Turbossako

vikaa

Minulla on VW Passat 1.9 tdi vm 02 aj 280 tkm. Nyt auto on alkanut pölläyttämään savua käynnistettäessä ja kovemmassa kiihdytyksessä tiputtaa yht´äkkiä tehoja. Kulkee tasaisella mutta hyytyy täysin ylämäkeen. Sitten kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan, niin auto toimii normaalisti seuraavaan kovempaan kiihdytykseen asti. Onkohan vika turbossa vai missä?

12

5283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtteri...

      ahtovuoto, oireista päätellen.

      Kannattaisi tehdä painetesti.

    • ohjauksessa

      Todennäköisesti ongelmia on jossain sähköohjauksessa. Muutenhan auto ei palautuisi pysäytyksen jälkeen.

      Starttipöllähdys on joko ohjaus tai puutteellinen esilämmitys.

      Jos oireilu olisi jatkuvaa niin ongelma voisi olla palanut pakoventiili.

    • myös että

      ahtoputkistossa on reikä/halkeama/huono liitos

    • Putsaa/vaihda

      Vaihda tai putsaa ilmamäärämittari... voi johtua myös siitä.

    • Autossa

      Kun kiihdytän kovasti moottorin oranssi merkkivalo saattaa syttyä ja tehot häviää. Turbon johdinsiivet (ne jotka säätää ahtopainetta) takertelee. Ajattelin huollattaa johdinsiivet ja tarvittaessa koko turbon.

    • Noiden kanssa tekemisissä

      Ilmamassamittari siellä kumpailee,ilmanputsarin jälkeen letkussa. Volkkarin tyyppivika

      • siipinen

        turbo rikki.. mulla teki 110hv passat samaa ja turbo piti vaihtaa.. siivet jumii eikä laske ahtoja pois (ahdot nousee 3.0 bar) ja "varatila" tulee käyttöön kovan kiihdytyksen jälkeen.. kallis remppa ja tehot "tippuu" vakioon kun ei enää ahda kolmea kiloa..


    • volkkarissa

      jos moottorin ohjauksen merkkivalo syttyy hyytymis tilanteessa, todennäköisesti silloin ahtopaineen yläraja ylittynyt. Moottorin ohjaus menee hätäkäytölle joka kuittaatuu pois sammutettaessa auto.Tämä johtuu ahtimen johdinsiipien jumittumisesta mikä aiheuttaa liian suuren ahtopaineen.Ei ole muuta keinoa kuin huollattaa turbo, Kuopiossa Finturbo tekee näitä korjauksia.

    • heh, heh

      vga:ssa eli volswagen/audi yhtiön paskoissa moottoreissa!!!!!!!!!!!!

    • huh7

      Morjesta mulla on kans kyseinen auto vw passat 1.9tdi 2002 130 hv.
      Mikä on kun hirvee suhina kuulu kun lähtee ajamaan ja ei kiihdy normaallisti ja nyki vähän.
      Ahtovuoto selvästi mutta miten korjailemaan.

      • äksbertti

        Nyt täytyis pyllistää kone huoneeseen jos noin suhisee?


    • haf6

      miten olette testanneet ahto vuodon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe