vaikeampi laihduttaa?

pieni.

oon 14v tyttö enkä oikeastaan ylipainmoinen mutt pyöree. ja mun mielest on vaikeampaa laihduttaa kun asuu kotona!? Vanhemmat ostavat ruuan. eli he voivat ostaa makkaraa ja kokista tai vaaleaa leipää tai joskus vaikka jälkiruuaksi jäätelöä. eli, silloin kun näkee nämä ruuat ajattelee et tän kerran!, tai no nyt kun kaikki muutkin syö.Ja tämänikäisenä ei kai voi ostaa mitään dieettiruokaa, tai laihduttaa kunnolla... Tai jos voisikin niin perheellähän on omat ruuat. mietin vaan... ;\\

15

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen vaan

      Ala harrastaa kunnolla liikuntaa äläkä fuskaa ruoan kanssa. Kyllä sun ikäinen voi syödä ihan perusruokaa, mutta liikunta on kaikin puolin terveellistä. Voithan sä tietysti ehdottaa sun vanhemmille, että pidettäiskö aina välillä kevyen ruokien päiviä! Voit osallistua ruoanlaittoon, sun äidistä se olis varmasti kivaa myös.

      • pieni.

        vaan sanoin mitä mietin, eli en oikeastaan meinannu omalta kannaltani...kiitos kuitenki vastauksesta.!!


      • LIIKUNTAA..

        Juu lisää reilusti liikuntaa se auttaa myös rentoutumaan koulukiireistä.
        Kotiruoka ei lihota,jos ei käytetä paljon rasvoja ja kermoja jne..
        Ehdota toki äidille että voisit tehdä ruokaa yhdessä ja erilaisia salaatteja ja välillä vaikka kasvisruokia lisäksi.
        Mukavaa syksyn alkua koulutielle ja unohda laihutusajatukset.


    • vanhemmilles omia

      ruokatoivomuksias? Ei ne ajatustenlukijoita ole.

      • aina kun syön vähemmän

        tai ihan laihdutan HÄN hankii
        - suklaata
        - limpsoja
        - jääteöä
        - leivonnaisia
        - laittaa iltasella lämpysiä iltapaloja pitsaa lämpimiä voileipiä
        - tekee jälkiruoki esim. Hoviniemen jälkiruoka = marenkia kermavaahtoa suklaata sulatettuna ja banaania kiiviä ja vadelmia...


      • Oma valinta,
        aina kun syön vähemmän kirjoitti:

        tai ihan laihdutan HÄN hankii
        - suklaata
        - limpsoja
        - jääteöä
        - leivonnaisia
        - laittaa iltasella lämpysiä iltapaloja pitsaa lämpimiä voileipiä
        - tekee jälkiruoki esim. Hoviniemen jälkiruoka = marenkia kermavaahtoa suklaata sulatettuna ja banaania kiiviä ja vadelmia...

        mitä ja miten paljon itseään tankkaa!


      • laija61
        Oma valinta, kirjoitti:

        mitä ja miten paljon itseään tankkaa!

        kuitenkin vanhemmankin hiukan miettiä,mitä tarjoaa ruuaksi,jos kerran painon kanssa on ongelmia.Meillä lapset on ihan normaalipainoisia,mutta jos perheessä olisi alttiutta reiluun ylipainoon ja lapseni kamppailisi liikakilojen kanssa en varmaan yllyttäisi mihinkään herkkujen syöntiin omalla esimerkillä.Helppo sanoa,että älä syö jos kaikkea hyvää on varta vasten tarjolla.


    • igjhizsohgs

      vanhemmat ostaa myös epäterveellisiä/lihottavia ruokia ja mun pitäisi saada 7kg pois että olisin norm. painoinen(ja siltikin olisi varaa laihtua..) Olen vihjaillut vanhemmille tästä, mutta eräänä iltana sanoin suoraan että " ***** nyt on pakko laihtuu ja ostakaa nyt tänne normaalia ruokaa enemmän eikä mitään *****n pitsoja,hampurilaisia yms..tai kustannatte mulle henkilökohtaisen valmentajan.." Suorapuhe on tehonnut!

    • ettet ala ...

      Olen laihduttamisen nuorena kokeneena sitä mieltä, että se ensimmäinen laihdutuskerta on jätettävä mahdollisimman myöhäiseksi, mieluummin pois kokonaan.
      Itse olin 17 v kun aloin aivan kammottavan itseni kuihduttamisen. Olen pitkä 174cm ja olin normaalimitoissa sen ikäiseksi, painoin 73kg.
      No se ei kelvannut minulle, vaan päätin tiputtaa painoa ja aloin laihduttamisen.Meni oman aikanasa ja mittailin painoani ja loppujen lopuksi pääsin painoon 59kg, se riitti minulle, olin jo kyllä luuta ja nahkaa vain ja varjo entisestäni. No sitten alkoikin ongelmat...
      ensin jäi kuukautiset pois... meni aikaa monta kuukautta ennen kuin uskalsin mitään äidilleni puhua, noin puoli vuotta kuukautisten poisjäännistä alkoi paino yhtäkkiä nousta ja nousta, ilman mitään syömistapamuutksia.
      Meni taas aikaa ja painoni olikin jo noussut hirmulukemiin, se oli noussut liki 95 kiloon!
      Siis juuri tämän vuoksi kehotan olemaan laihduttamatta jos on vain muutamista kiloista kyse, sillä laihduttamisen jälkeen, kun alkaa taas (useimmin) vanhoilla tavoilla, niin paino nousee ja ottaa lisäkiloja mukaansa, kuten minullekin kävi vuodessa niin, että olin ylittanyt alkupainon jopa 22 kilolla :O
      En tuon vuoksi suosittele kenellekään mitään kuuria nuorena, sillä sillooin kun et vielä tiedä, etkä ymmärrä asioista tarpeeksi, niin on paras uskoa muita ja antaa painon olla sitä, mitä se on. Eri asia on , jollei saa kotona puhuttuia asioista ja jos siellä syödään vain huonolaatuista lihottavaa ruokaa. Aivan varmasti voi ja saakin puhua vanhemmille siitä, että itse haluaisi syödä terveellisesti ja kevyseti, jottei paino nouse liikaa.
      Itsestä se kyllä on paljon kiinni, mitä sinne suuhun ahtaa. Vaikka vanhemmat ne makkarat ja kolat sinne kaappiin kantaa, niin ei niitä tarvitse kaikkia ottaa, vaikka ne tarjolla ovatkin.

