Ruoste & takuu

Pölhö Kustaa

Hei mazda-veljet.

Ostin talvella mazda 6 -04 sportwagonin 1,8. Nyt huomasin autoani pestessä, että maali kuplii sekä peräpään rekisterikilven alapuolelta sekä vasemmasta takaovesta. Kivenhakkaamia tms kyseisissä kohdissa ole.

Kysyisinkin, korvaako takuu ? Miten asiassa kannattaa lähteä liikkeelle; keneen otan yhteyttä jne? Kiitos vastauksista,

9

2261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso takuuoppaasta

      Kyllä korvaa mikäli autosi on uudempi kuin 08/04, Mazdan maalitakuu kun on kolme vuotta.

      Takuuoppaassa kerrotaan kuinka toimia ja asiat, jotka eivät kuulu takuun piiriin.

      • ex masa kuski

        Juu, kyllä noi menee takuuseen. Mun ymmärtääkseni mazdan kutosen takuuta jatkettiin viiteen vuoteen koska maalit ei meinaa pysyä.

        Tarkista myös takalokasuojan kaaret ja helmat, ne on luultavasti ton ikäisessä jo paikkamaalattu, mutta jos ei niin ne ruostuu.

        Suurin ongelma korjauksien kanssa on värisävy, jota ei meinaa saada samaksi millään ilveellä. Laitoin omani 04 kutosen vaihtoon 140 tkm ajettuna ja kokonaan ympäri maalattuna. Muuten toiminut kuin junan vessa, ei mitään ongelmia.


      • Pölhö Kustaa
        ex masa kuski kirjoitti:

        Juu, kyllä noi menee takuuseen. Mun ymmärtääkseni mazdan kutosen takuuta jatkettiin viiteen vuoteen koska maalit ei meinaa pysyä.

        Tarkista myös takalokasuojan kaaret ja helmat, ne on luultavasti ton ikäisessä jo paikkamaalattu, mutta jos ei niin ne ruostuu.

        Suurin ongelma korjauksien kanssa on värisävy, jota ei meinaa saada samaksi millään ilveellä. Laitoin omani 04 kutosen vaihtoon 140 tkm ajettuna ja kokonaan ympäri maalattuna. Muuten toiminut kuin junan vessa, ei mitään ongelmia.

        Kiitoksia. Eiköhän tämä tästä etene. Harmittaa, koska muuten olen ollut erittäin tyytyväinen kaaraan.


      • make75

        Mulla meni juuri Mazda3 GT -03 helmoissa ilmeisesti kivenhakkaamista johtuneet ruosteen alut takuuseen, vaikka käsittääkseni varsinainen takuu oli jo umpeutunut. Samalla kun ruosteenalut korjattiin, asennettiin eteen roiskeläpät. Ei muuta kuin merkkiliikkeeseen näyttämään. Sen kummempia keskusteluja ei tarvittu. Palautui hetkeksi kadonnut usko Mazdaan merkkinä sekä liikkeenä. Kaikissa autoissa on vikoja, mutta ainakin tässä tapauksessa merkkiliike toimi mallikkaasti ja loppukäyttäjällä hyvä mieli.


    • Hirohito

      Mazdojen maalitakuuta on jetkettu 5v. asti näiden ruostumisongelmien vuoksi. Kuulin tämän maaahantuojan huollosta. Sain sieltä myös sijaisauton ilmaiseksi käyttööni korjausten ajaksi, joten rohkeasti korikorjaamon puheille vaan!!!

      • sijaisautoa

        vaikka yritin kuinka. Maahantuojan joku takuupäällikkö vaan ilmoitti, ettei sijaisauto kuulu takuun velvoitteisiin. Vittuilin kyllä varmuudenvuoksi oikein kunnolla.


      • Hirohito
        sijaisautoa kirjoitti:

        vaikka yritin kuinka. Maahantuojan joku takuupäällikkö vaan ilmoitti, ettei sijaisauto kuulu takuun velvoitteisiin. Vittuilin kyllä varmuudenvuoksi oikein kunnolla.

        Sijaisautoa vaan sanottiin, että Aviksen tiskin kautta sa ilmaisen sijaisuton. Kilometrejä sai tulla muistaakseni 100 tai 150km / päivä ja bensat piti maksaa itse. Näin Kaivokselassa kesällä ja alkusyksystä 2006. En edes ollut ostanut autoani ko. liikkeestä, tosoin kaikki huollot olin teettänyt siellä.


      • toinen ei
        Hirohito kirjoitti:

        Sijaisautoa vaan sanottiin, että Aviksen tiskin kautta sa ilmaisen sijaisuton. Kilometrejä sai tulla muistaakseni 100 tai 150km / päivä ja bensat piti maksaa itse. Näin Kaivokselassa kesällä ja alkusyksystä 2006. En edes ollut ostanut autoani ko. liikkeestä, tosoin kaikki huollot olin teettänyt siellä.

        Minä en saanut Kaivokselasta sijaisautoa takuukorjauksen ajaksi kun joskus kysyin. Näitä korjauksia on ollut jo useita enkä enää ole jaksanut edes kysyä.

        No, sen verran kallis paikka on, että pitäköön sijaisautonsa minä kun huollatan autoni halvemmassa paikassa !


      • Hirohito
        toinen ei kirjoitti:

        Minä en saanut Kaivokselasta sijaisautoa takuukorjauksen ajaksi kun joskus kysyin. Näitä korjauksia on ollut jo useita enkä enää ole jaksanut edes kysyä.

        No, sen verran kallis paikka on, että pitäköön sijaisautonsa minä kun huollatan autoni halvemmassa paikassa !

        Olisikohan niin, että pahimman buumin alettua, ovat joutuneet säästölinjalle tms. Meikä ei ole todellakaan "pukumies", joten ainakaan pärstäkertoimesta ei ole tapauksessani kyse... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe