Mitähän määritelmää tästä voisi käyttää:
viinan käyttö satunnaiseti - eli 2-3 kertaa vuodessa mutta
joka kertaa johtaa jonkinlaiseen möhlintään
kun juo yhdenkin siiderin hallinta/kontrolli pettää 100%
koskaan ei juonut vaput juhannukset joulut eikä muut ns pakolliset /
käyttö aina hetken mielijohteesta
ympäristö ei pidä tästä käytöksestä enkä itsekään
se on ihan käsittämätöntä ettei voi juoda yhtä pulloa siideriä/kaljaa ilman että menee 1-3 päivää samaan syssyyn
ja joka kerta on päättänyt, että ei jatku
Mikä määritelmä?
7
820
Vastaukset
- *TOTUUS*
Tavallista tyhmempi umpiluupää reppana,joka ei vaan osaa ottaa. Eikä tajua, ETTEI viina SOVI.
- nimeä
Monta nimeä rakkaalla lapsella:
- alcoholismus episodicus
- dipsomania
- tuurijuoppous
- kausijuoppous
- puuskajuoppous
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=alcoholismus episodicus
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=dipsomania
t. logiikka - ...........................
Väittäisin että olet ahdistunut tms. ja toi viinanottaminen sitten purkaa sitä. Vähän kuin kireään ilmapalloon tarvitaan vain yksi pieni reikä ja siitähän se poksahtaa välittömästi.
Mites muu elämä?
Parisuhde?
Seksi?
Työ?
Muut? - totuus lienee:
olet alkoholisti? Tutki kirjallisuudesta alkoholismin tunnusmerkkejä ja vertaa omiin kokemuksiisi.
- sama............
Voinhan olla alkokin, mutta kun olen juonut tosi harvoin - 3-5 kuukauteen en mitään ja on ollut tosipitkiä totaalisia taukoja - ei mistään erityisestä syystä - en vain ole ottanut about
1-2 vuotta.
- ihan sama
ensin yksi olut, sitten toinen ja sitten viskipullo. Kaikki juodaan mitä pääkestää ehkä tunnissa!. Sitten alkaa järjetön sekoilu ja tappelu, munat heiluu, nyrkit heiluu....ihan käsittämätöntä.
Kaveri on muuten tosi hiljainen, reilu ja mukava.
Ei vaan viina sovi!
Sillä on molemmat vanhemmat alkoholisteja, ja sen on kasvattanut sen mummu.
Veikkaan, että lapsuuden ahdistusta ja sitten on muutenkin geenit kunnossa alkoholisitin uralle!
Sitä morkkiksen määrää kun se on juonut ja sohlannut....niin huh huh!! - naisalkoholisti
Sama vika rahikaisella. Otin tosi harvoin viinaa, raittiit kaudet kestivät 4-6 kk ja sitten se lähti yhdestä tai kahdesta kaljasta ja tuli monen päivän putki, joskus jopa viikon. Aina tuli sössittyä jotain. Viikonloput meni pitkiksi enkä päässyt töihin, lopulta tuli työpaikalta hoitoonohjaus ja minä olin kitkeränä; enhän minä nyt mikään alkoholisti ole kun juon vain kerran pari vuodessa.
Vietin neljä viikkoa Kalliolan Klinikalla ja aloin oivaltaa asioita; viina ei sovi minulle, olen jollain lailla "allerginen" sille. Kun en osaa ottaa, niin en osaa, parempi olla kokonaan ilman. OLEN ALKOHOLISTI. Nyt yhdeksän vuotta raittiina päivän kerrallaan AA-ohjelman tuella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804802Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983055Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p292873Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351077Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861039Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774