      Pikkasen harkintaa siinä, miten usein ja millaista syö, niin paino pysyy kurissa.

      Minulle ei käynyt noin helposti ja olen käynyt jos jonkinmoiset kuurit ja hoidot eläissäni läpi ja olen nyt laihtunut reippaasti ja lopullisesti, enään ei ole paluuta vanhojen läskien kantajaksi ja siitä olen onnellinen. Aikaa vaan iotsestään huolehtiminen vaati aivan liikaa, mutta hyvä, että edses joskus. ;)

      Usko vaan , että ne omat vanhemmat kyllä kuuntelevat sinua siinä, mitä haluät syödä, kun vaan kerrot heille, niin omanikin kertovat ja kuuntelen paljon heidän toiveitaan ja opastan aina terveelliseen ja monipuoliseen ruokailuun. Kyllä he kuitenkin joskus herkkujakin saavat.

    • lopeta se syöpöttely ja har...

      liikuntaa. Pois koneen ääreltä. Mene lenkille ja pistä se hyllyvä takapuolesi liikkeelle!

      • sitä roskaruokaa kotiin!

        pakko kai on syödä jos ei muuta oo!


      • pienempi ateriakoko
        sitä roskaruokaa kotiin! kirjoitti:

        pakko kai on syödä jos ei muuta oo!

        myös laihduttaa. Vai väitätkö, että syömällä yhden nakin kahden sijasta ei laihduta? Lisäksi kun vielä laittaa sen sellun liikkeelle, niin eiköhän se siitä.


      • pieni.
        pienempi ateriakoko kirjoitti:

        myös laihduttaa. Vai väitätkö, että syömällä yhden nakin kahden sijasta ei laihduta? Lisäksi kun vielä laittaa sen sellun liikkeelle, niin eiköhän se siitä.

        herran jumala. joka toinen näist viesteist on "laita se läski perse ulos lenkille"... mä sanoin mun mielipiteeni asiasta ja mun perse ei ole läski. ^^ sanoin vaan että jos vanhemmat huutavat "tulkaa syömään" ja tarjolla on 4 kertaa kuukausessa lautasella pizzaa. niin kai se vaikuttaa. mä en enää tykkää pizzasta ja nykyään syön jotain muuta...ja mitä jos lapsi ei olekkaan niin älykäs että hän vain syö pizzaa ja kokista tolkukaupalta vain siksi että vanhemmat ovat sitä ostaneet, ja siksi hän tulevat lihaviksi. nämä lapset voivart itse olla aivan 100% tyytyväisiä itseensä kun he ovat 145/80 ja vanhemmat myöskin. mutta koulussa sitä tullaan kiusatuksi, silloin sitä ihmettelee että kenen syytä se on... se on MUN pointti ja MUN mielipide, te voitte syöttää teidän lapsillenne ja teidän läskille perseelle mitä ikinä haluatte. sanonpahan vaan!


      • yhdistys;
        pieni. kirjoitti:

        herran jumala. joka toinen näist viesteist on "laita se läski perse ulos lenkille"... mä sanoin mun mielipiteeni asiasta ja mun perse ei ole läski. ^^ sanoin vaan että jos vanhemmat huutavat "tulkaa syömään" ja tarjolla on 4 kertaa kuukausessa lautasella pizzaa. niin kai se vaikuttaa. mä en enää tykkää pizzasta ja nykyään syön jotain muuta...ja mitä jos lapsi ei olekkaan niin älykäs että hän vain syö pizzaa ja kokista tolkukaupalta vain siksi että vanhemmat ovat sitä ostaneet, ja siksi hän tulevat lihaviksi. nämä lapset voivart itse olla aivan 100% tyytyväisiä itseensä kun he ovat 145/80 ja vanhemmat myöskin. mutta koulussa sitä tullaan kiusatuksi, silloin sitä ihmettelee että kenen syytä se on... se on MUN pointti ja MUN mielipide, te voitte syöttää teidän lapsillenne ja teidän läskille perseelle mitä ikinä haluatte. sanonpahan vaan!

        pelastakaa suomalaislapsivalaat, kun noin olet huolestunut tyhmistä ja lihavista mukuloista ;)


      • pieni.
        yhdistys; kirjoitti:

        pelastakaa suomalaislapsivalaat, kun noin olet huolestunut tyhmistä ja lihavista mukuloista ;)

        hahha ;D repesin. mutt joo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      92
      732
    4. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      73
      615
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      15
      555
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      476
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      450
    Aihe