Käsissä ihottumaa

raapija

Käsiini ilmestyy näppyjä, jotka ovat kuin vesirakkoja kun niitä puhkaisee. Yleensä näpyt ilmestyvät vain käsiin (välille ranne-sormenpäät). Näpyt ovat kutisevia, ja häviävät parin päivän päästä puhkaisemisesta. Voisivatko näpyt tulla jostakin ruoka-aineesta? Näppyjen kutinaa olen yrittänyt ehkäistä laittamalla käsiin rasvaa, mutta aina rasvauskaan ei auta.

6

1481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullaaaa

Mulla on sama ongelma. Luulen et se johtuu jostain pesuaineista. Mä oon laittanut siihen kortisonia, ja se kyllä vähän auttaa, mutta näpyt tulee kyl takasin. Saattaa johtua näistä helteistäkin, pitää ootella syksyä ja talvea jos ne sit häviis.

• Sign

..ekseeman ihmeelliseen maailmaan! Rakkulat siis puhkee ja kuivuu jatkaen kiertokulkuaan. Hommatkaa aika ihotautilääkärille. Hän voi sitten todeta jos kyseessäoleva tauti on iskenyt teihinkin. Suurimmalla osalla ekseema on ja pysyy, harvoilla paranee. Jos olette allergikkoja niin todennäköisyys saada iho-oireita on suurempi. Oireita voi myös helpottaa kortisonilla (ohentaa ihoa, toiset suosittelee minä en mutta jokainenhan päättää itse). Toivottavasti löydätte oman tapanne elää ihottuman kanssa!

• rapsun

Myös minulla kämmenet alkoivat oireilla pari vuotta sitten. Lapsuudesta lähtien olen ollut atoopikko ja allerginen astmakin lapsena todettiin. Siedätyshoitoa sain neljä vuotta ja vuosikymmeniä olen ollut jokseenkin oireeton. Sitten yhtäkkiä kämmenet vesikelloilla, kaamea kutina, kuivuminen ja kortisonirasvauksen jälkeen uudet vesikellot. Lääkäri kysyi olinko viime aikoina vaihtanut autoa? Olinhan minä...olin siis herkistynyt mustalle kumille, jota kuulemma suositaan autojen rateissa. Eikun vahvempi kortisonisalva kehiin ja nahkahanskat käteen autoa ajaessa. Se toimi aikansa. Käteni pysyivät kunnossa, kunnes nyt taas olen samassa jamassa. Tällä kertaa lääkäri passitti ihotautilääkärille, jonne nyt odottelen kutsua. Vaiva on inhottava. En tyydy oireiden poistamiseen. Tahdon tietää mikä ihottumani aiheuttaa, jotta tiedän mitä pitää välttää.

• pera_ko_

HIV mahdollinen.Aiheuttaako HIV myös ekseeman tapaista ihottumaa sormiin ja kämmeniin?

• eipä

tullut heti ensteks mieleen epäillä HIV:iä. Sukupuolitautien klinikalle siis mars. Lääkärillä sit esitän asiani "ninku mulla on tämmöstä ihottumaa kädessä, että josko tää ois sitä HIV:iä?"

• tosi hyvä
        eipä kirjoitti:

tullut heti ensteks mieleen epäillä HIV:iä. Sukupuolitautien klinikalle siis mars. Lääkärillä sit esitän asiani "ninku mulla on tämmöstä ihottumaa kädessä, että josko tää ois sitä HIV:iä?"

arvaus, mutta ei todellakaan hiv tullut minullekaan ekana mieleen. Ihottumalla on aina jokin syy ja vaikka syytä ei aina saada selville, toki sitä kannattaa yrittää selvittää. Olkoon sitten vaikka HIV..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6259
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4839
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      100
      3101
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2932
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2165
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1546
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1111
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1110
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1036
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      804
    Aihe