Voiko ns. ystävyyssuhde muuttua rakkaudeksi ja intohimoiseksi? Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Mulla tilanne sellanen, että ollaan miehen kanssa tunnettu toisemme n. puoli vuotta, tapailtu silloin tällöin ihan kaveri mielessä. Viime kerralla sitten suutelimme ja halailimme, molemmilla oli mukavaa.
Minua vaan häiritsee tämä uusi ulottuvuus "suhteessamme", voiko suuria tunteita tulla jos niitä ei ole herännyt ihan alussa? Toki toivon, että näin voisi käydä, olemmehan molemmat sinkkuja.
Ja tämähän pilaa ystävyyssuhteemmekin jos käy huonosti..
Kertokaahan kokemuksistanne!? :)
Ystävyydestä rakkaudeksi?
3
843
Vastaukset
- Netta_71
Kyllä voi.
Itselläni on kokemusta 5 vuoden ystävyyden muuttumisesta huumaavaksi rakkaudeksi ja vakavaksi ihmissuhteeksi yhteisen tulevaisuuden kanssa. Tässä tapauksessa molemminpuolinen ihastus syttyi ensisilmäyksellä, mutta olosuhteet olivat niin hankalat, että minun piti jos jollakin verukkeella hankkiutua edes ystäväksi/tuttavaksi hänen kanssaan. Tapasimme työn merkeissä. Ihastukseni kohde oli tuolloin varattu ja ihan onnellinen suhteessaan. Vasta noin 2 vuoden päästä hänen ja naisystävän tiet erosivat, eikä suhteemme suinkaan alkanut siitä, päinvastoin, meidänkin yhteydenpitoomme tuli pitkä tauko. Hän ei ollut tutustuessamme avoin millekään enemmälle, vaikka aistin, että hän minusta pitikin, oli ihastunutkin.
Oli mahdollista tehdä "tikusta asiaa", koska hän oli minuun nähden ns. asiantuntijan asemassa. Näin sitten jatkui. Välillä sähköposti kulki tiiviisti, välillä oli vuodenkin tauko. Kuitenkin tunteet minun puoleltani vain kuumenivat koko ajan ja hänkin kuumeisesti tahollaan oli pohtinut asiaa.
Tämä mies on läheisin ystäväni. Suhteemme on mitä syvintä ystävyyttä, sen perustana on ystävyys. Viihdymme toistemme seurassa. Mutta koko ajan alusta asti on ollut vahva eroottinen lataus välillämme, smaoin voimakkaan romanttisia tunteita, vaikka itse pidin itseäni ennen maailman epäromanttisimpana ihmisenä (toki tämä oli välillä pantava syrjään, mutta ei se mihinkään tietenkään kadonnut).
Tämä on minun kokemukseni. Sanoisin neuvoksi, että sydän tietää, ennemmin tai myöhemmin, onko hän se. Ei kannata tehdä kompromissia, mutta on aina hyvä edetä ystävänä, koska jos suhde ei kehity toivomaasi suuntaan, et ainakaan menetä hyvää ystävää. Jos hän ei halua olla ystäväsi jollakin muotoa, ei hän sinusta ollut kokonaisvaltaisen kiinnostunutkaan. - Nette_71
Kyllä voi.
Itselläni on kokemusta 5 vuoden ystävyyden muuttumisesta huumaavaksi rakkaudeksi ja vakavaksi ihmissuhteeksi yhteisen tulevaisuuden kanssa. Tässä tapauksessa molemminpuolinen ihastus syttyi ensisilmäyksellä, mutta olosuhteet olivat niin hankalat, että minun piti jos jollakin verukkeella hankkiutua edes ystäväksi/tuttavaksi hänen kanssaan. Tapasimme työn merkeissä. Ihastukseni kohde oli tuolloin varattu ja ihan onnellinen suhteessaan. Vasta noin 2 vuoden päästä hänen ja naisystävän tiet erosivat, eikä suhteemme suinkaan alkanut siitä, päinvastoin, meidänkin yhteydenpitoomme tuli pitkä tauko. Hän ei ollut tutustuessamme avoin millekään enemmälle, vaikka aistin, että hän minusta pitikin, oli ihastunutkin.
Oli mahdollista tehdä "tikusta asiaa", koska hän oli minuun nähden ns. asiantuntijan asemassa. Näin sitten jatkui. Välillä sähköposti kulki tiiviisti, välillä oli vuodenkin tauko. Kuitenkin tunteet minun puoleltani vain kuumenivat koko ajan ja hänkin kuumeisesti tahollaan oli pohtinut asiaa.
Tämä mies on läheisin ystäväni. Suhteemme on mitä syvintä ystävyyttä, sen perustana on ystävyys. Viihdymme toistemme seurassa. Mutta koko ajan alusta asti on ollut vahva eroottinen lataus välillämme, smaoin voimakkaan romanttisia tunteita, vaikka itse pidin itseäni ennen maailman epäromanttisimpana ihmisenä (toki tämä oli välillä pantava syrjään, mutta ei se mihinkään tietenkään kadonnut).
Tämä on minun kokemukseni. Sanoisin neuvoksi, että sydän tietää, ennemmin tai myöhemmin, onko hän se. Ei kannata tehdä kompromissia, mutta on aina hyvä edetä ystävänä, koska jos suhde ei kehity toivomaasi suuntaan, et ainakaan menetä hyvää ystävää. Jos hän ei halua olla ystäväsi jollakin muotoa, ei hän sinusta ollut kokonaisvaltaisen kiinnostunutkaan. - Loretta_S
Kyllä voi.
Tämä on minun kokemukseni. Sanoisin neuvoksi, että sydän tietää, ennemmin tai myöhemmin, onko hän se. Ei kannata tehdä kompromissia, mutta on aina hyvä edetä ystävänä, koska jos suhde ei kehity toivomaasi suuntaan, et ainakaan menetä hyvää ystävää. Jos hän ei halua olla ystäväsi jollakin muotoa, ei hän sinusta ollut kokonaisvaltaisen kiinnostunutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637