Haluaisin tietää mikä tämä paljon puhuttu "size zero" on , kun mallimaailmassa puhutaan mallien olevan nollakokoa. onko nollakoolle joku määrite, eli kuinka laiha pitää olla?
Nollakoko?
18
9019
Vastaukset
- ...
26 tuumaa (66 senttiä) pitäisi vyötärön ympärys olla. :)
- minttu7
vitut 66cm VYÖTÄRÖ. itse on kokoa 0 ja vyötäröni on 58cm ja lantio 83cm. Että niin. pituua 175 ja painan 49kg.
- ....
minttu7 kirjoitti:
vitut 66cm VYÖTÄRÖ. itse on kokoa 0 ja vyötäröni on 58cm ja lantio 83cm. Että niin. pituua 175 ja painan 49kg.
Nuohan on jo suorastaan järkyttävät mitat!
- helvata!
minttu7 kirjoitti:
noilla mitoilla ei kandeis paljon enää kehuskella. surullista.
- kkk90
minttu7 kirjoitti:
öö koko nolla vastaa kokoa 32 suomessa!
- ..._...._..._..._...
minttu7 kirjoitti:
66cm vyötärö ei todellakaan ole 26 tuumaa.. Tai mitään nollakokoa. Itelläni vähän alle tuon 66 cm vyötärö ja ei koko on kyllä suuren suuri 36. Että... Varmaan pitää olla alle 60 cm vyötärön nollakoossa..
- yhtäkuin =
nollakoko amerikassa vastaa suomen kokoa 30.
eli suomen 36 koko on amerikassa 6.
34=4
32=2
30=0
näin se männöö.
mitähän kun mun vyötärö on 64 cm, et mitä se vastaa?
muuten olen kyl 32-36 kokoo...- ....
kävin mallitoimisto paparazzin sivulla tänään nii kaikki melkein siellä olevat naismallit on niiden tietojen mukaan size 36, mutta miten ihmees se voi pitää paikkaansa, esim ku kattoo niitä suvin (koposen) kuvia niin eihän se voi mitenkä päin olla kokoa 36! :D
- malleilla
.... kirjoitti:
kävin mallitoimisto paparazzin sivulla tänään nii kaikki melkein siellä olevat naismallit on niiden tietojen mukaan size 36, mutta miten ihmees se voi pitää paikkaansa, esim ku kattoo niitä suvin (koposen) kuvia niin eihän se voi mitenkä päin olla kokoa 36! :D
johtuu siitä että mallit on oikeasti nollakokoa, mutta suomen markkinoilla asiakkaat (yritykset) ei halua alle 36 kokoisia malleja. joten nettisivuille kirjoitetaan kaksi numeroa isompi vaatekoko, oli malli miten pieni tahansa... so simple ;)
- oikea...
malleilla kirjoitti:
johtuu siitä että mallit on oikeasti nollakokoa, mutta suomen markkinoilla asiakkaat (yritykset) ei halua alle 36 kokoisia malleja. joten nettisivuille kirjoitetaan kaksi numeroa isompi vaatekoko, oli malli miten pieni tahansa... so simple ;)
Itse ainakin voisin änkeä itseni koon 32 paitoihin, jotka näin pitkäselkäisellä jäisivät napaan asti, mutta olisi silti sopiva päällä. Eli turha pitkien ihmisten olisi kookseen mainita 30,32 tai 34.. Joskus kyllä koko 34 on sopivan pitkääkin esim. paitana päällä. Useimmiten nuo pienikokoisrt vaatteet kuitenkin jäävät joko kaulalle tai napaan :) Ihan miten vaan.
Mun mitat on 179cm ja 53kg
Naisammattimalleista suomalainen asiakas käyttää eniten kokoa 36. Koko 34 on usein jo liian pieni suomalaisten vaatteiden mitoitukseen.
www.portfolio.fi - todellisuudessa
Suomessa ei ole olemassakaan 34 kokoa pienempiä vaatteita ja vasta tilaamalla saa 32, 30 ei ole olemassakaan. Mitoitukset on ihan erilaisia, jos laittaa vierekkäin suomalaisen 34-koon ja jenkiläisen 0-koos, 0-koko saattaa olla suurempi.
