Vatsan kasvu

Tääonniintätä

Odottelen vielä ekaan utraan menoa. Vatsa on jo aikamoinen pallomaha ja mietinkin monikkoraskauden mahdollisuutta.

Missä vaiheessa sinun kaksosvatsasi alkoi näkyä itselle/muille? Oliko jotain vinkkejä ennen ultraa mistä voi päätellä mahdollista kaksosraskautta?

12

6608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuplaonni

      jos sinusta siltä tuntuu, että maha kasvaa ihan silmissä, niin voipi hyvinkin olla syytä epäillä sitä tuplapotin mahdollisuutta. Ihanaa se on!!! Mulla ainakin tuntui siltä, et maha alkoi siitä paikasta heti kasvamaan, ja melkeimpä näkymäänkin, kun tiesin olevani raskaana. En tietenkään osannut edes ajatella kuitenkaan odottavani kaksosia, kuin vasta eka ultran jälkeen. Alku shokin jälkeen ajatus olikin jo ihan mahtavaa! Kyllä se selviää.. Tsemppiä!

      • Tääonniintätä

        Just siltä tuntuu, että vatsa kasvais ihan silmissä;)

        Mietin itsekseni, että se ensimmäistään odottavan luulotautia... mutta viidennellä viikolla tätä pallomahaa ei saa enää edes vedettyä sisään. No saas katsoa. Ei auta muu kuin odotella ultraan asti.

        Tsemppiä kaksosarkeen!


      • severiina2
        Tääonniintätä kirjoitti:

        Just siltä tuntuu, että vatsa kasvais ihan silmissä;)

        Mietin itsekseni, että se ensimmäistään odottavan luulotautia... mutta viidennellä viikolla tätä pallomahaa ei saa enää edes vedettyä sisään. No saas katsoa. Ei auta muu kuin odotella ultraan asti.

        Tsemppiä kaksosarkeen!

        sen lisäksi että vatsa kasvoi nopeasti niin pahoinvointi oli todella runsasta ja pitkäkestoisempaa monikko raskauden aikana. Eikä se rajoittunut vaan aamuihin.Omat kaksoset syntyivä ystävänpäivänä 2000 mutta jo syys-lokakuun vaihteessa töistä pois jäädessäni moni kysyi että montako päivää vielä jäljellä.Loppu aika menikin sitten niin että aina tuli metri masua ensin enkä mahtunu loppu aikana edes autoa ajamaan kun ei enää jalat ylttäny polkimille. Onnea odotuksellesi :-)


      • rjwhqrothöowq
        severiina2 kirjoitti:

        sen lisäksi että vatsa kasvoi nopeasti niin pahoinvointi oli todella runsasta ja pitkäkestoisempaa monikko raskauden aikana. Eikä se rajoittunut vaan aamuihin.Omat kaksoset syntyivä ystävänpäivänä 2000 mutta jo syys-lokakuun vaihteessa töistä pois jäädessäni moni kysyi että montako päivää vielä jäljellä.Loppu aika menikin sitten niin että aina tuli metri masua ensin enkä mahtunu loppu aikana edes autoa ajamaan kun ei enää jalat ylttäny polkimille. Onnea odotuksellesi :-)

        Onhan kaksosten odottaminen toisaalta ihan mukavaa kunhan alkujärkytyksestä selviää. Minulla ainakin masu alkoi kasvaa melko lailla alusta asti nopeammin kuin esikoista odottaessa.
        Tämän jättiläiskokoisen masun kanssa eläminen ei ole mukavaa. Koko maha on ihan täynnä raskausarpea. Välillä masu niin hellänä, että vaatteiden kosketus tekee kipeää ja välillä tuntuu, ettei siinä ole tuntoa enää ollenkaan. Se on koko ajan edessä, minkäänlaista hyvää asentoa ei läydy, sängystä ei meinaa ylös päästä, autolla ajaminen on lähes mahdotonta, sukkien laitto ja housujen pukeminen käy työstä jne.. Eli nauttikaa vielä kun maha on vain iso, eikä jättiläismäinen!! Laskettu aika olisi 20.9. ja näillä näkymin sektioaika 7.9. joten vielä olisi matkaa..


    • Sekaisin tuplaonnesta

      Itselläni massu alkoi kasvaa vasta viikoilla 17-18, ennen sitä monikaan ei edes huomannut päällepäin, että olisin ollut raskaana. Meillä tuplaonni todettiin juhannuksen alla ultrassa ja siitä tiedosta sitten mentiin sekaisin koko suku!! Ihanaa on ollut raskausaika tähän asti, ylitsepääsemättömälle tuntuvaa väsymystä lukuunottamatta, ei pahoinvointeja tms. Onnea sinulle kovasti odotukseen ja hyviä vointeja!

    • edona_77

      Itse olen rv 9 ja tuntuu todellakin ja tuntui heti alusta alkaen että miten voi olla näin.
      Maha tosiaankin kasvaa sellaista vauhtia että ihan itse on pyörällä päästään eikä vielä edes varmuutta onko tuplaonni kohdannut. Toki mieheni perheessä on kaksoset minun omassani ei ollenkaan.
      Aikaisemmissa odotuksissani ei mahani todellakaan näkynyt näin selvästi jo tässä vaiheessa ja aivan mieletön tuo väsymys on joka alkoi heti hedelmöittymisen jälkeen. Plussan testistä sainkin jo selvänä 4 päivää ennen aiottujen kuukautisten alkua, joten siitäkin vähän vedin omia johtopäätöksiä koska aikaisemmat näkyneet vasta kun kuukautiset olleet myöhässä 1-3päivää.
      Onnea odotukseesi ja toivomme vaan parasta että koko odotusaika menisi hyvin ja vauva tai vauvat voisivat hyvin (= onnea kaikille tuplaonnen saaneille... itse vielä odotellen tietoa (=

    • d,bvbkh

      Mulla kanssa masu pullahti ulos tosi pian. Ekassa ultrassa rv 8 selvisi että tuplat tulossa. Melkoinen järkytys, en olisi voinut uskoa! Tää oli mun toinen raskaus, esikoinen 3v. Loppuraskausaika oli todella rankkaa, maha oli niin iso ja tositosi pahat liitoskivut. Itkun kanssa iltaisin sänkyyn ja ei toivoakaan, että olisi esikoisen kanssa voinut mitään puuhailla, edes sylissä ei pystynyt kunnolla pitämään. Rappuset yhtä tuskaa. Sairaslomalle jäin 2kk ennen äitiysloman alkua. Mutta synnytys oli helppo, alakautta tuli molemmat 10 min väliä. Vauvat olleet tosi helpot, perustyytyväiset "kiltit" vauvat. Silti tuntuu arki välillä rankalta.

      Vinkkinä ennen ultraa tosiaan se vatsan ulos tulo heti ja pahoinvointi (ekaa odottaessa ei ollut aamupahoinvointia). Suvussa olevat kaksoset myös.

      Kerro kuinka kävi!

    • minulla

      alussa tuntui myös että maha kasvaa liian nopeeta, kun vertasin esim ensimmäiseen raskauteen.
      Nyt on jo rauhottunut ja hieman ehkä litistynytkin jopa.
      Luulen että tupakan lopettaminen ainakin vaikuttaa esim ruoansulatukseen jolloin pientä lihomista muutenkin saattaa esiintyä. Varsinkin jos on niin kuin minulla alkuvaiheessa että kaikkee teki mieli ja kokoajan. Nyt tuo ahmimisvimmakin on jo tiessään. Sitten on vielä se liikuntapuoli. Alkuvaiheessa olin niin väsynyt etten jaksanut koirankaan kanssa lenkkeillä kun aivan minimaaliset lenkit päivittäin ( onneks on pieni koira) Nyt taas kun voimat on palanneet koira saa kaksin verroin liikuntaa joka tietty vaikuttaa myös minun masuuni:)
      Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
      Ai niin. Viime raskaudessa vanhempani saivat tietää raskaudestani vasta pariaviikkoo ennen laskettua aikaa...niin pieni minä olin. Tyttö tuli ja painoo oli 3360...Melkein sain tehtyä yllätysvierailun mutta perhana kun tulivat itse yllättäen käymään ja näkivät pinnasängyn:))
      Onnea odottamiseen jokatapauksessa...kaikille odottajille:))

    • Tääonniintätä

      Varhaisultrassa selvisi, että kaksi sydäntähän siellä vatsassa pompottaa!

      On se vaan niin hassua ajatella että on mennyt nielaisemaan vauvanalun, mutta että vielä kaksi;)

      • Tuplaonni

        ONNEA!!! vaan oikein paljon sinulle kaksosten odotukseen. Nauti raskausajastasi!!!


      • Tääonniintätä
        Tuplaonni kirjoitti:

        ONNEA!!! vaan oikein paljon sinulle kaksosten odotukseen. Nauti raskausajastasi!!!

        Voimakas kuvotus on ollut riesana jo muutamia viikkoja, mutta muuten aika verratonta;)

        Voitko itse raskausaikana pitkään pahoin? Jouduitko hakemaan siihen apua?

        Mukavaa tupla arkea sinulle!


      • tuplaonni
        Tääonniintätä kirjoitti:

        Voimakas kuvotus on ollut riesana jo muutamia viikkoja, mutta muuten aika verratonta;)

        Voitko itse raskausaikana pitkään pahoin? Jouduitko hakemaan siihen apua?

        Mukavaa tupla arkea sinulle!

        Mulla ei ollu minkäänlaista pahoinvointia koko raskausaikana, multa puuttui kokonaan sellainen oire. Sen sijaan jossakin vaiheessa sitten alkoi tosi kova närästys, johon sitte sain ihan lääkkeenkin. En tiedä sitten oisko se sitte lisännyt sitä närästystä, kun jouduin lepäilee 2,5 kk:ta ennenaikaisuus uhan vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      280
      3143
    2. 202
      2888
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2474
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      222
      1944
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1378
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1221
    Aihe