Keuhkolääkäri kertoi, että lääkitystä tulisi uudelleen harkita ja ehdotti lääkkeeksi Spirivaa. Sairautena minulla on kosteusvauriomikrobiastma, ammattitauti. Mikäli lääkitys vaihtuu tähän Spirivaan, hyväksyttäneenkö se tuon astmankin hoitoon? Onko kenelläkään kokemusta siitä, että olisi tuo ammattitautiastma ja lääkkeenä Spiriva? Voiko rinnalla olla myös astmalääkkeet, vai miten lääkitys on järjestetty?
Spiriva
7
6496
Vastaukset
- pikku Myy
Minulla on samanlainen diagnosi todettuna ja Spiriva lääkityksenä, muitten astmalääkkeitten rinnalla.
Se sopii kyllä esim. Budesonidin kanssa tai vastaavan hoitavan lääkkeen kanssa. Lääkärit ovat eri mieltä siitä, mitkä avaavat lääkkeet sopivat käyttää samaan aikaan. Minulla on kuitenkin yleensä: Spiriva, Symbicort Forte ja vielä Atrovent ECO j.n.e.
Sitä ei pitäisi ottaa samaan aikaan, kun ottaa sumuttimella nestemmäisiä lääkkeitä. Silloin sitä jätetään väliaikaisesti pois.
Nämä ovat ne ohjeet, mitkä minä olen saanut omalta lääkäriltä, ja jokainen tapaus on erilainen. Tämä vain esimerkkinä.- Spirivankin?
ja miten kallis tuo lääke on? Minulla on nyt Symbicort ja paljon muita lääkkeitä, joten kustannukset on nyt jo 200-300 euroa kk, nämä maksaa vakuutus, sitten tulee päälle ne lääkkeet jotka maksan itse. Spiriva siis sopisi Symbicortin kanssa, entä Erdopect, Teofyllin, Singulair, Zolt/Somac, Panacod ???
Keuhkolääkäri kertoi, että Spiriva toimii tuon liman kanssa ihan toisin kuin Erdopect... Teofyllinin tehoon hän ei luottanut ollenkaan, ... Mutta oma keuhkolääkäri miettineen tätä kanssani kunhan tapaamme. - pikku Myy
Spirivankin? kirjoitti:
ja miten kallis tuo lääke on? Minulla on nyt Symbicort ja paljon muita lääkkeitä, joten kustannukset on nyt jo 200-300 euroa kk, nämä maksaa vakuutus, sitten tulee päälle ne lääkkeet jotka maksan itse. Spiriva siis sopisi Symbicortin kanssa, entä Erdopect, Teofyllin, Singulair, Zolt/Somac, Panacod ???
Keuhkolääkäri kertoi, että Spiriva toimii tuon liman kanssa ihan toisin kuin Erdopect... Teofyllinin tehoon hän ei luottanut ollenkaan, ... Mutta oma keuhkolääkäri miettineen tätä kanssani kunhan tapaamme.Joo, vakuutusyhtiö korvaa kyllä sitä Spirivaa. On olemassa kaksi erilaista pakkausta. Aloituspakkaus, jossa on ihalaattori ja 30 annosta, maksaa noin 62 €. Minulla on nyt semmoinen kotona, koska vuoden välein pitää hankkia uusi inhalaattori. En muista sen toisen pakkauksen hintaa.
En osaa sanoa miten se vaikuttaa niiten muitten lääkkeitten kanssa. Jotkut lääkärit eivät edes halua että potilas samaan aikaan käyttää sekä Spirivaa että muita avaavia astmalääkkeitä, joten aina löytyy sitten esteitä/mahdollisuuksia riippuen siitä keneltä kysyy.
Harvemmin minulla on Spirivan jälkeen ollut ongelmia liman kanssa. - pikku Myy
pikku Myy kirjoitti:
Joo, vakuutusyhtiö korvaa kyllä sitä Spirivaa. On olemassa kaksi erilaista pakkausta. Aloituspakkaus, jossa on ihalaattori ja 30 annosta, maksaa noin 62 €. Minulla on nyt semmoinen kotona, koska vuoden välein pitää hankkia uusi inhalaattori. En muista sen toisen pakkauksen hintaa.
En osaa sanoa miten se vaikuttaa niiten muitten lääkkeitten kanssa. Jotkut lääkärit eivät edes halua että potilas samaan aikaan käyttää sekä Spirivaa että muita avaavia astmalääkkeitä, joten aina löytyy sitten esteitä/mahdollisuuksia riippuen siitä keneltä kysyy.
Harvemmin minulla on Spirivan jälkeen ollut ongelmia liman kanssa.Moniko astmaatikko käyttää Spirivaa? Onko se yleistä? En ole edes tullut ajatelleeksi, että se ei ole "varsinainen" astmalääke, vai onko kuitenkin?
- siskolla...
pikku Myy kirjoitti:
Moniko astmaatikko käyttää Spirivaa? Onko se yleistä? En ole edes tullut ajatelleeksi, että se ei ole "varsinainen" astmalääke, vai onko kuitenkin?
Siskolla on astma ja copd. Asuu homeisessa (mielenterveys) potilaiden asuntolassa.
Käyttää spirivaa.
On tullut tauti kuulemma tupakoinnista. Talossa karmeita vesivuotoja ja mäkään en voi mennä sinne sisälle. Että näin... - mimmi24
siskolla... kirjoitti:
Siskolla on astma ja copd. Asuu homeisessa (mielenterveys) potilaiden asuntolassa.
Käyttää spirivaa.
On tullut tauti kuulemma tupakoinnista. Talossa karmeita vesivuotoja ja mäkään en voi mennä sinne sisälle. Että näin...mulla on kohta vuoden ollu astma ja nyt otettiin spiriva käyttöön, koska jatkuvaa hengenahdistusta on! muuten menee seretide, flixotide, ja ventoline..sit myös singulair, nasofan ja aerius! atroventtiäkin on..ei oo helppoo ei..mut näillä mennään :)
- kaarina
mimmi24 kirjoitti:
mulla on kohta vuoden ollu astma ja nyt otettiin spiriva käyttöön, koska jatkuvaa hengenahdistusta on! muuten menee seretide, flixotide, ja ventoline..sit myös singulair, nasofan ja aerius! atroventtiäkin on..ei oo helppoo ei..mut näillä mennään :)
Minulla todettiin jo v-96 kosteusvaurioiden aiheuttama astma ja allergia hajusteille.
Sain joitakin vuosia sitten Spirivan lääkkeeksi, koska muut avaavat lääkkeet eivät sopineet minulle. Ne aiheuttivat sydämen tykytystä ja nopeaa pulssia. Rytmihäiriöitä, kammio ja eteisperäisiä.
Spiriva ei tätä tee. Se on erilainen. Alussa pahin oire oli virtsateiden kuumotus ja kipeytyminen. Virtsaongelmat. Pakko oli jatkaa kun oli ainut lääke joka sopi minulle. Nyt nämä oireet ovat hävinneet. Olen tyytyväinen Spirivaan. Voin hyvin ja vaikutus kestää pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100