku mättää niin ainakin tämä vageli mättää takaisin jollakin tavoin, pahimmassa tapauksessa tuo jokin on pelkkää ilmaa vain, eikä ansaitse enää minkäänlaista huomiota.Piste. Ja sitten tuo flirtti, sehän on aivan ihanaa ja oikein käytettynä tuo vain lisämaustetta arkiseen elämään eikä siihen kukaan kuollutkaan ole.

      • Vaaka-ukko

        Itsekään en jaksa (synt.-62) ihmispaljoutta. Siis voin olla ihmisjoukossa anonyyminä mutta suuressa porukassa keskustelu tuntuu ahdistavalta. Varmaankin erilainen vaaka tältä osin. Muuten olen huomannut vaaka-luonteeni sopivan monenlaisten ihmisten mieleen = ongelmien ratkojana yms...

        Välillä vaan tuntuu ahdistavalta tämä vaakamainen mielyttämisen tarve. Aina vaan kaikille jees-jees -mielipide. Sitten omassa päässä ajattelee asiat toisin. Itsellä nouseva merkki on jousimies. = suuri totuuden puhuja tms.


      • perunoita
        Vaaka-ukko kirjoitti:

        Itsekään en jaksa (synt.-62) ihmispaljoutta. Siis voin olla ihmisjoukossa anonyyminä mutta suuressa porukassa keskustelu tuntuu ahdistavalta. Varmaankin erilainen vaaka tältä osin. Muuten olen huomannut vaaka-luonteeni sopivan monenlaisten ihmisten mieleen = ongelmien ratkojana yms...

        Välillä vaan tuntuu ahdistavalta tämä vaakamainen mielyttämisen tarve. Aina vaan kaikille jees-jees -mielipide. Sitten omassa päässä ajattelee asiat toisin. Itsellä nouseva merkki on jousimies. = suuri totuuden puhuja tms.

        minä olen pienoisessa ristiriidassa. PIdän yksin ja rauhassa olemisesta, toisin sanoen nautin siitä. Toisaalta haluaisin saada ääneni kuuluviin suurissa joukoissa ja pienemmissäkin, määrätä tahdin jne. Heh...

        Kartallani on paljon vaakaa ja skorpparia. Leijona aurinkomerkkinä.

        Ilmeisesti Leijona haluaa esiintyä, skorppari vetäytyä ja vaaka heilahtelee siinä välissä.

        Ei ole helppoa ; )


      • vaaka69
        perunoita kirjoitti:

        minä olen pienoisessa ristiriidassa. PIdän yksin ja rauhassa olemisesta, toisin sanoen nautin siitä. Toisaalta haluaisin saada ääneni kuuluviin suurissa joukoissa ja pienemmissäkin, määrätä tahdin jne. Heh...

        Kartallani on paljon vaakaa ja skorpparia. Leijona aurinkomerkkinä.

        Ilmeisesti Leijona haluaa esiintyä, skorppari vetäytyä ja vaaka heilahtelee siinä välissä.

        Ei ole helppoa ; )

        Kyllä, liian suuri ihmisjoukko saattaa ahistaa eikä sitä jaksa kaikkien yli huutaakaan - aina.. Mutta se minkä miellän myös itsessäni tosi positiiviseksi on juuri tuo optimistisuus. Vaikka joskus tuntuu että pohjalla ollaan... niin aikansa juttuansa pureksittuaan (omassa rauhassa) jääräpäisyys nostaa päätänsä ja sitä päättää näyttää - ainaskin itselleen. Mutta täysin vaakamaista omalla kohdallani ovat NE päivät, eli ne painajaismaiset päivät kun ei osaa mitään mistään päättää (oijoi), onkos teillä NIITÄ? Sitten taas on päiviä että suuretkin asiat päätetään sormia napsauttamalla (läheiset meinaa joskus tulla burnoutiin kanssani -heh) Mun kartalla skorppari on nouseva ja kauris kuussa ja iän myötä olen huomannut niidenlaisia piirteitäkin... nimittäin mittani täytyttyä sanoa pasautan asiat suoraan ja kaunistelematta eikä nyökyttelystä näy merkkiäkään - toisaalta kaurismaista ainakin on herkkyys.... iän myötä tullut, saatan vetistellä hempeää leffaa katsoessani, mikä ei aiemmin pälkähtänyt mieleenikään(kääk!) Onkos samanlaisii kokemuksia muillakin??


      • herkkä ja tunteellinen
        vaaka69 kirjoitti:

        Kyllä, liian suuri ihmisjoukko saattaa ahistaa eikä sitä jaksa kaikkien yli huutaakaan - aina.. Mutta se minkä miellän myös itsessäni tosi positiiviseksi on juuri tuo optimistisuus. Vaikka joskus tuntuu että pohjalla ollaan... niin aikansa juttuansa pureksittuaan (omassa rauhassa) jääräpäisyys nostaa päätänsä ja sitä päättää näyttää - ainaskin itselleen. Mutta täysin vaakamaista omalla kohdallani ovat NE päivät, eli ne painajaismaiset päivät kun ei osaa mitään mistään päättää (oijoi), onkos teillä NIITÄ? Sitten taas on päiviä että suuretkin asiat päätetään sormia napsauttamalla (läheiset meinaa joskus tulla burnoutiin kanssani -heh) Mun kartalla skorppari on nouseva ja kauris kuussa ja iän myötä olen huomannut niidenlaisia piirteitäkin... nimittäin mittani täytyttyä sanoa pasautan asiat suoraan ja kaunistelematta eikä nyökyttelystä näy merkkiäkään - toisaalta kaurismaista ainakin on herkkyys.... iän myötä tullut, saatan vetistellä hempeää leffaa katsoessani, mikä ei aiemmin pälkähtänyt mieleenikään(kääk!) Onkos samanlaisii kokemuksia muillakin??

        Vaa´alla on pitkä pinna, ei räjähdä helposti, mutta kun "kippo" jostain syystä täyttyy, voi tulla tulta ja tappuraa - vaaka sanoo silloin sanottavansa suoraan ja lyhyesti, sen jälkeen asia selvä hänen puoleltaan. Vaaka ei jauha samoja asioita jatkuvasti, vaan mikä on kerran selvtetty se loppuu siihen, eikä vaaka ole pitkävihainen, leppyy saman tien ja inhoaa puhumattomuutta, asiat pitää puhua ja sen jälkeen niitä ei enää muistella. Vaaka inhoaa yleensäkin riitoja, on rauhaa rakastava ja tasapainoisesta elämästä pitävä - kun kaikki on tasapainoista hän kehrää kuin kissa tyytyväisenä, ja kas kummaa, hän usein luo itse nuo rauhalliset puitteet ympärilleen missä viihtyy, valitsee sen mikä tuntuu mukavalle. Vaaka on jollain tapaa myös erakkoluonteinen, ei tarvitse isoa joukkoa eikä hälinää ympärilleen, joskus ihan yksin ollen olo tuntuu kuin olisi paratiisissa, voi vaikka oikaista sohvalle ja vain olla ajattelematta mitään erityistä. Toisaalta vaaka ON suuri ajattelija, siis ajattelee paljon enemmän kuin puhuu. Suunnittelee ja luo tarpeellisen vaikka tyhjästä jos niikseen tulee, eikä anna periksi, vaan vie kaiken mitä aloittaa loppuun saakka, nopea ajatuksenjuoksu, hitaammat ei pysy perässä.


      • someone-
        herkkä ja tunteellinen kirjoitti:

        Vaa´alla on pitkä pinna, ei räjähdä helposti, mutta kun "kippo" jostain syystä täyttyy, voi tulla tulta ja tappuraa - vaaka sanoo silloin sanottavansa suoraan ja lyhyesti, sen jälkeen asia selvä hänen puoleltaan. Vaaka ei jauha samoja asioita jatkuvasti, vaan mikä on kerran selvtetty se loppuu siihen, eikä vaaka ole pitkävihainen, leppyy saman tien ja inhoaa puhumattomuutta, asiat pitää puhua ja sen jälkeen niitä ei enää muistella. Vaaka inhoaa yleensäkin riitoja, on rauhaa rakastava ja tasapainoisesta elämästä pitävä - kun kaikki on tasapainoista hän kehrää kuin kissa tyytyväisenä, ja kas kummaa, hän usein luo itse nuo rauhalliset puitteet ympärilleen missä viihtyy, valitsee sen mikä tuntuu mukavalle. Vaaka on jollain tapaa myös erakkoluonteinen, ei tarvitse isoa joukkoa eikä hälinää ympärilleen, joskus ihan yksin ollen olo tuntuu kuin olisi paratiisissa, voi vaikka oikaista sohvalle ja vain olla ajattelematta mitään erityistä. Toisaalta vaaka ON suuri ajattelija, siis ajattelee paljon enemmän kuin puhuu. Suunnittelee ja luo tarpeellisen vaikka tyhjästä jos niikseen tulee, eikä anna periksi, vaan vie kaiken mitä aloittaa loppuun saakka, nopea ajatuksenjuoksu, hitaammat ei pysy perässä.

        Tuo ei ainakaan ole yhtään totta eräästä vaa'asta jonka tunnen... Hän hermostuu todella helposti, on todella sosiaalinen, jne... Tuo kyllä on totta, että sanoo asiat suoraan, yleensä. Mutta siis kaikki muu, ei yhtään kuulu hänen luonteeseen...

        Itse olen kalat, ja tuo koko teksti tuntuu todella tutulta...

        Horoskooppeihin en usko yhtään, ja en ymmärrä sitä, että jotkut ihmiset valitsevat esim. puolisonsa horoskoopin avulla... EI mene tajuun tuo... Ihmiset ovat kaikki erilaisia, horoskoopeista huolimatta.


      • näin on marjat
        someone- kirjoitti:

        Tuo ei ainakaan ole yhtään totta eräästä vaa'asta jonka tunnen... Hän hermostuu todella helposti, on todella sosiaalinen, jne... Tuo kyllä on totta, että sanoo asiat suoraan, yleensä. Mutta siis kaikki muu, ei yhtään kuulu hänen luonteeseen...

        Itse olen kalat, ja tuo koko teksti tuntuu todella tutulta...

        Horoskooppeihin en usko yhtään, ja en ymmärrä sitä, että jotkut ihmiset valitsevat esim. puolisonsa horoskoopin avulla... EI mene tajuun tuo... Ihmiset ovat kaikki erilaisia, horoskoopeista huolimatta.

        jokainen on oma ainutkertaisensa - ei löydy
        kahta samanlaista, miksi siis tuijotella
        johonkin horoskooppeihin. Joka koko ajan
        hakee virheitä toisista, voisi katsoa
        peiliin ja miettiä, onko hän joka
        sieltä tuijottaa kaikin puolin
        virheetön luxusyksilö -
        epäilenpä pahoin, että sieltä näkyy
        se sopeutumaton ja tahmea soopeli,
        jonka turkki kaipaa puhdistusta :)


      • phax75
        näin on marjat kirjoitti:

        jokainen on oma ainutkertaisensa - ei löydy
        kahta samanlaista, miksi siis tuijotella
        johonkin horoskooppeihin. Joka koko ajan
        hakee virheitä toisista, voisi katsoa
        peiliin ja miettiä, onko hän joka
        sieltä tuijottaa kaikin puolin
        virheetön luxusyksilö -
        epäilenpä pahoin, että sieltä näkyy
        se sopeutumaton ja tahmea soopeli,
        jonka turkki kaipaa puhdistusta :)

        herkkä ja tunteellinen, someone- sekä näin on marjat, olen samaa mieltä kanssanne.

        Ja kyllä, "monesti sieltä löytyy juurikin se sopeutumaton ja tahmea soopeli, jonka turkki kaipaa puhdistusta", mitä se lienee sitten loppujenlopuksi tarkoittaakaan ^_^

        "hän on taipuvainen asennoitumaan kunkin ihmisen mukaan, mikä tekee hänen ystävyytensä hieman pinnalliseksi." -yleensä näkee myös sen toisen puolen asioista, jos jaksaa keskittyä..

        "Toisaalta vaaka ON suuri ajattelija, siis ajattelee paljon enemmän kuin puhuu." -tämä myös ilmenee siinä, ettei saa sanottua/uskalla sanoa joskus sitä, mitä pitäisi sanoa. Suhteiden alkutaipaleilla karmivaa :D

        "nopea ajatuksenjuoksu, hitaammat ei pysy perässä." -Rassaavaa kun joutuu töissä kertomaan jo kolmatta kertaa uudestaan ratkaisua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe