Hyvä Terveys lehden muistaakseni heinäkuun numerossa oli pieni juttu, joka tuli luettua useampaan kertaan. Jutussa mainittiin, että Australiassa on kehitteillä keliakiaan rokote. Kehittely olisi varsin pitkällä: kahden vuoden kuluttua olisi valmista. Ensin rokotetaan sairastuneet ja vielä lisäksi lähisukulaiset. Onko muilla tarkempaa tietoa asiasta?
Keliakiaan rokote?
4
1144
Vastaukset
- miekin
muistan lukeneeni tuon jutun. Tuossa lisätietoa englanniksi:
http://www.nexpep.com.au/nex/default.asp?pn=thescience
Eli tiivistettynä Australiassa todellakin kehitteillä rokote. Ensimmäisen vaiheen kliiniset kokeet (ihmisillä) ovat alkamassa v. 2008.
Toivotaan parasta! - myös Suomessa
Keliakia pilleri testiin etsitään vapaaehtoisia koehenkilöitä Tampereen seudulta.
- Haluaa Syödä Kaikkea
Hei
onko kukaan kuullut, josko rokote olisi jossakin vaiheessa saatavilla? Tässähän on mennyt aikaa jo kolmatta vuotta, joten aikaa on mennyt.- KuGlux
mutta täällä on joku ketju aiheesta:
http://www.glu.fi/keskustelu/aihe/L%E4%E4ke keliakiaan/206/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781012
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm86798J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119734
- 59727
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante112577- 47560
- 18528
- 41498