mulle taas tuli lääkkeestä

ihan pöllö olo

Minä kokeilin kesän alussa kaksi päivää sitä consertaa ja tuntui olo ihan pöllöltä. Piti ottaa oikein sairaspäivä töistä. Miksikähän niin? Ajattelin kyllä, että kun olen menettänyt kyvyn käyttää alkoholia normaalisti niin se koskee kaikkea kemiaa joka vähääkän siihen suuntaan. Eli oon ollut jo aika monta vuotta raittiina jo.

Pitäs kait vielä kokeilla sitä lääkettä. Jos ne oireet oli vain työstressiä, kun oli sillon sellainen hetki. Esim. kaikki allergialääkeet, oli ne lapsille tai aikuisille tarkoitettuja, laittavat mut ihan pihalle, siis vievät voimat ja olen vain unelias, vaikka olisi kuin ilman kolmoa oleva allergialääke.

Uniogelmissa en edes voi ajatellakaan unilääkketä tai nukahtamislääkkeitä, kun pari päivää sit ihan unessa menee: kokemusta on.

Uniongelmiin olenkin löytänyt tosi hyvän keinon: nikkenin unijärjestelmä, eli magneettipeitto,- patja ja tyyny.

4

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna aikaa

Minulla oli käytön alussa tukalia sivuvaikutuksia: pahoinvointi, päänsärky, "aamupöhnä", väsymys jne. Nuo kesti jonkin aikaa ja meinasin lopettaa koko lääkeen. Jatkoin onneksi ja myöhemmin huomasin, että nuo em. jutut hävisivät ja aloin huomaamaan kaikenlaisia hyviä asioita, mitä lääke toi elämääni.

Aiempi annos menetti ajan mittaan tehonsa ja annos tuplattiin nyt. Nyt olen viikon verran taas kärsinyt kuvotuksesta yms, mutta uskoisin sen loppuvan melko pian.

Kaikille sivuvaikutuksia ei tule, mutta jos sinulle tulee, niin pidä vaan pää kylmänä ja jatka lääkkeiden ottamista. Kyllä se ajan kanssa helpottaa! Minkälainen annos sinulla on? Voisitko pienentää sitä ja sitten pikkuhiljaa nostaa?

• Concerta alkuvaiheessa 18mg teki minusta zombien, että rauhoitti niin paljon...ETTÄ TUNTUI PÄÄSSÄ JA KOKO KROPASSA. Se kesti n. pari viikkoa, joten yritä kestää... yleensä silloin lääkepitoisuus tasoittuu plasmassa, joten silloin saadaan se terapeuttinen vaikutus. Lääkkeen ei ole tarkoitus tehdä kenestäkään zombieta. Usein joskus henkilö ei itse huomaa vaikutusta, mutta ympärillä olevat ihmiset huomaavat. Alussa itselläni oli uniongelmia, päänsärkyä ja ruokahaluttomuutta.
      Ensimmäisinä päivinä silloin olin onnellinen, että kykenin istumaan paikallani myös seurakunnassa.
      Jotkut ADHD-henkilöt eivät hyödy lääkkeistä tai hyöty on vähäistä. Itselläni Concerta 90mg/Ritalin 20mg 3 kertaa päivässä vain lieventää oireistoani, joten nyt on yhdistelmähoitona Concerta/Ritalin/Strattera.
      Uskon, että voin myöhemmin kertoa muillekin yhdistelmähoidosta, että ehkä Strattera-Concerta -yhdistelmällä voi saavuttaa paremman hoitotehon.
      Maailmalla on lääke kauppanimellä Focalin, joka on dekstroamfetamiinin ja metyylifenidaatin yhdistelmä.

• farmaseutinpuolikas

"Maailmalla on lääke kauppanimellä Focalin, joka on dekstroamfetamiinin ja metyylifenidaatin yhdistelmä"

Ei pidä paikkaansa! Siinä ei ole amfetamiinia vaan metyylifenidaatti on ns. puhtaammassa muodossa (dekstrometyylifenidaatti).

• farmaseutinpuolikas kirjoitti:

"Maailmalla on lääke kauppanimellä Focalin, joka on dekstroamfetamiinin ja metyylifenidaatin yhdistelmä"

Ei pidä paikkaansa! Siinä ei ole amfetamiinia vaan metyylifenidaatti on ns. puhtaammassa muodossa (dekstrometyylifenidaatti).

Taisin joskus ymmärtää väärin, sillä muuten en ole kemiaa opiskellut. Viiden vuoden koulu on vähän...
        Olen menossa taas jatkamaan iltalukiota syyskuussa. :D Neljästi jo koulu jäänyt kesken, hemmetti.. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      99
      4513
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3880
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3240
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2932
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2422
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2156
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1809
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1735
    Aihe