onko mulla mitään mahiksia?

restonomiksi..

Moikka!
Onko amk:hon pääsykoetta, vai millä metodeilla sinne valitaan? kirjotin lukiosta huonot paperit, joten jääkö vaan haaveeksi pääseminen??
:`(

4

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuules nyt

sulla ei oo mahiksia ees apukouluun jos et ota ite selvää vaan tuut tänne itkemään. Nyt googlettamaan, siinä ei lukion lappuja kysellä.

• pääsykoe,jonne

kutsutaan alkupojojen perusteella(työkokemus koulumenetys) . Jos sulla on tosi huonot paperit,niin hae vähemmän suosittuun amk::hon, jolloin pääsykokeeseen pääseminen ja muutenkin sisäänpääseminen helpottuu.

vieraile
      koulutusnetti.fi-sivustolla ja ammattikorkeakoulujen sivustoilla

Vastasin kyllä aika mutu-tuntumalta,joten saa kylläkorjalta.

Kannattaa muuten kirjoittaa tän palstan hakuun restonomien työtilanne ! http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=restonomien ty%F6tilanne

• Sirkkuli_

Tottakai voit hakea ammattikorkeakouluun, mutta mieleen tulee että jos nyt on opiskelumotivaatiota enemmän kuin lukioaikana, hae yliopistoon! Sinne otetaan opiskelijoita myös pelkän pääsykokeen perusteella, jolloin lukioarvosanoilla ei ole mitään merkitystä. Eli kun luet pääsykokeeseen hyvin ja todella osaat asiasi, voit päästä sisään!

Tottakai ammattikorkeakouluun voit siis hakea, mutta monille paikkakunnille/koulutusohjelmiin on todella vaikea päästä vaikka olisi todella hyvät paperit lukiosta.

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan alan, kouluttautuminen kun ei koskaan ole turhaa.

• äänipiiri

Nyt oli toinen kerta kun hain AMK:hon ja ovi on edelleen kiinni, niin olin jo aiemmin ajatellut yliopistoa, oli lähellä etten jo viime keväänä tilannut hakupapereita. Jotenkin kyllä hassua pitää sitä "vara-suunnitelmana", tavallisestihan se on toisin päin! (Eli mennään AMK:hon jos ei yliopistoon päässyt) Lukiosta kirjotin paperit jotka ei kelpaaa edes vessapaperiksi, josta on suoraa seurausta se, että olen vieläkin ilman koulupaikkaa. Alalle jota olen ajatellut otetaan enintään puolet valintakokeessa parhaiten pärjänneistä eikä hakutilastojen perusteella ei ole niitä vaikeimmin sisään päästäviä aloja... Siinä tosiaan olisi mun sauma, mutta ainakin omalta osaltanit vaatisi sitten enemmän valintakokeeseen lukemista kuin koko lukioni aikana (ei siis tullut hirveästi luetta, josta todistus hyvä todiste).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe