Onko kellään kokemusta??

Miukkelis

Kysynpä nyt täältäkin, kun en tuolta toisaalta saanut oikein mitään vastauksia. Meillä herra 4 kk tekee hampaitaan ja on koko ajan todella kärttyinen, kuolaa, itkee kipuaan, jne. Etsin netistä tietoa hampaiden tulemisesta ja törmäsin lapsille tarkoitettuihin, parantaviin meripihkakoruihin. Nytpä kysymys onkin, että onko kellään kokemusta tuollaisista koruista?

Tässä vielä linkki niiden korujen sivuille: http://www.perhelahjat.fi/amberbaby/index.html

14

1908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti06

Et ehkä haluaisi tällaisia vastauksia.. Minulla ei ole kokemusta, mutta pidän moisia täysin huuhaana. Kautta aikojen on uskottu kaikenmaailman korujen ym. poppakonstien parantavan jos jonkinlaista sairautta, vammaa jne. Jotkut ovat jopa menneet niin pitkälle, että ovat luopuneet lääkkeistään ja lopputulosta ei paljon tarvi arvailla. Lisäksi tuollainen koru aiheuttaa lapselle suuren tukehtumisvaaran, jos jostakin syystä aukeaa ja helmi/helmet pääsevät irtoamaan.

• kyllästynyt........

''''''

• Miukkelis

Pakko kysyä, että luitko noita sivuja? Siellä on nimenomaan tukehtumisvaarasta se, että helmet on hyvin pieniä. Eikä kai kukaan pidäkään lapsilla koruja yöllä tai kun ne on muuten vahtimatta?

Voi olla, että on huuhaata, mutta pakko oli googlella selvitellä asiaa ja jutut ainakin tuosta haposta on ihan totta. Se on sitten eri asia, että onko hapolla oikeasti vaikutusta paranemiseen vai ei. Siksipä kyselinkin kokemuksia.

• nuo korut
        Miukkelis kirjoitti:

Pakko kysyä, että luitko noita sivuja? Siellä on nimenomaan tukehtumisvaarasta se, että helmet on hyvin pieniä. Eikä kai kukaan pidäkään lapsilla koruja yöllä tai kun ne on muuten vahtimatta?

Voi olla, että on huuhaata, mutta pakko oli googlella selvitellä asiaa ja jutut ainakin tuosta haposta on ihan totta. Se on sitten eri asia, että onko hapolla oikeasti vaikutusta paranemiseen vai ei. Siksipä kyselinkin kokemuksia.

olisivat ratkaisu ongelmaan, olisi niiden teho valjastettu jo lääketieteen käyttöön. Täyttä huuhaata, mutta varmasti uppoaa johonkin.

• Josa79
        nuo korut kirjoitti:

olisivat ratkaisu ongelmaan, olisi niiden teho valjastettu jo lääketieteen käyttöön. Täyttä huuhaata, mutta varmasti uppoaa johonkin.

Mutta onhan sukkiinihapon ja meripihkan voimat valjastettu jo lääketieteenkin käyttöön. Monissa lääkkeissä käytetään sukkiinihappoa, kuten tuolla sivulla sanottiin. Piti oikein ottaa Pharmaca Fennica käteen ja tarkistaa: kyllä esim. Clavurion -antibiootissa on sukiinihappoa.

• Miukkelis
        Josa79 kirjoitti:

Mutta onhan sukkiinihapon ja meripihkan voimat valjastettu jo lääketieteenkin käyttöön. Monissa lääkkeissä käytetään sukkiinihappoa, kuten tuolla sivulla sanottiin. Piti oikein ottaa Pharmaca Fennica käteen ja tarkistaa: kyllä esim. Clavurion -antibiootissa on sukiinihappoa.

No tätä minäkin katselin ja noita Prinsin tippoja myöskin... Ehkä mä olen myös tarpeeksi hörhö kokeilemaan noita koruja. Eipä se mitään ota jos ei annakaan. ;)

• kovat_
        Miukkelis kirjoitti:

No tätä minäkin katselin ja noita Prinsin tippoja myöskin... Ehkä mä olen myös tarpeeksi hörhö kokeilemaan noita koruja. Eipä se mitään ota jos ei annakaan. ;)

meripihkapallerot mitään happoa eritä.

• Miukkelis
        kovat_ kirjoitti:

meripihkapallerot mitään happoa eritä.

Sori, uskon ennemmin wikipediaa kuin sinua. http://en.wikipedia.org/wiki/Amber

Musta alkaa tulla varsinainen meripihka-asiantuntija kun alkoi asia kiinnostaa...

• vaan.
        Miukkelis kirjoitti:

Sori, uskon ennemmin wikipediaa kuin sinua. http://en.wikipedia.org/wiki/Amber

Musta alkaa tulla varsinainen meripihka-asiantuntija kun alkoi asia kiinnostaa...

Se, että pidät luotettavana tietolähteenä nettitietosanakirjaa, johon kuka tahansa voi lisätä tekstiä, kertoo aika paljon sinusta. No, ei kai noista huuhaarojuista haittaakaan ole.

• ::jansku::
        vaan. kirjoitti:

Se, että pidät luotettavana tietolähteenä nettitietosanakirjaa, johon kuka tahansa voi lisätä tekstiä, kertoo aika paljon sinusta. No, ei kai noista huuhaarojuista haittaakaan ole.

Menee OT:ksi, mutta wikipediä on turha kritisoida etteikö se olisi luotettava. Toisaalta: jos sinä tiedät asian paremmin, niin etkö jakaisi asian meidän kanssa, jotka emme tiedä ja kävisit kirjoittamassa sen wikipediaan? Näin muutkin saisivat nauttia sinun tiedoistasi.

• Miukkelis
        vaan. kirjoitti:

Uskon Wikipediaan aika varauksettomasti. Jos siellä on sun mielestäsi asiavirheitä esim. tuon meripihkan suhteen, niin käy ihmeessä korjaamassa ne! Ja sori vaan, mutta ennemmin uskon Wikipediaa kuin Suomi24 -palstalaista tässä asiassa. :D

• vasten

voi antaa panadolin jos vaikuttaa lapsonen kovin kiukkuiselta jotta saa yönsä nukuttua rauhassa. Päivällä on hyviä ne jääkaapissa viilennettävät purulelut.

• Miukkeli

Panadolia on annettu suppona, nestemäisenä annettuna lapsi sylkee kaiken pihalle. Mutta pointti onkin juuri siinä, että en todellakaan haluaisi noin pienen vauvan elimistöä häiritä jatkuvalla kipulääkityksellä... Mutta en tietenkään halua että vauva kärsii... Nääh. Vaikea dilemma. Googlasin lisätietoja noista koruista ja ainakin tosiaan ulkomailla moni niitä kehuu. Olkoon kuinka "hörhöä" tahansa, niin ehkä niitä kannattaa kokeilla. Tuskin siinä mitään menettääkään...

• Josa79

Mä olin aikoinaan Sveitsissä aupairina ja mun perheen äiti oli vähän sellainen hörhö. Niitten kaikilla muksuilla oli tommoiset meripihkakorut ja ainakin tämä äiti ja hänen ystävänsä vannoivat niiden nimeen. En tiedä toimiko ne vai ei, mutta heidän lapset oli tosi harvoin kipeänä. Mutta se saattoi kyllä johtua siitäkin että ne ei olleet ollenkaan päiväkodissa... Mene ja tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5583
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4870
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4134
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3382
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2829
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      56
      2617
    Aihe