- jätän väliin
todellisuudessa kirjoitti:
Suomessa ei ole olemassakaan 34 kokoa pienempiä vaatteita ja vasta tilaamalla saa 32, 30 ei ole olemassakaan. Mitoitukset on ihan erilaisia, jos laittaa vierekkäin suomalaisen 34-koon ja jenkiläisen 0-koos, 0-koko saattaa olla suurempi.
Esimerkiksi espritillä on 32 vaatteita ja Kapp Ahlin mallistoissa on myös kokoa 32..
- enpä käytä
jätän väliin kirjoitti:
Esimerkiksi espritillä on 32 vaatteita ja Kapp Ahlin mallistoissa on myös kokoa 32..
noita liikkeitä ja onko varma, että ei ole tuumia? No ei vaan, saattapi olla, mutta 30 ei ainakaan ja 32 siis tosi vähän. Lasten sentti koossa kun on usein 170 cm, se on joskus isompi kun tuo 32 ja yleensä halvempiakin, niin 32 jää hyllyyn. Siksi sitä on niin vähän.
- enkä...
enpä käytä kirjoitti:
noita liikkeitä ja onko varma, että ei ole tuumia? No ei vaan, saattapi olla, mutta 30 ei ainakaan ja 32 siis tosi vähän. Lasten sentti koossa kun on usein 170 cm, se on joskus isompi kun tuo 32 ja yleensä halvempiakin, niin 32 jää hyllyyn. Siksi sitä on niin vähän.
siis Espritiä...
- hiu
oikea... kirjoitti:
Itse ainakin voisin änkeä itseni koon 32 paitoihin, jotka näin pitkäselkäisellä jäisivät napaan asti, mutta olisi silti sopiva päällä. Eli turha pitkien ihmisten olisi kookseen mainita 30,32 tai 34.. Joskus kyllä koko 34 on sopivan pitkääkin esim. paitana päällä. Useimmiten nuo pienikokoisrt vaatteet kuitenkin jäävät joko kaulalle tai napaan :) Ihan miten vaan.
Mun mitat on 179cm ja 53kg
Naisammattimalleista suomalainen asiakas käyttää eniten kokoa 36. Koko 34 on usein jo liian pieni suomalaisten vaatteiden mitoitukseen.
www.portfolio.fiJenkeissä on vaatekokoja 0 ylöspäin elikkäs tuo nolla onpi pienin ja siksi siitä niin paljon puhututaan että nolla kokoon kutistutaan joku 6 ehkä hyvä;)
- LeeLlu
enkä... kirjoitti:
siis Espritiä...
...H&M:ltä oon itse ostanu koon 32 puseroita useastikin :)
- AnonyymiUUSI
Ennen löytyi Suomesta tosi helposti esim. 32-koon takkeja. Ostin viimeksi sen kokoiset takit 2000-luvun alussa ja tapani mukaan lahjoitin ne pois joskus 10 vuotta myöhemmin enkä tajunnut, ettei niin pieniä takkeja enää Suomesta löydykään.
90 -luvulla oli aivan selvää, että vaatekaupoista löytyy 32 -koon naisten vaatteita. Se oli mukavaa aikaa, kun aina löysin vaatteita helposti - esim. Pukumiehestä. Onkohan sellaista liikettä enää olemassakaan.
Minulla on edelleen samat mitat kuin 90-luvulla ja painoakin saman verran. Harmittaa todella paljon, että kaikki XS-koon vaatteet, mitä löydän, pitää viedä ompelijalle pienennettäväksi, koska kaikki yläosat roikkuvat harteilta, vyötärön kohta on lähempänä lantiota, selkäosa on leveä .
Onneksi sopivia farkkuja löytyy. Kokoni 27".
Sellaista kuulin, että Luhdan mallistossa olisi vielä takkeja koossa 32/xxs. Se on kyllä mahtava homma, jos tieto pitää paikkansa. Luhdan liikkeissä en ole niitä kokoja kyllä nähnyt. Verkkokaupasta oli joku ostanut sen kokoisen maxi-pituisen toppatakin viime talvena. - AnonyymiUUSI
Nuoret naiset muuttaneet muotoaan. Leveäharteisia ja kapealanteisia moni. Pitkiä. Seitsemänkymmentäluvun kittana nahkatakki sopii harvalle. Siroa yläkroppaa löytyy lähinnä taskuvenuksilta. Afrikassa on kaikin puolin kapeaa pitkää naistyyppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku315079Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova701961HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1141841Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291814Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v71767- 1111700
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p235994- 71921
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.44907Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54853