Käsissä ihottumaa

raapija

Käsiini ilmestyy näppyjä, jotka ovat kuin vesirakkoja kun niitä puhkaisee. Yleensä näpyt ilmestyvät vain käsiin (välille ranne-sormenpäät). Näpyt ovat kutisevia, ja häviävät parin päivän päästä puhkaisemisesta. Voisivatko näpyt tulla jostakin ruoka-aineesta? Näppyjen kutinaa olen yrittänyt ehkäistä laittamalla käsiin rasvaa, mutta aina rasvauskaan ei auta.

6

1442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullaaaa

Mulla on sama ongelma. Luulen et se johtuu jostain pesuaineista. Mä oon laittanut siihen kortisonia, ja se kyllä vähän auttaa, mutta näpyt tulee kyl takasin. Saattaa johtua näistä helteistäkin, pitää ootella syksyä ja talvea jos ne sit häviis.

• Sign

..ekseeman ihmeelliseen maailmaan! Rakkulat siis puhkee ja kuivuu jatkaen kiertokulkuaan. Hommatkaa aika ihotautilääkärille. Hän voi sitten todeta jos kyseessäoleva tauti on iskenyt teihinkin. Suurimmalla osalla ekseema on ja pysyy, harvoilla paranee. Jos olette allergikkoja niin todennäköisyys saada iho-oireita on suurempi. Oireita voi myös helpottaa kortisonilla (ohentaa ihoa, toiset suosittelee minä en mutta jokainenhan päättää itse). Toivottavasti löydätte oman tapanne elää ihottuman kanssa!

• rapsun

Myös minulla kämmenet alkoivat oireilla pari vuotta sitten. Lapsuudesta lähtien olen ollut atoopikko ja allerginen astmakin lapsena todettiin. Siedätyshoitoa sain neljä vuotta ja vuosikymmeniä olen ollut jokseenkin oireeton. Sitten yhtäkkiä kämmenet vesikelloilla, kaamea kutina, kuivuminen ja kortisonirasvauksen jälkeen uudet vesikellot. Lääkäri kysyi olinko viime aikoina vaihtanut autoa? Olinhan minä...olin siis herkistynyt mustalle kumille, jota kuulemma suositaan autojen rateissa. Eikun vahvempi kortisonisalva kehiin ja nahkahanskat käteen autoa ajaessa. Se toimi aikansa. Käteni pysyivät kunnossa, kunnes nyt taas olen samassa jamassa. Tällä kertaa lääkäri passitti ihotautilääkärille, jonne nyt odottelen kutsua. Vaiva on inhottava. En tyydy oireiden poistamiseen. Tahdon tietää mikä ihottumani aiheuttaa, jotta tiedän mitä pitää välttää.

• pera_ko_

HIV mahdollinen.Aiheuttaako HIV myös ekseeman tapaista ihottumaa sormiin ja kämmeniin?

• eipä

tullut heti ensteks mieleen epäillä HIV:iä. Sukupuolitautien klinikalle siis mars. Lääkärillä sit esitän asiani "ninku mulla on tämmöstä ihottumaa kädessä, että josko tää ois sitä HIV:iä?"

• tosi hyvä
        eipä kirjoitti:

tullut heti ensteks mieleen epäillä HIV:iä. Sukupuolitautien klinikalle siis mars. Lääkärillä sit esitän asiani "ninku mulla on tämmöstä ihottumaa kädessä, että josko tää ois sitä HIV:iä?"

arvaus, mutta ei todellakaan hiv tullut minullekaan ekana mieleen. Ihottumalla on aina jokin syy ja vaikka syytä ei aina saada selville, toki sitä kannattaa yrittää selvittää. Olkoon sitten vaikka HIV..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe