Kiinalainen horoskooppi

Tulisika

Kiinalainen horoskooppi perustuu kuun kiertoon. Kuita on kaksitoista "ylimääräinen" 13.Tästä syystä kiinalainen uusi vuosi ei koskaan osu samalle päivälle. Jos olet syntynyt vuoden alussa (tammikuu-helmikuu) joudut tarkistamaan jokaisen luvun alkuun merkityt päivämäärät.
Aamulla syntynyt ihminen on aivan erilainen kuin illalla syntynyt ihminen.
Esimerkki: yöllä syntynyt Kukko puhuu vain silloin kun hänelle puhutaan. Yöllä syntynyt Kukko ei todellakaan tyrkytä mielipidettään kenellekään.
Auringonnousun Kukko on taas "aina oikeassa". Jos tällainen Kukko sattuu olemaan työtoverisi tiedät, mistä on kysymys.Tätä Kukkoa et voi muuttaa koska hän ei takuulla muutu.
Koira on aina palvellut ihmiskuntaa.Koira sietää aika paljon, jopa julmuutta, mutta joskus tulee tietty piste ja silloin koirasta tulee jopa vaarallinen. Koiran merkeissä on syntynyt paljon sarjamurhaajia...

283

31586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lohikäärme 64

      Kerro vähän jos olet perillä.

      • Tulisika

        Sigmund Freud oli Lohikäärme... Lohikäärme uskoo itseensä. Hänellä on valtava tahdonvoima ja pystyy tekemään melkein mitä vaan mistä vaan.
        Lohikäärmeen motto voisi olla: täydellisyys.Tämä saa Lohikäärmeen tarkkailemaan "laiskoja" työtovereita.Hän kärsii usein unettomuudesta.
        Entäs Rakkaus? Rotasta tulee hyvä kumppani...
        Sian vuonna (2007) Lohikäärme tekee uusia valloituksia ja pankkitili kasvaa.


      • Toinen lohikäärme 64
        Tulisika kirjoitti:

        Sigmund Freud oli Lohikäärme... Lohikäärme uskoo itseensä. Hänellä on valtava tahdonvoima ja pystyy tekemään melkein mitä vaan mistä vaan.
        Lohikäärmeen motto voisi olla: täydellisyys.Tämä saa Lohikäärmeen tarkkailemaan "laiskoja" työtovereita.Hän kärsii usein unettomuudesta.
        Entäs Rakkaus? Rotasta tulee hyvä kumppani...
        Sian vuonna (2007) Lohikäärme tekee uusia valloituksia ja pankkitili kasvaa.

        Tuo pitää paikkaansa, itse täydellisyys, ja kamppailen aina tuon tavoitteen kanssa. Mut mites toinen lohikäärme kumppanina..


      • Tulisika
        Toinen lohikäärme 64 kirjoitti:

        Tuo pitää paikkaansa, itse täydellisyys, ja kamppailen aina tuon tavoitteen kanssa. Mut mites toinen lohikäärme kumppanina..

        On harvinaista, että kaksi Lohikäärmettä rakastuvat toisiinsa! Jos näin kuitenkin käy, saattaa suhde onnistua. Onnea teille molemmille!

        Kahden Lohikäärmeen avioliitosta tulee ihanneavioliitto..... tai sitten sen vastakohta...

        Olet syntynyt -64, olet Puu-Lohikäärme. Puu-ihminen on "rakentaja". Onko Nouseva merkki tiedossa (syntymäaika kahden tunnin tarkkuudella)? Nouseva merkki toimii "muuntajana".


      • Tulikäärmenainen
        Tulisika kirjoitti:

        On harvinaista, että kaksi Lohikäärmettä rakastuvat toisiinsa! Jos näin kuitenkin käy, saattaa suhde onnistua. Onnea teille molemmille!

        Kahden Lohikäärmeen avioliitosta tulee ihanneavioliitto..... tai sitten sen vastakohta...

        Olet syntynyt -64, olet Puu-Lohikäärme. Puu-ihminen on "rakentaja". Onko Nouseva merkki tiedossa (syntymäaika kahden tunnin tarkkuudella)? Nouseva merkki toimii "muuntajana".

        Voisitko kertoa meistä, onnistuuko?


      • Tulisika
        Tulikäärmenainen kirjoitti:

        Voisitko kertoa meistä, onnistuuko?

        Kiinalaiset sanovat, että Lohikäärme rakastaa Käärmettä. Kaikki menee hyvin mutta muista: et saa takertua Lohikäärmeeseen! Tuli-Lohikäärme on intohimoinen ja tekee kaiken mitä ajattelee! Hänellä on suuri itseluottamus ja suuri tahdonvoima - täydellisyyden kaipuu. Lohikäärme rakastuu harvoin mutta jos rakastuu huomaat sen kyllä! Käärmenainen voi voittaa Lohikäärmeen sydämen...


      • Toinen lohikäärme-64
        Tulisika kirjoitti:

        On harvinaista, että kaksi Lohikäärmettä rakastuvat toisiinsa! Jos näin kuitenkin käy, saattaa suhde onnistua. Onnea teille molemmille!

        Kahden Lohikäärmeen avioliitosta tulee ihanneavioliitto..... tai sitten sen vastakohta...

        Olet syntynyt -64, olet Puu-Lohikäärme. Puu-ihminen on "rakentaja". Onko Nouseva merkki tiedossa (syntymäaika kahden tunnin tarkkuudella)? Nouseva merkki toimii "muuntajana".

        siinä neljän maissa sunnuntai-aamuna, sain selville.
        Tuo käärmeitten suhde taitaa olla epävarma..niin voisin kuvitellakin, mutta onnistuessaan uskomattoman ihana.
        Olen todellisuudessa "rakentaja", jos sillä tarkoitetaan sovittelijaa.Minulle on sanottu, että ajattelen viisaasti ja pureudun syvällisesti ongelmiin. Katson asioita monelta kantilta..lisäksi olen Neitsyt horoskoopilta..


      • Tulisika
        Toinen lohikäärme-64 kirjoitti:

        siinä neljän maissa sunnuntai-aamuna, sain selville.
        Tuo käärmeitten suhde taitaa olla epävarma..niin voisin kuvitellakin, mutta onnistuessaan uskomattoman ihana.
        Olen todellisuudessa "rakentaja", jos sillä tarkoitetaan sovittelijaa.Minulle on sanottu, että ajattelen viisaasti ja pureudun syvällisesti ongelmiin. Katson asioita monelta kantilta..lisäksi olen Neitsyt horoskoopilta..

        Olet syntynyt siinä neljän maissa sunnuntai-aamuna, olet sunnuntailapsi! Nouseva merkkisi on siis Tiikeri (03-05, ennen aamunkoittoa).

        Puu-Lohikäärme on Sovittelija.

        Lohikäärme-Tiikeri ei suostu ottamaan käskyjä muilta. Hän on myöskin karismaattinen.

        Neitsyt on muuttuva Maamerkki. Käytännöllinen, älykäs ja kriittinen. On olemassa kolme Neitsyt-tyyppiä: 1: elokuussa syntyneet, 2: 1-10.9 syntyneet ja 3: 10.9-21.9 syntyneet. 1-10.9 ovat parhaita Neitsyt-tyyppejä, herkkiä ja hillittyjä.


      • Toinen lohikäärme-64
        Tulisika kirjoitti:

        Olet syntynyt siinä neljän maissa sunnuntai-aamuna, olet sunnuntailapsi! Nouseva merkkisi on siis Tiikeri (03-05, ennen aamunkoittoa).

        Puu-Lohikäärme on Sovittelija.

        Lohikäärme-Tiikeri ei suostu ottamaan käskyjä muilta. Hän on myöskin karismaattinen.

        Neitsyt on muuttuva Maamerkki. Käytännöllinen, älykäs ja kriittinen. On olemassa kolme Neitsyt-tyyppiä: 1: elokuussa syntyneet, 2: 1-10.9 syntyneet ja 3: 10.9-21.9 syntyneet. 1-10.9 ovat parhaita Neitsyt-tyyppejä, herkkiä ja hillittyjä.

        ja olenkin herkkä ja hillitty, tuo 1-10.9. syntyneet..vähän liiankin herkkä, mutta siitä on kovasti ollut hyötyäkin...
        Ja se käskyjen ottaminen muilta on vaikeeta, ollut aina..olen sitä itsekin ihmetellyt, miksi. Ja niitä pitää kuitenkin osata ottaa. Pitää kovasti pitää naamataulu peruslukemilla, ettei närkästyminen näy, ja käskyttäjän täytyy osata tehdä se hienovaraisesti, muuten helposti nöksähdän..
        Käytännöllinenkin olen ainakin omasta mielestäni, mietin kuinka asiat voisi tehdä helpommin.
        Tosi mielenkiintosta...


      • Toinen lohikäärme64
        Tulisika kirjoitti:

        On harvinaista, että kaksi Lohikäärmettä rakastuvat toisiinsa! Jos näin kuitenkin käy, saattaa suhde onnistua. Onnea teille molemmille!

        Kahden Lohikäärmeen avioliitosta tulee ihanneavioliitto..... tai sitten sen vastakohta...

        Olet syntynyt -64, olet Puu-Lohikäärme. Puu-ihminen on "rakentaja". Onko Nouseva merkki tiedossa (syntymäaika kahden tunnin tarkkuudella)? Nouseva merkki toimii "muuntajana".

        miksi on harvinaista, että kaksi lohikäärmettä rakastuu toisiinsa..onko heillä mangneettinen hylkiminen?
        Onko onnistuminen tosiaan epävarmaa..


      • Tulisika
        Toinen lohikäärme64 kirjoitti:

        miksi on harvinaista, että kaksi lohikäärmettä rakastuu toisiinsa..onko heillä mangneettinen hylkiminen?
        Onko onnistuminen tosiaan epävarmaa..

        Näin vain kerrotaan. Lohikäärme on hyvin karismaattinen. Kaksi Lohikäärmettä saman katon alla tietää aina kilpailua! Mutta: liitto voi onnistua ja olla suurenmoinen asia jos he muistavat antaa tilaa ja vapautta toisilleen.

        Keskinäistä kunnioitusta ei saa rikkoa!


      • Toinen lohikäärme64
        Tulisika kirjoitti:

        Näin vain kerrotaan. Lohikäärme on hyvin karismaattinen. Kaksi Lohikäärmettä saman katon alla tietää aina kilpailua! Mutta: liitto voi onnistua ja olla suurenmoinen asia jos he muistavat antaa tilaa ja vapautta toisilleen.

        Keskinäistä kunnioitusta ei saa rikkoa!

        molemmat hyvin karismaattisia ja varmaan tulisieluisia, kilpailuhenkisiä.
        Mut vetovoimaa tuntuu olevan ;)..kiitos vielä.


      • Tulisika
        Toinen lohikäärme64 kirjoitti:

        molemmat hyvin karismaattisia ja varmaan tulisieluisia, kilpailuhenkisiä.
        Mut vetovoimaa tuntuu olevan ;)..kiitos vielä.

        Onnea teille molemmille!

        Unohdin vielä kertoa että Lohikäärmeellä on hyvin harvinainen kyky: Lohikäärme pystyy antamaan meille voimaa uskoa itseemme... Tämä siksi että hän aina pystyy tekemään mitä haluaa-
        tahdonvoimalla!


      • Toinen lohikäärme64
        Tulisika kirjoitti:

        Onnea teille molemmille!

        Unohdin vielä kertoa että Lohikäärmeellä on hyvin harvinainen kyky: Lohikäärme pystyy antamaan meille voimaa uskoa itseemme... Tämä siksi että hän aina pystyy tekemään mitä haluaa-
        tahdonvoimalla!

        enemmän kuin hyvin paikkaansa. Olen pärjännyt elämässä vain sillä, että olen raudanlujasti uskonut itseeni ja kykyihini, vaikealla hetkelläkin. Olen enemmänkin taustavaikuttaja, hengenluoja..kateus ei ole paheeni, vaan koitan auttaa myös muita.
        Ja aina mihin ryhdyn, se jotenkin kummallisesti onnistuu..olen ihmetellyt, mistä ne kyvyt oikein tulee, taikomallako? No, ei se elämä silti tanssien ole sujunut, mutta kuitenkin.. :))


      • Tulisika
        Toinen lohikäärme64 kirjoitti:

        enemmän kuin hyvin paikkaansa. Olen pärjännyt elämässä vain sillä, että olen raudanlujasti uskonut itseeni ja kykyihini, vaikealla hetkelläkin. Olen enemmänkin taustavaikuttaja, hengenluoja..kateus ei ole paheeni, vaan koitan auttaa myös muita.
        Ja aina mihin ryhdyn, se jotenkin kummallisesti onnistuu..olen ihmetellyt, mistä ne kyvyt oikein tulee, taikomallako? No, ei se elämä silti tanssien ole sujunut, mutta kuitenkin.. :))

        Tässä maailmassa tarvitaan hengenluojia!

        On aina suuri ilo tutustua heihin. Onnea matkallasi!


      • aunesoinas
        Tulisika kirjoitti:

        Tässä maailmassa tarvitaan hengenluojia!

        On aina suuri ilo tutustua heihin. Onnea matkallasi!

        "Voi kamala, mikä haaste " sanoi muuan kiinnostunut, kun kuuli, että olen tiikeri-oinas, mitäs sinä sanot?


      • Tulisika
        aunesoinas kirjoitti:

        "Voi kamala, mikä haaste " sanoi muuan kiinnostunut, kun kuuli, että olen tiikeri-oinas, mitäs sinä sanot?

        Minä kysyn milloin olet syntynyt. Oletko:
        Metalli-Tiikeri, s. 17.2.1950-5.2.1951
        Vesi-Tiikeri, s. 5.2.1962-24.1.1963
        Puu-Tiikeri, s. 23.1.1974-10.2.1975
        Tuli-Tiikeri, s. 9.2.1986-28.1.1987

        Tiedätkö (kiinalainen) Nouseva merkkisi?

        Oinaan elementti on Tuli. Tämä merkki antaa halun muutokseen ja muuttumiseen, uudistumiseen ja korjaamiseen. Kerrotaan että Oinaat ovat impulsiivisia ja itsepäisiä, suorapuheisia ja uskaliaita.

        Oinaita on kolme selvästi erilaista tyyppiä, 1: maaliskuun viimeisellä viikolla syntyneet, 2: huhtikuun 10 ensimmäisen päivän aikana syntyneet ja 3: 10.-20. huhtikuuta syntyneet.


      • tiikerioinas
        Tulisika kirjoitti:

        Minä kysyn milloin olet syntynyt. Oletko:
        Metalli-Tiikeri, s. 17.2.1950-5.2.1951
        Vesi-Tiikeri, s. 5.2.1962-24.1.1963
        Puu-Tiikeri, s. 23.1.1974-10.2.1975
        Tuli-Tiikeri, s. 9.2.1986-28.1.1987

        Tiedätkö (kiinalainen) Nouseva merkkisi?

        Oinaan elementti on Tuli. Tämä merkki antaa halun muutokseen ja muuttumiseen, uudistumiseen ja korjaamiseen. Kerrotaan että Oinaat ovat impulsiivisia ja itsepäisiä, suorapuheisia ja uskaliaita.

        Oinaita on kolme selvästi erilaista tyyppiä, 1: maaliskuun viimeisellä viikolla syntyneet, 2: huhtikuun 10 ensimmäisen päivän aikana syntyneet ja 3: 10.-20. huhtikuuta syntyneet.

        Näyttäisin olevan vesitiikeri.

        Tyyppinä kohta 3.

        Syntymäkellonaika n. 2.00 (yöllä )


      • Tulisika
        tiikerioinas kirjoitti:

        Näyttäisin olevan vesitiikeri.

        Tyyppinä kohta 3.

        Syntymäkellonaika n. 2.00 (yöllä )

        Syntynyt yöllä 01:00 - 02:69 = Nouseva Puhveli.

        Vesielementti "viilentää" ja rauhoittaa Tiikeriä.
        Hän on herkkä ja tunteellinen mutta myös kokeilunhaluinen (vaikka usein "perääntyy" valitsemaltaan tieltä).

        Tiikeri-Puhvelilla on suuret voimavarat ja hänen kannattaa etsiä sopivia keinoja kanavoida ne järkevällä tavalla. Tiikerillä on rajattomasti ideoita - eikä kuulu niihin, jotka tuhlaavat aikaansa tiskipöydän ääressä.

        Kiinalaiset sanovat, että Tiikeri on syntynyt rohkeuden merkin alla.

        Tyyppinä kohta 3 (Oinas): antelias, mutta muuttuvainen ja taipuvainen poikkeamaan asiasta tai syöksymään päätä pahkaa vaaraan! Tämä kohta sopii erittäin hyvin Tiikeriin, Tiikeri on tavattoman antelias mutta Tiikerin ystävyys lopahtaa usein saavutettuaan huippunsa... Tiikeri ei koskaan kaihda riskejä. Kiinalaiset sanovat, että Tiikerin keskivaihe on vaarallisin.

        Tiikeri-Oinas on haastava yhdistelmä.

        Kuuluisat Tiikerit: Marilyn Monroe, Karl Marx, Beethoven, Oscar Wilde, Charles Lindberg, Alec Guinnes.


      • Vesi - Tiikeri
        Tulisika kirjoitti:

        Syntynyt yöllä 01:00 - 02:69 = Nouseva Puhveli.

        Vesielementti "viilentää" ja rauhoittaa Tiikeriä.
        Hän on herkkä ja tunteellinen mutta myös kokeilunhaluinen (vaikka usein "perääntyy" valitsemaltaan tieltä).

        Tiikeri-Puhvelilla on suuret voimavarat ja hänen kannattaa etsiä sopivia keinoja kanavoida ne järkevällä tavalla. Tiikerillä on rajattomasti ideoita - eikä kuulu niihin, jotka tuhlaavat aikaansa tiskipöydän ääressä.

        Kiinalaiset sanovat, että Tiikeri on syntynyt rohkeuden merkin alla.

        Tyyppinä kohta 3 (Oinas): antelias, mutta muuttuvainen ja taipuvainen poikkeamaan asiasta tai syöksymään päätä pahkaa vaaraan! Tämä kohta sopii erittäin hyvin Tiikeriin, Tiikeri on tavattoman antelias mutta Tiikerin ystävyys lopahtaa usein saavutettuaan huippunsa... Tiikeri ei koskaan kaihda riskejä. Kiinalaiset sanovat, että Tiikerin keskivaihe on vaarallisin.

        Tiikeri-Oinas on haastava yhdistelmä.

        Kuuluisat Tiikerit: Marilyn Monroe, Karl Marx, Beethoven, Oscar Wilde, Charles Lindberg, Alec Guinnes.

        Viilentävän vesielememtin rauhoitusta odottaen, tämä tiikeri kiittää oikein pitkään ja hartaasti Tulisikaa.

        Olen enempi perehtynyt oinaan kiemuroihin, joten tämä kiinalainen puoli minussa on jäänyt vähemmälle opiskelulle.

        Tosin lisäselvityksesi antoi aihetta mennä lähitulevaisuudessa kirjastoon, ja alkaa opiskelemaan syvemmin näitä kiinalaisia tulkintoja.

        Olisiko hyviä opusten nimiä?


      • Tulisika
        Vesi - Tiikeri kirjoitti:

        Viilentävän vesielememtin rauhoitusta odottaen, tämä tiikeri kiittää oikein pitkään ja hartaasti Tulisikaa.

        Olen enempi perehtynyt oinaan kiemuroihin, joten tämä kiinalainen puoli minussa on jäänyt vähemmälle opiskelulle.

        Tosin lisäselvityksesi antoi aihetta mennä lähitulevaisuudessa kirjastoon, ja alkaa opiskelemaan syvemmin näitä kiinalaisia tulkintoja.

        Olisiko hyviä opusten nimiä?

        Jos pystyt lukemaan englanninkielisiä kirjoja löydät kyllä aarteita.


      • vesitiikeri
        Tulisika kirjoitti:

        Jos pystyt lukemaan englanninkielisiä kirjoja löydät kyllä aarteita.

        Ka pystynhän minä, oisko nimiä aarteille?


      • Tulisika
        vesitiikeri kirjoitti:

        Ka pystynhän minä, oisko nimiä aarteille?

        Kaikki Theodora Lauin kirjat Man-Ho Kwok: Chinese Astrology, Lori Reid: The complete book of Chinese Horoscopes.


      • nainen...64
        Toinen lohikäärme-64 kirjoitti:

        siinä neljän maissa sunnuntai-aamuna, sain selville.
        Tuo käärmeitten suhde taitaa olla epävarma..niin voisin kuvitellakin, mutta onnistuessaan uskomattoman ihana.
        Olen todellisuudessa "rakentaja", jos sillä tarkoitetaan sovittelijaa.Minulle on sanottu, että ajattelen viisaasti ja pureudun syvällisesti ongelmiin. Katson asioita monelta kantilta..lisäksi olen Neitsyt horoskoopilta..

        puu-lohikäärme ja neitsyt. Ja sovittelija ja rakentaja, pikkutarkka viisas mutta hyväsydäminen auttaja.


    • ---

      Millainen minä olisin kiinalaisen horoskooppini puolesta? Olen iltasella (puolen yhdeksän aikaan) syntynyt vesikoira...

      • Tulisika

        Eli olet syntynyt joskus 25.1.1982-12.2.1983 (vesi-koira) kello 19.30 (iltaruskon tunti)= olet myöskin Nouseva Koira!
        Koira taistelee epäoikeudenmukaisuuksia vastaan ja puolustaa ystäviään (sen tiedät varmasti itse)ja hän on hyvä puhumaan(pitämään palopuheita)vapauden puolesta. Koira on ikuinen idealisti ja hyvä näin.
        Koira on uskollinen mutta jos joku pettää, Koira ei annan anteeksi (Tuplakoira on vielä tiukempi: hän ei anna ikinä anteeksi). Koira on sitkeä ja kestää melkein mitä vain (pahoinpitelyä) mutta silloin kuin Koira suuttuu hän muuttuu todella vaaralliseksi...
        Koira haluaa olla mieliksi ja hän on miellyttävä.
        Hän ei välitä rahasta.Pimeä puoli: hän on kova juoruilemaan.


      • Vesihurtta
        Tulisika kirjoitti:

        Eli olet syntynyt joskus 25.1.1982-12.2.1983 (vesi-koira) kello 19.30 (iltaruskon tunti)= olet myöskin Nouseva Koira!
        Koira taistelee epäoikeudenmukaisuuksia vastaan ja puolustaa ystäviään (sen tiedät varmasti itse)ja hän on hyvä puhumaan(pitämään palopuheita)vapauden puolesta. Koira on ikuinen idealisti ja hyvä näin.
        Koira on uskollinen mutta jos joku pettää, Koira ei annan anteeksi (Tuplakoira on vielä tiukempi: hän ei anna ikinä anteeksi). Koira on sitkeä ja kestää melkein mitä vain (pahoinpitelyä) mutta silloin kuin Koira suuttuu hän muuttuu todella vaaralliseksi...
        Koira haluaa olla mieliksi ja hän on miellyttävä.
        Hän ei välitä rahasta.Pimeä puoli: hän on kova juoruilemaan.

        Apua! Joskus tuntuu melkein pelottavalta, että pelkän horoskoopin perusteella joku pystyy kertomaan luonteesta noin paljon... Mutta kiitos Tulisika, osui ja upposi, pimeitä puolia myöten;) Tuo rahahommakin pitää sinällään paikkansa, paitsi että tässä tilanteessa kun sitä ei ole (!) se kyllä kummasti pyörii mielessä... Mutta suuremmin en siitä kyllä välitä. Ja mitä taas tulee pettämisen anteeksiantamattomuuteen; arvaa huviksesi, miten suhtaudun pettäneeseen ex-mieheen... *hekottelee*

        Löytyykö netistä kiinalaisesta horoskoopista mitään tarkempaa tietoa? Tai onko sellaista kirjaa olemassa, joka valaisisi asiaa tarkemmin?


      • Tulisika
        Vesihurtta kirjoitti:

        Apua! Joskus tuntuu melkein pelottavalta, että pelkän horoskoopin perusteella joku pystyy kertomaan luonteesta noin paljon... Mutta kiitos Tulisika, osui ja upposi, pimeitä puolia myöten;) Tuo rahahommakin pitää sinällään paikkansa, paitsi että tässä tilanteessa kun sitä ei ole (!) se kyllä kummasti pyörii mielessä... Mutta suuremmin en siitä kyllä välitä. Ja mitä taas tulee pettämisen anteeksiantamattomuuteen; arvaa huviksesi, miten suhtaudun pettäneeseen ex-mieheen... *hekottelee*

        Löytyykö netistä kiinalaisesta horoskoopista mitään tarkempaa tietoa? Tai onko sellaista kirjaa olemassa, joka valaisisi asiaa tarkemmin?

        Theodora Lau: The handbook of Chinese Horoscopes.
        Netistä? Ei löydy mitään.


    • metallikoira

      olen syntynyt iltapäivällä (16:55).

      Itse sanoisin, että koira on aika pessimistinen ja viljelee mustaa huumoria, osaa nauraa itselleen ja on myös kriittinen muita kohtaan ja erityisesti itseään kohtaan.

      Koira on lohikäärmeen vastakohta. Lohikäärme kärsii suuruuden hulluudesta ja koira huonosta itsetunnosta. Koira harvoin egoilee ja koiraa ärsyttävät egoilevat tyypit kuten lohikäärmeet.

      mutta mitä mieltä sinä olet, tulisika?

      • Tulisika

        Olet oikeassa, sanoo Tulisika, joka on Nouseva Koira. Sinä olet Nouseva Apina (iltapäivän tunti 16.55). Rohkeudesta huolimatta Koira tarvitsee taluttajan. Ja rakastunut Koira voi olla aika sinisilmäinen.
        "Apina" muistuttaa enemmän Ihmistä... Hyvä Apina on viisas ja Röyhkeä Apina on ahne.Se apinasta.


      • metallikoira
        Tulisika kirjoitti:

        Olet oikeassa, sanoo Tulisika, joka on Nouseva Koira. Sinä olet Nouseva Apina (iltapäivän tunti 16.55). Rohkeudesta huolimatta Koira tarvitsee taluttajan. Ja rakastunut Koira voi olla aika sinisilmäinen.
        "Apina" muistuttaa enemmän Ihmistä... Hyvä Apina on viisas ja Röyhkeä Apina on ahne.Se apinasta.

        hih. En oikein tunnista itseäni apinan kuvauksesta, koska olen äärimmäisen rehellinen. Eikös apina ole oikea huijari :)

        Mites muuten nämä nousevat merkit tarkoittavat kiinalaisessa horoskoopissa? Samaa kuin länsimaalaisessakin? persoonaa, kuva, jonka haluaa antaa ulospäin?

        Uskon myös, että elementillä on suuri vaikutus. Tunnen monta vesikoiraa, jotka ovat paljon pehmeämpiä kuin metallikoirat. Tuli on voimakkaan intohimoinen ja maa rauhallinen realisti. Puuihmiset ovat jääneet vähän hämärän peittoon, mitä oikein haluavat, ovat vähän skitsoja kaikki..

        pientä luokittelua :)


      • Tulisika
        metallikoira kirjoitti:

        hih. En oikein tunnista itseäni apinan kuvauksesta, koska olen äärimmäisen rehellinen. Eikös apina ole oikea huijari :)

        Mites muuten nämä nousevat merkit tarkoittavat kiinalaisessa horoskoopissa? Samaa kuin länsimaalaisessakin? persoonaa, kuva, jonka haluaa antaa ulospäin?

        Uskon myös, että elementillä on suuri vaikutus. Tunnen monta vesikoiraa, jotka ovat paljon pehmeämpiä kuin metallikoirat. Tuli on voimakkaan intohimoinen ja maa rauhallinen realisti. Puuihmiset ovat jääneet vähän hämärän peittoon, mitä oikein haluavat, ovat vähän skitsoja kaikki..

        pientä luokittelua :)

        Nouseva merkki on "sivupersoonasi"- alter ego - kiinalaisessa horoskoopissa.Astrologiassa nouseva merkki ilmentää ulkonäköa ja käyttäytymistä - jopa osa luonnetta. Jos olet perehtynyt länsimaiseen astrologiaan tiedät, että pintapuoliset suhteet muihin ihmisiin hoituvat AC:n kautta.
        Kyllä voi luokitellakin, jos tuntuu siltä.Astrologiassa on 4 elementtiä (tuli, vesi, ilma ja maa) ja Kiinalaisessa 5 (metalli, vesi, puu,tuli ja maa).Vesi-ihminen on kiinalaisessa aivan erilainen kuin länsimaisessa, eli älykkö!
        Metalli toimii "suojana" - kukaan ei saa tunkeutua metalli-ihmisen elämään. Puu-ihminen on rakentaja ja rakentava, hänellä on paljon hyviä ominaisuuksia, skitsot saat kyllä etsiä muualta!
        Ja muista: vesi sammuttaa tulen (liitossa)!


      • metallikoira
        Tulisika kirjoitti:

        Nouseva merkki on "sivupersoonasi"- alter ego - kiinalaisessa horoskoopissa.Astrologiassa nouseva merkki ilmentää ulkonäköa ja käyttäytymistä - jopa osa luonnetta. Jos olet perehtynyt länsimaiseen astrologiaan tiedät, että pintapuoliset suhteet muihin ihmisiin hoituvat AC:n kautta.
        Kyllä voi luokitellakin, jos tuntuu siltä.Astrologiassa on 4 elementtiä (tuli, vesi, ilma ja maa) ja Kiinalaisessa 5 (metalli, vesi, puu,tuli ja maa).Vesi-ihminen on kiinalaisessa aivan erilainen kuin länsimaisessa, eli älykkö!
        Metalli toimii "suojana" - kukaan ei saa tunkeutua metalli-ihmisen elämään. Puu-ihminen on rakentaja ja rakentava, hänellä on paljon hyviä ominaisuuksia, skitsot saat kyllä etsiä muualta!
        Ja muista: vesi sammuttaa tulen (liitossa)!

        näitä puuskitsoja tunnen useammankin, liittyy siis omaan kokemukseeni, voi tietysti johtua jostain muustakin kuin kiinalaisesta horoskoopista :) eikös 1975 syntyneet ole puujäniksiä?

        mikä mahtaa olla mieheni elementti, kun on syntynyt 1973? entäs nousumerkki kun kellonaika on 13:10?

        kiitos etukäteen!


      • Tulisika
        metallikoira kirjoitti:

        näitä puuskitsoja tunnen useammankin, liittyy siis omaan kokemukseeni, voi tietysti johtua jostain muustakin kuin kiinalaisesta horoskoopista :) eikös 1975 syntyneet ole puujäniksiä?

        mikä mahtaa olla mieheni elementti, kun on syntynyt 1973? entäs nousumerkki kun kellonaika on 13:10?

        kiitos etukäteen!

        Puujänis 11.02.1975-30.01.1976.
        Vesipuhveli 03.02.1973-22.01.1974.Kello 13:10= Nouseva Vuohi.


      • metallikoira
        Tulisika kirjoitti:

        Puujänis 11.02.1975-30.01.1976.
        Vesipuhveli 03.02.1973-22.01.1974.Kello 13:10= Nouseva Vuohi.

        ei vesi sentään metallia sulata :)


      • Tulisika
        metallikoira kirjoitti:

        ei vesi sentään metallia sulata :)

        Kirjoitit: ei vesi sentään metallia sulata.

        Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että Maasta kaivetaan esille Metallia, joka sulaa nesteeksi = Vedeksi....ja Vettä tarvitaan ruokkimaan Puuta.
        Puuta tarvitaan jotta saataisiin aikaan Tuli. Tulesta syntyy tuhkaa = Maata..... Kaikki elementit ovat siis toisistaan RIIPPUVAISIA ja SAMANARVOISIA.

        Mieti näitä asioita, metallikoira on "yksinäinen susi".


      • puu-käärme
        Tulisika kirjoitti:

        Kirjoitit: ei vesi sentään metallia sulata.

        Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että Maasta kaivetaan esille Metallia, joka sulaa nesteeksi = Vedeksi....ja Vettä tarvitaan ruokkimaan Puuta.
        Puuta tarvitaan jotta saataisiin aikaan Tuli. Tulesta syntyy tuhkaa = Maata..... Kaikki elementit ovat siis toisistaan RIIPPUVAISIA ja SAMANARVOISIA.

        Mieti näitä asioita, metallikoira on "yksinäinen susi".

        Kyseessä olis puu-kääme joka syntynyt klo 10.38


      • Tulisika
        puu-käärme kirjoitti:

        Kyseessä olis puu-kääme joka syntynyt klo 10.38

        Puukäärme on syntynyt 02.02.1965-20.01.1966.Kello 10:38 = Nouseva merkki on myös Käärme.
        Puuelementti tekee Käärmeestä melko seurallisen ja puheliaan(Käärme on muuten salaperäinen). Tuplakäärme on viisas neuvonantaja mutta vaarallinen vihollinen.
        Sanotaan, että Käärme on syntynyt viisauden merkin alla. Tämä viisaus tulee usein sisimmästä. Käärme sanoo jotakin tietämättä mistä se tulee ja miksi hän sanoo näin...Käärmeellä on hyvä huumorintaju. Hän omaksuu monta erilaista roolia= luo monta erilaista nahkaa elämänsä aikana.


      • vesipuhveli
        Tulisika kirjoitti:

        Puukäärme on syntynyt 02.02.1965-20.01.1966.Kello 10:38 = Nouseva merkki on myös Käärme.
        Puuelementti tekee Käärmeestä melko seurallisen ja puheliaan(Käärme on muuten salaperäinen). Tuplakäärme on viisas neuvonantaja mutta vaarallinen vihollinen.
        Sanotaan, että Käärme on syntynyt viisauden merkin alla. Tämä viisaus tulee usein sisimmästä. Käärme sanoo jotakin tietämättä mistä se tulee ja miksi hän sanoo näin...Käärmeellä on hyvä huumorintaju. Hän omaksuu monta erilaista roolia= luo monta erilaista nahkaa elämänsä aikana.

        joka syntynyt 04:35?????????????


      • Tulisika
        vesipuhveli kirjoitti:

        joka syntynyt 04:35?????????????

        Syntynyt 04:35. Nouseva Tiikeri.
        Vesipuhveli on muita Puhveleita joustavampi.Vesielementti "pehmentää" Puhvelin ehdottomuutta. Pystyt siis sopeutumaan paremmin elämän muutoksiin.Puhveli-Tiikeri luottaa vaistoihinsa eikä välitä muiden neuvoista.


      • metallikoira
        Tulisika kirjoitti:

        Kirjoitit: ei vesi sentään metallia sulata.

        Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että Maasta kaivetaan esille Metallia, joka sulaa nesteeksi = Vedeksi....ja Vettä tarvitaan ruokkimaan Puuta.
        Puuta tarvitaan jotta saataisiin aikaan Tuli. Tulesta syntyy tuhkaa = Maata..... Kaikki elementit ovat siis toisistaan RIIPPUVAISIA ja SAMANARVOISIA.

        Mieti näitä asioita, metallikoira on "yksinäinen susi".

        tottakai kaikki ovat riippuvaisia kaikista, tuo vesi kommentti oli lähinnä vitsi.

        ja kyllä näitä asioita on mietitty. viimeksi eilen juttelimme mieheni kanssa, joka on siis vesipuhveli, että miten metalli ja vesi toisilleen sopivat. sovittiin että hyvin sopivat :) länsimaiselta merkiltäni kun olen kalat eli hyvinkin vesipainotteinen.

        nämä ovat mielenkiintoisia itsetutkiskelun välineitä nämä horoskoopit. hauskaa leikkiä sinänsä, ei niitä pidä liian vakavasti ottaa.

        terv. yksinäinen susi


      • Tulisika
        metallikoira kirjoitti:

        tottakai kaikki ovat riippuvaisia kaikista, tuo vesi kommentti oli lähinnä vitsi.

        ja kyllä näitä asioita on mietitty. viimeksi eilen juttelimme mieheni kanssa, joka on siis vesipuhveli, että miten metalli ja vesi toisilleen sopivat. sovittiin että hyvin sopivat :) länsimaiselta merkiltäni kun olen kalat eli hyvinkin vesipainotteinen.

        nämä ovat mielenkiintoisia itsetutkiskelun välineitä nämä horoskoopit. hauskaa leikkiä sinänsä, ei niitä pidä liian vakavasti ottaa.

        terv. yksinäinen susi

        Ymmärsin kyllä että se oli vitsi! Horoskooppi on hauskaa leikkiä ja sopii hyvin tämäntyyppiseen foorumiin.Astrologia taas on symbolikieli, ja aika vaikea sellainen.
        Pieni analyysi vielä. Vesipuhveli/Metallikoira.
        Puhveli ei pakota Koiraa avautumaan ja tästä Koira on kiitollinen. Ette kapinoi. Ette riko rajoja.Kannatatte "reilua peliä" ja teillä on korkea moraali. Erittäin hyvä suhde. Hoidatte velvollisuudet yhdessä. Olette mallikansalaisia. Onnittelen! Uskon, että tämä liitto kestää.
        En voi olla sanomatta että Kalat on "kaksoismerkki" ja siksi on vaikea löytää Kala-ihmistä, jolla on täysin selkeät kalapiirteet...


      • Mkoira
        Tulisika kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä että se oli vitsi! Horoskooppi on hauskaa leikkiä ja sopii hyvin tämäntyyppiseen foorumiin.Astrologia taas on symbolikieli, ja aika vaikea sellainen.
        Pieni analyysi vielä. Vesipuhveli/Metallikoira.
        Puhveli ei pakota Koiraa avautumaan ja tästä Koira on kiitollinen. Ette kapinoi. Ette riko rajoja.Kannatatte "reilua peliä" ja teillä on korkea moraali. Erittäin hyvä suhde. Hoidatte velvollisuudet yhdessä. Olette mallikansalaisia. Onnittelen! Uskon, että tämä liitto kestää.
        En voi olla sanomatta että Kalat on "kaksoismerkki" ja siksi on vaikea löytää Kala-ihmistä, jolla on täysin selkeät kalapiirteet...

        tästä:

        "En voi olla sanomatta että Kalat on "kaksoismerkki" ja siksi on vaikea löytää Kala-ihmistä, jolla on täysin selkeät kalapiirteet..."

        Itse ajatteln, että kaloissa on vähän kaikkien eläinradan merkkien ominaisuuksia, siksi ei ole mitään kalaprototyyppiä tai ominaisuutta mikä olisi vain kaloille tyypillistä.

        kiitos muuten mukavasta analyysistä!


    • Tulisika

      Yhteenveto Kiinalaisesta horoskoopista:
      tulkinta tehdään neljän tekijän perusteella:
      syntymävuoden, elementin, jin/jangin ja syntymähetken peusteella.

      • Tulisika

        Eläinmerkkien yhteensopivuus (rakkaus).
        Rotta ihastuu helposti toiseen Rottaan koska molemmat ovat seurallisia ja huumorintajuisia eivätkä vaadi suhteelta suurta syvällisyyttä. Tämä liitto on Ystävien Liitto...Jossakin vaiheessa Rotat luultavasti valitsevat eri polut tai sitten he jäävät riitelemään rahasta ja muista arkipäivän asioista. Romanssi sopii kahdelle Rotalle - avo/avioliitto ei.

        Lyhyeksi jää luultavasti myös Rotan romanssi Puhvelin kanssa koska näillä on aika vähän yhteistä.Rotta on liian vilkas vanhoillisen Puhvelin mielestä mutta jos tämä on Vesipuhveli saattaa liitto onnistua.

        Tiikeri viihtyy Rotan seurassa kunnes uusi ihastus löytyy... Riita voi syntyä rahasta tässäkin liitossa koska Tiikeri on kova tuhlaamaan.

        Rotta ja Jänis (vanhoissa kirjoissa Kissa)ovat molemmat uteliaita - tästä se lähtee.Rotta on kuitenkin kova tekemään työtä, Jänis taas osaa nauttia elämästä ja haluaa "torkkua" kaikessa rauhassa. Onnistuuko tämä liitto? Päätä itse!

        Lohikäärme pärjää hyvin Rotan seurassa ja pitää levotonta Rottaa kurissa.Molemmat tuntevat sielujen sympatiaa alusta lähtien. Mutkaton liitto.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Eläinmerkkien yhteensopivuus (rakkaus).
        Rotta ihastuu helposti toiseen Rottaan koska molemmat ovat seurallisia ja huumorintajuisia eivätkä vaadi suhteelta suurta syvällisyyttä. Tämä liitto on Ystävien Liitto...Jossakin vaiheessa Rotat luultavasti valitsevat eri polut tai sitten he jäävät riitelemään rahasta ja muista arkipäivän asioista. Romanssi sopii kahdelle Rotalle - avo/avioliitto ei.

        Lyhyeksi jää luultavasti myös Rotan romanssi Puhvelin kanssa koska näillä on aika vähän yhteistä.Rotta on liian vilkas vanhoillisen Puhvelin mielestä mutta jos tämä on Vesipuhveli saattaa liitto onnistua.

        Tiikeri viihtyy Rotan seurassa kunnes uusi ihastus löytyy... Riita voi syntyä rahasta tässäkin liitossa koska Tiikeri on kova tuhlaamaan.

        Rotta ja Jänis (vanhoissa kirjoissa Kissa)ovat molemmat uteliaita - tästä se lähtee.Rotta on kuitenkin kova tekemään työtä, Jänis taas osaa nauttia elämästä ja haluaa "torkkua" kaikessa rauhassa. Onnistuuko tämä liitto? Päätä itse!

        Lohikäärme pärjää hyvin Rotan seurassa ja pitää levotonta Rottaa kurissa.Molemmat tuntevat sielujen sympatiaa alusta lähtien. Mutkaton liitto.

        Yhteensopivuus II.

        Käärme kyllästyy pian pinnalliseen Rottaan.

        Hevosen ja Rotan suhde on myöskin haastava koska Rotta ei ymmärrä Hevosen vapaudenkaipuuta.

        Vuohi ja Rotta pitävät molemmat mukavasta elämästä ja liitto voi onnistua.

        Apina pärjää hyvin Rotan tulisessa maailmassa mutta kumpikaan ei kestä kovia aikoja...Apina on peluri ja Rotta pitää rahasta.

        Kukko/Rotta-yhdistelmä voi myöskin onnistua vaikka pariskunta riitelee (kukko hermostuu helposti).

        Rotta väsyy nopeasti epävarmaan Koiraan.Tästä liitosta ei tule mitään.

        Sika/Rotta on hyvä yhdistelmä.Sika on mukavuudenhaluinen, Rotta tekee työtä ja ottaa johdon käsiinsä (Rotta haluaa olla johtaja) - ja molemmat ovat tyytyväisiä.

        Metallirotta: 28.1.1960-14.2.1961.
        Vesirotta: 15.2.1972-2.2.1973.
        Puurotta: 2.2.1984-19.2.1985.


      • göllö
        Tulisika kirjoitti:

        Yhteensopivuus II.

        Käärme kyllästyy pian pinnalliseen Rottaan.

        Hevosen ja Rotan suhde on myöskin haastava koska Rotta ei ymmärrä Hevosen vapaudenkaipuuta.

        Vuohi ja Rotta pitävät molemmat mukavasta elämästä ja liitto voi onnistua.

        Apina pärjää hyvin Rotan tulisessa maailmassa mutta kumpikaan ei kestä kovia aikoja...Apina on peluri ja Rotta pitää rahasta.

        Kukko/Rotta-yhdistelmä voi myöskin onnistua vaikka pariskunta riitelee (kukko hermostuu helposti).

        Rotta väsyy nopeasti epävarmaan Koiraan.Tästä liitosta ei tule mitään.

        Sika/Rotta on hyvä yhdistelmä.Sika on mukavuudenhaluinen, Rotta tekee työtä ja ottaa johdon käsiinsä (Rotta haluaa olla johtaja) - ja molemmat ovat tyytyväisiä.

        Metallirotta: 28.1.1960-14.2.1961.
        Vesirotta: 15.2.1972-2.2.1973.
        Puurotta: 2.2.1984-19.2.1985.

        maakäärme (04.05.89) ja metallihevonen (16.01.90, klo 10.40) ovatko ne oikein?
        sopiiko ne yhteen ja millaisia yhdessäoloja sekä luonneltaan?
        en löytyny netistä nää tietoja.


      • Tulisika
        göllö kirjoitti:

        maakäärme (04.05.89) ja metallihevonen (16.01.90, klo 10.40) ovatko ne oikein?
        sopiiko ne yhteen ja millaisia yhdessäoloja sekä luonneltaan?
        en löytyny netistä nää tietoja.

        Olette molemmat Maakäärmeitä!
        Maakäärme: 06.02.1989 - 26.01.1990. Metallihevonen on syntynyt 27.01.1990 - 14.02.1991. Se teistä, joka on syntynyt 10:40 (ennen keskipäivää) on myös Nouseva Käärme, eli Tuplakäärme!
        Mustasukkaisuus on yleensä Käärmeparin vaiva ja maakäärme ei koskaan luota hänet kerran pettäneeseen ihmiseen.Jos Käärmeet menevät naimisiin heidän on pakko solmia "aselepo" ja luopua mustasukkaisuudesta muuten tästä liitoststa ei tule mitään.


      • apina

        Lueskelin tuossa tulkintojasi ... haluaisin niin tulkinnan omasta parisuhteestani... onnistuisko?
        23.04.1968 klo 17.27 ja 29.11.1969 klo 16.14


      • Tulisika
        apina kirjoitti:

        Lueskelin tuossa tulkintojasi ... haluaisin niin tulkinnan omasta parisuhteestani... onnistuisko?
        23.04.1968 klo 17.27 ja 29.11.1969 klo 16.14

        Hm, pystynkö tähän:
        Olet Maa-Apina, nouseva merkki Kukko.
        Hän on Maa-Kukko, nouseva merkki Apina!

        Hyvä, että elementti on sama! Maa-Apina on järkevämpi ja rauhallisempi kuin "muut" Apinat.
        Maa-Kukko on rehellinen ja hänen sanansa voi luottaa - mielipiteitä hän ei kyllä muuta!

        Luulisin, että Apinalla on voimakas halu sanoa kaikesta "viimeinen sana" ja Kukko astuu taas usein Apinan varpaille... Nokittelu voi olla arkipäivää.Olette kuitenkin aika samanlaisia (nousevat merkit!). Mielenkiintoinen liitto.

        Yleensä Apina ja Kukko inhoavat toisiaan...


      • apina
        Tulisika kirjoitti:

        Hm, pystynkö tähän:
        Olet Maa-Apina, nouseva merkki Kukko.
        Hän on Maa-Kukko, nouseva merkki Apina!

        Hyvä, että elementti on sama! Maa-Apina on järkevämpi ja rauhallisempi kuin "muut" Apinat.
        Maa-Kukko on rehellinen ja hänen sanansa voi luottaa - mielipiteitä hän ei kyllä muuta!

        Luulisin, että Apinalla on voimakas halu sanoa kaikesta "viimeinen sana" ja Kukko astuu taas usein Apinan varpaille... Nokittelu voi olla arkipäivää.Olette kuitenkin aika samanlaisia (nousevat merkit!). Mielenkiintoinen liitto.

        Yleensä Apina ja Kukko inhoavat toisiaan...

        Taisit osua aikas oikeeseen... Meinaan yhdessä oltu 13v., mutta juurikin nyt eroamassa. Itse oisin voinnu vielä jatkaa, mutta kukkopa ei mieltänsä enää muuta joo....


      • Tulisika
        apina kirjoitti:

        Taisit osua aikas oikeeseen... Meinaan yhdessä oltu 13v., mutta juurikin nyt eroamassa. Itse oisin voinnu vielä jatkaa, mutta kukkopa ei mieltänsä enää muuta joo....

        Kukon "nokka" on terävä, sanotaan. Olen pahoillani erosta mutta se voi olla uusi alku Sinulle.


      • apina
        Tulisika kirjoitti:

        Kukon "nokka" on terävä, sanotaan. Olen pahoillani erosta mutta se voi olla uusi alku Sinulle.

        Toivottavasti joskus löytyy hellempi ja herkempi....


      • olivia23
        Tulisika kirjoitti:

        Yhteensopivuus II.

        Käärme kyllästyy pian pinnalliseen Rottaan.

        Hevosen ja Rotan suhde on myöskin haastava koska Rotta ei ymmärrä Hevosen vapaudenkaipuuta.

        Vuohi ja Rotta pitävät molemmat mukavasta elämästä ja liitto voi onnistua.

        Apina pärjää hyvin Rotan tulisessa maailmassa mutta kumpikaan ei kestä kovia aikoja...Apina on peluri ja Rotta pitää rahasta.

        Kukko/Rotta-yhdistelmä voi myöskin onnistua vaikka pariskunta riitelee (kukko hermostuu helposti).

        Rotta väsyy nopeasti epävarmaan Koiraan.Tästä liitosta ei tule mitään.

        Sika/Rotta on hyvä yhdistelmä.Sika on mukavuudenhaluinen, Rotta tekee työtä ja ottaa johdon käsiinsä (Rotta haluaa olla johtaja) - ja molemmat ovat tyytyväisiä.

        Metallirotta: 28.1.1960-14.2.1961.
        Vesirotta: 15.2.1972-2.2.1973.
        Puurotta: 2.2.1984-19.2.1985.

        Puu rotta: 2.2.1984-19.2.1985. Mikä merkki on puurotan jälkeen? Se kiinostais tietää. Jos et tiedä. Ei se mitään... Sopiiko Puurotta saman kaa. Mitkä Merkit ovat 9.5 2004 ja 13.1 2006


      • Tulisika
        olivia23 kirjoitti:

        Puu rotta: 2.2.1984-19.2.1985. Mikä merkki on puurotan jälkeen? Se kiinostais tietää. Jos et tiedä. Ei se mitään... Sopiiko Puurotta saman kaa. Mitkä Merkit ovat 9.5 2004 ja 13.1 2006

        Puu-Rotan jälkeen tulee Puu-Puhveli.
        20.02.1985 - 08.02.1986.

        Kaksi Rottaa: rakastuvat tulisesti, sen jälkeen suhde muuttu ja muistuttaa enemmän ystävyyttä. Molemmat ovat huumorintajuisia ja uskoisin, että tämän katon alla riidellään korkeintaan rahasta!

        09.05.2004= Puu-Apina.
        13.01.2006= Puu-Kukko.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Puu-Rotan jälkeen tulee Puu-Puhveli.
        20.02.1985 - 08.02.1986.

        Kaksi Rottaa: rakastuvat tulisesti, sen jälkeen suhde muuttu ja muistuttaa enemmän ystävyyttä. Molemmat ovat huumorintajuisia ja uskoisin, että tämän katon alla riidellään korkeintaan rahasta!

        09.05.2004= Puu-Apina.
        13.01.2006= Puu-Kukko.

        Sama elementti (puu, tuli, maa, metalli ja vesi) hallitsee aina kahta (2) peräkkäistä vuotta, enimmäisenä niistä jang-eläinmerkin seurassa, toisena jin-merkin seurassa.

        Jang-merkit: Rotta, Tiikeri, Lohikäärme, Hevonen, Apina ja Koira.
        Jin-merkit: Puhveli, Jänis/Kissa, Käärme,Vuohi/Lammas, Kukko ja Sika.

        Jang on maskuliininen ja aktiivinen.
        Jin on feminiininen ja passiivinen/vastaanottavainen.

        Puu on sinnikäs, Tuli on intohimoinen, Maa on vakaa, Metalli on luja ja Vesi on joustava.

        Esimerkki:
        1984 (02.02.1984 - 19.02.1985): Rotta Puu jang
        1985 (20.02.1985 - 08.02.1986): Puhveli Puu jin
        1986 (09.02.1986 - 28.01.1987): Tiikeri Tuli jang
        1987 (29.01.1987 - 16.02.1988): Jänis Tuli jin
        1988 (17.02.1988 - 05.02.1989): Lohikäärme Maa jang
        1989 (06.02.1989 - 26.01.1990): Käärme Maa jin


    • ja tulihevonen

      Vaikutti siltä, että olet perehtynyt asiaan. Koen välillä itseni niin monimutkaiseksi ihmiseksi, että olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteesi näin horoskooppien perusteella; olen siis länsimaiselta horoskoopiltani kaksonen ja kiinalaiselta tulihevonen eli olen syntynyt 1966.
      Tietenkin myös kiinnostaisi, että miten katsot minun sopivan yhteen rapu/koira -miehen kanssa. Hän on syntynyt 1958.
      Kiitän etukäteen arviostasi.

      • syntymäaikaan

        Laitanpa tähän vielä tarkemman syntymäaikani eli 8.6.1966 ja kellonaika on yöllä 2.15.


      • Tulisika
        syntymäaikaan kirjoitti:

        Laitanpa tähän vielä tarkemman syntymäaikani eli 8.6.1966 ja kellonaika on yöllä 2.15.

        Olet Tulihevonen, syntynyt 02:15 (kukonlaulua edeltävä tunti), Nouseva merkkisi on Puhveli.

        Kaikki Hevoset ovat erittäin persoonallisia.
        Tuli-Hevosella on valtava määrä energiaa, mutta ei aina selkeää päämäärää - tästä syystä hän saattaa tehdä harharetkiä. Hän on kova tekemään töitä (vaikka 24 t vuorokaudessa) mutta ei osaa rentoutua.
        Hevonen-Puhveli luottaa vaistoihinsa, rakastaa luontoa ja kaipaa omaa tilaa.
        Hevonen on sitkeä ja älykäs ja hänellä on omalaatuinen huumorintaju. Hevosnainen on yleensä kaunis ja tyylikäs. Hänen kotinsa on sisustettu hyvällä maulla.
        Ja sitten Mies - Koira. Koira/Hevonen on hyvä yhdistelmä - jos Koira malttaa olla kaivelematta Hevosen yksityiselämää. Hevosta ei saa sitoa liikaa. Uskoisin, että Koira on ymmärtäväinen. Koira viihtyy kotona, Hevonen on liikkuvainen...

        Kaksoset haluavat usein olla kahdessa paikassa samanaikaisesti. He ovat jossakin määrin levottomia ja hermostuneita.Olet syntynyt 8.6 ja kuulut "aitoihin kaksosiin" - juuri nähin, jotka ovat "kahden tulen välissä".


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Olet Tulihevonen, syntynyt 02:15 (kukonlaulua edeltävä tunti), Nouseva merkkisi on Puhveli.

        Kaikki Hevoset ovat erittäin persoonallisia.
        Tuli-Hevosella on valtava määrä energiaa, mutta ei aina selkeää päämäärää - tästä syystä hän saattaa tehdä harharetkiä. Hän on kova tekemään töitä (vaikka 24 t vuorokaudessa) mutta ei osaa rentoutua.
        Hevonen-Puhveli luottaa vaistoihinsa, rakastaa luontoa ja kaipaa omaa tilaa.
        Hevonen on sitkeä ja älykäs ja hänellä on omalaatuinen huumorintaju. Hevosnainen on yleensä kaunis ja tyylikäs. Hänen kotinsa on sisustettu hyvällä maulla.
        Ja sitten Mies - Koira. Koira/Hevonen on hyvä yhdistelmä - jos Koira malttaa olla kaivelematta Hevosen yksityiselämää. Hevosta ei saa sitoa liikaa. Uskoisin, että Koira on ymmärtäväinen. Koira viihtyy kotona, Hevonen on liikkuvainen...

        Kaksoset haluavat usein olla kahdessa paikassa samanaikaisesti. He ovat jossakin määrin levottomia ja hermostuneita.Olet syntynyt 8.6 ja kuulut "aitoihin kaksosiin" - juuri nähin, jotka ovat "kahden tulen välissä".

        Tässä vielä "Hevoset":
        Tulihevonen: 21.01.1966 - 08.02.1967.
        Maahevonen: 07.02.1978 - 27.01.1979.
        Metallihevonen: 27.01.1990 - 14.02.1991.

        Ja Käärmeet:
        Puukäärme: 02.02.1965 - 20.01.1966.
        Tulikäärme: 18.02.1977 - 06.02.1978.
        Maakäärme: 06.02.1989 - 26.01.1990.


    • passaisi

      metallikukolle?

      • Tulisika

        Hm, Metallikukko jää harvoin neuvottomaksi...

        Hänelle passaisi Lohikäärme. Tai Puhveli.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Hm, Metallikukko jää harvoin neuvottomaksi...

        Hänelle passaisi Lohikäärme. Tai Puhveli.

        Vielä Metallikukolle:
        "kaksi kukkoa saman katon alla tietää huonoa kaikille" - näin kiinalaiset väittävät...

        Nouseva Kukko on ihminen joka on syntynyt illalla 17:00 - 19:00.

        Tulikukko: 31.01.1957 - 17.02.1958.
        Maakukko: 18.02.1969 - 05.02.1970.
        Metallikukko: 05.02.1981 - 24.01.1982.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Vielä Metallikukolle:
        "kaksi kukkoa saman katon alla tietää huonoa kaikille" - näin kiinalaiset väittävät...

        Nouseva Kukko on ihminen joka on syntynyt illalla 17:00 - 19:00.

        Tulikukko: 31.01.1957 - 17.02.1958.
        Maakukko: 18.02.1969 - 05.02.1970.
        Metallikukko: 05.02.1981 - 24.01.1982.

        Missä ovat Tiikerit?

        Vesi-Tiikeri: 05.02.1962 - 24.01.1963.
        Puu-Tiikeri: 23.01.1974 - 10.02.1975.
        Tuli-Tiikeri: 09.02.1986 - 28.01.1987.

        Elämme Sian Vuotta 17.02.2007 - 05.02.2008.
        Sian vuonna Tiikerillä on suuria ja positiivisia muutoksia tulossa työelämässä.

        Tiikeri on kapinallinen ja dynaaminen - älä komenna sitä! Tiikeri on tottunut voittamaan!

        Tiikeri ja rakkaus: Olisiko se Lohikäärme tai Koira.... Käärmeen ansaan se ei ainakaan jää...


      • vielä vähän lisää?
        Tulisika kirjoitti:

        Vielä Metallikukolle:
        "kaksi kukkoa saman katon alla tietää huonoa kaikille" - näin kiinalaiset väittävät...

        Nouseva Kukko on ihminen joka on syntynyt illalla 17:00 - 19:00.

        Tulikukko: 31.01.1957 - 17.02.1958.
        Maakukko: 18.02.1969 - 05.02.1970.
        Metallikukko: 05.02.1981 - 24.01.1982.

        Itse olen metallikukko ja näköjään nousulta myös kukko.
        Eli olenko minä sitten niinkin hankala ihminen kun annat ymmärtää?


      • Tulisika
        vielä vähän lisää? kirjoitti:

        Itse olen metallikukko ja näköjään nousulta myös kukko.
        Eli olenko minä sitten niinkin hankala ihminen kun annat ymmärtää?

        Sorry, jos olen antanut tällaisen kuvan. Ei ole hyviä eikä huonoja merkkejä mutta on hyviä ja huonoja yhdistelmiä - ymmärrät varmasti mitä tarkoitan.Ihmissuhteet, ihmissuhteet....

        Tuplakukko haluaa olla paras kaikessa mihin ryhtyy, hän on syntynyt innostuksien merkkien alla... Kukko on myös rehellinen eikä siedä valehtelua. Ja hän on tapoihinsa piintynyt - päivän rituaali on yleensä aina sama.

        Rahapuoli. Tässä meillä on kaksi Kukkoa: toinen säästää ja venyyttää senttejä, toinen tuhlaa ja elää luottokortilla. Tuhlarikukko ostaa huonekaluja, vaatteita.... Kaikki Kukot ovat kuitenkin anteliaita.

        Järjestys on Must! Kukko rakastaa järjestystä. Kuulutko sinä siihen Kukkoryhmään, jolla on laukku täynnä "muistiinpanoja"? Kukolla on selvä käsiala.

        Rakkaus: Kukolla on tiukka moraali eikä pidä yhden illan jutuista...
        Vanhoillinen Puhveli on sopiva kumppani Kukolle ja niin on Lohikäärmekin. Puhvelin kanssa hän voi harrastaa vaikkapa puutarhanhoitoa. Hm, aviopuolisona Kukko saattaa olla komentelevainen (kukkoilee) mutta Puhveli on "paksunahkainen" ja kestää hyvin.

        "Riskiliitot" : Kukko/Kukko, Kukko/Apina, Kukko/Vuohi, Kukko/Jänis (Kissa).


      • Kaurismies
        Tulisika kirjoitti:

        Missä ovat Tiikerit?

        Vesi-Tiikeri: 05.02.1962 - 24.01.1963.
        Puu-Tiikeri: 23.01.1974 - 10.02.1975.
        Tuli-Tiikeri: 09.02.1986 - 28.01.1987.

        Elämme Sian Vuotta 17.02.2007 - 05.02.2008.
        Sian vuonna Tiikerillä on suuria ja positiivisia muutoksia tulossa työelämässä.

        Tiikeri on kapinallinen ja dynaaminen - älä komenna sitä! Tiikeri on tottunut voittamaan!

        Tiikeri ja rakkaus: Olisiko se Lohikäärme tai Koira.... Käärmeen ansaan se ei ainakaan jää...

        No täälläpä yksi sellainen, s.04.01.1975 klo. 04.36 ja rakkaudesta sen verran että, kauniimpi osapuoli on Vesi-Puhveli (s.23.03.1973 klo. 13.30).
        Oisko Tulisialla tähän jotain analyysia?


      • Tulisika
        Kaurismies kirjoitti:

        No täälläpä yksi sellainen, s.04.01.1975 klo. 04.36 ja rakkaudesta sen verran että, kauniimpi osapuoli on Vesi-Puhveli (s.23.03.1973 klo. 13.30).
        Oisko Tulisialla tähän jotain analyysia?

        Hei Puu-Tiikeri! Puun sitkeä luonne antaa sinulle
        voimaa tavoitteiden saavuttamisessa. Olet myös Nouseva Tiikeri (syntynyt ennen aamunkoittoa, 04:36).
        Tuplatiikeri rakastaa elämää - yleensä huimapäisyydelle ei löydy vertaa... Tällainen ihminen on aina sanavalmis ja hauska.

        Kauniimpi osapuoli on Vesi-Puhveli, nouseva Vuohi (syntynyt 13:30, auringonlasku aikaa).

        Veden joustava luonne pehmentää Puhvelin ehdottomuutta. Nouseva Vuohi riitelee harvoin!
        Hän on "kiltti" ihminen, joka on varovainen ja harkitseva.

        Suhde Tiikeri/Puhveli:
        Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että Puhveli on Tiikerin täydellinen vastakohta. Tiikeri korostaa Puhvelin tunteellista epävarmuutta...

        Sanoisin näin: Puhveli-tyttö vetoaa Tiikerin "suojeluvaistoon" ja kesyttää ison kissan...

        Kauris/Oinas
        Kaurismies on älykäs ja pääsee yleensä pitkälle. Hän haluaa "naisellisen naisen" (joka saa olla pieni ja heikko)...

        Oinas-nainen etsii miestä, joka on rohkea, voimakas ja intohimoinen. Mies rakastuu helposti tähän naiseen.

        Niin erilaisia kuin he ovat, he voivat kasvaa toisiinsa...


      • Kaurismies
        Tulisika kirjoitti:

        Hei Puu-Tiikeri! Puun sitkeä luonne antaa sinulle
        voimaa tavoitteiden saavuttamisessa. Olet myös Nouseva Tiikeri (syntynyt ennen aamunkoittoa, 04:36).
        Tuplatiikeri rakastaa elämää - yleensä huimapäisyydelle ei löydy vertaa... Tällainen ihminen on aina sanavalmis ja hauska.

        Kauniimpi osapuoli on Vesi-Puhveli, nouseva Vuohi (syntynyt 13:30, auringonlasku aikaa).

        Veden joustava luonne pehmentää Puhvelin ehdottomuutta. Nouseva Vuohi riitelee harvoin!
        Hän on "kiltti" ihminen, joka on varovainen ja harkitseva.

        Suhde Tiikeri/Puhveli:
        Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että Puhveli on Tiikerin täydellinen vastakohta. Tiikeri korostaa Puhvelin tunteellista epävarmuutta...

        Sanoisin näin: Puhveli-tyttö vetoaa Tiikerin "suojeluvaistoon" ja kesyttää ison kissan...

        Kauris/Oinas
        Kaurismies on älykäs ja pääsee yleensä pitkälle. Hän haluaa "naisellisen naisen" (joka saa olla pieni ja heikko)...

        Oinas-nainen etsii miestä, joka on rohkea, voimakas ja intohimoinen. Mies rakastuu helposti tähän naiseen.

        Niin erilaisia kuin he ovat, he voivat kasvaa toisiinsa...

        Kiitos kaunis! : )


    • yellow~banana

      Tulisika vielä vähän luonnehdintaa?


      Kauniisti kiittäen ja kumartaen

      MaaApina/NousuVuohi

      • Tulisika

        Osaat ottaa muitten tunteet huomioon.Toisaalta myöskin syytät muita vaikeuksista ...
        Apina on viisas ja hän arvostaa tietoa.Hyvän laskupään lisäksi apinalla on loistava huumorintaju!


      • Tulisika

        En ole kirjoittanut Vuohesta vielä. Onko Vuohi harvinainen Suomessa?
        24.01.1955 - 11.02.1956. Puu-Vuohi.
        09.02.1967 - 29.01.1968. Tuli-Vuohi.
        28.01.1979 - 15.02.1980. Maa-Vuohi.
        15.02.1991 - 03.02.1992. Metalli-Vuohi.

        Kiinassa Vuohi on rauhantuoja. Kerrotaan että Vuohen viha kohdistuu vain vääryyteen. Sen tiedän Vuohesta, että hän ei kestä minkäänlaista arvostelua... Hän vihaa myöskin rajoituksia ja hermostuu helposti. Hm, Vuohella on terävät hampaat...
        Vuohella on harrastus: hän kerää pikkuesineitä! Entäs rakkaus? Paras vaihtoehto Vuohelle on Hevonen.


      • puukäärmeeltä
        Tulisika kirjoitti:

        En ole kirjoittanut Vuohesta vielä. Onko Vuohi harvinainen Suomessa?
        24.01.1955 - 11.02.1956. Puu-Vuohi.
        09.02.1967 - 29.01.1968. Tuli-Vuohi.
        28.01.1979 - 15.02.1980. Maa-Vuohi.
        15.02.1991 - 03.02.1992. Metalli-Vuohi.

        Kiinassa Vuohi on rauhantuoja. Kerrotaan että Vuohen viha kohdistuu vain vääryyteen. Sen tiedän Vuohesta, että hän ei kestä minkäänlaista arvostelua... Hän vihaa myöskin rajoituksia ja hermostuu helposti. Hm, Vuohella on terävät hampaat...
        Vuohella on harrastus: hän kerää pikkuesineitä! Entäs rakkaus? Paras vaihtoehto Vuohelle on Hevonen.

        Olisitko voinut kertoa tarkemmin vielä puukäärmeestä?
        Olen keskipäivän tulokas klo 12.15

        Muutama sana itsestäni:
        Tunnustan olevani hyvin viehättävä ulkoisesti, mutta ilmeisesti liiankin, koska minua ei uskalleta lähestyä. Vastakkaisen sukupuolen mielestä olen liian kaunis.
        Tässä jo liki viisi vuotta "häntää oikeaa" odottaen.


      • Tulisika
        puukäärmeeltä kirjoitti:

        Olisitko voinut kertoa tarkemmin vielä puukäärmeestä?
        Olen keskipäivän tulokas klo 12.15

        Muutama sana itsestäni:
        Tunnustan olevani hyvin viehättävä ulkoisesti, mutta ilmeisesti liiankin, koska minua ei uskalleta lähestyä. Vastakkaisen sukupuolen mielestä olen liian kaunis.
        Tässä jo liki viisi vuotta "häntää oikeaa" odottaen.

        Puukäärme/Nouseva Hevonen: olet seurallinen "ajattelija", jolla on mielikuvituksen voima...
        Käärmenainen on kaunis ja niin on Hevonenkin. Pieni varoitus: käärmeenä tiedät varsinkin hyvin, että Käärmeellä on paha tapa kietoutua vastakkaisen sukupuolen ympärille mikä saa hänet "tukehtumaan" - ja pakenemaan. Jopa Rotta lähtee karkuun...
        Olet "odottanut" viisi vuotta. Viisi on numerologiassa vapauden luku. Mitä olet oppinut? Elämän tarkoitus on siinä, mitä ihminen oppii elämässä. Kerrotaan, että Käärme on viisas.

        Kiinalaiset sanovat, että Lohikäärme rakastaa Käärmettä mutta Käärme ei saa takertua Lohikäärmeeseen. Lohikäärmettä ei pidellä väkisin!

        Käärme tietää hyvin arvonsa ja luottaa omiin vaistoihinsa.


      • kiinalaisessa horoskoopissa
        Tulisika kirjoitti:

        En ole kirjoittanut Vuohesta vielä. Onko Vuohi harvinainen Suomessa?
        24.01.1955 - 11.02.1956. Puu-Vuohi.
        09.02.1967 - 29.01.1968. Tuli-Vuohi.
        28.01.1979 - 15.02.1980. Maa-Vuohi.
        15.02.1991 - 03.02.1992. Metalli-Vuohi.

        Kiinassa Vuohi on rauhantuoja. Kerrotaan että Vuohen viha kohdistuu vain vääryyteen. Sen tiedän Vuohesta, että hän ei kestä minkäänlaista arvostelua... Hän vihaa myöskin rajoituksia ja hermostuu helposti. Hm, Vuohella on terävät hampaat...
        Vuohella on harrastus: hän kerää pikkuesineitä! Entäs rakkaus? Paras vaihtoehto Vuohelle on Hevonen.

        Kylläpä kuulostaa tutulta nuo luonnekuvaukset. Mieheni on käsittääkseni kissa?, syntynyt 2.5.63. Miten sovimme yhteen..? Välillä leiskuu niin, että oksat pois.. =)


      • Tulisika
        kiinalaisessa horoskoopissa kirjoitti:

        Kylläpä kuulostaa tutulta nuo luonnekuvaukset. Mieheni on käsittääkseni kissa?, syntynyt 2.5.63. Miten sovimme yhteen..? Välillä leiskuu niin, että oksat pois.. =)

        Mies on siis Vesi-Kissa.

        Onko niin, että Kissa on se passiivinen kumppani tässä liittossa? Vesi-Kissa on herkkä tunneihminen, joka "muuttuu" päivästä toiseen...

        Tuli-Lammas (1967) kärsii usein sisäisistä ristiriidoista. Hän on ulkopuolisesti vahva ja rohkea mutta sisäisesti epävarma...

        Vaikka välillä leiskuu niin, että oksat pois teillä on kuitenkin hyvä pohja. Kiinalaisten mukaan tämä liitto on onnistunut liitto. Sukulaissieluja.

        Vuohelle ja Kissalle koti on tärkeä.


    • Vesijänis

      Vesijänis syntynyt 21:33?

      • Tulisika

        Olet Vesi-Jänis (Vesi-Kissa), Nouseva Sika.
        Vesi-Jänis on herkkä ja muuttuvainen.Varovainen tunneihminen, joka on oppinut luottamaan vaistoihin...
        Kuinka nouseva Sika vaikuttaa? Saat lisää rohkeutta. Et koskaan teeskentele.


      • Neiti X
        Tulisika kirjoitti:

        Olet Vesi-Jänis (Vesi-Kissa), Nouseva Sika.
        Vesi-Jänis on herkkä ja muuttuvainen.Varovainen tunneihminen, joka on oppinut luottamaan vaistoihin...
        Kuinka nouseva Sika vaikuttaa? Saat lisää rohkeutta. Et koskaan teeskentele.

        Entäs Tuli-Vuohi ja Maa-Kukko???


      • T-fox
        Neiti X kirjoitti:

        Entäs Tuli-Vuohi ja Maa-Kukko???

        mitäs sanoisit tästä...

        Olen puutiikeri syntynyt klo 18:12, länsim. oinas nousu vaaka, kuukalat.

        Mies on koira, länsim. neitsyt (16.9.1982 klo 19:00) muistaakseni nousu vesimies, kuuneitsyt.


      • Tulisika
        Neiti X kirjoitti:

        Entäs Tuli-Vuohi ja Maa-Kukko???

        Vuohta pidetään rauhantuojana.

        Tuli-Vuohella on kuitenkin terävät hampaat... Jos liitetään tulielementin aloitteellisuus ja energia tähän varovaiseen eläinmerkkiin, tapahtuu suuri muutos.

        Maa-Kukko on järkevä Kukko, joka hoitaa asiansa hyvin. Hän on rehellinen ja hänen sanaansa voi luottaa.

        Tavallinen Kukko ei hyväksy Vuohen oikullisuutta.
        Tavallinen Vuohi ei voi sietää Kukon arvostelunhalua. Kiinalaiset ovat sitä mieltä että tämä liitto ei toimi!

        Hm, Maa ja Tuli ehkä voivat auttaa. Yleensä Maanmerkit toteuttavat Tulenmerkkien määräyksiä...


      • Tulisika
        T-fox kirjoitti:

        mitäs sanoisit tästä...

        Olen puutiikeri syntynyt klo 18:12, länsim. oinas nousu vaaka, kuukalat.

        Mies on koira, länsim. neitsyt (16.9.1982 klo 19:00) muistaakseni nousu vesimies, kuuneitsyt.

        Puu-Tiikeri on sinnikäs ja seurallinen. Nouseva Kukko sananvalmis (sanelee omat ehtonsa).

        Mies on Vesi-Koira, empaattinen ja herkkä. Nouseva merkki on Kukko 17-19 tai Koira 19-21!
        Rajatapaus....
        Kukko-Koira tietää, mikä sinulle sopii.
        Koira-Koira on myötätuntoinen. Päätä itse!

        Koira viihtyy hyvin Tiikerin seurassa ja suhde on Hellä.

        Länsimainen astrologia: Nainen Oinas- Mies Neitsyt: osaatko arvostaa tätä miestä? Oinas-nainen on Toimintaihminen, Neitsyt-mies Ajattelija. Joskus hän ajattelee liikaa (Oinas-naisen mielestä)...

        Nouseva Vaaka on hienostunut ja helläsydäminen.
        Nouseva Vesimies on hienostunut ja hyväluonteinen. Aurinkomerkki Oinaassa - Kuu Kaloissa yhdistelmä tekee myös ihmiset ystävällisiksi ja myötätuntoisiksi. Aurinko Neitsyeessä - Kuu Neitsyeessä yhdistelmä antaa ihmiselle itsenäisyyttä mutta ei ole onnekas hänelle, jolta puuttuu näkemystä...


      • T-fox
        Tulisika kirjoitti:

        Puu-Tiikeri on sinnikäs ja seurallinen. Nouseva Kukko sananvalmis (sanelee omat ehtonsa).

        Mies on Vesi-Koira, empaattinen ja herkkä. Nouseva merkki on Kukko 17-19 tai Koira 19-21!
        Rajatapaus....
        Kukko-Koira tietää, mikä sinulle sopii.
        Koira-Koira on myötätuntoinen. Päätä itse!

        Koira viihtyy hyvin Tiikerin seurassa ja suhde on Hellä.

        Länsimainen astrologia: Nainen Oinas- Mies Neitsyt: osaatko arvostaa tätä miestä? Oinas-nainen on Toimintaihminen, Neitsyt-mies Ajattelija. Joskus hän ajattelee liikaa (Oinas-naisen mielestä)...

        Nouseva Vaaka on hienostunut ja helläsydäminen.
        Nouseva Vesimies on hienostunut ja hyväluonteinen. Aurinkomerkki Oinaassa - Kuu Kaloissa yhdistelmä tekee myös ihmiset ystävällisiksi ja myötätuntoisiksi. Aurinko Neitsyeessä - Kuu Neitsyeessä yhdistelmä antaa ihmiselle itsenäisyyttä mutta ei ole onnekas hänelle, jolta puuttuu näkemystä...

        Luulen että mies on kukko-koira. Ja täsmällinen, on pitänyt syntyäkin tasatunnilla! :)

        Neitsyt-neitsyt tuntuu olevan itse itsensä pahin vihollinen, mutta helpompi jos rohkaisee ja saa siten uskomaan itseensä.


    • Hmm...

      Tuli-Tiikeri, syntynyt klo 19:07.
      Länsimaalainen horoskooppi Kaksonen, nousu Skorpioni, kuu-Kalat.

      • Tulisika

        Tuli on Tiikerin "oikea" elementti ja Tuli-Tiikeri on vauhdikas ja energinen.Itsetunto vaihtelee äärimmäisyydestä toiseen.

        Nouseva Koira syntynyt 19:07. Nousumerkin vaikutus on rauhoittava - tässä on lämminsydäminen ihminen joka on valmis auttamaan muita.

        Kaksoset on muuttuva ilmamerkki.Länsimaisessa astrologiassa ilma edustaa harmoniaa! Tyypillistä tälle merkille on halu olla kahdessa paikassa samanaikaisesti (ktso Tiikeri, sama kuva). Kaksosten symboli on kaksi pientä lasta: onko toinen se puoli jonka paljastat muille ja toinen se puoli, jonka vain läheiset ihmiset tuntevat?

        Nouseva Skorpioni on kriittinen mutta pidättyväinen vihassa.

        Kuu Kaloissa: yhdistelmä antaa levottoman mielen. Odotatko usein "ennalta" vaikeuksia? Huolestutko pikkuasioista? Yhdistelmä viittaa ihmiseen, jolta puuttu itseluottamusta. Et pyydä apua muilta vaikka itse lohdutat ja autat muita. Mietä näitä asioita...


    • Tulisika

      Kiinalaiseen filosofiaan kuuluu mielihyvän saaminen elämästä. Minusta tämä on mahtava asia!

      Kiinalainen "horoskooppi" ei opeta meitä suunnittelemaan huomispäivää vaan tuntemaan itsemme!

      Rakkaus: Kiinassa pariskunta löytää usein rakkauden "myöhemmin" elämässä - vasta avioliiton jälkeen - me länsimaalaiset taas rakastumme ja ajaudumme suhteeseen täysin tietoisina siitä että suhde joko onnistuu tai epäonnistuu...

      Täällä moni on kysynyt: onko tämä hyvä yhdistelmä?

      Kukaan ei voi tietää mitä on odotettavissa elämässä mutta taulukot (hyvä/huono yhdistelmä) ovat olleet olemassa jo tuhansia vuosia.

      • Tulisika

        Rotta:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Rotta, Lohikäärme ja Apina.
        Avio/avoliitto: Lohikäärme, Vuohi, Sika.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Vuohi ja Kukko.
        Avio/avoliitto: Tiikeri, Jänis/Kissa ja Hevonen.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Rotta:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Rotta, Lohikäärme ja Apina.
        Avio/avoliitto: Lohikäärme, Vuohi, Sika.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Vuohi ja Kukko.
        Avio/avoliitto: Tiikeri, Jänis/Kissa ja Hevonen.

        Puhveli:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Kukko ja Sika.
        Avio/avoliitto: Kukko.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Tiikeri ja Vuohi.
        Avio/avoliitto: toinen Puhveli, Tiikeri, Lohikäärme, Hevonen ja Koira.

        Puhveli on vanhoillinen ja Tiikeri synnynnäinen kapinanjohtaja...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Puhveli:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Kukko ja Sika.
        Avio/avoliitto: Kukko.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Tiikeri ja Vuohi.
        Avio/avoliitto: toinen Puhveli, Tiikeri, Lohikäärme, Hevonen ja Koira.

        Puhveli on vanhoillinen ja Tiikeri synnynnäinen kapinanjohtaja...

        Tiikeri:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Lohikäärme ja Hevonen.
        Avio/avoliitto: Koira (paras), Lohikäärme ja Sika.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: toinen Puhveli, Tiikeri ja Käärme.
        Avio/avoliitto: toinen Puhveli, Rotta, Käärme ja Tiikeri.

        Kukko palvoo Tiikeriä mutta nämä eläinmerkit ovat "tuhlaajia" - raha ei riitä ja silloin saattaa rakkauskin loppua...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Tiikeri:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Lohikäärme ja Hevonen.
        Avio/avoliitto: Koira (paras), Lohikäärme ja Sika.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: toinen Puhveli, Tiikeri ja Käärme.
        Avio/avoliitto: toinen Puhveli, Rotta, Käärme ja Tiikeri.

        Kukko palvoo Tiikeriä mutta nämä eläinmerkit ovat "tuhlaajia" - raha ei riitä ja silloin saattaa rakkauskin loppua...

        Jänis (Kissa) :
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, Rakkaus: Lohikäärme (paras) sitten toinen Jänis/Kissa, Hevonen tai Vuohi.
        Avio/avoliitto: Lohikäärme, Jänis/Kissa, Käärme ja Hevonen.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Kukko. Mutta myös: Rotta ja Tiikeri.
        Avio/avolitto: Kukko ja Rotta.

        Jäniksen "vanha" nimi oli Kissa - siksi Rotan kannattaa välttää Kissaa... ja Rotta on liian kunnianhimoinen Kissan/Jäniksen mielestä.

        Kiinalaiset sanovat, että Kissa/Jänis on syntynyt hyveen merkin alla. Me tiedämme, että Kissa/Jänis on salaperäinen, hienostunut ja varovainen ihmissuhteissaan.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Jänis (Kissa) :
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, Rakkaus: Lohikäärme (paras) sitten toinen Jänis/Kissa, Hevonen tai Vuohi.
        Avio/avoliitto: Lohikäärme, Jänis/Kissa, Käärme ja Hevonen.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Kukko. Mutta myös: Rotta ja Tiikeri.
        Avio/avolitto: Kukko ja Rotta.

        Jäniksen "vanha" nimi oli Kissa - siksi Rotan kannattaa välttää Kissaa... ja Rotta on liian kunnianhimoinen Kissan/Jäniksen mielestä.

        Kiinalaiset sanovat, että Kissa/Jänis on syntynyt hyveen merkin alla. Me tiedämme, että Kissa/Jänis on salaperäinen, hienostunut ja varovainen ihmissuhteissaan.

        Lohikäärme.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Tiikeri, Jänis/Kissa, Käärme, Hevonen ja Apina. Sen jäkeen: Rotta ja Vuohi.
        Avio/avoliitto: Rotta, Apina ja Kukko.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Lohikäärme ja Koira. Avio/avoliitto: Puhveli, Lohikäärme ja Koira.

        Kahden Lohikäärmeen liitosta tulee ihanneliitto tai kaikkien aikojen munaus... Sama pätee Puhveliin ja Lohikäärmeeseen.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Lohikäärme.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Tiikeri, Jänis/Kissa, Käärme, Hevonen ja Apina. Sen jäkeen: Rotta ja Vuohi.
        Avio/avoliitto: Rotta, Apina ja Kukko.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Lohikäärme ja Koira. Avio/avoliitto: Puhveli, Lohikäärme ja Koira.

        Kahden Lohikäärmeen liitosta tulee ihanneliitto tai kaikkien aikojen munaus... Sama pätee Puhveliin ja Lohikäärmeeseen.

        Käärme.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Lohikäärme.
        Avio/avoliitto: Jänis/Kissa, sitten Lohikäärme, Kukko ja Sika.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Tiikeri , Käärme.
        Avio/avoliitto: Tiikeri. Sen jälkeen Käärme ja Puhveli.

        Miksi Tiikeri ei käy? Kiinalaiset sanovat, että Käärme on syntynyt viisauden merkin alla, hän on synnynnäinen filosofi. Dynaaminen ja levoton Tiikeri taas on syntynyt rohkeuden merkin alla.
        Tiikeri saattaa puhua taukoamatta - Käärme ei.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Käärme.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Lohikäärme.
        Avio/avoliitto: Jänis/Kissa, sitten Lohikäärme, Kukko ja Sika.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Tiikeri , Käärme.
        Avio/avoliitto: Tiikeri. Sen jälkeen Käärme ja Puhveli.

        Miksi Tiikeri ei käy? Kiinalaiset sanovat, että Käärme on syntynyt viisauden merkin alla, hän on synnynnäinen filosofi. Dynaaminen ja levoton Tiikeri taas on syntynyt rohkeuden merkin alla.
        Tiikeri saattaa puhua taukoamatta - Käärme ei.

        Hevonen.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Hevonen, Vuohi ja Koira.
        Avio/avoliitto: Hevonen, Vuohi ja Kissa.

        Huono yhdistelmä ihastus, rakkaus: Apina, Kukko ja Sika. Sen jälkeen Rotta ja Puhveli.
        Avio/avoliitto: Rotta, Puhveli ja Apina.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Hevonen.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Hevonen, Vuohi ja Koira.
        Avio/avoliitto: Hevonen, Vuohi ja Kissa.

        Huono yhdistelmä ihastus, rakkaus: Apina, Kukko ja Sika. Sen jälkeen Rotta ja Puhveli.
        Avio/avoliitto: Rotta, Puhveli ja Apina.

        Kiinassa Vuohta pidetään rauhantuojana.

        Vuohi, hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Hevonen. Sen jälkeen Jänis/Kissa.
        Avioliitto/avoliitto: Hevonen. Sen jälken Jänis/Kissa.

        Vuohi loukkaantuu helposti ja hän kaipaa suojelua ja lohdutusta.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Rotta, Puhveli, Kukko ja Koira.
        Avio/avoliitto: Kukko ja Koira. Sen jälkeen Rotta ja Lohikäärme.

        Kiinalaiset sanovat, että Kukon ja Vuohen avioliitto ei onnistu...
        Koiran mielestä Vuohi on liian oikullinen...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinassa Vuohta pidetään rauhantuojana.

        Vuohi, hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Hevonen. Sen jälkeen Jänis/Kissa.
        Avioliitto/avoliitto: Hevonen. Sen jälken Jänis/Kissa.

        Vuohi loukkaantuu helposti ja hän kaipaa suojelua ja lohdutusta.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Rotta, Puhveli, Kukko ja Koira.
        Avio/avoliitto: Kukko ja Koira. Sen jälkeen Rotta ja Lohikäärme.

        Kiinalaiset sanovat, että Kukon ja Vuohen avioliitto ei onnistu...
        Koiran mielestä Vuohi on liian oikullinen...

        Apinan rakkauselämä voi olla melko mutkikas mutta kaksi Apinaa on hyvä valinta! Apina on älykäs ja hän arvostaa tietoa. Hän on myös itserakas...

        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Apina, Sika ja Lohikäärme.
        Avioliitto/avoliitto: Apina, Sika ja Lohikäärme.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Hevonen ja Koira. Sen jälkeen Kukko.
        Avioliitto/avoliitto: Hevonen ja Kukko.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Apinan rakkauselämä voi olla melko mutkikas mutta kaksi Apinaa on hyvä valinta! Apina on älykäs ja hän arvostaa tietoa. Hän on myös itserakas...

        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Apina, Sika ja Lohikäärme.
        Avioliitto/avoliitto: Apina, Sika ja Lohikäärme.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Hevonen ja Koira. Sen jälkeen Kukko.
        Avioliitto/avoliitto: Hevonen ja Kukko.

        Kiinalaiset sanovat, että Kukko kuuluttaa läsnäolonsa...

        Me tiedämme, että Kukko ei voi sietää valehtelua ja että hän on vanhoillinen, tapoihinsa piintynyt...

        Hyvä yhdistelmä ihastus, rakkaus: Kukko ei pidä "tilapäissuhteista"... siksi valikoima on suppea! Uskon kuitenkin, että Puhveli on paras ehdokas.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme. Sitten Puhveli ja Käärme.

        Huono yhdistelmä ihastus, rakkaus: Rotta, Jänis/Kissa, Hevonen ja Vuohi.
        Avioliitto/avoliitto: Jänis/Kissa, Vuohi, Apina ja Kukko.

        Kiinalaiset uskovat että Kukolla on sotilaallisia piirteitä...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalaiset sanovat, että Kukko kuuluttaa läsnäolonsa...

        Me tiedämme, että Kukko ei voi sietää valehtelua ja että hän on vanhoillinen, tapoihinsa piintynyt...

        Hyvä yhdistelmä ihastus, rakkaus: Kukko ei pidä "tilapäissuhteista"... siksi valikoima on suppea! Uskon kuitenkin, että Puhveli on paras ehdokas.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme. Sitten Puhveli ja Käärme.

        Huono yhdistelmä ihastus, rakkaus: Rotta, Jänis/Kissa, Hevonen ja Vuohi.
        Avioliitto/avoliitto: Jänis/Kissa, Vuohi, Apina ja Kukko.

        Kiinalaiset uskovat että Kukolla on sotilaallisia piirteitä...

        Koirat ovat ihmisoikeuksien suuria puolustajia.
        Hyvä esimerkki: äiti Teresa.

        Hyvä yhdistelmä rakkaus/ihastus: Hevonen ja Sika.
        Avioliitto/avoliitto: Sika ja Tiikeri. Sitten Hevonen.

        Huono yhdistelmä rakkaus, ihastus: Lohikäärme ja Vuohi. Sitten Kukko.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme, Vuohi ja Puhveli. Sitten Kukko ja Rotta.

        Kiinalaiset sanovat, että Koira ja Lohikäärme eivät viihdy yhdessä.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Koirat ovat ihmisoikeuksien suuria puolustajia.
        Hyvä esimerkki: äiti Teresa.

        Hyvä yhdistelmä rakkaus/ihastus: Hevonen ja Sika.
        Avioliitto/avoliitto: Sika ja Tiikeri. Sitten Hevonen.

        Huono yhdistelmä rakkaus, ihastus: Lohikäärme ja Vuohi. Sitten Kukko.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme, Vuohi ja Puhveli. Sitten Kukko ja Rotta.

        Kiinalaiset sanovat, että Koira ja Lohikäärme eivät viihdy yhdessä.

        Hyvä yhdistelmä rakkaus/ihastus: Kaksi Sikaa on loistava yhdistelmä ja niin on myös Sika & Koira!
        Avioliitto/avoliitto : Sika, Koira ja Apina.

        Huono yhdistelmä rakkaus, ihastus: Hevonen.
        Avioliitto/avoliitto: Kukko.

        Kiinalaiset kertovat, että Sika inhoaa riitoja. Sika ei kerro kaikkia mielipiteitään vaan yrittää ymmärtää toista osapuolta.Parisuhteessa tämä on hyvä mutta myöskin huono asia - vatvominen saattaa viedä suhteesta parhaan osan.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Hyvä yhdistelmä rakkaus/ihastus: Kaksi Sikaa on loistava yhdistelmä ja niin on myös Sika & Koira!
        Avioliitto/avoliitto : Sika, Koira ja Apina.

        Huono yhdistelmä rakkaus, ihastus: Hevonen.
        Avioliitto/avoliitto: Kukko.

        Kiinalaiset kertovat, että Sika inhoaa riitoja. Sika ei kerro kaikkia mielipiteitään vaan yrittää ymmärtää toista osapuolta.Parisuhteessa tämä on hyvä mutta myöskin huono asia - vatvominen saattaa viedä suhteesta parhaan osan.

        Jos haluat kysyä jostakin yhdistelmästä, kysy. Jos olet Sika, kuulut ryhmään : Taulukot: Sika, jos olet Koira, Taulukot : Koira.

        Siasta vielä:
        Puu-Sika ahdistuu seuran puutteessa.
        Tuli-Sika: tulielementti on vaikea sovittaa Sian perusluonteeseen = ristiriitoja odotettavissa.
        Maa-Sika ei sorru ylilyönteihin. Keskitien kulkija.
        Metalli-Sika ei ajalehdi muiden mukana.
        Vesi-Sika: liiallinen tunteellisuus sekoittaa hänen elämänsä. Vesi-Sika taipuu helposti toisten tahtoon vaikka "varoituskellot" soivat.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Koirat ovat ihmisoikeuksien suuria puolustajia.
        Hyvä esimerkki: äiti Teresa.

        Hyvä yhdistelmä rakkaus/ihastus: Hevonen ja Sika.
        Avioliitto/avoliitto: Sika ja Tiikeri. Sitten Hevonen.

        Huono yhdistelmä rakkaus, ihastus: Lohikäärme ja Vuohi. Sitten Kukko.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme, Vuohi ja Puhveli. Sitten Kukko ja Rotta.

        Kiinalaiset sanovat, että Koira ja Lohikäärme eivät viihdy yhdessä.

        Puu-Koira on rehti ja hyväntahtoinen.
        Tuli-Koira on energinen ja työteliäs.
        Maa-Koiraan voi aina luottaa.
        Metalli-Koira on yksinäinen susi, joka elää kurinalaista elämää.
        Vesi-Koira pitää huolta heikoimmista.


      • Voitko tarkentaa?
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalaiset sanovat, että Kukko kuuluttaa läsnäolonsa...

        Me tiedämme, että Kukko ei voi sietää valehtelua ja että hän on vanhoillinen, tapoihinsa piintynyt...

        Hyvä yhdistelmä ihastus, rakkaus: Kukko ei pidä "tilapäissuhteista"... siksi valikoima on suppea! Uskon kuitenkin, että Puhveli on paras ehdokas.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme. Sitten Puhveli ja Käärme.

        Huono yhdistelmä ihastus, rakkaus: Rotta, Jänis/Kissa, Hevonen ja Vuohi.
        Avioliitto/avoliitto: Jänis/Kissa, Vuohi, Apina ja Kukko.

        Kiinalaiset uskovat että Kukolla on sotilaallisia piirteitä...

        "Kukko ei voi sietää valehtelua ja että hän on vanhoillinen, tapoihinsa piintynyt...

        Hyvä yhdistelmä ihastus, rakkaus: Kukko ei pidä "tilapäissuhteista"... siksi valikoima on suppea! Uskon kuitenkin, että Puhveli on paras ehdokas.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme. Sitten Puhveli ja Käärme."


        Miten tulkitaan? Puhveliko vai Lohikäärme se paras vaihtoehto? Puhvelille (minä) annoit yllä vain yhden: kukko.


        Niin yksin...


      • Tulisika
        Voitko tarkentaa? kirjoitti:

        "Kukko ei voi sietää valehtelua ja että hän on vanhoillinen, tapoihinsa piintynyt...

        Hyvä yhdistelmä ihastus, rakkaus: Kukko ei pidä "tilapäissuhteista"... siksi valikoima on suppea! Uskon kuitenkin, että Puhveli on paras ehdokas.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme. Sitten Puhveli ja Käärme."


        Miten tulkitaan? Puhveliko vai Lohikäärme se paras vaihtoehto? Puhvelille (minä) annoit yllä vain yhden: kukko.


        Niin yksin...

        Ymmärrän ettet ymmärrä.... Kiinalaisten mielestä avioliitto on niin vakava asia, että siihen tarvitaan erillinen tilasto ja jokainen tilasto katsotaan sen eläinmerkin kannalta, joka valitsee kumppanin. Eli Kukon tilasto voi olla aivan erilainen kuin hänen ehdokkaansa tilasto (sinun tapauksessasi Puhvelin tilasto, missä Kukko on paras).

        Eli, Kukko ihastuu helposti Puhveliin ja suhde toimii koska heillä on paljon yhteistä. Paras avioliittokandidaatti Kukolle on kuitenkin Lohikäärme -kiinalaisten mielestä. Johtuuko se siitä, että Lohikäärme on kiinalaisille kansalliseläin?

        Puhvelin avioliittotilaston ykkönen on Kukko koska Puhveli ja Kukko ovat "luodut" toisilleen... Uskon, että Jänis/Kissa myöskin käy. Ja "sopiva" Vuohi...


      • Tarkkailen siis
        Tulisika kirjoitti:

        Ymmärrän ettet ymmärrä.... Kiinalaisten mielestä avioliitto on niin vakava asia, että siihen tarvitaan erillinen tilasto ja jokainen tilasto katsotaan sen eläinmerkin kannalta, joka valitsee kumppanin. Eli Kukon tilasto voi olla aivan erilainen kuin hänen ehdokkaansa tilasto (sinun tapauksessasi Puhvelin tilasto, missä Kukko on paras).

        Eli, Kukko ihastuu helposti Puhveliin ja suhde toimii koska heillä on paljon yhteistä. Paras avioliittokandidaatti Kukolle on kuitenkin Lohikäärme -kiinalaisten mielestä. Johtuuko se siitä, että Lohikäärme on kiinalaisille kansalliseläin?

        Puhvelin avioliittotilaston ykkönen on Kukko koska Puhveli ja Kukko ovat "luodut" toisilleen... Uskon, että Jänis/Kissa myöskin käy. Ja "sopiva" Vuohi...

        jatkossa sillä silmällä Kukkoa, Sikaa, Jänistä ja jopa Vuohta. Sika ja Jänis olivatkin jo tuttuja tapauksia, siis että sopivat parikseni.

        Oletpas mukavan avulias ihminen!


      • Tulisika
        Tarkkailen siis kirjoitti:

        jatkossa sillä silmällä Kukkoa, Sikaa, Jänistä ja jopa Vuohta. Sika ja Jänis olivatkin jo tuttuja tapauksia, siis että sopivat parikseni.

        Oletpas mukavan avulias ihminen!

        ja kaikkea hyvää!


      • jänis&jänis
        Tulisika kirjoitti:

        Jänis (Kissa) :
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, Rakkaus: Lohikäärme (paras) sitten toinen Jänis/Kissa, Hevonen tai Vuohi.
        Avio/avoliitto: Lohikäärme, Jänis/Kissa, Käärme ja Hevonen.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Kukko. Mutta myös: Rotta ja Tiikeri.
        Avio/avolitto: Kukko ja Rotta.

        Jäniksen "vanha" nimi oli Kissa - siksi Rotan kannattaa välttää Kissaa... ja Rotta on liian kunnianhimoinen Kissan/Jäniksen mielestä.

        Kiinalaiset sanovat, että Kissa/Jänis on syntynyt hyveen merkin alla. Me tiedämme, että Kissa/Jänis on salaperäinen, hienostunut ja varovainen ihmissuhteissaan.

        ???


      • Tulisika
        jänis&jänis kirjoitti:

        ???

        Kiinassa Jänistä sanotaan myös Kissaksi ja kiinalaiset uskovat että Jänis/Kissa ennustaa pitkää ikää. Me sanomme, että kissalla on yhdeksän henkeä...

        Kiinassa liitto (Jänis & Jänis) toimii hyvin - sopivampaa paria ei löydy.


      • Tulisika

        Rotta on Rotta ja Sika on Sika!

        Elementti "laajentaa", "vahvistaa", "lujittaa", "viilentää" tai "rauhoittaa" Rotan tai Sian (ym) ominaisuuksia!

        Yksikään elementti ei ole toistaan heikompi.

        Kerran vielä:
        Metallista syntyy vettä - se on ainoa elementti, joka sulaa.
        Vedestä syntyy puuta.
        Puusta syntyy tulta.
        Tulesta syntyy maata - tuli polttaa kaiken tuhkaksi.
        Maasta syntyy metallia.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Rotta on Rotta ja Sika on Sika!

        Elementti "laajentaa", "vahvistaa", "lujittaa", "viilentää" tai "rauhoittaa" Rotan tai Sian (ym) ominaisuuksia!

        Yksikään elementti ei ole toistaan heikompi.

        Kerran vielä:
        Metallista syntyy vettä - se on ainoa elementti, joka sulaa.
        Vedestä syntyy puuta.
        Puusta syntyy tulta.
        Tulesta syntyy maata - tuli polttaa kaiken tuhkaksi.
        Maasta syntyy metallia.

        Metalli voittaa Puun.
        Vesi voittaa Tulen.
        Puu voittaa Maan.
        Tuli voittaa Metallin.
        Maa voittaa Veden.

        Metalli-ihminen on kunnianhimoinen.
        Vesi-ihminen on diplomaattinen.
        Puu-ihminen on avarakatseinen.
        Tuli-ihminen on johtaja.
        Maa-ihminen on kärsivällinen.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Metalli voittaa Puun.
        Vesi voittaa Tulen.
        Puu voittaa Maan.
        Tuli voittaa Metallin.
        Maa voittaa Veden.

        Metalli-ihminen on kunnianhimoinen.
        Vesi-ihminen on diplomaattinen.
        Puu-ihminen on avarakatseinen.
        Tuli-ihminen on johtaja.
        Maa-ihminen on kärsivällinen.

        Metalli on tiedon elementti.
        Metalli-ihminen hillitsee tunteita.
        Ihmisruumiissa Metalli hallitsee keuhkoja, aistinelin on nenä. Tunnen metalli-ihmisen, joka ei voi sietää "tuoksuja"...

        Metalli-ihminen on kova puhumaan/tuomitsemaan.
        "Tarkkailija".

        Altis mielialojen heilahtelulle.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Metalli on tiedon elementti.
        Metalli-ihminen hillitsee tunteita.
        Ihmisruumiissa Metalli hallitsee keuhkoja, aistinelin on nenä. Tunnen metalli-ihmisen, joka ei voi sietää "tuoksuja"...

        Metalli-ihminen on kova puhumaan/tuomitsemaan.
        "Tarkkailija".

        Altis mielialojen heilahtelulle.

        Vesi on taiteen elementti.
        Vesi-ihminen on diplomaattinen.
        Kommunikointikyky on huippuhyvä.
        Herkkä ihminen, joka usein vetoo tunteisiin.

        "Rauhallinenkin vesi kuluttaa vuosien saatossa kallion". Vesi vaikuttaa kaikkeen, minkä kanssa se joutuu kosketuksiin!

        Ihmisruumiissa vesi hallitsee munuaisia ja liittyy korvaan. Vesi-ihmisillä on hyvä kuulo.
        Tunteissa vesi liittyy pelkoihin.

        Lempeä ja auttavainen. Altis "imemään" toisten murheita.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Vesi on taiteen elementti.
        Vesi-ihminen on diplomaattinen.
        Kommunikointikyky on huippuhyvä.
        Herkkä ihminen, joka usein vetoo tunteisiin.

        "Rauhallinenkin vesi kuluttaa vuosien saatossa kallion". Vesi vaikuttaa kaikkeen, minkä kanssa se joutuu kosketuksiin!

        Ihmisruumiissa vesi hallitsee munuaisia ja liittyy korvaan. Vesi-ihmisillä on hyvä kuulo.
        Tunteissa vesi liittyy pelkoihin.

        Lempeä ja auttavainen. Altis "imemään" toisten murheita.

        Puu on monipuolinen elementti.
        Puu-ihminen on käytännöllinen ja ulospäinsuuntautunut. Innostunut ja energinen.
        Visuaalinen moralisti. Työhullu.

        Ihmisruumiissa puuelementti hallitsee maksaa.
        Aistinelin on silmät ja sappirakko.

        Puu-ihmisen tulisi kehittää itsetuntemustaan.


      • Rapu-koira
        Tulisika kirjoitti:

        Koirat ovat ihmisoikeuksien suuria puolustajia.
        Hyvä esimerkki: äiti Teresa.

        Hyvä yhdistelmä rakkaus/ihastus: Hevonen ja Sika.
        Avioliitto/avoliitto: Sika ja Tiikeri. Sitten Hevonen.

        Huono yhdistelmä rakkaus, ihastus: Lohikäärme ja Vuohi. Sitten Kukko.
        Avioliitto/avoliitto: Lohikäärme, Vuohi ja Puhveli. Sitten Kukko ja Rotta.

        Kiinalaiset sanovat, että Koira ja Lohikäärme eivät viihdy yhdessä.

        Uteliaisuus sai vielä vallan,olen Läntisessä horoskooppi merkissä RAPU ja nousevassa merkissä olen NEITSYT. Kiinalaisessa horoskooppi merkissä olen KOIRA. Elementtini on Maa ja kuulun Jang – ryhmään. Nousevalta merkiltä olen KÄÄRME.Voisitko mahdollisesti vielä kuvailla tät minun luonteen "laatua" ja kerroit että sika olisi ensisijainen kumppani avo- avioliitossa niin minkälainen sika sen pitäisi parhaimmillaan olla? Elementit ja nousevat merkit ym....? Kyseleepi hyvin hyvin utelias Rapu-koira :)Kiitos vielä kovasti jos viitsit vastata


      • Tulisika
        Rapu-koira kirjoitti:

        Uteliaisuus sai vielä vallan,olen Läntisessä horoskooppi merkissä RAPU ja nousevassa merkissä olen NEITSYT. Kiinalaisessa horoskooppi merkissä olen KOIRA. Elementtini on Maa ja kuulun Jang – ryhmään. Nousevalta merkiltä olen KÄÄRME.Voisitko mahdollisesti vielä kuvailla tät minun luonteen "laatua" ja kerroit että sika olisi ensisijainen kumppani avo- avioliitossa niin minkälainen sika sen pitäisi parhaimmillaan olla? Elementit ja nousevat merkit ym....? Kyseleepi hyvin hyvin utelias Rapu-koira :)Kiitos vielä kovasti jos viitsit vastata

        Perinteinen kiinalainen astrologia ei analysoi elementtejä, kiinalainen lääketiede kyllä. Kiinalaisten tavoite on maallinen onni- usko tai älä.

        Olet Maa-Koira (syntynyt 18.2.1958-7.2.1959), Nouseva Käärme. Ilmeisesti reagoit herkästi toisten ajatuksiin? Maa-ihminen on "hoitaja", auttaja.Koirakin palvelee ihmiskuntaa. Mutta: jos joku pettää Koiran luottamuksen - se ei anna anteeksi! Pettäjä on pettäjä!

        Nouseva Käärmee/Koira haluaa myös parantaa muiden elämää.

        Koiran paras kumppani kiinalaisten mukaan on Sika, Tiikeri tai Hevonen.Hevonen osaa lieventää huolten hetkiäsi (Koira saattaa nimittäin olla pessimistinen).Tiikeri on ilopilleri ja Sika on kiltti.Elementti? Ei ole väliä, sanovat kiinalaiset.

        Rapu, Nouseva Neitsyt. Olen varmasti sanonut ennenkin, että Nouseva Neitsyt muistuttaa Koiraa.
        Nouseva Neitsyt on opinhaluinen, nopeaälyinen ja mentaalinen (hermostunut). Tarkkanäköinen huomioitsija.

        Rapu on herkkä. Hän sopii hyvin toisen "tunneihmisen" kanssa, Skorpioni on yksi vaihtoehto.Ja Kalat, ehdottomasti.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Puu on monipuolinen elementti.
        Puu-ihminen on käytännöllinen ja ulospäinsuuntautunut. Innostunut ja energinen.
        Visuaalinen moralisti. Työhullu.

        Ihmisruumiissa puuelementti hallitsee maksaa.
        Aistinelin on silmät ja sappirakko.

        Puu-ihmisen tulisi kehittää itsetuntemustaan.

        Tuli palaa, lämmittää ja polttaa!
        Tuli-ihminen on tulisielu, joka pitää toiminnasta.
        Hän "luo" usein omia sääntöjä.
        "Draamaihminen", jolla on käytössä valtava määrä energiaa.

        Ihmisruumiissa Tuli hallitsee Sydäntä ja Ohutsuolta.

        Tuli-ihmisen läksy: kärsivällisyys...


      • Härkä-jänis
        Tulisika kirjoitti:

        Jänis (Kissa) :
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus, Rakkaus: Lohikäärme (paras) sitten toinen Jänis/Kissa, Hevonen tai Vuohi.
        Avio/avoliitto: Lohikäärme, Jänis/Kissa, Käärme ja Hevonen.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus, rakkaus: Kukko. Mutta myös: Rotta ja Tiikeri.
        Avio/avolitto: Kukko ja Rotta.

        Jäniksen "vanha" nimi oli Kissa - siksi Rotan kannattaa välttää Kissaa... ja Rotta on liian kunnianhimoinen Kissan/Jäniksen mielestä.

        Kiinalaiset sanovat, että Kissa/Jänis on syntynyt hyveen merkin alla. Me tiedämme, että Kissa/Jänis on salaperäinen, hienostunut ja varovainen ihmissuhteissaan.

        Terve,mitä voit kertoa minun "luonteen piirteistä" ym... Olen syntynyt 14.5.63 klo:11.20 Turussa. Mitkä merkit ovat mahdollisimman hyvät kumppanit minulle avo- avioliitossa? Kiitos jos jaksat vastata :)


      • Tulisika
        Härkä-jänis kirjoitti:

        Terve,mitä voit kertoa minun "luonteen piirteistä" ym... Olen syntynyt 14.5.63 klo:11.20 Turussa. Mitkä merkit ovat mahdollisimman hyvät kumppanit minulle avo- avioliitossa? Kiitos jos jaksat vastata :)

        Härkä, Nouseva Leijona. Kuu Kauriissa.
        Vesi-Jänis/Nouseva Hevonen.

        Kiinalaisessa: avo/avioliitto: hyvät kumppanit ovat: toinen Jänis, Lohikäärme, Käärme ja Hevonen. Sen jälkeen Vuohi.

        Härän paras kumppanit ovat syntyneet 22.8-21.9 tai 21.12.-19.1... tai sittten Kuun ollessa Härän merkissä.

        Kiinalainen horoskooppi: Vesi-Jänis on herkkä ja muuttuva, tunteet merkitsevät hänelle paljon. Nouseva Hevonen saa Jäniksen rentoutumaan.

        Härkä Auringossa - Kuu Kauriissa. Tämä on suosiollinen yhdistelmä. Nousevalla Leijonalla on suuria ideoita ja korkeita pyrkimyksiä.

        Härät, jotka ovat syntyneet 10.5-20.5 välisenä aikana ovat luontaisia "rakentajia" ja aitoja hyväntekijöitä, jotka palvelevat muita.

        Härkä on kiinteä maamerkki. Kaikki Härät ovat varautuneita, käytännöllisiä ja kärsivällisiä. He ovat myös rehellisiä ja luotettavia. Tukahdettu energia purkautuu joskus räjähtävällä voimalla...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Tuli palaa, lämmittää ja polttaa!
        Tuli-ihminen on tulisielu, joka pitää toiminnasta.
        Hän "luo" usein omia sääntöjä.
        "Draamaihminen", jolla on käytössä valtava määrä energiaa.

        Ihmisruumiissa Tuli hallitsee Sydäntä ja Ohutsuolta.

        Tuli-ihmisen läksy: kärsivällisyys...

        Tuli-elementin jälkeen Maa on rauhoittava.
        Maa-ihimen on järkevä ja "hillitty".
        Hän ei ota turhia riskejä!
        Maa-ihmisen motto on turvallisuus.

        Ihmisruumiissa Maa hallitsee Pernaa ja Haimaa.

        Neuvo Maa-ihmiselle: älä murehdi!


      • Tulilohikäärme-Rapu
        Tulisika kirjoitti:

        Lohikäärme.
        Hyvä yhdistelmä ihastus/rakkaus: Tiikeri, Jänis/Kissa, Käärme, Hevonen ja Apina. Sen jäkeen: Rotta ja Vuohi.
        Avio/avoliitto: Rotta, Apina ja Kukko.

        Huono yhdistelmä ihastus/rakkaus: Lohikäärme ja Koira. Avio/avoliitto: Puhveli, Lohikäärme ja Koira.

        Kahden Lohikäärmeen liitosta tulee ihanneliitto tai kaikkien aikojen munaus... Sama pätee Puhveliin ja Lohikäärmeeseen.

        Moikka!

        Olen aina "kärsinyt" täydellisyydentavoittelusta, minkä takia en saa juuri mitään aikaan, vaikka kykyjä kyllä löytyisi. Toisaalta asiat tuntuvat yleensä yllättävän helposti menevän juuri niin kuin minä haluan... Kuulostaa lohikäärmeeltä, eikö?
        Olen syntynyt 1.7.1976 klo 12.50 päivällä
        Viimeisimmät ihmissuhteeni ovat olleet maa-hevoseen ja maa-kukkoon, mutta kummassakin on tullut ryppyjä rakkauteen, maa-elementti ei kait sovi kanssani suhteeseen...


      • Tulisika
        Tulilohikäärme-Rapu kirjoitti:

        Moikka!

        Olen aina "kärsinyt" täydellisyydentavoittelusta, minkä takia en saa juuri mitään aikaan, vaikka kykyjä kyllä löytyisi. Toisaalta asiat tuntuvat yleensä yllättävän helposti menevän juuri niin kuin minä haluan... Kuulostaa lohikäärmeeltä, eikö?
        Olen syntynyt 1.7.1976 klo 12.50 päivällä
        Viimeisimmät ihmissuhteeni ovat olleet maa-hevoseen ja maa-kukkoon, mutta kummassakin on tullut ryppyjä rakkauteen, maa-elementti ei kait sovi kanssani suhteeseen...

        olet Tulinen!
        Hallitseva elementtisi on Tuli: syntymävuoden elementti= negatiivinen Tuli, syntymämaan elementti (jos syntynyt Suomessa) on negatiivinen Tuli, syntymäkuukauden (heinäkuu) elementti= negatiivinen Tuli, syntymähetken elementti 12:50 päivällä = positiivinen Tuli/nouseva Hevonen. Lohikäärmeen kiinteä elementti on positiivinen Puu. Puuttuvat elementit: Maa, Vesi ja Metalli.

        Maa-elementti tulee ainoastaan syntymävuodesta ja hallitsee harvoin... Ystäväsi Maa-Hevosen kiinteä elementti on positiivinen Tuli ja toinen Tuli-elementti tulee syntymämaasta. Toinen ystäväsi, Maa-Kukko: kukon kiinteä elementti on negatiivinen Metalli....

        Kiinalaiset sanovat, että Lohikäärmeen paras elämänkumppani saattaa olla älykäs Apina, joka ei murehdi liikaa, Apinat ratkoavat ongelmia yhtä helposti kuin leikkivät ja heillä on huumorintaju.

        Tuli, sinun tapuksessasi negatiivinen Tuli (3 kertaa). Kirjoitat, ettet saa juuri mitään aikaan. Kuulostaa tuli-ihmiseltä! Hallitseva Tuli on kunnianhimoinen. Negatiivisen Tulen kunnianhimo voi joskus ilmetä täydellisenä motivaation puutteena tehdä yhtään mitään! Tuli-Lohikäärmeellä ei ole kärsivällisyyttä ja hän on täydellinen perfektionisti. Suurin vaara on, että hän palaa sisäisesti.

        Antaudu! Lakkaa olemasta ristiriidassa sen kanssa, mikä on ja voi olla, anna periksi! Näin sanoo toinen Tuli-ihminen. Muista, että Tuli-ihmisen kuudes aisti toimii hyvin.


      • Tulilohikäärme-rapu
        Tulisika kirjoitti:

        olet Tulinen!
        Hallitseva elementtisi on Tuli: syntymävuoden elementti= negatiivinen Tuli, syntymämaan elementti (jos syntynyt Suomessa) on negatiivinen Tuli, syntymäkuukauden (heinäkuu) elementti= negatiivinen Tuli, syntymähetken elementti 12:50 päivällä = positiivinen Tuli/nouseva Hevonen. Lohikäärmeen kiinteä elementti on positiivinen Puu. Puuttuvat elementit: Maa, Vesi ja Metalli.

        Maa-elementti tulee ainoastaan syntymävuodesta ja hallitsee harvoin... Ystäväsi Maa-Hevosen kiinteä elementti on positiivinen Tuli ja toinen Tuli-elementti tulee syntymämaasta. Toinen ystäväsi, Maa-Kukko: kukon kiinteä elementti on negatiivinen Metalli....

        Kiinalaiset sanovat, että Lohikäärmeen paras elämänkumppani saattaa olla älykäs Apina, joka ei murehdi liikaa, Apinat ratkoavat ongelmia yhtä helposti kuin leikkivät ja heillä on huumorintaju.

        Tuli, sinun tapuksessasi negatiivinen Tuli (3 kertaa). Kirjoitat, ettet saa juuri mitään aikaan. Kuulostaa tuli-ihmiseltä! Hallitseva Tuli on kunnianhimoinen. Negatiivisen Tulen kunnianhimo voi joskus ilmetä täydellisenä motivaation puutteena tehdä yhtään mitään! Tuli-Lohikäärmeellä ei ole kärsivällisyyttä ja hän on täydellinen perfektionisti. Suurin vaara on, että hän palaa sisäisesti.

        Antaudu! Lakkaa olemasta ristiriidassa sen kanssa, mikä on ja voi olla, anna periksi! Näin sanoo toinen Tuli-ihminen. Muista, että Tuli-ihmisen kuudes aisti toimii hyvin.

        Kuulostaa pelottavan todelta, myös itselläni kuudes aisti on ahkerassa käytössä. Välillä tuntuukin, että tiedän kaiken, mitä tulee tapahtumaan, enkä sen takia "viitsi" tehdä mitään asioiden eteen.

        Olen mielestäni saanut kaiken, mitä olen tahtonut liian helpolla, ainoastaan tahtomalla, että niin tapahtuisi. Viimeisin suhteeni Maa-Kukkoon on kuitenkin ollut erilainen, hän on ensimmäinen, jota en ole saanut toimimaan tahtoni mukaan, joten hän olisikin juuri ainut, mitä haluan. Valitettavasti hän ei ole kanssani samoilla linjoilla. Periksi antaminen ei kuitenkaan onnistu...


      • Tulisika
        Tulilohikäärme-rapu kirjoitti:

        Kuulostaa pelottavan todelta, myös itselläni kuudes aisti on ahkerassa käytössä. Välillä tuntuukin, että tiedän kaiken, mitä tulee tapahtumaan, enkä sen takia "viitsi" tehdä mitään asioiden eteen.

        Olen mielestäni saanut kaiken, mitä olen tahtonut liian helpolla, ainoastaan tahtomalla, että niin tapahtuisi. Viimeisin suhteeni Maa-Kukkoon on kuitenkin ollut erilainen, hän on ensimmäinen, jota en ole saanut toimimaan tahtoni mukaan, joten hän olisikin juuri ainut, mitä haluan. Valitettavasti hän ei ole kanssani samoilla linjoilla. Periksi antaminen ei kuitenkaan onnistu...

        "Hän on ensimmäinen, jota en ole saanut toimimaan tahtoni mukaan"...

        Maa antaa Kukolle vakavuutta. Yhdistelmä Maa & Metalli antaa hänelle valtavasti energiaa, jota hän osaa käyttää järjestelmällisesti. Tämä mies saa toisista irti kaiken..." on mahdotonta elää hänen kanssaan ja mahdotonta elää ilman häntä".

        Kukko on äärettömän vaativa niitä kohtaan, jotka rakastavat häntä. Vaikka hän rakastaa naista, se ei estä häntä arvostelemasta tapaa, jolla tämä puhuu...ja naisen pitää ymmärtää, että tässä ei ole mitään henkilökohtaista. Kukko on mikä se on - keskipiste.


      • Tulilohikäärme-rapu
        Tulisika kirjoitti:

        "Hän on ensimmäinen, jota en ole saanut toimimaan tahtoni mukaan"...

        Maa antaa Kukolle vakavuutta. Yhdistelmä Maa & Metalli antaa hänelle valtavasti energiaa, jota hän osaa käyttää järjestelmällisesti. Tämä mies saa toisista irti kaiken..." on mahdotonta elää hänen kanssaan ja mahdotonta elää ilman häntä".

        Kukko on äärettömän vaativa niitä kohtaan, jotka rakastavat häntä. Vaikka hän rakastaa naista, se ei estä häntä arvostelemasta tapaa, jolla tämä puhuu...ja naisen pitää ymmärtää, että tässä ei ole mitään henkilökohtaista. Kukko on mikä se on - keskipiste.

        Kuin suoraan hänen suustaan. "Mä oon, mikä oon" on lause, jonka oon kuullut kerran jos toisenkin. Enkä tosiaankaan voisi kuvitellakaan elämääni ilman häntä, vaikka vaikea tapaus onkin ;)

        Vielä kun keksisin keinon saada suhteen toimimaan...


    • miehen kanssa

      Tulihevonen ja Puukäärme... Miten sopivat yhteen

      • Tulisika

        Oletan, että Sinä olet tämä Tulihevonen.

        Hevonen rakastuu usein ja kyllästyy usein mutta oppii myöskin vähän kurinalaisuutta iän karttuessa.Vapauden kaipuu säilyy kuitenkin hänessä aina.

        Kiinalaiset sanovat, että Käärme ei hellitä otetta rakkautensa kohteesta - ei ikinä. Omistamisenhalussa kukaan ei vedä vertoja tälle eläinmerkille!

        Tulihevonen/Puukäärme : Kemia toimii hyvin. Hevosella ja Käärmeellä on myös samanlainen huumorintaju - ehkä se pitää liiton koossa.

        Spontaani Hevonen oppii harvoin ymmärtämään Käärmeen luonnetta täysin vaan joutuu usein hidastamaan tahtia tämän seurassa.

        Hevonen:
        Hyvä yhdistelmä:
        Ihastus/Rakkaus: toinen Hevonen, Koira, Vuohi. Sen jälkeen myös: Käärme, Tiikeri ja Kissa.

        Huono yhdistelmä:
        Ihastus/Rakkaus: Apina, Kukko ja Sika.


    • kinkkinen kysymys

      Käyvätkö vesi-tiikeri ja maa-apina yhteen...?

      • Tulisika

        Vesielementti rauhoittaa Tiikerin menoa ja Maa-
        elementti saa Apinan palaamaan maan pinnalle!

        Kiinalaiset sanovat, että Tiikerin ja Apinan aviolitto onnistuu silloin kun kumpikin on paljon poissa kotoa. Suhde on ihana mutta molemmat osapuolet ovat "helposti räjähtäviä" - ymmärrät varmasti mitä tarkoitan!


    • epätietoinen2

      mistä tulee tuo esim, tuli elementti kiinalaisessa horoskoopissa ? olen sika ja länsimaisessa horoskoopissa leijona, nouseva rapu. syntynyt 4.8.59 klo 00.20 siispä mitä tuohon sikaan voisit lisätä ? :D

      • Tulisika

        Hei! Elementti tulee syntymäajasta, olet Maa-Sika. Maa-Sika on syntynyt 8.2.1959-27.1.1960.
        Nouseva merkkisi kiinalaisessa horoskoopissa on sitten Rotta (keskiyön tunti,00:20).

        Olet siis Maa-Sika, Nouseva Rotta! Ystävystyt helposti uusien ihmisten kanssa. Et murehdi menneitä vaan siirryt eteenpäin, olet ahkera tekemään työtä. Olet myös hyvä ihmistuntija...

        Hm, aika mielenkiintoinen yhdistelmä: Aurinko Leijonassa - Nousumerkki Ravussa! Leijonia on kolmenlaisia: 1-10.8 syntyneet ovat itsevarmempia, synnynnäisiä johtajia ja ohjaajia. Nouseva Rapu taas on arka ja vetäytyvä... Kysytkö joskus itseltäsi: kuka minä olen?

        Kiinalaiset sanovat, että Sika osaa käyttää hyväkseen päivän jokaisen tunnin.


    • katsoa mun kiinalaisen

      horoskoopin? synt.aika on 9.8.85 n.klo 11 aamupäivällä?

      • Tulisika

        Olet Puu-Puhveli (s. 20.2.1985-8.2.1986), kello 11:00 aamupäivällä = Nouseva Hevonen.

        Puuelementti tuo Puhveliin huumorintajua ja seurallisuuta. Puu-Puhveli on luova ihminen, joka osaa käyttää mielikuvitustaan.

        Nouseva Hevonen antaa Puhvelille "lisäpotkua". Ihminen uskaltaa tutkia uusia polkuja...


      • kiitos!
        Tulisika kirjoitti:

        Olet Puu-Puhveli (s. 20.2.1985-8.2.1986), kello 11:00 aamupäivällä = Nouseva Hevonen.

        Puuelementti tuo Puhveliin huumorintajua ja seurallisuuta. Puu-Puhveli on luova ihminen, joka osaa käyttää mielikuvitustaan.

        Nouseva Hevonen antaa Puhvelille "lisäpotkua". Ihminen uskaltaa tutkia uusia polkuja...

        olis kiva saada vielä lisääkin luonnekuvauksia.. :)


      • on muuten
        Tulisika kirjoitti:

        Olet Puu-Puhveli (s. 20.2.1985-8.2.1986), kello 11:00 aamupäivällä = Nouseva Hevonen.

        Puuelementti tuo Puhveliin huumorintajua ja seurallisuuta. Puu-Puhveli on luova ihminen, joka osaa käyttää mielikuvitustaan.

        Nouseva Hevonen antaa Puhvelille "lisäpotkua". Ihminen uskaltaa tutkia uusia polkuja...

        syntynyt heinäkuussa -78 mikähän sen horoskooppi olis? miten sovitaan yhteen?


      • Tulisika
        on muuten kirjoitti:

        syntynyt heinäkuussa -78 mikähän sen horoskooppi olis? miten sovitaan yhteen?

        Miehesi on Hevonen kiinalaisessa horoskoopissa.

        Et kertonut omia tietojasi.


      • Tulisika
        kiitos! kirjoitti:

        olis kiva saada vielä lisääkin luonnekuvauksia.. :)

        Olen kirjoittanut aika paljon Puhvelista täällä mutta kerran vielä:

        Puhveli on ahkera ja määrätietoinen ihminen, joka "raivaa" tiensä vastustusten läpi. Jos joku yrittää päästä lähemmäksi, Puhveli perääntyy...
        Tämä synnynnäinen johtaja ei koskaan tunnusta pelkojaan itselleen eikä muille. Hänen suojamuuristaan saattaa tulla vankila. Silloin Puhvelin masennus on syvä kuin valtameri.

        Puhvelin elämä heittelee joskus laidasta laitaan.

        Kiinalaiset kertovat, että Puhveli ei pidä City-elämästä. Hän haluaa asua lähellä luontoa. Puhveli on keskitien kulkija.

        Puhveli on miehinen merkki. Puhvelinainen on kuitenkin samanlainen - yleensä perheensä PÄÄ ...


      • siis mä oon puhveli
        Tulisika kirjoitti:

        Miehesi on Hevonen kiinalaisessa horoskoopissa.

        Et kertonut omia tietojasi.

        ja mies hevonen.. mitä tossa aiempia tekstejä luin, niin niitten perusteella ei sovita hyvin yhteen, onneksi "tosielämässä" tämä ei päde. :)


      • Tulisika
        siis mä oon puhveli kirjoitti:

        ja mies hevonen.. mitä tossa aiempia tekstejä luin, niin niitten perusteella ei sovita hyvin yhteen, onneksi "tosielämässä" tämä ei päde. :)

        Onnittelen!

        Miehesi on muuten Maa-Hevonen. Ahkera, luotettava ja vakaa.


    • tulkita?

      Elikäs olen jousimies, nouseva vaaka, myös kuu jousimiehessä (14.12.1974, klo. 01.15)

      Puutiikeri ja muistaakseni syntymäaika natsaa rotan tuntiin?


      Kiitos :)

      • Tulisika

        Nouseva Rotta= syntynyt 23:00-00:59
        Nouseva Puhveli= syntynyt 01:00-02:59

        Eli olet Puu-Tiikeri, Nouseva Puhveli. Seurallinen Puu-Tiikeri on sitkeä ja sinnikäs.
        Puhveli-Tiikerille ei riitä rutiineihin tarrautuminen vaan hän etsii uusia vauhdikkaita vaihtoehtoja.

        Yhdistelmä Aurinko Jousimiehessä - Kuu Jousimiehessä viittaa myös riippumattomuuteen, positiiviseen luonteeseen ja.... voimakkaseen levottomuuteen. Tämä yhdistelmä tuo onnekkaan elämän. Nouseva Vaaka on miellyttävä ja havaintokykyinen.

        Jousimies on muuttuva tulimerkki. 10.-20.12 syntyneet Jousimiehet ovat itsepäisempiä ja joskus liian itsenäisiä.

        Avioliitto on yleensä onnellinen, varsinkin silloin, kun puolisolla on Aurinko Oinaassa tai Kuu Jousimiehessä, Leijonassa, Vesimiehessä tai Vaa'ssa.

        Jousimiehiä on kahdentyyppisiä, toinen suuntautuu ulospäin ja toinen sisäänpäin. Molemmat ovat huolettomia ja uskaliaita (Tiikeri!) ja heillä on terävä oikeudentaju. Jousimiehet saattavat joskus olla ärtyisiä, koska molemmat puolet heidän kaksinaisesta luonteestaan ovat mukana samanaikaisesti. He kärsivät ollessaan vihamielisessä ympäristössä.


    • puutiikeriä

      mahdoton yhdistelmä? Jousimiehiä myös molemmat.

      • Tulisika

        Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että kaksi Tiikeriä saman katon alla ei vetele, Tiikeriliitto on liian levoton. Jos liitossa on lapsia, tilanne muuttuu ja liitto voi onnistuakin.

        Jousimies & Jousimies: vetovoima löytyy. Molemmat ovat hyvin itsenäisiä ja sanovat mitä ajattelevat moneen kertaan....


    • Vesitiikeri

      Kiitän ja niiaan.

      • Tulisika

        Juuri näin, "kotimaisessa kirjassa" jopa painovirheitä...

        Kirjailija kertoo, että Metalli-Sika on syntynyt 27.01.1971 - 15.01.1972!!!!

        Pitää olla: 27.01.1971 - 14.02.1972!!!!!

        ja että:

        Vesi-Rotta on syntynyt
        16.01.1972 - 02.02.1973

        pitää olla: 15.02.1972 - 02.02.1973!!!!!

        Ilmoitin asiasta kustantajalle (Unio Mystica).


      • Rapu koira
        Tulisika kirjoitti:

        Juuri näin, "kotimaisessa kirjassa" jopa painovirheitä...

        Kirjailija kertoo, että Metalli-Sika on syntynyt 27.01.1971 - 15.01.1972!!!!

        Pitää olla: 27.01.1971 - 14.02.1972!!!!!

        ja että:

        Vesi-Rotta on syntynyt
        16.01.1972 - 02.02.1973

        pitää olla: 15.02.1972 - 02.02.1973!!!!!

        Ilmoitin asiasta kustantajalle (Unio Mystica).

        Kysyisin tulisialta mitkä merkit ovat minulle parhaita puolisona? Olen Rapu,koira elementtini maa,nousevamerkki käärme. (080758, klo 9.09 ) Kiitos jos viitsit kertoa!!!


      • Tulisika
        Rapu koira kirjoitti:

        Kysyisin tulisialta mitkä merkit ovat minulle parhaita puolisona? Olen Rapu,koira elementtini maa,nousevamerkki käärme. (080758, klo 9.09 ) Kiitos jos viitsit kertoa!!!

        Maa-Koiran uskollisuuteen voi aina luottaa! Kiinalaiset sanovat, että Koira on syntynyt idealismin merkin alla.

        Paras puoliso on: Tiikeri tai Sika, sen jälkeen Hevonen. Tiikeri rohkaisee Koiraa (joka silloin tällöin masentuu). Liitossa on paljon hellyyttä.

        Rapu on herkkä ja "vetäytyvä", silti hyvin yksilöllinen.


      • Rapukoira
        Tulisika kirjoitti:

        Maa-Koiran uskollisuuteen voi aina luottaa! Kiinalaiset sanovat, että Koira on syntynyt idealismin merkin alla.

        Paras puoliso on: Tiikeri tai Sika, sen jälkeen Hevonen. Tiikeri rohkaisee Koiraa (joka silloin tällöin masentuu). Liitossa on paljon hellyyttä.

        Rapu on herkkä ja "vetäytyvä", silti hyvin yksilöllinen.

        Kiitos oikein paljon kun viitsisit vastata :) Hyvää syksyn jatkoa sinulle !!!


    • outoa kerrassaan

      rapuapina, nouseva vaaka, kuuskorpioni ja kiinalainen nouseva tai mikä lie taulukoiden mukaan vuohi.

      • Tulisika

        Länsimainen horoskooppi: olet rapu, nouseva vaaka, kuu skorpionissa.

        Yhdistelmä aurinko Ravussa - kuu Skorpionissa:
        sinulla on luultavasti huomiota herättävä luonne ja paljon piilevää voimaa - olet myös hyvin päättäväinen.

        Nouseva Vaaka on aina miellyttävä ja helläsydäminen.

        Rapu on eläinradas neljäs merkki, jota hallitsee Kuu. Vesimerkki. Parhaita ominaisuuksia: sitkeys ja voima. Ravut ovat äärimmäisen herkkiä ja tämän vuoksi helposti arkoja.

        Kiinalainen horoskooppi: apina,nouseva vuohi?
        Vuohi hillitsee Apinan käyttäytymistä ja saa Apinan ottamaan toiset huomioon.Hän iloitsee toisten menestyksestä.

        Kiinalaiset kertovat, että Apina vaihtaa puolisoa yhtä usein kuin ammattia...


    • Tulisika

      Kiinalainen horoskooppi on "luonnekuvaus", kiinalainen astrologia taas on oikeammin numerologiaa (kaikki ilmiöt esitettävissä numeroin/Pythagoras). Tätä menetelmää käytetään myös kiinalaisessa lääketieteessä - mm hoitojen ajoituksessa.

      Ihmisen syntymäaika muutetaan neljäksi pilariksi (sizhu), näistä katsotaan ihmisen vahvuus, heikkous, suotuisat/epäsuotuisat ihmissuhteet ja ajanjaksot, luonne, jopa sopiva asuinpaikka...
      Syntymäaika vuosi/kk/pv/kellonaika kuvataan merkeillä, joita kutsutaan taivaallisiksi rungoiksi ja maallisiksi oksiksi.

      Taivaalliset rungot:

      jang puu (numero 3)
      jin puu (numero 8)
      jang tuli (numero 7)
      jin tuli (numero 2)
      jang maa (numero 5)
      jin maa (numero 10)
      jang metalli (numero 9)
      jin metalli (numero 4)
      jang vesi (numero 1)
      jin vesi (numero 6)

      12 maallista oksaa= rotta, härkä, tiikeri, jänis, lohikäärme, käärme, hevonen, vuohi, apina, kukko, koira ja sika.

      • Tulisika

        Runko-oksa-pari muodostaa kokonaisuuden, jolla on oma elementtinsä. "Viisi sointuvaa elementtiä" (nayin wuxing) käytetään fengshuissa ja astrologiassa.

        Esimerkki: puuelementti
        -metsän puu
        -poppelin ja pajun puu
        -seetrin ja männyn puu
        -tasangon puu
        -silkkiäispuu
        -granaattiomenan/guavan puu

        tuli:
        -uunin tuli
        -tuli vuoren laella
        -salaman tuli
        -tuli vuorenrinteellä
        -lampun tuli
        -taivaan tuli

        maa:
        -tienvarren maa
        -vallituksen maa
        -maa talon katolla
        -seinän maa
        -maantien maa
        -maa hiekassa

        metalli:
        -kulta meren pohjalla
        -miekanterän metalli
        -valohehkuinen sula metalli
        -metalli hiekassa
        -lehtikullan metalli
        -rannekorujen ja hiusneulojen metalli

        vesi:
        -uomassa virtaava vesi
        -sateen ja lähteiden vesi
        -ikuisesti virtaava vesi
        -linnunradan vesi
        -jokivesi
        -merivesi


      • Rapu

        Tuo oli myös erittäin mielenkiintoista,teetkö myös täällä noita astrologisia kuvauksia ihmisistä? Voitko kertoa minun vahvuuksistani ja heikkouksistani ym. mitä noista nyt käykin selville. Kysyisin tulisialta mitkä merkit ovat minulle parhaita puolisona? Olen Rapu,koira elementtini maa,nousevamerkki käärme.Syntymä aikani 080758, klo 9.09 Kaarinassa. Kiitos jos viitsit kertoa!!!


      • Tulisika
        Rapu kirjoitti:

        Tuo oli myös erittäin mielenkiintoista,teetkö myös täällä noita astrologisia kuvauksia ihmisistä? Voitko kertoa minun vahvuuksistani ja heikkouksistani ym. mitä noista nyt käykin selville. Kysyisin tulisialta mitkä merkit ovat minulle parhaita puolisona? Olen Rapu,koira elementtini maa,nousevamerkki käärme.Syntymä aikani 080758, klo 9.09 Kaarinassa. Kiitos jos viitsit kertoa!!!

        En pysty tekemään "kiinalaista" astrologista kuvausta. Pystyykö kukaan Suomessa tähän, se on hyvä kysymys. "Horoskooppi" on eri asia.

        Hm, Koira/Käärme on kiinnostunut näistä asioista... Ja henkilö, jolla on Mars Oinaassa.

        Aurinko Ravussa - Kuu Oinaassa antaa kunnianhimoisen ja yritteliään luonteen. Henkilöllä on tarve erottua muista ja saada hyväksyntää, mikä tekee hänet hyväksi uranuurtajaksi ja johtohenkilöksi.Olet muuten älykäs... niin on nouseva Neitsytkin. Ja opinhaluinen.

        Kuulut niihin Rapuihin, jotka ovat syntyneet 1.-10.7. Juuri nämä Ravut kokevat monia muutoksia elämänsä aikana.He ovat itsepintaisia ja heillä on luja ote elämään.

        Elämänopetus numerosi(numerologiassa) on 11= mestariluku.

        Syntynyt 1958, sointuva elementtisi on : Tasangon puu. Olet Wu xu. Maa-koira.
        Wu= yang maa
        xu= Koira


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        En pysty tekemään "kiinalaista" astrologista kuvausta. Pystyykö kukaan Suomessa tähän, se on hyvä kysymys. "Horoskooppi" on eri asia.

        Hm, Koira/Käärme on kiinnostunut näistä asioista... Ja henkilö, jolla on Mars Oinaassa.

        Aurinko Ravussa - Kuu Oinaassa antaa kunnianhimoisen ja yritteliään luonteen. Henkilöllä on tarve erottua muista ja saada hyväksyntää, mikä tekee hänet hyväksi uranuurtajaksi ja johtohenkilöksi.Olet muuten älykäs... niin on nouseva Neitsytkin. Ja opinhaluinen.

        Kuulut niihin Rapuihin, jotka ovat syntyneet 1.-10.7. Juuri nämä Ravut kokevat monia muutoksia elämänsä aikana.He ovat itsepintaisia ja heillä on luja ote elämään.

        Elämänopetus numerosi(numerologiassa) on 11= mestariluku.

        Syntynyt 1958, sointuva elementtisi on : Tasangon puu. Olet Wu xu. Maa-koira.
        Wu= yang maa
        xu= Koira

        Rapu ja rakkaus.
        Sinulle sopii Skorpioni ja Kalat (aurinkomerkki) tai ihminen, joka on syntynyt Kuun ollessa vesi- tai maamerkeissä (toinen Rapu, Skorpioni, Kalat, Härkä, Kauris, Neitsyt). Koiran ehdokkaat: Tiikeri ja Sika. Sen jälkeen Hevonen.


      • Rapukoira
        Tulisika kirjoitti:

        En pysty tekemään "kiinalaista" astrologista kuvausta. Pystyykö kukaan Suomessa tähän, se on hyvä kysymys. "Horoskooppi" on eri asia.

        Hm, Koira/Käärme on kiinnostunut näistä asioista... Ja henkilö, jolla on Mars Oinaassa.

        Aurinko Ravussa - Kuu Oinaassa antaa kunnianhimoisen ja yritteliään luonteen. Henkilöllä on tarve erottua muista ja saada hyväksyntää, mikä tekee hänet hyväksi uranuurtajaksi ja johtohenkilöksi.Olet muuten älykäs... niin on nouseva Neitsytkin. Ja opinhaluinen.

        Kuulut niihin Rapuihin, jotka ovat syntyneet 1.-10.7. Juuri nämä Ravut kokevat monia muutoksia elämänsä aikana.He ovat itsepintaisia ja heillä on luja ote elämään.

        Elämänopetus numerosi(numerologiassa) on 11= mestariluku.

        Syntynyt 1958, sointuva elementtisi on : Tasangon puu. Olet Wu xu. Maa-koira.
        Wu= yang maa
        xu= Koira

        Kiitos taas näistä jutuista,on aina mielenkiintoista "kuulla" miten nämä asiat kuvaavat omaa luonnetta tai persoonaa :). Nähtävästi ainakin minulla on tarve, että joku kertoo minkälainen ihminen minä mahdollisesti olen :D . Ei välttämättä paha asia.


      • Tulisika
        Rapukoira kirjoitti:

        Kiitos taas näistä jutuista,on aina mielenkiintoista "kuulla" miten nämä asiat kuvaavat omaa luonnetta tai persoonaa :). Nähtävästi ainakin minulla on tarve, että joku kertoo minkälainen ihminen minä mahdollisesti olen :D . Ei välttämättä paha asia.

        Tiedät, että olet Nouseva Käärme. Tänään kerron, että olet Nouseva Tuli-Käärme.


      • Rapu-koira
        Tulisika kirjoitti:

        Tiedät, että olet Nouseva Käärme. Tänään kerron, että olet Nouseva Tuli-Käärme.

        Jaaha ja mitäs tämä Tuli-Käärme sitten tarkoittaa? Mitä luonteenpirteitä siitä nousee päälimmäiseksi? Jos nyt noin sen kysymyksen voi asettaa? :D


      • Tulisika
        Rapu-koira kirjoitti:

        Jaaha ja mitäs tämä Tuli-Käärme sitten tarkoittaa? Mitä luonteenpirteitä siitä nousee päälimmäiseksi? Jos nyt noin sen kysymyksen voi asettaa? :D

        Jaaha.
        Yritän tässä vaiheessa perehytyä elementteihin perustuvaan energiateoriaan. Tämän teorian "luoja" oli Huang Ti (2266 eKr)...

        Otetaan siis huomioon:
        -syntymävuoden elementti
        -eläinmerkin elementti **
        -syntymähetken elementti
        -syntymäkuukauden elementti
        -syntymämaan elementti

        ** Huomio! Kaikilla eläinmerkillä on tässä kiinteä elementti, joka voi poikkea syntymävuoden elementistä. Maa puuttuu taulukosta. Tämä johtuu siitä, että kaikki eläinmerkit välttämättömyyden pakosta ovat yhteydessä maahan.

        Useimmat ihmiset ovat "sekatyyppejä" mutta jokin elementti on kuitenkin usein korostunut. Sinun tapauksessasi se on Tuli. Olet syntynyt Suomessa, Suomen eläinmerkki on Käärme, elementti Negatiivinen Tuli. Syntymäkuukausi heinäkuu= Vuohi, Negatiivinen Tuli, Nousumerkkisi elementti on Negatiivinen Tuli.

        Hallitseva elementtisi on siis Tuli vaikka edelleen olet Maa-Koira. Negatiivinen Tuli (jin) hallitsee (3). Kiinalaiset sanovat, että Positiivinen Tuli on tulipalo, negatiivinen Tuli nuotio. Ihminen pitää enemmän henkisestä kuin fyysisestä toiminnasta ja hänellä on yleeensä syvät tunteet.


      • Rapu-koira
        Tulisika kirjoitti:

        Jaaha.
        Yritän tässä vaiheessa perehytyä elementteihin perustuvaan energiateoriaan. Tämän teorian "luoja" oli Huang Ti (2266 eKr)...

        Otetaan siis huomioon:
        -syntymävuoden elementti
        -eläinmerkin elementti **
        -syntymähetken elementti
        -syntymäkuukauden elementti
        -syntymämaan elementti

        ** Huomio! Kaikilla eläinmerkillä on tässä kiinteä elementti, joka voi poikkea syntymävuoden elementistä. Maa puuttuu taulukosta. Tämä johtuu siitä, että kaikki eläinmerkit välttämättömyyden pakosta ovat yhteydessä maahan.

        Useimmat ihmiset ovat "sekatyyppejä" mutta jokin elementti on kuitenkin usein korostunut. Sinun tapauksessasi se on Tuli. Olet syntynyt Suomessa, Suomen eläinmerkki on Käärme, elementti Negatiivinen Tuli. Syntymäkuukausi heinäkuu= Vuohi, Negatiivinen Tuli, Nousumerkkisi elementti on Negatiivinen Tuli.

        Hallitseva elementtisi on siis Tuli vaikka edelleen olet Maa-Koira. Negatiivinen Tuli (jin) hallitsee (3). Kiinalaiset sanovat, että Positiivinen Tuli on tulipalo, negatiivinen Tuli nuotio. Ihminen pitää enemmän henkisestä kuin fyysisestä toiminnasta ja hänellä on yleeensä syvät tunteet.

        Kiitos paljon vaivannäöstä,mielenkiintoisia juttuja :D


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Runko-oksa-pari muodostaa kokonaisuuden, jolla on oma elementtinsä. "Viisi sointuvaa elementtiä" (nayin wuxing) käytetään fengshuissa ja astrologiassa.

        Esimerkki: puuelementti
        -metsän puu
        -poppelin ja pajun puu
        -seetrin ja männyn puu
        -tasangon puu
        -silkkiäispuu
        -granaattiomenan/guavan puu

        tuli:
        -uunin tuli
        -tuli vuoren laella
        -salaman tuli
        -tuli vuorenrinteellä
        -lampun tuli
        -taivaan tuli

        maa:
        -tienvarren maa
        -vallituksen maa
        -maa talon katolla
        -seinän maa
        -maantien maa
        -maa hiekassa

        metalli:
        -kulta meren pohjalla
        -miekanterän metalli
        -valohehkuinen sula metalli
        -metalli hiekassa
        -lehtikullan metalli
        -rannekorujen ja hiusneulojen metalli

        vesi:
        -uomassa virtaava vesi
        -sateen ja lähteiden vesi
        -ikuisesti virtaava vesi
        -linnunradan vesi
        -jokivesi
        -merivesi

        Viisi voimaa (=viisi elementtiä) toimivat keskenään eri tavoin. Ne voivat toimia toisiaan vahvistaen tai toisiaan rajoittaen.

        Vahvistava (ravitseva) kierto: puu ruokkii tulta, tuli vahvistaa maata jne.

        Heikentävä kierto: tuli heikentää puuta, maa heikentää tulta jne.

        Tukahduttava kierto: tässä vahvistava elementti on liian voimakas. Vahva puu tukahduttaa tulen jne.

        Kuluttavassa kierrossa: voimakas puu kuluttaa heikon veden, vahva tuli kuluttaa heikon puun jne.

        Rajoittava kierto: puu rajoittaa maata, maa rajoittaa vettä, vesi rajoittaa tulta jne.

        Sortava kierto: liian voimakas elementti sortaa toista.

        Loukkaava kierto: vahva vesi hyökkää heikon maan kimppuun jne.

        Kiinalaiset uskovat, että ihminen, jonka horoskoopissa näkyy kaikkien elementtien vaikutus tasavahvana, on onnellinen ihminen...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Viisi voimaa (=viisi elementtiä) toimivat keskenään eri tavoin. Ne voivat toimia toisiaan vahvistaen tai toisiaan rajoittaen.

        Vahvistava (ravitseva) kierto: puu ruokkii tulta, tuli vahvistaa maata jne.

        Heikentävä kierto: tuli heikentää puuta, maa heikentää tulta jne.

        Tukahduttava kierto: tässä vahvistava elementti on liian voimakas. Vahva puu tukahduttaa tulen jne.

        Kuluttavassa kierrossa: voimakas puu kuluttaa heikon veden, vahva tuli kuluttaa heikon puun jne.

        Rajoittava kierto: puu rajoittaa maata, maa rajoittaa vettä, vesi rajoittaa tulta jne.

        Sortava kierto: liian voimakas elementti sortaa toista.

        Loukkaava kierto: vahva vesi hyökkää heikon maan kimppuun jne.

        Kiinalaiset uskovat, että ihminen, jonka horoskoopissa näkyy kaikkien elementtien vaikutus tasavahvana, on onnellinen ihminen...

        Eläinmerkillä on myös kiinteä elementti ja positiivinen tai negatiivinen varsi.

        Rotta, positiivinen Vesi
        Puhveli, negatiivinen Vesi
        Tiikeri, positiivinen Puu
        Jänis, negatiivinen Puu
        Lohikäärme, positiivinen Puu
        Käärme, negatiivinen Tuli
        Hevonen, positiivinen Tuli
        Vuohi, negatiivinen Tuli
        Apina, positiivinen Metalli
        Kukko, negatiivinen Metalli
        Koira, positiivinen Metalli
        Sika, negatiivinen Vesi

        Huomio: Maa-elementti puuttuu. Tämä johtuu siitä, että kaikki eläinmerkit ovat yhteydessä maahan!

        Esimerkki: Hevonen syntynyt helmikuussa 1966, on tuplatulimerkki (vuosi positiivinen Tuli, kiinteä elementti positiivinen Tuli).


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Eläinmerkillä on myös kiinteä elementti ja positiivinen tai negatiivinen varsi.

        Rotta, positiivinen Vesi
        Puhveli, negatiivinen Vesi
        Tiikeri, positiivinen Puu
        Jänis, negatiivinen Puu
        Lohikäärme, positiivinen Puu
        Käärme, negatiivinen Tuli
        Hevonen, positiivinen Tuli
        Vuohi, negatiivinen Tuli
        Apina, positiivinen Metalli
        Kukko, negatiivinen Metalli
        Koira, positiivinen Metalli
        Sika, negatiivinen Vesi

        Huomio: Maa-elementti puuttuu. Tämä johtuu siitä, että kaikki eläinmerkit ovat yhteydessä maahan!

        Esimerkki: Hevonen syntynyt helmikuussa 1966, on tuplatulimerkki (vuosi positiivinen Tuli, kiinteä elementti positiivinen Tuli).

        Nykyaikaisissa kirjoissa määritellään siis ihmisen hallitseva elementti vain syntymävuoden perusteella (helppo ja "laiska" tapa).

        Esimerkki: Olet Tuli-Tiikeri syntymävuoden perusteella. Olet syntynyt huhtikuussa, huhtikuun elementti on Positiivinen Puu. Tiikerin kiinteä elementti on mysö Positiivinen Puu. Olet syntynyt Syuomessa, Suomen elementti on Negatiivinen Tuli. Kellonajan perusteella olet Positiivinen Puu.
        Tuli (2)
        Puu (3)

        Hallitseva elementtisi on tässä tapauksessa Puu.


      • Tupuna :)
        Tulisika kirjoitti:

        Jaaha.
        Yritän tässä vaiheessa perehytyä elementteihin perustuvaan energiateoriaan. Tämän teorian "luoja" oli Huang Ti (2266 eKr)...

        Otetaan siis huomioon:
        -syntymävuoden elementti
        -eläinmerkin elementti **
        -syntymähetken elementti
        -syntymäkuukauden elementti
        -syntymämaan elementti

        ** Huomio! Kaikilla eläinmerkillä on tässä kiinteä elementti, joka voi poikkea syntymävuoden elementistä. Maa puuttuu taulukosta. Tämä johtuu siitä, että kaikki eläinmerkit välttämättömyyden pakosta ovat yhteydessä maahan.

        Useimmat ihmiset ovat "sekatyyppejä" mutta jokin elementti on kuitenkin usein korostunut. Sinun tapauksessasi se on Tuli. Olet syntynyt Suomessa, Suomen eläinmerkki on Käärme, elementti Negatiivinen Tuli. Syntymäkuukausi heinäkuu= Vuohi, Negatiivinen Tuli, Nousumerkkisi elementti on Negatiivinen Tuli.

        Hallitseva elementtisi on siis Tuli vaikka edelleen olet Maa-Koira. Negatiivinen Tuli (jin) hallitsee (3). Kiinalaiset sanovat, että Positiivinen Tuli on tulipalo, negatiivinen Tuli nuotio. Ihminen pitää enemmän henkisestä kuin fyysisestä toiminnasta ja hänellä on yleeensä syvät tunteet.

        Hei Tulisika.Uteliasuuteni heräsi ja kysyisinkin sinulta miten meidän merkit sopivat yhteen jne....Olen Vesimies N syntynyt 2.2.47 Piikkiössä k.23.55 ,mieheni on Jousimies 1.12.67 Turussa,kellonaikaa en nyt muista mutta voiko tuon perusteella jotain kertoa? Kiitos jos viitsit vastata.


      • Tupuna lisäys edelliseen
        Tupuna :) kirjoitti:

        Hei Tulisika.Uteliasuuteni heräsi ja kysyisinkin sinulta miten meidän merkit sopivat yhteen jne....Olen Vesimies N syntynyt 2.2.47 Piikkiössä k.23.55 ,mieheni on Jousimies 1.12.67 Turussa,kellonaikaa en nyt muista mutta voiko tuon perusteella jotain kertoa? Kiitos jos viitsit vastata.

        Mieheni Jousimies on synt.klo 01.17


      • Tulisika
        Tupuna lisäys edelliseen kirjoitti:

        Mieheni Jousimies on synt.klo 01.17

        Vastaan myöhemmin illalla, tähän menee vähän enemmän aikaa.
        Kysyn vielä: nainen on siis syntynyt 1947, mies 1967?


      • Syntymäajoista...
        Tulisika kirjoitti:

        Vastaan myöhemmin illalla, tähän menee vähän enemmän aikaa.
        Kysyn vielä: nainen on siis syntynyt 1947, mies 1967?

        Juu,kyllä ne on ihan oikein :). T. Tupuna


      • Tulisika
        Syntymäajoista... kirjoitti:

        Juu,kyllä ne on ihan oikein :). T. Tupuna

        Nainen Vesimies - Mies Jousimies. Olette varmasti hengenheimolaisia jollakin tavalla vaikka sinä olet ilmamerkki ja hän tulimerkki - ilmamerkki kritisoi ja tasapainottaa tulenmerkin intoilua. Aurinko Jousimiehessä-Kuu Skorpionissa : yhdistelmä viittaa mustasukkaisuuteen. 1-10.12 syntyneet Jousimiehet ovat intohimoisia, anteliaita, avoimia ja vapaita. He pitävät väittelyistä ja ovat itsenäisiä ja ylevämielisiä.

        1.-10.2 syntyneet Vesimiehet ovat taipuvaisia epäröimään ja hukkaamaan tilaisuutensa. Astrologit "tarjoavat" Vaaka-miehiä Vesimies-naiselle. Vaaka on ilmamerkki...

        Liitossa voi syntyä riitoja rahasta - Jousimies saattaa spekuloida tai muuten vaan tuhlata rahaa.

        Kiinalaiset sanovat, että Sika on onnellinen Vuohen kanssa.
        Nainen: Tuli-Sika, Nouseva Vesi- Rotta.
        Mies: Tuli-Vuohi, Nouseva Vesi-Puhveli.

        Tavallinen horoskooppi kertoo, että sinä olet Tuli-Sika, mies Tuli-Vuohi. Todellisuus on kuitenkin tämä:
        Sika, vuoden elementti Negatiivinen Tuli
        kuukauden elementti: Positiivinen Vesi
        eläinmerkin kiinteä elementti: Negatiivinen Vesi
        kellonaika (syntymä): Positiiivnen Vesi
        syntymämaa Suomi : Negatiivinen Tuli
        Hallitseva elementtisi on VESI (3), sitten TULI (2)
        Puuttuvat: Metalli, Puu ja Maa.

        Mies.
        Vuohi, vuoden elementti: Negatiivinen Tuli
        kuukauden elementti: Positiivinen Vesi
        eläinmerkin kiinteä elementti: Negatiivinen Tuli
        kellonaika: Negatiivinen Vesi
        syntymämaa Suomi: Negatiiivnen Tuli

        Miehen hallitseva elementti on TULI (3), sitten VESI (2).
        Puuttuvat: Metalli, Puu ja Maa.

        Kaikkien elementtien esiintyminen horoskoopissa antaa joustavuutta mutta useimmilta ihmisiltä puuttuu ainakin yksi elementti (teiltä molemmilta jopa 3).

        Tämän laskelman mukaan Miehesi on Tuli-ihminen, Sinä Vesi-ihminen. Ihminen, jolla on ainoastaan tuli/vesi-ominaisuuksia kokee varmasti sisäisiä ristiriitoja joskus (tuli tahtoo, vesi tuntee).
        Suhteessanne saattaa olla vaarana liiallinen hajottaminen tai samojen virheiden toistaminen. Toisaalta Vesi voi hillitä Tulta ja Tuli innoittaa Vettä.

        Loppusanat Tuli-Vuohesta: Tuli pahentaa Vuohen luontaista taipumusta tuhlata rahaa (Jousimies!).
        Negatiivinen Tuli: vaara on olemassa, että ihminen "palaa sisäisesti". Hänen täytyy oppia purkamaan tunteensa rakentavalla tavalla.

        Loppusanat "Tuli-Siasta": Joku on kirjoittanut, että Tulielementti on vaikea sovittaa Sian perusluonteeseen, saat olla kiitollinen siitä, että hallitseva elementtisi on Vesi. Positiivinen Vesi (sinulla 2): on hyvä puhuja. Hän on myös seikkailunhaluinen. Negatiiivnen Vesi (sinulla 1) ymmärtää intuitiivisesti asioita.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Nainen Vesimies - Mies Jousimies. Olette varmasti hengenheimolaisia jollakin tavalla vaikka sinä olet ilmamerkki ja hän tulimerkki - ilmamerkki kritisoi ja tasapainottaa tulenmerkin intoilua. Aurinko Jousimiehessä-Kuu Skorpionissa : yhdistelmä viittaa mustasukkaisuuteen. 1-10.12 syntyneet Jousimiehet ovat intohimoisia, anteliaita, avoimia ja vapaita. He pitävät väittelyistä ja ovat itsenäisiä ja ylevämielisiä.

        1.-10.2 syntyneet Vesimiehet ovat taipuvaisia epäröimään ja hukkaamaan tilaisuutensa. Astrologit "tarjoavat" Vaaka-miehiä Vesimies-naiselle. Vaaka on ilmamerkki...

        Liitossa voi syntyä riitoja rahasta - Jousimies saattaa spekuloida tai muuten vaan tuhlata rahaa.

        Kiinalaiset sanovat, että Sika on onnellinen Vuohen kanssa.
        Nainen: Tuli-Sika, Nouseva Vesi- Rotta.
        Mies: Tuli-Vuohi, Nouseva Vesi-Puhveli.

        Tavallinen horoskooppi kertoo, että sinä olet Tuli-Sika, mies Tuli-Vuohi. Todellisuus on kuitenkin tämä:
        Sika, vuoden elementti Negatiivinen Tuli
        kuukauden elementti: Positiivinen Vesi
        eläinmerkin kiinteä elementti: Negatiivinen Vesi
        kellonaika (syntymä): Positiiivnen Vesi
        syntymämaa Suomi : Negatiivinen Tuli
        Hallitseva elementtisi on VESI (3), sitten TULI (2)
        Puuttuvat: Metalli, Puu ja Maa.

        Mies.
        Vuohi, vuoden elementti: Negatiivinen Tuli
        kuukauden elementti: Positiivinen Vesi
        eläinmerkin kiinteä elementti: Negatiivinen Tuli
        kellonaika: Negatiivinen Vesi
        syntymämaa Suomi: Negatiiivnen Tuli

        Miehen hallitseva elementti on TULI (3), sitten VESI (2).
        Puuttuvat: Metalli, Puu ja Maa.

        Kaikkien elementtien esiintyminen horoskoopissa antaa joustavuutta mutta useimmilta ihmisiltä puuttuu ainakin yksi elementti (teiltä molemmilta jopa 3).

        Tämän laskelman mukaan Miehesi on Tuli-ihminen, Sinä Vesi-ihminen. Ihminen, jolla on ainoastaan tuli/vesi-ominaisuuksia kokee varmasti sisäisiä ristiriitoja joskus (tuli tahtoo, vesi tuntee).
        Suhteessanne saattaa olla vaarana liiallinen hajottaminen tai samojen virheiden toistaminen. Toisaalta Vesi voi hillitä Tulta ja Tuli innoittaa Vettä.

        Loppusanat Tuli-Vuohesta: Tuli pahentaa Vuohen luontaista taipumusta tuhlata rahaa (Jousimies!).
        Negatiivinen Tuli: vaara on olemassa, että ihminen "palaa sisäisesti". Hänen täytyy oppia purkamaan tunteensa rakentavalla tavalla.

        Loppusanat "Tuli-Siasta": Joku on kirjoittanut, että Tulielementti on vaikea sovittaa Sian perusluonteeseen, saat olla kiitollinen siitä, että hallitseva elementtisi on Vesi. Positiivinen Vesi (sinulla 2): on hyvä puhuja. Hän on myös seikkailunhaluinen. Negatiiivnen Vesi (sinulla 1) ymmärtää intuitiivisesti asioita.

        Huomio! Positiivinen/Negatiivinen = aspekti. Yang/Yin (jang/jin).


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Nykyaikaisissa kirjoissa määritellään siis ihmisen hallitseva elementti vain syntymävuoden perusteella (helppo ja "laiska" tapa).

        Esimerkki: Olet Tuli-Tiikeri syntymävuoden perusteella. Olet syntynyt huhtikuussa, huhtikuun elementti on Positiivinen Puu. Tiikerin kiinteä elementti on mysö Positiivinen Puu. Olet syntynyt Syuomessa, Suomen elementti on Negatiivinen Tuli. Kellonajan perusteella olet Positiivinen Puu.
        Tuli (2)
        Puu (3)

        Hallitseva elementtisi on tässä tapauksessa Puu.

        Kiinalaisessa astrologiassa jokainen elementti ilmenee ensin positiivisessa (aktiivisessa) aspektissaan, sitten negatiivisessa (vastaanottavassa) aspektissaan. Elementit eivät ole tärkeitä sinänsä, vaan niiden liikkeet persoonallisuuden sisällä (luova/tuhoava vaikutus).

        Tuho on kiinalaisen astrologian mukaan välttämätön luovalle kierolle. Kaikki elementit ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalaisessa astrologiassa jokainen elementti ilmenee ensin positiivisessa (aktiivisessa) aspektissaan, sitten negatiivisessa (vastaanottavassa) aspektissaan. Elementit eivät ole tärkeitä sinänsä, vaan niiden liikkeet persoonallisuuden sisällä (luova/tuhoava vaikutus).

        Tuho on kiinalaisen astrologian mukaan välttämätön luovalle kierolle. Kaikki elementit ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa.

        Hallitseva elementti:
        Metalli - Yhteensopivat elementit: Vesi, Puu.
        Tuli - Yhteensopivat elementit: Puu, Metalli.
        Vesi - Yhteensopivat elementit: Tuli, Puu.
        Maa - Yhteensopivat elementit: Vesi, Metalli.
        Puu - Yhteensopivat elementit: Maa, Vesi.´

        Nämä yhdistelmät ovat siis erittäin edulliset.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Hallitseva elementti:
        Metalli - Yhteensopivat elementit: Vesi, Puu.
        Tuli - Yhteensopivat elementit: Puu, Metalli.
        Vesi - Yhteensopivat elementit: Tuli, Puu.
        Maa - Yhteensopivat elementit: Vesi, Metalli.
        Puu - Yhteensopivat elementit: Maa, Vesi.´

        Nämä yhdistelmät ovat siis erittäin edulliset.

        USA/Apina/Positiivinen Metalli
        Englanti/Vuohi/Negatiivinen Maa
        Ranska/Koira/Positiivinen Maa
        Kiina/Puhveli/Negatiivinen Tuli
        Suomi/Käärme/Negatiivinen Tuli

        USA on siis "syntynyt" Apinan vuonna 1776...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        USA/Apina/Positiivinen Metalli
        Englanti/Vuohi/Negatiivinen Maa
        Ranska/Koira/Positiivinen Maa
        Kiina/Puhveli/Negatiivinen Tuli
        Suomi/Käärme/Negatiivinen Tuli

        USA on siis "syntynyt" Apinan vuonna 1776...

        Tammikuu - Negatiivinen Vesi
        Helmikuu - Positiivinen Vesi
        Maaliskuu - Negatiivinen Puu
        Huhtikuu - Positiivinen Puu
        Toukokuu - Negatiivinen Tuli
        Kesäkuu - Positiivinen Tuli
        Heinäkuu - Negatiivinen Tuli
        Elokuu - Positiivinen Metalli
        Syyskuu - Negatiivinen Metalli
        Lokakuu - Positiivinen Metalli
        Marraskuu - Negatiiivnen Vesi
        Joulukuu - Positiivinen Vesi

        Huomio! Tässäkin puuttuu Maa-elementti! Kiinalaisessa horoskoopissa Maa-elementti tulee pääasiassa syntymävuodesta.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Tammikuu - Negatiivinen Vesi
        Helmikuu - Positiivinen Vesi
        Maaliskuu - Negatiivinen Puu
        Huhtikuu - Positiivinen Puu
        Toukokuu - Negatiivinen Tuli
        Kesäkuu - Positiivinen Tuli
        Heinäkuu - Negatiivinen Tuli
        Elokuu - Positiivinen Metalli
        Syyskuu - Negatiivinen Metalli
        Lokakuu - Positiivinen Metalli
        Marraskuu - Negatiiivnen Vesi
        Joulukuu - Positiivinen Vesi

        Huomio! Tässäkin puuttuu Maa-elementti! Kiinalaisessa horoskoopissa Maa-elementti tulee pääasiassa syntymävuodesta.

        Tunti - Elementti
        Rotta 23-01 Positiivinen Vesi
        Puhveli 01-03 Negatiivinen Vesi
        Tiikeri 03-05 Positiivinen Puu
        Jänis/Kissa 05-07 Negatiivnen Puu
        Lohikäärme 07-09 Positiivinen Puu
        Käärme 09-11 Negatiivinen Tuli
        Hevonen 11-13 Positiivinen Tuli
        Vuohi 13-15 Negatiivinen Tuli
        Apina 15-17 Positiivinen Metalli
        Kukko 17-19 Negatiivinen Metalli
        Koira 19-21 Positiivinen Metalli
        Sika 21-23 Negatiivinen Vesi

        Huomio! Maa-elementti puuttuu. Maa tule syntymävuodesta.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Tunti - Elementti
        Rotta 23-01 Positiivinen Vesi
        Puhveli 01-03 Negatiivinen Vesi
        Tiikeri 03-05 Positiivinen Puu
        Jänis/Kissa 05-07 Negatiivnen Puu
        Lohikäärme 07-09 Positiivinen Puu
        Käärme 09-11 Negatiivinen Tuli
        Hevonen 11-13 Positiivinen Tuli
        Vuohi 13-15 Negatiivinen Tuli
        Apina 15-17 Positiivinen Metalli
        Kukko 17-19 Negatiivinen Metalli
        Koira 19-21 Positiivinen Metalli
        Sika 21-23 Negatiivinen Vesi

        Huomio! Maa-elementti puuttuu. Maa tule syntymävuodesta.

        Kiinalaisella horoskoopilla on varsin vähän yhteistä länsimaisten eläinradan merkkien kanssa. Kiinalainen horoskooppi on luonneanalyysi, joka parhaimmillaan kertoo kuka Sinä olet.

        Kiinalaisilla on erilainen käsitys eläinmerkkien ominaisuuksista. Länsimaalaisten mielestä Hevonen on kauneuden ja vapauden perikuva, kiinalaiset taas pitävät sitä omaperäisenä ja vaikeana eläinmerkkinä. Vanha kirja kertoo, että kiinalaiset äidit valitsivat abortin (!!) mieluummin kuin saattaneet maailmaan hevoslapsen, joka olisi syntynyt tulihevosen vuonna. Tulihevonen-tyttölapsesta uskottiin tulevan kuriton vaimo...

        Länsimaissa Koira on uskollisuuden ja hyvyyden perikuva, itämaissa sitä pidetään aggressiivisena taistelijana. Itämaissa Sika symboloi mielihyvää ja rahaa, länsimaissa laiskuutta.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalaisella horoskoopilla on varsin vähän yhteistä länsimaisten eläinradan merkkien kanssa. Kiinalainen horoskooppi on luonneanalyysi, joka parhaimmillaan kertoo kuka Sinä olet.

        Kiinalaisilla on erilainen käsitys eläinmerkkien ominaisuuksista. Länsimaalaisten mielestä Hevonen on kauneuden ja vapauden perikuva, kiinalaiset taas pitävät sitä omaperäisenä ja vaikeana eläinmerkkinä. Vanha kirja kertoo, että kiinalaiset äidit valitsivat abortin (!!) mieluummin kuin saattaneet maailmaan hevoslapsen, joka olisi syntynyt tulihevosen vuonna. Tulihevonen-tyttölapsesta uskottiin tulevan kuriton vaimo...

        Länsimaissa Koira on uskollisuuden ja hyvyyden perikuva, itämaissa sitä pidetään aggressiivisena taistelijana. Itämaissa Sika symboloi mielihyvää ja rahaa, länsimaissa laiskuutta.

        Erittäin vaikea yhdistelmä:

        Hallitseva Elementti / Yhteensopimaton elementti

        Metalli / Tuli
        Tuli / Vesi
        Vesi / Maa
        Puu /Metalli
        Maa / Puu

        Ja kerran vielä: hallitseva elementti ei ole syntymävuoden elementti!


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Erittäin vaikea yhdistelmä:

        Hallitseva Elementti / Yhteensopimaton elementti

        Metalli / Tuli
        Tuli / Vesi
        Vesi / Maa
        Puu /Metalli
        Maa / Puu

        Ja kerran vielä: hallitseva elementti ei ole syntymävuoden elementti!

        Alussa oli wuji - tyhjyys. Tyhjyydestä syntyi taiji, suuri äärettömyys.

        Taiji ilmentää itseään kahtena vastakohtana: jin ja jang (yin ja yang). Liikeessä taiji tuottaa jangin, levossa jinin.

        Jin ja Jang ovat vastakohdat.
        Jin ja Jang ovat toisistaan riippuvaiset.
        Jin ja Jang eivät voi erota toisistaan.
        Jin ja Jang muuttuvat toisikseen.
        Jin ja Jang sisältävät toisensa.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Alussa oli wuji - tyhjyys. Tyhjyydestä syntyi taiji, suuri äärettömyys.

        Taiji ilmentää itseään kahtena vastakohtana: jin ja jang (yin ja yang). Liikeessä taiji tuottaa jangin, levossa jinin.

        Jin ja Jang ovat vastakohdat.
        Jin ja Jang ovat toisistaan riippuvaiset.
        Jin ja Jang eivät voi erota toisistaan.
        Jin ja Jang muuttuvat toisikseen.
        Jin ja Jang sisältävät toisensa.

        Useimmilta ihmisiltä puuttuu 1-3 elementtiä. Kiinalaiset ratkaisivat tämän ongelman lisäämällä puuttuvat elementit sanoina (!) ihmisen nimeen. Nimet luokiteltiin viiden elementin mukaisesti (huomio: numerologian "Nomen est omen" = nimi on enne/vihje). Koska kiinankieli on kuvakieltä, sanoista piirrettiin siveltimällä piktogrammi. Jokaiselle elementille oli määrätty tietty määrä siveltimenvetoja, puuttuva Tuli lisättiin esimerkiksi 3-4 vedon sanalla...

        Länsimaissa käytetään feng-shuita.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Useimmilta ihmisiltä puuttuu 1-3 elementtiä. Kiinalaiset ratkaisivat tämän ongelman lisäämällä puuttuvat elementit sanoina (!) ihmisen nimeen. Nimet luokiteltiin viiden elementin mukaisesti (huomio: numerologian "Nomen est omen" = nimi on enne/vihje). Koska kiinankieli on kuvakieltä, sanoista piirrettiin siveltimällä piktogrammi. Jokaiselle elementille oli määrätty tietty määrä siveltimenvetoja, puuttuva Tuli lisättiin esimerkiksi 3-4 vedon sanalla...

        Länsimaissa käytetään feng-shuita.

        Kiinassa käytettiin Feng-shuita asuinpaikan määräämiseen. Alkuperäinen menetelmä on erittäin monimutkainen. Me voimme kuitenkin helposti tasapainottaa energiaamme viiden elementin periaatteiden mukaisesti.

        Esimerkki: ihmisen hallitseva elementti on Metalli (3 x Metalli), puuttuvat elementit : Maa ja Puu. Metallin väri on valkoinen, tässä tapauksessa hänen tulisi välttää valkoista (vaatteet, sisustus) ja kulta- hopeakoruja.

        Puuttuva Maa: hän voi käyttää lämminvärisiä jalokiviä ja sisustuksessa isoja kristalleja. Maan väri on keltainen.

        Puuttuva Puu: hän voi käyttää puukoruja. Puun väri on vihreä: sisustuksessa voi käyttää viherkasveja. Vinkki: 3 koristekasvia sijoitetaan näin: yksi aivan ulko-oven sisäpuolelle, toinen makuhuoneen vasempaan takanurkkaan, kolmas olohuoneen vasempaan tasanurkkaan.

        Metallin hallitsema ihminen tarvitsee vettä. Kiinalaiset sanovat, että hänen tulisi asua kaupungissa veden keskellä tai talossa järven rannalla. Ellei tämä ole mahdollista hän voi hankkia akvaarion...


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinassa käytettiin Feng-shuita asuinpaikan määräämiseen. Alkuperäinen menetelmä on erittäin monimutkainen. Me voimme kuitenkin helposti tasapainottaa energiaamme viiden elementin periaatteiden mukaisesti.

        Esimerkki: ihmisen hallitseva elementti on Metalli (3 x Metalli), puuttuvat elementit : Maa ja Puu. Metallin väri on valkoinen, tässä tapauksessa hänen tulisi välttää valkoista (vaatteet, sisustus) ja kulta- hopeakoruja.

        Puuttuva Maa: hän voi käyttää lämminvärisiä jalokiviä ja sisustuksessa isoja kristalleja. Maan väri on keltainen.

        Puuttuva Puu: hän voi käyttää puukoruja. Puun väri on vihreä: sisustuksessa voi käyttää viherkasveja. Vinkki: 3 koristekasvia sijoitetaan näin: yksi aivan ulko-oven sisäpuolelle, toinen makuhuoneen vasempaan takanurkkaan, kolmas olohuoneen vasempaan tasanurkkaan.

        Metallin hallitsema ihminen tarvitsee vettä. Kiinalaiset sanovat, että hänen tulisi asua kaupungissa veden keskellä tai talossa järven rannalla. Ellei tämä ole mahdollista hän voi hankkia akvaarion...

        Jos hallitseva elementtisi on Vesi vaikutus saattaa olla ylenpalttista. Veden hallitsema ihminen tulisi lisätä Metallienergiaa: käyttää kultakoruja ja valkoisia vaatteita. Mustaa väriä tulisi käyttää säästeliäästi koska se vahvistaa Vesiominaisuuksia (valittaminen, manipuloiminen). Veden väri on nimittäin musta.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Jos hallitseva elementtisi on Vesi vaikutus saattaa olla ylenpalttista. Veden hallitsema ihminen tulisi lisätä Metallienergiaa: käyttää kultakoruja ja valkoisia vaatteita. Mustaa väriä tulisi käyttää säästeliäästi koska se vahvistaa Vesiominaisuuksia (valittaminen, manipuloiminen). Veden väri on nimittäin musta.

        Jos hallitseva elementtisi on Puu, sinun pitää tulla ulos kuorestasi ja oppia välittämään enemmän. Puun hallitsema ihminen tulisi lisätä Vesienergiaa: vesi parantaa kommunikointikykyä. Puuihminen voi käyttää mustaa väriä (sisustus, vaatteet) mutta hänen tulisi välttää puun hallitsemia värejä (vihreä, sininen). Jos sinulla on viherkasveja kodissasi, muista hoitaa ne hyvin.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Jos hallitseva elementtisi on Puu, sinun pitää tulla ulos kuorestasi ja oppia välittämään enemmän. Puun hallitsema ihminen tulisi lisätä Vesienergiaa: vesi parantaa kommunikointikykyä. Puuihminen voi käyttää mustaa väriä (sisustus, vaatteet) mutta hänen tulisi välttää puun hallitsemia värejä (vihreä, sininen). Jos sinulla on viherkasveja kodissasi, muista hoitaa ne hyvin.

        Jos Tuli on hallitseva elementtisi, sinun pitäisi kehittää vakavuutta ja kestävyyttä. Maa ja Puu antavat sinulle kärsivällisyyttä. Veden kanssa joudut olemaan varovainen (älä aliarvioi Veden voimaa). Kiinalaiset ovat sitä mieltä, että yksilön energiaa voidaan tehostaa ja tasapainottaa ystävien valinnassa. Vesi masentaa Tulta mutta tekee myös hänestä vähemmän itsekeskeiseksi. Metalli antaa Tulelle uusia ajatuksia. Puu/Maa/Metalli-ystävien täytyy kuitenkin pitää varansa ryhtyessään suhteisiin Tulen kanssa koska Tuli pystyy tuhomaan ja kuluttamaan loppuun muut elementit.

        Tasapainoinen Tuli osoittaa muita kohtaan suvaitsevaisuutta.


    • Tulisika

      Maaelementin hallitsemat yksilöt ovat harvinaisia.
      Maa tarvitsee Vettä - Vesi estää Maata juuttumasta rutiinehin.
      Maa tarvitsee Tulta, Tulesta hän saa energiaa. Pieni varoitus: liiallinen Tuli tekee Maasta itsepäisen.
      Maa tarvitsee Metallia, Metalli suojaa Maata sortumasta.

      Vaatteet, sisustus: musta (Vesi), punainen (Tuli) ja valkoinen (Metalli).

      • Tulisika

        Metalli: valkoinen
        Vesi: musta
        Puu: vihreä/sininen
        Tuli: punainen
        Maa: keltainen

        Puuttavan (puuttuvien) elementin (elementtien) tasapainottamiseksi sinun tulisi välttää asioita, jotka vahvistavat hallitsevaa elementtiäsi. Esimerkki: hallitseva Metalli välttää valkoista, hallitseva Tuli punaista väriä.

        Puuttuva elementti korvataan vaikka näin:
        Metalli: kulta- ja hopeakorut
        Vesi: akvaario
        Puu: kasvit, kivet
        Tuli: takka, kynttilät
        Maa: lämminväriset jalokivet, isot kristallit, terraario


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Metalli: valkoinen
        Vesi: musta
        Puu: vihreä/sininen
        Tuli: punainen
        Maa: keltainen

        Puuttavan (puuttuvien) elementin (elementtien) tasapainottamiseksi sinun tulisi välttää asioita, jotka vahvistavat hallitsevaa elementtiäsi. Esimerkki: hallitseva Metalli välttää valkoista, hallitseva Tuli punaista väriä.

        Puuttuva elementti korvataan vaikka näin:
        Metalli: kulta- ja hopeakorut
        Vesi: akvaario
        Puu: kasvit, kivet
        Tuli: takka, kynttilät
        Maa: lämminväriset jalokivet, isot kristallit, terraario

        Yhdistelmä: Metalli/Vesi.
        Tässä yhdistelmässä hallitsevat tunteet. Metalli suuntautuu sisäänpäin, Vesi laajenee ulospäin. Mitä Vesi opettaa Metallille/Metalli Vedelle? Vesi tekee Metallille mahdolliseksi ilmaista tunteitaan, Metalli auttaa Vettä vastustamaan toisten vaikutusta.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Yhdistelmä: Metalli/Vesi.
        Tässä yhdistelmässä hallitsevat tunteet. Metalli suuntautuu sisäänpäin, Vesi laajenee ulospäin. Mitä Vesi opettaa Metallille/Metalli Vedelle? Vesi tekee Metallille mahdolliseksi ilmaista tunteitaan, Metalli auttaa Vettä vastustamaan toisten vaikutusta.

        Yhdistelmä: Metalli/Puu.
        Tässä suhteessa hallitsee luultavasti Metalli eli parisuhde on Puulle vähemmän edullinen kuin Metallille. Metalli toimii yksin, Puu taas on hyvin sosiaalinen. Kysymys siitä, kuinka yhteiset asiat hoidetaan, saattaa aiheuttaa ristiriitoja.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Yhdistelmä: Metalli/Puu.
        Tässä suhteessa hallitsee luultavasti Metalli eli parisuhde on Puulle vähemmän edullinen kuin Metallille. Metalli toimii yksin, Puu taas on hyvin sosiaalinen. Kysymys siitä, kuinka yhteiset asiat hoidetaan, saattaa aiheuttaa ristiriitoja.

        Hallitsevatko positiiviset (yang) vai negatiiviset (yin) elementit horoskoopissasi?

        Esimerkki: Sika, syntymävuoden perusteella negatiivinen Vesi. Sian kiinteä elementti= negatiivinen Vesi. Syntymäkuukausi marraskuu= negatiivinen Vesi.

        Hallitseva elementti on Negatiivinen Vesi:
        Tämä Sika on taipuvainen velttouteen, hänelle tuottaa vaikeuksia päästä liikkeelle fyysisesti ja henkisesti (koti-ihminen!). Negatiivinen Vesi-ihminen on varovainen kaikissa asioissa ja hyvin emotionaalinen. Hän ymmärtää intuitiivisesti monimutkaisia asioita ja on hyvä neuvonantaja.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Hallitsevatko positiiviset (yang) vai negatiiviset (yin) elementit horoskoopissasi?

        Esimerkki: Sika, syntymävuoden perusteella negatiivinen Vesi. Sian kiinteä elementti= negatiivinen Vesi. Syntymäkuukausi marraskuu= negatiivinen Vesi.

        Hallitseva elementti on Negatiivinen Vesi:
        Tämä Sika on taipuvainen velttouteen, hänelle tuottaa vaikeuksia päästä liikkeelle fyysisesti ja henkisesti (koti-ihminen!). Negatiivinen Vesi-ihminen on varovainen kaikissa asioissa ja hyvin emotionaalinen. Hän ymmärtää intuitiivisesti monimutkaisia asioita ja on hyvä neuvonantaja.

        Positiivinen (yang) Vesi-ihminen hajoittaa usein itseään liikaa, hän on tavattoman toimelias. Aina menossa, harvoin kotona... Hyvä puhuja, joka pystyy huiputtamaan muita. Positiivinen Vesi on hieman pinnallinen - hänellä ei ole aikaa kaivautua syvemmälle.


      • maasikanainen
        Tulisika kirjoitti:

        Positiivinen (yang) Vesi-ihminen hajoittaa usein itseään liikaa, hän on tavattoman toimelias. Aina menossa, harvoin kotona... Hyvä puhuja, joka pystyy huiputtamaan muita. Positiivinen Vesi on hieman pinnallinen - hänellä ei ole aikaa kaivautua syvemmälle.

        tuli-ihminen?


      • Tulisika
        maasikanainen kirjoitti:

        tuli-ihminen?

        Olen:
        Tuli (2) ja Vesi (2), Metalli (1), Puu ja Maa (0).
        Tuli tässä hallitsee, koska 2 x negatiivinen Tuli, Vesi 1 x positiivinen , 1 x negatiivinen Vesi. Metalli on positiivinen.

        Luonnollisessa tuhokierrossa Vesi sammuttaa Tulen. Minussa Tuli ja Vesi aiheuttavat sisäisiä ristiriitoja. En koskaan tiedä, kumpi puoli voittaa. Saatan vaikuttaa itsevarmalta ja huolettomalta (Tuli) mutta olen erittäin herkkä (Vesi). Tuli minussa rakastaa muutoksia, Vesi jarruttaa. Tuli kumoaa kuitenkin Veden passiivisuuden.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Olen:
        Tuli (2) ja Vesi (2), Metalli (1), Puu ja Maa (0).
        Tuli tässä hallitsee, koska 2 x negatiivinen Tuli, Vesi 1 x positiivinen , 1 x negatiivinen Vesi. Metalli on positiivinen.

        Luonnollisessa tuhokierrossa Vesi sammuttaa Tulen. Minussa Tuli ja Vesi aiheuttavat sisäisiä ristiriitoja. En koskaan tiedä, kumpi puoli voittaa. Saatan vaikuttaa itsevarmalta ja huolettomalta (Tuli) mutta olen erittäin herkkä (Vesi). Tuli minussa rakastaa muutoksia, Vesi jarruttaa. Tuli kumoaa kuitenkin Veden passiivisuuden.

        Positiivisella Tulella on käytettävissä hirvittävä määrä energiaa ja hänen innostuksensa vaikuttaa kaikkeen, mihin hän koskee... Jos aspektit ovat hyvät, hänestä tulee tienraivaaja, jos aspektit ovat huonot, komenteleva tyranni.

        Positiivisella Tulella on kyky saada toiset raivostumaan.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Positiivisella Tulella on käytettävissä hirvittävä määrä energiaa ja hänen innostuksensa vaikuttaa kaikkeen, mihin hän koskee... Jos aspektit ovat hyvät, hänestä tulee tienraivaaja, jos aspektit ovat huonot, komenteleva tyranni.

        Positiivisella Tulella on kyky saada toiset raivostumaan.

        Negatiivinen Tuli saattaa palaa sisäisesti ellei hän pysty purkamaan tunteitaan järkevällä tavalla. Kiinalaiset sanovat, että Negatiivinen Tuli puhaltaa kuumaa ja kylmää.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Negatiivinen Tuli saattaa palaa sisäisesti ellei hän pysty purkamaan tunteitaan järkevällä tavalla. Kiinalaiset sanovat, että Negatiivinen Tuli puhaltaa kuumaa ja kylmää.

        Jos horoskoopissasi on keskimäärä Puuta, olet järkevä ja tasapainoinen.

        Jos horoskoopissa on liikaa Puuta, se hajottaa ihmistä. Ääritapauksissa Positiivinen Puu menee päin puuta! Hän on liian itsevarma, liian hätäinen ja liian antelias (suuruudenhullu).


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Jos horoskoopissasi on keskimäärä Puuta, olet järkevä ja tasapainoinen.

        Jos horoskoopissa on liikaa Puuta, se hajottaa ihmistä. Ääritapauksissa Positiivinen Puu menee päin puuta! Hän on liian itsevarma, liian hätäinen ja liian antelias (suuruudenhullu).

        Negatiivinen Puu saattaa myös hajottaa itsensä liian laajalle. Hän toimii usein johtotehtävissä mutta kaipaa henkilökohtaisempia yhteyksiä. Hänellä on kyky ymmärtää toisia ihmisiä.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Negatiivinen Puu saattaa myös hajottaa itsensä liian laajalle. Hän toimii usein johtotehtävissä mutta kaipaa henkilökohtaisempia yhteyksiä. Hänellä on kyky ymmärtää toisia ihmisiä.

        Maaihmisellä on "rajattomat" voimavarat, hän on käytännöllinen - "rakennettu" kestämään.

        Positiivinen Maa ei kuitenkaan ole kovin järjestelmällinen ja tekee usein hätäisiä päätöksiä (toimii ennen kuin ajattelee). Yang-energia on vikkeläliikkeistä - Maan luontainen hitaus jarruttaa..


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Maaihmisellä on "rajattomat" voimavarat, hän on käytännöllinen - "rakennettu" kestämään.

        Positiivinen Maa ei kuitenkaan ole kovin järjestelmällinen ja tekee usein hätäisiä päätöksiä (toimii ennen kuin ajattelee). Yang-energia on vikkeläliikkeistä - Maan luontainen hitaus jarruttaa..

        Negatiivinen Maa on alituisesti huolissaan kaikesta. Hän saattaa olla liiankin suojeleva. Yin-energia tekee Maaihmisestä manipuloivaksi - vaikka Maa itse on onnellisin voidessaan olla suora.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Negatiivinen Maa on alituisesti huolissaan kaikesta. Hän saattaa olla liiankin suojeleva. Yin-energia tekee Maaihmisestä manipuloivaksi - vaikka Maa itse on onnellisin voidessaan olla suora.

        Positiivinen Metalli on yksineläjä, joka vaeltaa paikasta toiseen, puhuu paljon ja on taipuvainen tuomitsemaan - elämän epäoikeudenmukaisuus on hänelle kova pala.

        Positiivinen Metalli ymmärtää toisia ihmisiä mutta saattaa olla omahyväinen suhteessaan muihin.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Positiivinen Metalli on yksineläjä, joka vaeltaa paikasta toiseen, puhuu paljon ja on taipuvainen tuomitsemaan - elämän epäoikeudenmukaisuus on hänelle kova pala.

        Positiivinen Metalli ymmärtää toisia ihmisiä mutta saattaa olla omahyväinen suhteessaan muihin.

        Negatiivinen Metalli viettää tyytyväisenä elämänsä samassa asunnossa, samassa kaupungissa, samassa työpaikassa. Hän on romanttinen mutta ujo. Negatiivisen Metallin kanssa saattaa olla vaikea tulla toimeen kahden kesken koska hän on altis mielialan heilahteluille.


    • Tulisika

      Sydämessäsi asuva Eläin vaikuttaa elämääsi. Tutustu siihen!

      • Tulisika

        Muista, että kiinalainen horoskooppi on luonneanalyysi! Jos haluat opiskella lisää, tutustu Feng-shuihin.


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Muista, että kiinalainen horoskooppi on luonneanalyysi! Jos haluat opiskella lisää, tutustu Feng-shuihin.

        Vuosi on loppumassa mutta Sian Vuosi jatkuu vielä aika kauan (18.02.2007 - 06.02.2008). Sian kannalta vuosi ei voisi olla enää parempi (näin kerrotaan), itse olen kuitenkin eri mieltä (johtuuko tämä tulesta? sian kiinteä elementti on vesi).


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Vuosi on loppumassa mutta Sian Vuosi jatkuu vielä aika kauan (18.02.2007 - 06.02.2008). Sian kannalta vuosi ei voisi olla enää parempi (näin kerrotaan), itse olen kuitenkin eri mieltä (johtuuko tämä tulesta? sian kiinteä elementti on vesi).

        Kiinalaisen kalenterin mukaan uusi vuosi alkaa 7.2.2008 (Rotan Vuosi).

        Ainoa web-sivu missä on oikea tieto on R.Nikulan!
        Nikula on muutenkin hyvä astrologi. Tuikku Ljungbergin kirjassa on myös oikea tieto!


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalaisen kalenterin mukaan uusi vuosi alkaa 7.2.2008 (Rotan Vuosi).

        Ainoa web-sivu missä on oikea tieto on R.Nikulan!
        Nikula on muutenkin hyvä astrologi. Tuikku Ljungbergin kirjassa on myös oikea tieto!

        Tässä laskuri, joka laskee oikein:
        http://koti.welho.com/rnikula/kiina/frame.htm


      • Metalli-Vuohi

        Miten hyvin kaksi metallivuohta sopii yhteen?


      • nalluskat
        Metalli-Vuohi kirjoitti:

        Miten hyvin kaksi metallivuohta sopii yhteen?

        mikä mulla on kun olen jousimies eli 5.12.
        Syntyny?


    • shimmeerrrrr

      hehe pistin tän saman johonki vanhaan ketjuun eli: Miten metallivuohi/kalat ja tulitiikeri/oinas sopii yhteen?Ois ihan mielenkiintosta kuulla sopivuudesta ja luonteista jotain:D

      • aqnes

        Entäpä sitten , kun olen vesi-jänis ja syntynyt klo 0.35?


    • Mitenhän on,kun

      on syntynyt 08.12.1989 klo 21.18 ja toinen 10.08.1986 klo 07.45 ? Olen siis jousimies, nouseva leijona, kuu oinas. Kiinalaisessa maa-käärme, nouseva sika. Hän on leijona, (kait) nouseva neitsyt, vaaka kuu, sekä tuli-tiikeri, nouseva lohikäärme...

      • Tulisika

        Hän on luultavasti nouseva Jänis (05:00-06:59). Kesäaika Suomessa 30.3-30.9.1986, syntymäajasta vähennetään yksi tunti. Olet Maa-Käärme mutta itse-elementtisi on Vesi, jang. Hän on Tuli-Tiikeri, myös itse-elementti on Tuli, jang. Vesi ja Tuli eivät aina ymmärrä toisiaan mutta joskus syntyy vahva intohimoinen suhde. Vesi saattaa kuitenkin sammuttaa Tulen.


      • päättämätön
        Tulisika kirjoitti:

        Hän on luultavasti nouseva Jänis (05:00-06:59). Kesäaika Suomessa 30.3-30.9.1986, syntymäajasta vähennetään yksi tunti. Olet Maa-Käärme mutta itse-elementtisi on Vesi, jang. Hän on Tuli-Tiikeri, myös itse-elementti on Tuli, jang. Vesi ja Tuli eivät aina ymmärrä toisiaan mutta joskus syntyy vahva intohimoinen suhde. Vesi saattaa kuitenkin sammuttaa Tulen.

        Hei,

        Haluaisin tietää.. Olen lohikäärme, skorpioni, vuodelta 20.11.1988 en tiedä syntymäaikaani tosin. Haluaisin kysellä, että millä tavalla minulle sopii Jänis/Leijona 20.8.1987 ja Sika/Vesimies 22.1.1984.
        Voisitko auttaa?

        terveisin,
        päättämätön.


      • Tulisika
        päättämätön kirjoitti:

        Hei,

        Haluaisin tietää.. Olen lohikäärme, skorpioni, vuodelta 20.11.1988 en tiedä syntymäaikaani tosin. Haluaisin kysellä, että millä tavalla minulle sopii Jänis/Leijona 20.8.1987 ja Sika/Vesimies 22.1.1984.
        Voisitko auttaa?

        terveisin,
        päättämätön.

        Kiinalaiset sanovat, että Lohikäärme pitää Jäniksestä. Sika on kuitenkin heikkona Lohikäärmeeseen...
        Erimielisyydet eivät estä Sika/Vesimiestä rakastamasta sinua.


      • Katjuska33
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalaiset sanovat, että Lohikäärme pitää Jäniksestä. Sika on kuitenkin heikkona Lohikäärmeeseen...
        Erimielisyydet eivät estä Sika/Vesimiestä rakastamasta sinua.

        Tapasin VesiSika-Jousimiehen(m) ja itse olen TuliLohikäärme-Vesimies(n). Välillämme oli mitä suurinta intohimoa ja samanaikaisesti sielunkumppanuutta, oikeaa rakkautta! Kadotin tämän elämäni suurimman rakkauteni matkalla muutokseen. En ollut valmis kohtaamaan näin suurta onnea, vaan päätin selvittää ensin omat solmuni. Olisi ollut ihanaa heittäytyä keskellä maailmanloppua hänen syliinsä ja tehdä meistä ikuinen rakkaustarina, mutta minun täytyy korjata itseni ehjäksi ja palata hänen luokseen voimakkaana ja itsevarmana. Tiedän hänen olevan lähelläni koko ajan, mutta kuitenkin sopivan kaukana.


    • Puurotta

      ja jousimies horoskoopiltani (syntynyt 11.12 klo 3.11)
      Osaatko sanoa mikäkökän mahtaa olla nouseva kiinalainen merkkini?
      Ja miten se vaikuttaa elämääni?

      Kiitos!! :)

      • edellinen_

        vuosiluku siis -84


      • Tulisika

        01:00-02:59 Nouseva Puhveli
        03:00-04:59 Nouseva Tiikeri

        Olet syntynyt 03:11. Jos olet syntynyt Helsingissä (noin 25. pituuspiirillä) vähennetään 20 minuuttia virallisesta kellon ajasta, Tampereella 24 minuuttia, Turussa 32 minuuttia, Oulussa 20 minuuttia (= Nouseva Puhveli).
        Jos olet syntynyt Kuopiossa vähennys on 8 minuuttia (=Nouseva Tiikeri).

        Rotta/Puhveli on varovainen, Rotta/Tiikeri taas rohkea.
        Itse-elementtisi on Maa, jin. Maa on viidestä elementistä objektiivisin.


    • N a s u

      Hei! Olen Kaksonen ja Kiinalaiselta horoskoopilta vesi Apina (-92).
      Voitkos kertoa jtn luonnekuvauksia ja miten Apina sopii muiden merkkien kanssa yhteen?:)

      • Tulisika

        Utelias ja yllätyksellinen Vesi-Apina rakastaa haasteita. Hän on herkkä, nokkela ja älykäs. Ei paljasta tunteitaan mutta kaipaa huomiota ja hellyyttä. Haluaa kokeilla kaikkea uutta.

        Kiinalaiset sanovat, että Apina suhtautuu rakkauteen "kevyesti" (apinat vaihtavat puolisoa yhtä usein kuin ammattia) ja apinalla on usein mutkikas rakkauselämä. Kaksi Apinaa on kuitenkin hyvä valinta! Apina tulee myös hyvin toimeen Lohikäärmeen, Sian ja Rotan kanssa.


      • Utelias henkilö
        Tulisika kirjoitti:

        Utelias ja yllätyksellinen Vesi-Apina rakastaa haasteita. Hän on herkkä, nokkela ja älykäs. Ei paljasta tunteitaan mutta kaipaa huomiota ja hellyyttä. Haluaa kokeilla kaikkea uutta.

        Kiinalaiset sanovat, että Apina suhtautuu rakkauteen "kevyesti" (apinat vaihtavat puolisoa yhtä usein kuin ammattia) ja apinalla on usein mutkikas rakkauselämä. Kaksi Apinaa on kuitenkin hyvä valinta! Apina tulee myös hyvin toimeen Lohikäärmeen, Sian ja Rotan kanssa.

        Hei. Uteliaisuuteni heräsi tätä ketjua lukiessani ja silmiini ei osunut oikein tekstiä käärmeistä. Osaisitko hieman valaista ja kertoa jotain hieman minun horoskooppieni kombinaatiosta :) Olen syntynyt 11.05.1989 klo: 11.37. Länsimaisessa olen siis härkä ja kiinalaisessa ilmeisesti maa-käärme? Muuten olenkin aivan täysin pihalla asioista. Kysyisinkin siis, että voisitko antaa jonkinnäköistä kuvaelmaa ja kertoa mahdollisista yhteensopivuuksista? :) Kiitos.


      • Tulisika
        Utelias henkilö kirjoitti:

        Hei. Uteliaisuuteni heräsi tätä ketjua lukiessani ja silmiini ei osunut oikein tekstiä käärmeistä. Osaisitko hieman valaista ja kertoa jotain hieman minun horoskooppieni kombinaatiosta :) Olen syntynyt 11.05.1989 klo: 11.37. Länsimaisessa olen siis härkä ja kiinalaisessa ilmeisesti maa-käärme? Muuten olenkin aivan täysin pihalla asioista. Kysyisinkin siis, että voisitko antaa jonkinnäköistä kuvaelmaa ja kertoa mahdollisista yhteensopivuuksista? :) Kiitos.

        Käärmeen viisaus pitää Tulen kurissa. Tuli on Käärmeen kiinteä elementti. Maa antaa Tulelle tervettä järkeä. Olet syntynyt toukokuussa, Käärmeen jin Tulen kuukaudessa, Tulen aikana (n. 5.5-22.7). Itse-elementtisi Metalli jin on voimaton Tulen aikana, Metallin aika on syksyllä. Voimaton Metalli ei löydä haluamaansa järjestystä. Syntynyt kesäaikana (Suomessa) 11:37, syntymäajasta vähennetään yksi tunti. Nousumerkkisi on myös Käärme (09:00-10:59). Maakäärme on luotettava ja varovainen. Hän ei paljasta korttejaan. Tuli palaa sisäisesti. Paljon Tulta kartassa voi saada aikaan omistushaluisuutta. Yhteensopivuus: Jänis, Lohikäärme, Puhveli ja Kukko.


      • puukäärme
        Tulisika kirjoitti:

        Käärmeen viisaus pitää Tulen kurissa. Tuli on Käärmeen kiinteä elementti. Maa antaa Tulelle tervettä järkeä. Olet syntynyt toukokuussa, Käärmeen jin Tulen kuukaudessa, Tulen aikana (n. 5.5-22.7). Itse-elementtisi Metalli jin on voimaton Tulen aikana, Metallin aika on syksyllä. Voimaton Metalli ei löydä haluamaansa järjestystä. Syntynyt kesäaikana (Suomessa) 11:37, syntymäajasta vähennetään yksi tunti. Nousumerkkisi on myös Käärme (09:00-10:59). Maakäärme on luotettava ja varovainen. Hän ei paljasta korttejaan. Tuli palaa sisäisesti. Paljon Tulta kartassa voi saada aikaan omistushaluisuutta. Yhteensopivuus: Jänis, Lohikäärme, Puhveli ja Kukko.

        Olen usein palannut tälle linjalle lukemaan tulkintojasi. Miten anteliasta toimia tällä forumilla... ja hieman epäkiitollista paikka paikoin.
        Jos vielä olet halukas, olen utelias tietyn yhdistelmän toimivuudesta.
        Nainen (minä) (puu)käärme-oinas ja mies (vesi)tiikeri-vaaka.
        Länsimainen pitää yhdistelmää mainiona, ja kiinalaisen mielestä se on ihan toivoton.
        Olen hyvin utelias kuulemaan mielipiteesi.
        Kiitos!


      • Tulisika
        puukäärme kirjoitti:

        Olen usein palannut tälle linjalle lukemaan tulkintojasi. Miten anteliasta toimia tällä forumilla... ja hieman epäkiitollista paikka paikoin.
        Jos vielä olet halukas, olen utelias tietyn yhdistelmän toimivuudesta.
        Nainen (minä) (puu)käärme-oinas ja mies (vesi)tiikeri-vaaka.
        Länsimainen pitää yhdistelmää mainiona, ja kiinalaisen mielestä se on ihan toivoton.
        Olen hyvin utelias kuulemaan mielipiteesi.
        Kiitos!

        Tiikeri on hurmaava ja tietää sen! Tiikerin rakkaus riippuu mielialoista... Jos rakastat Tiikeriä paljon, tämä vaihtelu on sinusta jännittävää.

        Käärme on herkkä ja varovainen, kuluttaa paljon hermoenergiaa. Sydämenasiat ovat hyvin tärkeitä.
        Käärmeen taipumus kietoutua Tiikerin ympärille voi johtaa ongelmiin.

        Itse-elementti on tärkein (syntymäpäivä). Jos molemmilla on sama itse-elementti kaikki on ok.


      • Käärme ja Tiikeri
        Tulisika kirjoitti:

        Tiikeri on hurmaava ja tietää sen! Tiikerin rakkaus riippuu mielialoista... Jos rakastat Tiikeriä paljon, tämä vaihtelu on sinusta jännittävää.

        Käärme on herkkä ja varovainen, kuluttaa paljon hermoenergiaa. Sydämenasiat ovat hyvin tärkeitä.
        Käärmeen taipumus kietoutua Tiikerin ympärille voi johtaa ongelmiin.

        Itse-elementti on tärkein (syntymäpäivä). Jos molemmilla on sama itse-elementti kaikki on ok.

        Käärme 18.4.-65
        Tiikeri 8.10.-62
        Onko tuosta apua? Kiitos paljon, ei tuo nyt niiiiin kamalalta kuulosta!


      • Tulisika
        Käärme ja Tiikeri kirjoitti:

        Käärme 18.4.-65
        Tiikeri 8.10.-62
        Onko tuosta apua? Kiitos paljon, ei tuo nyt niiiiin kamalalta kuulosta!

        Moi! Itse-elementtisi on Vesi, jang. Miehen itse-elementti on Maa, jin.
        Jokaisella ihmisellä on sisällään itse-elementin tyypilliset ominaisuudet.
        Vesi: älykäs, kyky saada toiset haluamaan sitä mitä itse haluaa ("hukuttaa vastustajansa"), ei paljasta helposti sisintään.
        Maa: älykäs, kestävä, ahdistuu epäoikeudenmukaisuudesta ("puolustaja").
        Maa/Vesi on erittäin älyllinen yhdistelmä. Maa yrittää hallita mutta Vesi virtaa. Myös käärme vetäytyy.
        Oinas tulee hyvin toimeen Vaa'n kanssa vaikka tämä on ilmamerkki. Ja eläinradan ainoa kone.


    • oiskivatietää

      Joten kysyisin sinulta, miten Puu Lohikäärme ja Tuli Vuohi sopivat toisilleen. Lisäksi molemmat olemme länsimaisessa toukokuun kaksosia.
      Lohikäärmemies ja Vuohinainen.

      • Tulisika

        Lohikäärme ei tahdo kahlita Vuohinaista ikävään arkielämään! Jos nainen on tyypillinen Vuohi, tämä riittää hänelle. Tuli tekee Vuohen itsenäiseksi ja varmaksi omasta tiestään.

        Toukokuussa syntyneet Kaksoset ovat "aitoja" Kaksosia (= aina kahden tulen välissä).


    • motiontype12345

      Mitenköhän rotta (puu) ja jänis (tuli) sopivat yhteen? Tuntuu ainakin siltä, että oikeassa elämässä luonteet sopivat yhteen liki täydellisesti.

      Sikojen kanssa on ainakin mennyt aina päin honkia...

    • Tulisika

      Myrskyisä Tiikerin vuosi on loppunut ja rauhallisen Jäniksen vuosi on alkanut. Jäniksen vuosi tuo tilaisuuden hengähtää hetkeksi.

      Jäniksen vuosi on taiteen ja muodin vuosi mutta myös diplomatian vuosi. Pitää kuitenkin muistaa, ettei Jänis pysty selviämään maailmanlaajuisista erimielisyyksistä . Jänis on usein liian herkkä ja varovainen.

      Jänis tulee hyvin toimeen Rotan kanssa (itse asiassa paremmin kuin Rotta Jäniksen kanssa.....) Jänis nauttii elämästä, Rotta tekee työtä.

      Puu ja Rotta ovat erittäin tarmokkaita. Puu-Rotta pitää järjestyksestä.

      Tuli-Jänis on äärimmäisen tunteellinen, avoin ja hellä. Synnynnäinen johtaja.

    • kaksonennainen

      Miten Sika (n) Kaksonen ja Lohikäärme (m) Oinas?? Uskomattoman uniikki kemia näiden kahden välillä jo ensi näkemästä saakka vaikkei sanoja vaihdettu..

      • kaksonennainenjatkaa

        kaksonennainen jatkaa: sika on vesi-sika ja lohikäärme puu..


    • rotta-neitsyt

      Rotan ja koiran suhteesta vielä...
      Hei Tulisika! Aiemmassa listauksessa totesit, että rotan ja koiran suhde on tuomittu epäonnistumaan. Mielestäni koiramiehen luonne sopii omaani ihan hyvin - kiinnostaisi tietää, voiko elementti tai nouseva merkki tässä lieventää epäsopivuutta?

      Seurustelen vesi-koira kanssa ja olen itse puu-rotta.
      Syntymäajat 6.12.1982 klo 6.50 ja 6.9.1984 klo 18.30.

      • Tulisika

        Rotta ja Koira. Kiinalaisessa astrologiassa tutkitaan perheenjäsenet peruskartasta: isä ja äiti ovat vuoden pilarissa, sisarukset kuukauden pilarissa, itse-elementti ja puoliso päivän pilarissa, lapset tunnin pilarissa. Esimerkiksi jos naisen itse-elementti on Tuli ja miehen itse-elementti on Vesi kontrolloi mies naista (Vesi sammuttaa Tulen, "hukuttaa" vastustajansa). Rotan ja Koiran itse-elementti on tässä tapauksessa sama, Vesi. Tunnette varmasti toisiaan kohtaan syvää sukulaisuutta ja ymmärrystä.


      • rotta-neitsyt
        Tulisika kirjoitti:

        Rotta ja Koira. Kiinalaisessa astrologiassa tutkitaan perheenjäsenet peruskartasta: isä ja äiti ovat vuoden pilarissa, sisarukset kuukauden pilarissa, itse-elementti ja puoliso päivän pilarissa, lapset tunnin pilarissa. Esimerkiksi jos naisen itse-elementti on Tuli ja miehen itse-elementti on Vesi kontrolloi mies naista (Vesi sammuttaa Tulen, "hukuttaa" vastustajansa). Rotan ja Koiran itse-elementti on tässä tapauksessa sama, Vesi. Tunnette varmasti toisiaan kohtaan syvää sukulaisuutta ja ymmärrystä.

        Tuhannet kiitokset taas, Tulisika!

        Tosiaan, nämä eri pilarit kyllä avaavat asiaa aikalailla... Siitä paljastuikin - iloisena yllätyksenä - miehen "sikamainen" luonne! =D Samalla selvisi myös, miksi tunsin oloni epävarmaksi ja jokseenkin ahdistuneeksi edellisen miesehdokkaan (30.3.80) rinnalla; yhteisestä vesimerkistä (M kuitenkin ) huolimatta tiikerirakastaja oli kanitytölle turhankin raju ja intohimoinen... Syntymävuodeltaan kyllä apina ja rotta olisivat olleet ihan lupaava pari.

        Nykyisen miesystäväni kanssa päiväpilarissa näkyvät eläinmerkkimmekin (sika-jänis) sopisivat mukavasti yhteen ja vielä neljä elementtiäkin noudattelevat toisiaan melko täydellisesti. Toisaalta, mies on syntynyt Chilen eteläkärjessä (Punta Arenas, missä luonnollisesti vietettiin joulukuussa kesäaikaa), joka saattaa osaltaan hieman vaikuttaa... Myös neitsyt-jousimies yhdistelmän vastakohtaisuus ehkä vähän arveluttaa.

        Eikö paria valitessa kuitenkin eläinmerkinkin suhteen tulisi katsoa enemmän siitä päiväpilarin, kuin vuoden kohdalta?

        Kiitoksia jo etukäteen, apusi on kullan arvoista :)


      • Tulisika
        rotta-neitsyt kirjoitti:

        Tuhannet kiitokset taas, Tulisika!

        Tosiaan, nämä eri pilarit kyllä avaavat asiaa aikalailla... Siitä paljastuikin - iloisena yllätyksenä - miehen "sikamainen" luonne! =D Samalla selvisi myös, miksi tunsin oloni epävarmaksi ja jokseenkin ahdistuneeksi edellisen miesehdokkaan (30.3.80) rinnalla; yhteisestä vesimerkistä (M kuitenkin ) huolimatta tiikerirakastaja oli kanitytölle turhankin raju ja intohimoinen... Syntymävuodeltaan kyllä apina ja rotta olisivat olleet ihan lupaava pari.

        Nykyisen miesystäväni kanssa päiväpilarissa näkyvät eläinmerkkimmekin (sika-jänis) sopisivat mukavasti yhteen ja vielä neljä elementtiäkin noudattelevat toisiaan melko täydellisesti. Toisaalta, mies on syntynyt Chilen eteläkärjessä (Punta Arenas, missä luonnollisesti vietettiin joulukuussa kesäaikaa), joka saattaa osaltaan hieman vaikuttaa... Myös neitsyt-jousimies yhdistelmän vastakohtaisuus ehkä vähän arveluttaa.

        Eikö paria valitessa kuitenkin eläinmerkinkin suhteen tulisi katsoa enemmän siitä päiväpilarin, kuin vuoden kohdalta?

        Kiitoksia jo etukäteen, apusi on kullan arvoista :)

        Itse-elementti on kartan sydän.
        Jousimiehellä (Tuli) ja Neitsyeellä (Maa) on erilainen temperamentti. Neitsytluonne on hieman viileä mutta Jousimiehen tuli polttaa. Jousimies rakastuu naiseen, joka ei tahdo sitoa häntä. Täydellisyys ei ole edes Neitsytihmisen saavutettavissa...

        Apina/Rotta suhteesta vielä: Rotta ei varmasti pitänyt Metalli-Apinan pitkälle kehittyneestä ylemmyydentunteesta. Muista, että Apinan kiinteä elementti on Metalli. Tuplametalli jang= heavy!


    • Tulijänis-Vaaka

      haluaisin kovasti tietää,hyvä Tulisika, millainen yhdistelmä on Tulijänis-Vaaka?
      minusta on usein tuntunut siltä että Jänis on monin tavoin samanlainen kuin vaaka,usein mainitaan sosiaalisuus,diplomaattiset kyvyt ja myös pinnallisuus.

      • Tulisika

        Ulospäin kääntynyt Tulijänis saa runsaasti energiaa Tulielementistä. Hienostunut ja diplomaattinen Jänis-Vaaka ymmärtää hyvin ihmisluonnetta = osaa käsitellä ihmisiä. Ei tahdo loukata ketään mutta on herkkä erimielisyydelle ja saa usein aikaan väärinymmärrystä. Vaaka-Jänikset ovat kiinnostuneet kaikesta ja heidän parhaat puoleensa tulevat esille heidän toimiessaan yhdessä jonkun toisen ihmisen kanssa.

        Vaaka on eläinradan seitsemäs merkki (johtava ilmamerkki). Ne, jotka ovat syntyneet Auringon ollessa tässä merkissä, ovat hienostuneita ja arvostavat oikeudenmukaisuutta. Vaaka-Jänis haluaa olla hyväksytty ja työskentelee hyvin silloin, kun häntä ylistetään/ihaillaan. Vaaka-Jäniksellä on erinomainen havaintokyky, ja hän huomaa aina selvästi, mitä hänen ympärillään on tapahtumassa.

        Synnynnäinen johtaja.


    • flipperia

      Vesimies, nouseva leijona, kuu kauriissa.
      Metallivuohi, kiinteä elementti: negatiivinen tuli, maa: negatiivinen tuli, kuukausi: posiviininen vesi, kellonaika negatiivinen tuli.

      Negatiivista tulta aikalailla..millainen minä siis olen?

    • Tulisika

      Vesimies, Kuu Kauriissa: yhdistelmä saattaa tuoda levottomuutta ja sisäistä ylpeyttä. Sinun on ehkä vaikea pysytellä yhdessä paikassa kovin pitkää aikaa. Nouseva Leijona on ylpeä ja kunnianhimoinen, hänellä on suuria ideoita ja korkeita pyrkimyksiä.

      Vuohi selviytyy tilanteista , joissa muut luhistuvat. Oliko syntymän hetkellä käytössä kesäaika? Kesäajasta vähennetään yksi tunti. Jos olet syntynyt Helsingissä/Oulussa vähennetään vielä 20 minuuttia syntymäajasta.

    • flipperia

      Ei ollut käytössä kesäaika.
      Synnyin siis 1.helmikuuta klo 15:00 Kuopiossa.

      • Tulisika

        Kuopiosta -8 minuuttia, lopputulos sama Nouseva Vuohi ... tuplavuohi. Syntynyt Lohikäärmeen päivänä, itse-elementti Vesi, jang. Vuodenajan elementti on kuitenkin Maa ja Maa kontrolloi Vettä (vie itse-elementistä voimia).

        Kaikista eläinradan merkeistä Vuohi on taiteellisesti lahjakkain. Vuohi tarvitsee kuitenkin inspiraatiota ja ilmaisee itseään parhaiten yhdessä toisten taiteilijoiden kanssa. Onnea raha-asioissa ( mutta taipumus kuluttaa).

        Negatiivinen Tuli palaa usein sisäisesti. Pitää oppia antamaan mennä.

        Toinen "oppikunta" on sitä mieltä että Vuohen sekundäärinen elementti on Maa. Olet Tuplavuohi. Jo kaksi Maa-aspektia voi antaa sinulle Maa-persoonallisuuden ominaisuuksia. Tutki näitä!


      • Tulisika
        Tulisika kirjoitti:

        Kuopiosta -8 minuuttia, lopputulos sama Nouseva Vuohi ... tuplavuohi. Syntynyt Lohikäärmeen päivänä, itse-elementti Vesi, jang. Vuodenajan elementti on kuitenkin Maa ja Maa kontrolloi Vettä (vie itse-elementistä voimia).

        Kaikista eläinradan merkeistä Vuohi on taiteellisesti lahjakkain. Vuohi tarvitsee kuitenkin inspiraatiota ja ilmaisee itseään parhaiten yhdessä toisten taiteilijoiden kanssa. Onnea raha-asioissa ( mutta taipumus kuluttaa).

        Negatiivinen Tuli palaa usein sisäisesti. Pitää oppia antamaan mennä.

        Toinen "oppikunta" on sitä mieltä että Vuohen sekundäärinen elementti on Maa. Olet Tuplavuohi. Jo kaksi Maa-aspektia voi antaa sinulle Maa-persoonallisuuden ominaisuuksia. Tutki näitä!

        Hups! Oletkin (?) syntynyt -92 joten myös itse-elementtisi on Tuli , jin, ja vieläpä Vuohen päivänä.
        1932 vuoden Metalli-Vuohen itse-elementti (1.2) on Vesi, jang. Tämä Vuohi on syntynyt Lohikäärmeen päivänä.


    • helmisin

      Hei Tulisika! :)
      Mielenkiinnolla olen lueskellut kirjoituksiasi ja ilokseni totesin että vieläkin vastailet ihmisten mieltä askarruttaviin asioihin :)
      Olisin kovin kiitollinen jos voisit valaista itseänkin hieman...sekä oman itseni suhteen, että orastavan parisuhteen mahdollisuudesta toimia.
      Itse olen syntynyt 15.4.67 klo 06:14, kumppaniehdokas 5.4.60. Hänen synt. kellonaikaansa en valitettavasti tiedä :(
      Jos oikein lueskelin ja ymmärsin niin mulla hallitseva elementti on tuli (3) ja toisena puu (2). Mieheltä löytyy kaikki 4 eli metalli, puu, tuli ja vesi. Parina siis tuli-vuohi/metalli-rotta, molemmat oinaita..
      Kiitos etukäteen vaivannäöstäsi :))

      • Tulisika

        Oinas&Oinas:
        Sanotaan, että 100% Oinas-tyyppiä ei ole olemassa. Kuun ja muiden planeettojen vaikutus saattavat tehdä elämänne yhdessä helpommaksi.

        Kiinalainen tulee myöhemmin...


      • Tulisika

        Oinasmies on menevä mies. 40-50 syntymäpäivänsä jälkeen Oinas kuitenkin rauhoittuu jonkin verran.
        Oinas-Rotta on fyysisesti voimakas. Metalli lujittaa myös Rotan luonnetta.
        Rotta arvostaa rahaa ja on kyllä avokätinen suhteen alussa mutta jos satut olemaan Tuhlaaja-Vuohi, varo! Jos riitelette, riitelette rahasta!
        Vuohi-Jäniksellä on hyvä itsesäilytysvaisto. Hän valitsee myötävirtaan kulkemisen.
        Itse-elementti: Vuohen (15.4.67) itse-elementti on Maa, jin. Rotan (5.4.60) itse-elementti on Vesi, jin. Vesi on Maalle "edullisempi" elementti. Maa on Vedelle "hankalampi" koska Maa kontrolloi Vettä. Jos Maa yrittää hallita , Vesi yrittää virrata pois (laajenee eri suuntiin). Oinasrotta vaihtaa suuntaa ja ryhtyy johonkin uuteen. Puhuminen kannattaa. Oinas/Oinas Maa/Vesi on erittäin älyllinen yhdistelmä.
        Vesi tunnetaan siitä, että sillä on viehättävä kyky saada muut haluamaan sitä, mitä itse haluaa. Veden vaikutuskeinot ovat kuitenkin tehottomia Maan kestävyyttä vastaan.
        Vuohella ja Rotalla on paljon yhteistä. Kyllä se siitä.


      • helmisin
        Tulisika kirjoitti:

        Oinasmies on menevä mies. 40-50 syntymäpäivänsä jälkeen Oinas kuitenkin rauhoittuu jonkin verran.
        Oinas-Rotta on fyysisesti voimakas. Metalli lujittaa myös Rotan luonnetta.
        Rotta arvostaa rahaa ja on kyllä avokätinen suhteen alussa mutta jos satut olemaan Tuhlaaja-Vuohi, varo! Jos riitelette, riitelette rahasta!
        Vuohi-Jäniksellä on hyvä itsesäilytysvaisto. Hän valitsee myötävirtaan kulkemisen.
        Itse-elementti: Vuohen (15.4.67) itse-elementti on Maa, jin. Rotan (5.4.60) itse-elementti on Vesi, jin. Vesi on Maalle "edullisempi" elementti. Maa on Vedelle "hankalampi" koska Maa kontrolloi Vettä. Jos Maa yrittää hallita , Vesi yrittää virrata pois (laajenee eri suuntiin). Oinasrotta vaihtaa suuntaa ja ryhtyy johonkin uuteen. Puhuminen kannattaa. Oinas/Oinas Maa/Vesi on erittäin älyllinen yhdistelmä.
        Vesi tunnetaan siitä, että sillä on viehättävä kyky saada muut haluamaan sitä, mitä itse haluaa. Veden vaikutuskeinot ovat kuitenkin tehottomia Maan kestävyyttä vastaan.
        Vuohella ja Rotalla on paljon yhteistä. Kyllä se siitä.

        Kiitos tuhannesti!! :) Tämä valaisi ja vahvisti tuntemuksiani hyvinkin paljolti!! Uskon tosiaan, että kyllä se siitä ;) JK. Tää oikkumies on syntynyt klo 03-04 aamuyöstä, selkis nyt viikonloppuna..eli on siis kiinalaisittan tiikeri, eikö??
        Jokseenkin hämmennyin kun oli pakko sit kattoo astrokartasta miehen persoonallisten planeettojen sijainnit : ASC-kauris, kuu-krapu, merkurius/venus/mars-kaloissa... Itsellä: ASC/venus/kuu-kaksosissa, merkurius-oinas, mars-vaaka. Nikulan kirjaa lueskelin enkä ymmärtänyt miehen kala-aivoituksia ollenkaan :D Itseni ja omat toimintamallini kyllä tunnistin, hehe... MUTTA siitä huolimatta uskon, että kyllä se siitä :)) Tulemme juttuun erinomaisesti ja olen todellakin huomannu, että puhuminen kannattaa!! Kiitos ja kumarrus sinulle vielä kerran!!


      • Tulisika
        helmisin kirjoitti:

        Kiitos tuhannesti!! :) Tämä valaisi ja vahvisti tuntemuksiani hyvinkin paljolti!! Uskon tosiaan, että kyllä se siitä ;) JK. Tää oikkumies on syntynyt klo 03-04 aamuyöstä, selkis nyt viikonloppuna..eli on siis kiinalaisittan tiikeri, eikö??
        Jokseenkin hämmennyin kun oli pakko sit kattoo astrokartasta miehen persoonallisten planeettojen sijainnit : ASC-kauris, kuu-krapu, merkurius/venus/mars-kaloissa... Itsellä: ASC/venus/kuu-kaksosissa, merkurius-oinas, mars-vaaka. Nikulan kirjaa lueskelin enkä ymmärtänyt miehen kala-aivoituksia ollenkaan :D Itseni ja omat toimintamallini kyllä tunnistin, hehe... MUTTA siitä huolimatta uskon, että kyllä se siitä :)) Tulemme juttuun erinomaisesti ja olen todellakin huomannu, että puhuminen kannattaa!! Kiitos ja kumarrus sinulle vielä kerran!!

        Syntynyt 03:04... Tiikeri 03:00-04:59. Puhveli 01:00-02:59.
        Paikallisajan laskeminen Suomessa: todellinen auringonaika lasketaan syntymäpaikkakunnan pituuspiirin mukaan. Tietoa tarvitaan kiinalaisessa astrologiassa silloin, kun syntymäaika on lähellä paritonta tuntia!
        Jos oikkumies on syntynyt Helsingissä, sinun pitää vähentää 20 minuuttia.
        Kuopio -8 minuuttia, Oulu -20 minuuttia, Tampere -24 minuuttia, Turku -32 minuuttia.
        Oikkumies on luultavasti Nouseva Puhveli.
        Nouseva Tiikeri on rohkea, Nouseva Puhveli varovainen.
        Oinas/Kuu Kravussa tekee oikkumiehen luonteen kriittiseksi ja levottomaksi.
        Oinas/Kuu Kaksosissa on sopusointuinen yhdistelmä.


      • helmisin
        Tulisika kirjoitti:

        Syntynyt 03:04... Tiikeri 03:00-04:59. Puhveli 01:00-02:59.
        Paikallisajan laskeminen Suomessa: todellinen auringonaika lasketaan syntymäpaikkakunnan pituuspiirin mukaan. Tietoa tarvitaan kiinalaisessa astrologiassa silloin, kun syntymäaika on lähellä paritonta tuntia!
        Jos oikkumies on syntynyt Helsingissä, sinun pitää vähentää 20 minuuttia.
        Kuopio -8 minuuttia, Oulu -20 minuuttia, Tampere -24 minuuttia, Turku -32 minuuttia.
        Oikkumies on luultavasti Nouseva Puhveli.
        Nouseva Tiikeri on rohkea, Nouseva Puhveli varovainen.
        Oinas/Kuu Kravussa tekee oikkumiehen luonteen kriittiseksi ja levottomaksi.
        Oinas/Kuu Kaksosissa on sopusointuinen yhdistelmä.

        Joo kirjoitin hieman epätarkasti...siis sanoi syntyneensä klo 03 ja 04 välillä aamuyöstä. Synt.paikka on Pöytyä eli menee sitten aika likeelle tota Turkua ilmeisestikin. Tosin toi Puhvelin varovaisuus ainakin tunnepuolen asioissa kuvaa ehkä häntä oikeammin, mutta kun ottaa huomioon kuu- ja aurinkomerkkien sijainnin niin kovinkin herkkä ja haavoittuvainen ihminen lienee kyseessä kovan ulkokuoren takana.. Erittäin kriittinen kyseenalaistaja kyllä on ja olemmekin saaneet hyvinkin sujuvat väittelyt positiivisessa mielessä aikaiseksi ;) Kiitos muuten kannustuksestasi Vuohi-Rotta yhdistelmässä...aiemmista tiedonmurusistani olin päätellyt että ei tuu olemaan luonteva yhdessäoloa!!


      • kaksone111
        Tulisika kirjoitti:

        Syntynyt 03:04... Tiikeri 03:00-04:59. Puhveli 01:00-02:59.
        Paikallisajan laskeminen Suomessa: todellinen auringonaika lasketaan syntymäpaikkakunnan pituuspiirin mukaan. Tietoa tarvitaan kiinalaisessa astrologiassa silloin, kun syntymäaika on lähellä paritonta tuntia!
        Jos oikkumies on syntynyt Helsingissä, sinun pitää vähentää 20 minuuttia.
        Kuopio -8 minuuttia, Oulu -20 minuuttia, Tampere -24 minuuttia, Turku -32 minuuttia.
        Oikkumies on luultavasti Nouseva Puhveli.
        Nouseva Tiikeri on rohkea, Nouseva Puhveli varovainen.
        Oinas/Kuu Kravussa tekee oikkumiehen luonteen kriittiseksi ja levottomaksi.
        Oinas/Kuu Kaksosissa on sopusointuinen yhdistelmä.

        Hei Tulisika! Miten kaksonen (n) vesisika ja oinas (m) lohikäärme??


      • Tulisika
        kaksone111 kirjoitti:

        Hei Tulisika! Miten kaksonen (n) vesisika ja oinas (m) lohikäärme??

        Sika rakastaa itse rakkautta,sanoo toinen Sika. Sika rakastuu helposti (liianko helposti?).
        Lohikäärmeen merkki osuu yhteen Oinaan kanssa, joka on"menevä mies". Lohikäärme/Oinas tahtoo valloittaa ja johtaa. Sopeutuvainen Tuplavesi (Sian kiinteä elementti on myös Vesi) saa tottua siihen, että mies tekee päätökset molempien puolesta. Lohikäärmeen temperamentti on valtava, sanovat kiinalaiset. Liitto voi onnistua tai sitten ei.


      • Maa-apina
        Tulisika kirjoitti:

        Sika rakastaa itse rakkautta,sanoo toinen Sika. Sika rakastuu helposti (liianko helposti?).
        Lohikäärmeen merkki osuu yhteen Oinaan kanssa, joka on"menevä mies". Lohikäärme/Oinas tahtoo valloittaa ja johtaa. Sopeutuvainen Tuplavesi (Sian kiinteä elementti on myös Vesi) saa tottua siihen, että mies tekee päätökset molempien puolesta. Lohikäärmeen temperamentti on valtava, sanovat kiinalaiset. Liitto voi onnistua tai sitten ei.

        Hei Tulisika, Tunnen varautunutta, voimakasta ja selittämätöntä lämpöä ja vetovoimaa sika-naista kohtaan (olen mies). Osaatko kertoa miksi? ... ja mitä tällaisesta suhteesta voisi seurata?
        Itse olen Apina
        vuosi: maa
        merkki: metalli
        maa: tuli-
        kuukausi: vesi
        aika metalli

        Nainen:
        merkki: vesi-
        vuosi: vesi
        maa: tuli-
        kuukausi metalli
        aika?


      • Tulisika
        Maa-apina kirjoitti:

        Hei Tulisika, Tunnen varautunutta, voimakasta ja selittämätöntä lämpöä ja vetovoimaa sika-naista kohtaan (olen mies). Osaatko kertoa miksi? ... ja mitä tällaisesta suhteesta voisi seurata?
        Itse olen Apina
        vuosi: maa
        merkki: metalli
        maa: tuli-
        kuukausi: vesi
        aika metalli

        Nainen:
        merkki: vesi-
        vuosi: vesi
        maa: tuli-
        kuukausi metalli
        aika?

        Apina rakastaa Sikaa, koska Sika on erilainen kuin muut. Teitä hallitsevat tunteet pikemmin kuin tosiasiat.
        Miehen kartalla paljon Metallia, naisen kartalla Vettä. Metalli suuntautuu sisäänpäin, Vesi ulospäin.Tässä suhteessa Metalli suojelee Vettä ja Vesi auttaa Metallia joustamaan. Suhde toimii hyvin.
        Vesimiehenä tiedät, että sinulta voi yhtäkkiä sammua mielenkiinto sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka ovat sinua aikaisemmin kiinnostaneet. Samalla tavalla Apina saattaa myös kyllästyä Sikaan.


      • Maa-apina
        Tulisika kirjoitti:

        Apina rakastaa Sikaa, koska Sika on erilainen kuin muut. Teitä hallitsevat tunteet pikemmin kuin tosiasiat.
        Miehen kartalla paljon Metallia, naisen kartalla Vettä. Metalli suuntautuu sisäänpäin, Vesi ulospäin.Tässä suhteessa Metalli suojelee Vettä ja Vesi auttaa Metallia joustamaan. Suhde toimii hyvin.
        Vesimiehenä tiedät, että sinulta voi yhtäkkiä sammua mielenkiinto sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka ovat sinua aikaisemmin kiinnostaneet. Samalla tavalla Apina saattaa myös kyllästyä Sikaan.

        Kiitos erittäin paljon vastauksestasi. Iän myötä elämäni on mennyt yksinkertaisempaan suuntaan ja pidän vakaudesta ja elämän pienistä asioista jopa muiden tylsistymiseen asti. Elämän vakaus ja yksinkertaisuus tuo tietyllä tavalla tilaa ei-aineelliselle kehitykselle ja terveelle uteliaisuudelle. En tiedä miksi, mutta jostain syystä tuo tylsistymis-/ kyllästymistaipumus on vähentynyt lähes olemattomiin viimeisen kymmenen vuoden aikana... nimim. Kokemusta ON. Kaikkea hyvää sinulle!


      • Tulisika
        Maa-apina kirjoitti:

        Kiitos erittäin paljon vastauksestasi. Iän myötä elämäni on mennyt yksinkertaisempaan suuntaan ja pidän vakaudesta ja elämän pienistä asioista jopa muiden tylsistymiseen asti. Elämän vakaus ja yksinkertaisuus tuo tietyllä tavalla tilaa ei-aineelliselle kehitykselle ja terveelle uteliaisuudelle. En tiedä miksi, mutta jostain syystä tuo tylsistymis-/ kyllästymistaipumus on vähentynyt lähes olemattomiin viimeisen kymmenen vuoden aikana... nimim. Kokemusta ON. Kaikkea hyvää sinulle!

        Onnittelen! Vanha sanonta kuuluu: "Voit nähdä lasin puolityhjänä tai melkein täynnä". Ihminen voi keskittyä elämänsä huonoihin puoliin tai hyviin puoliin. Mutta keskityitpä kumpaan tahansa, sillä puolella johon keskityt on taipumus kasvaa.


      • kaksone111 jatkaa
        Tulisika kirjoitti:

        Sika rakastaa itse rakkautta,sanoo toinen Sika. Sika rakastuu helposti (liianko helposti?).
        Lohikäärmeen merkki osuu yhteen Oinaan kanssa, joka on"menevä mies". Lohikäärme/Oinas tahtoo valloittaa ja johtaa. Sopeutuvainen Tuplavesi (Sian kiinteä elementti on myös Vesi) saa tottua siihen, että mies tekee päätökset molempien puolesta. Lohikäärmeen temperamentti on valtava, sanovat kiinalaiset. Liitto voi onnistua tai sitten ei.

        Tämä oinasmies on puu-lohikäärme. Tämän miehen kanssa kissa-hiirileikki on jatkunut jo yli vuoden. Onko tämä mies uskollinen? Mies koettaa olla samankaltainen, on salaperäinen ja antaa ymmärtää asioita ns. rivien välistä. Onko rehellinen?


      • Tulisika
        kaksone111 jatkaa kirjoitti:

        Tämä oinasmies on puu-lohikäärme. Tämän miehen kanssa kissa-hiirileikki on jatkunut jo yli vuoden. Onko tämä mies uskollinen? Mies koettaa olla samankaltainen, on salaperäinen ja antaa ymmärtää asioita ns. rivien välistä. Onko rehellinen?

        Puulohikäärmeellä on valtava itsetunto (onhan hänellä keisarin ominaisuudet) ja vahva vetovoima mutta on rehellinen! Uskollinen? Sitä emme tiedä. Lohikäärmeet ovat seikkailijoita. Puulohikäärme on kuitenkin järkevämpi kuin muut Lohikäärmetyypit.
        Kissa-hiirileikissä sinä olet hänelle arvoitus...


      • kaksone111 jatkaaaaa
        Tulisika kirjoitti:

        Puulohikäärmeellä on valtava itsetunto (onhan hänellä keisarin ominaisuudet) ja vahva vetovoima mutta on rehellinen! Uskollinen? Sitä emme tiedä. Lohikäärmeet ovat seikkailijoita. Puulohikäärme on kuitenkin järkevämpi kuin muut Lohikäärmetyypit.
        Kissa-hiirileikissä sinä olet hänelle arvoitus...

        Ja olenko sellainen arvoitus- että kun hän ns. pääsee maaliin, unohtaa hän minut? Tiedän, että tämä mies välittää minusta aika paljon..pieni mieli kuitenkin miettii kaikkea.


      • Tulisika
        kaksone111 jatkaaaaa kirjoitti:

        Ja olenko sellainen arvoitus- että kun hän ns. pääsee maaliin, unohtaa hän minut? Tiedän, että tämä mies välittää minusta aika paljon..pieni mieli kuitenkin miettii kaikkea.

        Kuinka pääset eroon epäilyksestä? Heíttämällä sen pois. Sitten voit taas nauttia elämästä.


    • JK

      KERRO..JOS OLET PERILLÄ

    • -68

      Olen vesimiesnainen ja apina -68. Nouseva Jousimies ja kuu Leijonassa. Olen syntynyt klo 05.50 siis Jänis/kissa.
      Mieheni on myös vesimies ja apina -68. Nouseva skorpioni ja kuu rapussa.Hän on syntynyt klo 00.55 siis rotta.

      Osaatko vastata? Olisin kiitollinen jos vaivaisit kirjoittaa tähän,Please!

      • Tulisika

        Kahdesta Apinasta voi tulla ihanteellinen pari. Apina ei kääri sinua pumpuliin mutta teillä on hauskaa yhdessä.
        Kuu Leijonassa/Nouseva Jousimies on joskus liian päättäväinen ja Kuu Kravussa/Nouseva Skorpioni levoton ja kriittinen. Kuu Kravussa luo dramaattisuutta ja kärsimättömyyttä.
        Nouseva Rotta hallitsee kriisitilanteita - Nouseva Jänis "hyppää pois".


    • Maa-apina

      ...lisään vielä olevani vesimies ja nainen on neitsyt länsimaisessa horoskoopissa.

    • vesi-käärme

      olen vesi-käärme mitä pystyisit kertomaan syntymä aika on 16:09

    • tuli-vesi

      selvennän itse hämmästyin olen län simaisessa kala eli vesi ja kiina laisessa käärme eli tuli. siis vesi-tuli. miten vaikuttaa kun on ainakin jossai yhteydessä vasta elementit? vastaa pliis

      • Tulisika

        Olet Nouseva Apina (Metalli , jang). Apina värittää Käärmeen piirteitä omien ominaisuuksiensa suuntaan. Olet nokkela ja huumorintajuinen. Veden ansiosta Käärme on hyvä kommunikoimaan ja Tuli (Käärmeen kiinteä elementti) innoittaa Vettä (joka on passiivinen). Kylmän nahan alla Vesi-Käärme on intohimoinen.
        Kalat-nainen on äärimmäisen naisellinen ja herkkä. Mustasukkaisuus voi aiheuttaa pahoja kohtauksia.


    • JK

      VAI N IIN

    • EDELLINEN

      TAIIIIDAT VÄHÄN KÄYTTÄÄ CAPS LOCKIA?

    • Metalliliiton elämä?

      Moi Tulisika!

      Täällä on pariskunta: Apina (Metalli 2 , Tuli 2-, Vesi 1 ) ja Kukko (Metalli 2-, Tuli 2-, Puu 1 ). Haluaisitko luonnehtia meitä?

      • Tulisika

        Apina & Kukko = haastava urakka. Metalli & Metalli = empaattinen tiimi.Sukulaissieluja?


    • vuohinainen67

      Oinas-Lohikäärme (m) .s 64 ja kalat-vuohi (n) s.67, onnistuuko?

      • Tulisika

        Lohikäärme innostuu aina Vuohen viehätysvoimasta mutta saattaa olla Vuohelle liian vaativa partneri. Jos Vuohi on tyypillinen merkkinsä edustaja, hänelle riittää kuitenkin elämä Lohikäärmeen rinnalla.
        Lohikäärme saa Vuohen unohtumaan pelkonsa mutta voi kestää kauan ennen kuin sopeudutte toisiinne.
        Kalat-ihmiset aistivat ja ymmärtävät asioita sisäisesti eri tavalla kuin muut. Mustasukkaisuus voi aiheuttaa paljon kohtauksia. Oinas ei aina ymmärrä naisen mielen ailahteluja.


    • kätsy86

      hei tulisika!

      tässä ketjussa ei ole analyysiä vielä tuli tiikerille ja ole syntyny 8.11.86 klo 5.00 aamu yöstä.

      ja oikein iso kiitos jo etukäteen jos viel tähän vastaan mielen kiinnolla ootan vastausta :D

      nii ja jos viel kerrot poika ystävästäni 23.7.82 kellon aikaa en kyl tosin tiiä.

    • Tulisika

      Dynaaminen Tuli-Tiikeri vetää ihmisiä puoleensa ja välittää aidosti heistä. Optimistisen ja kieltämättä myös malttamattoman luonteensa ansiosta Tiikeri saattaa polttaa omat näppinsä : ajattele ensin, toimi sitten! Syntymähetiki 05:00 on "rajalla", 03:00-04:59 Nouseva Tiikeri, 05:00-06:59 Nouseva Jänis. Paikallisaika lasketaan kuitenkin paikkakunnan pituuspiirin mukaan silloin kun syntymäaika on lähellä paritonta tuntia (esimerkki Helsinki - 20 minuuttia). Olet siis Nouseva Jänis. Nouseva Jänis tuo varmasti yllätyksiä elämääsi. Tiikeri on aina liikkeessä, Jänis varuillaan. Tiikeri nauttii rakkaudesta mutta tarvitsee ennen kaikkea myötätuntoa. Koiralla on tärkeä tavoite: olla mieliksi. Kun Koira vielä sattuu olemaan Vesi-Koira voit olla onnellinen! Teillä on myös sama itse-elementti:Tuli. Tulen hurja tuho heikkenee Tuli-Tuli liitossa. Saatte luultavasti esiin parhaat puolet toisistanne.

    • kätsy86

      oikein isot kiitokset tulisika! kyl se vaan pitää paikkansa! aika hurjalle toi kyl kuulosti mutta niin totta :D

    • Porsas**

      MItes sopii Vesi-sika (-84, nainen, kauris) ja Metalli-kukko (-81, mies, härkä) ?

      Kiits!

    • Tulisika

      Kauris ja Härkä, kunnianhimoisia, järkeviä....Kauris ei kuitenkaan pidä Härän mustasukkaisuudesta.
      Toivottavasti Sika ei pakota Kukkoa yksinkertaiseen elämään - Metalli-kukko on lujatahtoinen ja jääräpäinen eikä tee kompromisseja (vaikka on hyvin haavoittuvainen naamionsa takana). Paljon riippuu nousevasta merkistä.

      • Kaksonen64

        ???


    • kaksonen64

      Mies:maa apina ja Nainen:puu lohikäärme
      Millaiselta yhdistelmä näyttää?
      Mies: oinas ja nousevamerkki leijona
      nainen: kaksonen ja nousevamerkki vaaka
      Sovitaanko toisillemme?

      • Tulisika

        Kiinalainen nouseva merkki on tärkeä. Apina Lohikäärmeyhdistelmä on kuitenkin ok.


      • kaksonen64
        Tulisika kirjoitti:

        Kiinalainen nouseva merkki on tärkeä. Apina Lohikäärmeyhdistelmä on kuitenkin ok.

        Mies Maa apina ja nousevalta Hevonen
        Nainen Puu lohikäärme ja nousevalta Apina
        miltäs tollanen yhdistelmä vaikuttaa?


    • kaksonen64

      Kiitos...Et sit kuitenkaan näe ,että yhteensopivuus olisi hyvä?

    • Siry

      Hei, en tiedä vieläkö vastailet ihmisten kysymyksiin, mutta jos luet tämän, niin tiedätkö onko kiinalaisessa horoskoopissa sama juttu kuin länsimaalaisessa horoskoopissa, että nouseva merkki alkaa vaikuttaa 28 tai 30 ikävuoden jälkeen? Itse olen syntynyt kesällä klo 13.57 joka tarkottaisi sitä, että nuoseva merkkini on vuohi mutta jostain tuolta luin että kesäajasta pitäisi vähentää tunti eli onko oikea aika sittenkin 12.57 jolloin nouseva merkkini olisikin hevonen?

      • Tulisika

        Kiinalainen nouseva merkkisi vaikuttaa syntymästä loppuun. Kesäajasta pitää vähentää tunti. Paikallisajan laskemista Suomessa: Helsingissä syntynyt vähentää myös - 20 minuuttia syntymä-ajasta (Hki on 25. pituuspiirillä), Turussa syntynyt vähentää 32 minuuttia, Tampereella syntynyt vähentää 24 minuuttia jne

        Nouseva merkki värittää eläinmerkkisi piirteitä.


    • luonteetkunniaan

      Koirissa ja sioissa on myös paljon pedofiilejä... Kukoissa taas paljon väkivaltaisia poliisia kohtaan. Laskeskelin vuodesta 2008-2013 kesäkuuhun poliisia vastaan väkivallantekoja, hyökkäyksiä ym. kukko 21, sika 12.... vuohi 1.
      Mien tämä on selitettävissä?

    • mysztic

      jousimies 05.48 ja tulihevonen. mikä mättää kun olen pitkävihainen, laiska, valehtelija ja varas?

    • utelias

      Kuis passaa (Leijona) maa-lohikäärme (m) ja (kauris) vesi-sika (n)?

    • Kaksosnainen

      Miltä näyttää puulohikäärmeen (nainen)
      ja maa-apinan (mies) yhteensopivuus ?

    • Anonyymi

      2410 63. Klo 13.25 ja hän 15.4.72 klo 0.25
      Kiinalaisen horoskoopin merkit ja onko yhteensopivuutta?
      Kiitos kovasti mahdollisesta vastauksesta.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe